Every review we hold for the Canterbury office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
GoogleI would strongly advise against using Student Places. Their lack of response and communication has been extremely frustrating, and when they do respond, the way they speak to students is dismissive and rude. Caroline and Kelly in particular was the people that dealt with us and honestly most disrespectful and horrible people to work with.
Most of the appliances in the property were not functional, and trying to get them replaced was just endless back and forth with no proper resolution. To make matters worse, they even had the cheek to charge us for plumbing visits, which should have been their responsibility in the first place.
This is a very cheeky organisation that seems more focused on squeezing profit out of students than providing a decent service. If you’re a student considering renting through them, I’d strongly recommend looking elsewhere to avoid the stress, poor treatment, and lack of professionalism we experienced.
There are so many other reviews mentioning Caroline’s name specifically so this is a very serious matter and it not just the tenants in queens, also parts of family members where also upset with the service they provided.Once again the response isn’t taking accountability just deflecting which doesn’t suprise me as this is recurring. This isn’t about the deposit it’s about the way you treated all of us this entire year.
Ranya · 17 September 2025
Agent replied · 17 April 2026
We're sorry if you feel you have been treated badly and we were very sad to have received this review. We can only assume that your frustration when writing this has come from the current dispute with your security deposit. We have had a look through the notes and maintenance jobs/issues for the property and you were never charged for plumbing. The appliances that you refer to was just one appliance, the washing machine. There was some back and forth to diagnose the problem - twice maintenance cleared the filter and then we replaced it for a new one when the problem continued. You mentioned in an email in December 24 that the oven was smoking and the hoover wasn't working. We advised you why this might be and how issues could be remedied and we didn't hear back from you. Obviously you resolved the oven problem as this makes up part of why the Landlord is wanting to retain part of the deposit - it was left very unclean and still had food in it at the end of your tenancy. Again, we're sorry if you feel let down and wish you all the best for your future.
★★★★★ 1/5
GoogleStudent Places has been the worst experience I’ve ever had with a housing company. The service was absolutely appalling, rude, unhelpful, and dismissive from start to finish. Caroline and Kelly in particular were a complete disappointment in how they handled issues, showing no professionalism or basic respect towards students.
This company is useless, and the way they treated us was unacceptable. Honestly, Student Places should be shut down for how badly they deal with tenants.
Emily · 17 September 2025
Agent replied · 17 April 2026
Unfortunately the name on this review does not tie in with any of our recent tenancies so we are unable to comment. We are wondering if perhaps there is some connection with Ranya who posted at the exact same time.
★★★★★ 5/5
GoogleI really loved my stay at 1 River Street, Gillingham, it felt just like home. I got to meet some lovely friends and had a great time living there. Student Places made the whole experience easy, from moving in to quickly fixing any issues we had. The place was cleaned every month, which helped keep it nice and tidy, and it had everything we needed like an oven, washing machine, dryer, and hoover. Big thanks to the homeowner and the Student Places team for making my stay so comfortable. I'd be really happy to come back to the same place if I get the chance in the future.
Harini · 17 June 2025
Agent replied · 17 April 2026
Thanks so much Harini! We are so glad you enjoyed your time with us. Good luck for the future.
★★★★★ 5/5
GoogleStudent Places where very helpful with any maintenance issues we had! This ranged from rats in the attic being dealt with promptly to accidental flooding when someone left a tap on by accident.
Rent was very reasonable for what we received. Would definitely recommend to future students :-)
Holly · 30 July 2024
Agent replied · 26 August 2024
Thanks Holly! We do take vermin issues very seriously, so it's nice to hear that we dealt with that situation well. All the best :)
★★★★★ 2/5
GoogleReceived a removal notice and called the estate agent for assistance. she was extremely unhelpful and refused to help.
She was also incredibly rude and disrespectful. maybe train your staff properly.
they are the estate agents therefore they can access information regarding who lives at the property.
Alan · 17 December 2025
Agent replied · 17 April 2026
Hi Alanna,
We’re sorry that you felt the need to submit this review.
To protect our staff, we record all calls. We’ve listened to the call where you advised us that you had received the notice. We told you that this can happen and that there should be a number on the notice and have you called it? You said no as your Mum said it was our responsibility and we said either you can call or we can call, but maybe best if you call as you live there. The call was ended in a friendly manner and you said you would call them.
Your Mum then called a short while later and said we had told you it was your responsibility, we never said that. We asked your Mum to forward the notice over, which you did and we called the company.
This situation was dealt with promptly so we are obviously really disappointed that you took the time and effort to write this review and say that we were unhelpful, rude and disrespectful. We’re also very surprised that despite how you feel we treated you, you have decided to stay in a house with our management for another year.
We are however happy that you have decided to stay.
Best wishes,
Student Places
★★★★★ 5/5
GoogleOffice was responsive when emailed and good at getting things sorted for us. Maintenance team was always quick, friendly and helpful. Overall, a good tenancy!
Kathryn · 30 July 2024
Agent replied · 26 August 2024
Thanks Kathryn! It's great to hear that you enjoyed your stay with us at St Michaels Road. We wish you all the best :)
★★★★★ 5/5
GoogleI rented with student places for both my second and third year at university and in both years they were extremely helpful in every aspect, I can not fault them at all! The customer service team always replied extremely fast and the maintenance team was helpful in sorting any issues we had.
Sadie · 17 April 2025
Agent replied · 26 August 2024
Thanks Sadie. We're so glad you enjoyed your time at Uplands. All the best :)
★★★★★ 1/5
GoogleWould not recommend they don’t care about tenants right to privacy. Caroline is patronising and doesn’t care about concerns you may have for your privacy. I lived in a property where my bedroom was on the ground floor, directly linked to the garden. My door was the only source of light and air I had. This was fine until gardeners repeatedly let themselves in without warning. As a young female this made me extremely anxious as I never knew when someone would be directly outside my bedroom. I politely asked student places if they could ask the gardeners to knock first. They refused despite how easy this would have been for them. They do not care about your sense of security and safety.
Ellen · 12 June 2022
★★★★★ 5/5
GoogleThe administration of the place was good. Maintenance came in timely and when we called on them. Its an affordable place for students and first timers in the UK like myself and the staff are also very nice. I enjoyed my stay here and would highly recommend.
Rolake · 17 April 2025
Agent replied · 26 August 2024
Thanks Morolake. We are glad you enjoyed your time at 19 Knight Avenue and wish you all the luck for the future :)
★★★★★ 5/5
GoogleGreat house, never had any issues. The team were easy to contact and always quickly resolved any issues we had at the house. Would recommend them to anyone renting in Canterbury as a student. We stayed with them for three years at the same house.
Grace · 17 April 2025
Agent replied · 26 August 2024
Thanks Grace. We're so glad you enjoyed your time at Coppergate. All the best :)
★★★★★ 5/5
GoogleStudent places really made our uni house feel like a home. So helpful and friendly, would recommend to anyone :) any email sent or query we had was responded to and resolved so quickly, we will miss the whole team and support we had!
Hannah · 17 April 2025
Agent replied · 26 August 2024
Thanks Hannah! You've been great tenants at Beverley Road and we'll miss you too. All the best :)
★★★★★ 5/5
GoogleCaroline and the other staff were extremely responsive and helpful (they only seem to respond to my university email though). The property had been thoroughly refurbished to a high standard despite previous tenants wrecking it. Maintenance was conducted quickly and to a high standard, replacing our shower unit, a desk and a chair in 1 working day after them breaking for free. Everyone I have dealt with has been very polite and respectful and I would happily use Student Places again.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Ben · 10 June 2021
★★★★★ 5/5
GoogleMy experience with Student Places this year was fantastic. Compared to other houses I've lived in, under different agencies, maintenance was very prompt and to great standards. At the start of the year, we only had a washer with no dryer …
Jocasta · 17 April 2025
Agent replied · 26 August 2024
Thanks Jocasta. We're really glad you enjoyed your time at 25 St Michaels Place and we wish you all the best :)
★★★★★ 1/5
GoogleCaroline was extremely unpleasant and rude to myself and my fellow housemates with threatening and passive aggressive emails sent multiple times a day and with zero respect to us as students. Do not go with this company, save your money and go somewhere else.
Recoveringsunset · 17 April 2024
★★★★★ 1/5
GoogleCaroline was incredibly unhelpful and made our lives difficult, with her threatening emails, cold personality and her intentional lack of consideration for our religious beliefs and values. She could not care less about her clients. When simply asking for help, she would return condescending remarks, leaving us feeling helpless. Caroline is ageist and discriminated against us several times for the fact that we were students.
J · 12 June 2022
★★★★★ 5/5
GoogleI loved living in the studios on Woodland Way. The studio was a lot more spacious compared to others I had viewed, and was located basically in the middle of the University of Kent campus. The team at student places was always easy to reach and quick to sort out any maintenance issues. I'd definitely recommend renting with them!
Alisha · 17 June 2025
★★★★★ 5/5
GoogleFrom the beginning student places have been brilliant! Even offering advice before we had started our tenancy. When originally looking around properties the agent answered all questions honestly, and when finding our house the process of signing was very smooth. Any maintenance issues were always solved very promptly and those who carried out the fixes were lovely and chatty! Any queries we have had throughout the year have always been answered with lots of detail, no question being a silly one! I would highly recommend renting with student places for the brilliant services, fair pricing, bills included package for convenience and the large selection of properties with landlords who are fair.
Charlotte · 29 August 2024
★★★★★ 1/5
YellCaroline is unprofessional and blatantly rude.
Caroline was incredibly unhelpful and made our lives difficult, with her threatening emails, cold personality and her intentional lack of consideration for our religious beliefs and values. She could not care less about her clients. When simply asking for help, she would return condescending remarks, leaving us feeling helpless. Caroline is ageist and discriminated against us several times for the fact that we were students.
JuunutG · 26 September 2021
★★★★★ 5/5
GoogleI enjoyed my experience with student places. I have been with student places for two university years and they were always very accommodating and helpful. Brad and Gary always came to the rescue when we needed something fixing so thank you to them!!
Anaya · 30 July 2024
Agent replied · 26 August 2024
Thanks so much Anaya - we've loved having you at Ringwood Close and Brockenhurst Close these past 2 years too! We wish you all the best :)
★★★★★ 5/5
GoogleReally enjoyed renting from Student places! After hearing all the horror stories of student accomodation, student places was a major relief as all maintenance was always fixed speedily and without issue. Our landlords, Penny and John, were nothing short of amazing and made us feel so looked after in our home!
Michelle · 17 June 2025
★★★★★ 5/5
GoogleCaroline was very helpful! She resolved all my queries via e-mail.
Christos · 26 January 2025
★★★★★ 4/5
GoogleThe house was in great condition and any problems we had were dealt with quickly by the maintenance team
Callum · 17 April 2025
Agent replied · 26 August 2024
Thanks so much Callum. All the best :)
★★★★★ 5/5
GoogleI had a wonderful experience with Student Places! The maintenance team were fast to respond to any issues we had and the customer experience was wonderful. Thank you very much for a lovely year in a beautiful house :)
Masaru · 13 July 2025
★★★★★ 1/5
GoogleThe worst student agency you will find, ONLY reason I gave a star was to comment on how awful Caroline is as a person and how she likes to make you feel like a two-bit plank of wood, while she collects the extortionate rent we pay. Do yourself a favour and go with any other agency.
Aran · 12 June 2020
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.