Every review we hold for the Caerphilly office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
GoogleAVOID this company if you can, if you really can't then please please make sure you have a THOROUGH INVENTORY of the rental property before you move in and check it twice!! They tried to blame and charge me for items left in a garage I didnt even have keys for!! House was in better condition and a lot cleaner when I left than when I moved in but they never provided an inventory on the property when I moved in and that was a huge mistake, please push them for one, on leaving they found false things wrong with the property so they could keep the bond , even evidence didn't stop them ganging up and trying to intimidate me into admitting I did things I don't do, I suspect because I was a single female. They apparently have no record of me, poss due to surname change (or bad record keeping )
Amanda · 16 April 2025
Agent replied · 11 June 2024
Hi Amanda, please can you contact us to discuss your review, we cannot find a record of you having a tenancy with us or any internal complaint being raised. Therefore would appreciate the opportunity to look in to this. Thank you
26/3/25 - Hi Amanda, I can see you have added further comments to your review you posted a few years ago, yet you have not contacted us. I would like to look in to this as we have not received a complaint from you and following our response to your initial review you have still not confirmed your details. If you provide us with your name (the one you had when you rented the property) then it would correspond with our record and we could verify the information. You have not provided us with your details or the property address for us to look into this, however continue to post libellous comments. Please email caerphilly@diamonds-salesandlettings.co.uk
★★★★★ 1/5
Googlevery terible snd selfish letting agentz, rented a house from them and 6 month later ther sent us a no fault eviction, i was heavily pregnant, Dean kept calling and harrassing myself and my husband aboit leaving the preperty early even tho we have 6 month to leave, dean promised to reimburse a one month rent back to us if we leave at a certain period.l because they wanted us out of the house so badly. due to the frequent calls, we left this prople didnt even give us back our deposit or reimburse the one month rent.
Ogundeyi · 27 April 2025
★★★★★ 1/5
GoogleAwful estate agents, rented a 3 bed house end terrace in Caerphilly and we had endless problems. Kitchen wall was leaking water showed them during inspections and nothing done, leak got worse and worse and showed them noting done again and again, asked for landlords information declined but noting done, send endless emails nothing done, wasn’t untill I kicked up a fuss the landlord got into contract with me reading this. Diamonds sent builders and they looked said they would come back never did, I was endlessly checking up on what’s happening! Landlord sent his own builders ( been over a year by this point) they stripped the wall and found black mold behind the wall something we was living with for over a year! Wall was stripped to brick left like that for Aprox 5 months! Then was ‘repaired’ only to leak again once rain started! We did have a reduction in rent. But at what point isit ok to leave tenants in a property with black mold?! Top this off damp under stairs started and got worse and worse promised repairs and nothing! Diamonds were rude and incapable of sorting issues or even maintaining the house! We ended up moving out as mentally and physically drained from the issues and the constant fighting for it to be fixed.
All in all empty promises!
Diamonds we followed the contact to a T and everything that happened you was informed from us and we did everything we was supposed todo!
Top this all off we had to wait over a month for our bond back!
Liam · 12 June 2023
★★★★★ 5/5
GoogleGreat experience with Diamonds, in particular Allison Lewis. Always so thorough, responsive & helpful. Allison goes that extra mile to help the tenant & Landlord.
Steve · 16 April 2025
★★★★★ 5/5
GoogleDiamonds were great through the whole process from viewing to moving in. There were a few issues with the property that I was unhappy with but Diamonds were very quick to resolve these. Very happy with the way they handle things and treat their tenants!
Sindy · 16 April 2024
★★★★★ 1/5
GoogleNot good :( moving in home was easy enough, but diamonds seem to be unable to feedback our requests to the landlord and we have not heard anything in months on what we have politely requested. A shame
David · 24 March 2025
Agent replied · 16 April 2026
Hi David, please can you email us your issue and confirm your property address and we will look in to this for you. Email caerphilly@diamonds-salesandlettings.co.uk
★★★★★ 1/5
GoogleI rang diamonds to enquire about a property to which I was sent an email of a questionnaire. I completed the questionnaire and sent it back & after a week I had no reply. I rang them to then be told that we won’t be getting a viewing due to not being selected. They could have at least notified us. I’ve had this experience multiple times when enquiring about a property with them. Will be staying clear of them in the future
Tylah · 4 November 2024
★★★★★ 5/5
GoogleAndy is fantastic and so considerate of our wishes when it came to the sale of my grandmas property. Jack was brilliant with the viewings, including ensuring he was aware of times and days for viewings. Morgan and Lydia dealt with the buyers and finishing of sale very efficiently.
I would recommend diamonds as there is nothing they won't do for you.
From putting the house on the market to completion of sale it was smooth Sailing. From start to finish it was sorted within just under 3 months.
What more could I have wanted? Thanks to the whole team from laura and a very happy grandmother.
Laura · 13 June 2019
★★★★★ 5/5
GoogleA truly professional outfit that went above and beyond when I purchased a property through them. Both Lydia and Andrew were superb; they were very patient and would come up with and implement solutions to any issues. This business has been running for years and the experience in the team is evident.
Craig · 12 June 2023
★★★★★ 5/5
GoogleI have been renting a property through Diamonds for the past 6 months and cannot praise the team enough. I was moving under quite difficult circumstances and the support and empathy from all the staff was second to none. Any quiries I have are dealt with swiftly and they always provide me with a service that’s professional, friendly and approachable. Thank you to Dean and all the staff at the Caerphilly branch!! Xx
Emma · 13 June 2019
★★★★★ 1/5
GoogleTerrible service, gladly took all the money they could from me and the friends I lived with, tell you what you want to hear when it results in a gain on their behalf however they're rude and unhelpful when they have got what they want from you. Would rate minus stars if it was an option! When being made homeless they showed me another property took my deposit gladly and gave me nothing but sarcasm and intimidation when trying to claim my deposit back after "changing their minds" about renting me the property. Honestly have seen every trick in the book from this company to con and then mistreat clients. Think twice before giving these people money without being sure you can get it back when they decide to change their attitude towards you completely. When in their office a digital copy of a document they claimed was "apparently" not signed was shown to us on the computer screen she claimed she couldn't find no evidence of the document we stated had been given to them we argued that we had definitely provided the document signed and in argument the woman accidentally opened the wrong tab revealing the real version of the document completed and signed where she then miraculously found it. (After I made her re open the tab that she had quickly tried to close) This I truly believe was trickery to try and keep my deposit money.
Lauren · 13 June 2018
Agent replied · 11 June 2024
Dear Lauren, I would like to discuss your review of our company further as we have not received a formal complaint from you, please can you contact the office at your earliest convenience on 02920 888400 - Mrs L Diamond (DIRECTOR)
★★★★★ 5/5
GoogleRented with diamonds for nearly 4 years. Very prompt replying by email or phone to any questions or concerns. I have had no problems with the office staff whatsoever. Whenever I have dealt with Tina, Dean and Allison they've always been great, friendly and professional. Great bunch, thank you!
Sarah-Louise · 12 June 2021
★★★★★ 1/5
GoogleIf I could give 0 stars, I happily would. But unfortunately 1 star is the lowest, which they definitely do not deserve. Awful company, rude staff, lazy and uncaring. Quick enough to demand money but rather slow with important repairs. House is falling apart around me but still nothing gets done. AVOID at all costs!
Jess · 13 June 2017
★★★★★ 5/5
GoogleConsistently excellent service from the whole team. Brilliant communication. Always friendly and professional and efficient. Every query I have had has been followed up on promptly and all maintenance issues have been dealt with well and swiftly. Highly recommended!
Abigail · 16 April 2025
★★★★★ 5/5
GoogleWe had been trying to move for a while and Diamonds were great! There were a few issues when we moved into the property however these were quickly resolved with a phone call and contractors sent out the same day! Highly recommend 👍 …
Sarah · 12 June 2021
★★★★★ 5/5
GoogleHi... Its great to writing about Diamonds.last two years i don't have any problems with this agency. Every time they help me. Thank you very much. You can trust them not landlord 😜.... Again thank you ❤️❤️❤️ …
Arsh · 16 April 2025
★★★★★ 5/5
GoogleJust started renting with Diamonds so far they have been brilliant. I dealt with Dean and he was very helpful and patient. I'm currently waiting on some repairs to be completed so fingers crossed that will to as smoothly as my initial experience
Courtney · 12 June 2021
★★★★★ 5/5
GoogleHaving used Diamonds for many years, I would thoroughly recommend the team. Always cheerful and keen to help. The phone or emails are answered promptly and efficiently.
Rob · 13 June 2025
★★★★★ 5/5
GoogleCouldn't say a bad word about the team at Diamonds, Caerphilly!!
They went above and beyond to help us find our perfect letting, and provide unbelievably friendly, helpful, and rapid responses to our (many) questions. Dean and Tina helped us through the entire process ( even despite some small bumps in the road) and have been nothing but supportive.
Thank you to the whole team that helped us! We couldn't be more pleased with the service, or the house! ☺️PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
Emma · 12 June 2021
★★★★★ 5/5
GoogleWill definately be recommending Diamonds.
A friendly service.. with a smile! nothing too much trouble.
Big thank you to all at Diamonds. A special thanks to Demi and Dean who went above and beyond to help me move in.
Natalie · 13 June 2018
★★★★★ 5/5
GoogleDean and team are amazing
Paul · 13 June 2018
Agent replied · 11 June 2024
Thank you for your 5* rating and kind review Paul!
★★★★★ 5/5
GoogleGreat company and always happy to help. Communicate very well be it email or phone.
The times i have dealt with Allison and Tina they have been extremely help full. All in all excellent Letting Agents
Shane · 13 June 2018
★★★★★ 1/5
GoogleDoes not even deserve 1 star. Very poor communication, left ringing and chasing them to spend my money! It was someone else you spoke too excuse! Staff with attitude, house very over priced for renting a 2 bedroom. Wouldn't waste your time contacting them, so unprofessional.
Ed · 16 April 2024
★★★★★ 5/5
GoogleOur experience with Diamonds has been excellent. We recently became tenants for one of their properties and the staff have been very helpful and forthcoming with information and responding to our questions (shout-out to Dean and Tina). The whole process was efficient and professional, especially considering the adaptations they had to make in response to the pandemic. The service we received definitely took the edge off the inevitable stress that comes with moving. Thank you!
Imogen · 12 June 2021
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.