Trusted Agent profile Β· Bristol, City of

Ocean Shirehampton reviews in Bristol, City of

4.8

β˜…β˜…β˜…β˜…β˜… Excellent

1,566 reviews across 3 platforms

14-16 High Street, Bristol, BS11 0DP, Bristol, City of, BS11 0DP

Ocean's office in Bristol, City of, at 14-16 High Street, is rated 4.8 out of 5 across 1,566 reviews on three platforms, including 105 Google reviews rated 4.9.

Google logo

4.9 / 5

105

Reviews on Google

This office

Facebook logo

4.6 / 5

10

Reviews on Facebook

Business-wide

Trustpilot logo

1,451

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Bristol, City of office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

First Class Service

James and Jemima at my branch of Ocean provided me with a first class service. Communications were swift and clear throughout the process of letting a property. After putting it on the market, we had a large number of good quality applicants. It was difficult to choose. The advice and support has been excellent. They continue to manage aspects of the letting and I'm very happy with our arrangement.

Robin Β· 14 September 2026

5/5

Trustpilot

Great service

We've used Ocean to find our tenants for several years now and they've always done an excellent job. Alun and the team are very professional and personable to work with. They always find good-quality tenants, take care of all the paperwork and are extremely helpful when it comes to organising safety certificates, etc. They offer great customer service and I won't hesitate to use them again in future.

Mrs Β· 16 September 2026

3/5

Trustpilot

Overall a good experience

Ocean were great initially and we got a sale quickly. Unfortunately our buyers sale fell through so it all had to start again. They were great keeping us informed at every stage. We got a good price and were happy. The issue came after about three months when things had stalled and we really didn't feel that they were doing all they could to get it moving. Eventually after 6 months from initial sale and 3 months from the second stage, we said we were pulling out if things didn't move and then hey presto! Exchanged 10 days later. Lulu was new and it felt like she really got on it when she started. By then the price wasn't as good as prices keep going up in Bristol of course but they got more than we were suggested by another agent so think think was OK. Overall we would recommend but you ronjave to chase hard when selling a house.

Jo Β· 1 May 2026

5/5

Google

Ocean have been fantastic through the sale process of our house. They have excellent knowledge of the local area and this is why we chose them to market our property. They acted professionally in all interactions and did an excellent job of advertising the house, arranging viewings and ensure the sale process went smoothly. In particular I would like to thank Sadie for her continual chasing of us and the buyer to ensure the transaction progressed without any delay. She kept us informed of any developments and ensured we were kept the loop throughout the whole process.

Ben Β· 10 April 2026

5/5

Google

Sadie Jones has been an absolute angel throughout the whole process of purchasing our first home! She has chased solicitors and vendors, kept up fully updated on the process every week, has been prompt at replying to emails and sending on questions for us, and just been a pleasure to talk to and chat with about the house and life in general during the stressful purchase moments. Sadie and Ocean are a wonderful choice for purchasing / selling your home πŸ™

Tara Β· 17 February 2026

5/5

Google

The whole team at Ocean have been great to deal with, keeping me informed every step along the way, and promptly returning my calls when a message had to be left. The negotiating agent Emma did a magnificent job getting the best price for me, and the Move Manager Sadie was superb at coordinating all the various parties involved, and bringing everything to a swift conclusion. I would highly recommend Ocean for selling your property.

Martin Β· 27 March 2026

5/5

Google

I had a really positive experience selling my flat through Ocean and Sadie was fantastic throughout, friendly, responsive and always easy to deal with. The process took longer than expected due to delays on the buyer’s side, but Sadie kept things moving and kept me well informed at every stage. I always felt supported and reassured during this stressful time. I’d happily recommend Sadie and the team and am very grateful for all her help.

Joie Β· 17 March 2026

5/5

Trustpilot

Very positive experience with the team…

Very positive experience with the team at Ocean, Bradley Stoke. They managed our house sale, and new purchase and we were kept in the loop every step of the way. Special mention to Emily, Stefano and Joe as their efficiency made the whole process very smooth for us, which was greatly appreciated.

Ellie Β· 28 August 2026

5/5

Google

We are extremely happy and grateful for all the work done by Sadie in getting mum β€˜s flat sale over the line . It was a long drawn out process ( not down to Ocean at all ) but Sadie was always approachable and kept us informed as to progress being made . She also kept our spirits up by her cheerful confidence that all would be well . Thank you so much .

Linda Β· 17 March 2026

5/5

Google

Sadie was honestly brilliant throughout my move. She kept everything organized, stayed in touch, and made the whole process feel way less stressful than I expected. Any time I had a question, she was on it straight away and always super friendly. It just felt like she genuinely cared about making things go smoothly, which makes such a difference when you’re juggling a move. Really grateful for all her help, I’d definitely recommend her to anyone.

Gary Β· 17 January 2026

5/5

Google

We have just sold our house with Ocean. Like previously, we are extremely happy with Tanya- move manager. If it wasn't for her, we would have lost our buyers as our onward purchase was delayed by a lot. She kept everyone informed, she kept our buyers happy somehow, and even when they said they will walk away, she managed to keep them onboard. She is the reason we came back to Ocean, and I can highly recommend Ocean Shirehampton purely because she will be eventually dealing with your sale or purchase. Tanya is so professional, so kind, so well spoken, she has so much patience and always happy to give advice. Thank you Tanya!

Max Β· 20 December 2025

5/5

Trustpilot

Faultless experience

I could not fault Luigi and Tracey at all. The 2nd time I have used Luigi through Ocean and I will never use another mortgage advisor. No matter how difficult & stressful the house buying process may be, I know Ocean will be the one company during the process I do not have to spend a second worrying about. Luigi makes everything so simple and easy to understand & I truly believe everything he does is in the best interest of the customer. Tracey has been fantastic making sure everything is going through as it should be and it’s so lovely to know you have people on your side helping to move things forward! Couldn’t be happier with the service we have received, a HUGE thank you to Luigi & Tracey at Ocean. Look forward to working with you again in the future :)

Izzy Β· 10 December 2024

Agent replied Β· 28 December 2024

Thank you Izzy - it was a pleasure helping you with your mortgage - hope you will be very happy in your new home and have a wonderful Christmas

5/5

Google

We recently purchased a property and couldn’t have asked for a better experience. Mark and Tanya were incredibly professional, friendly, and supportive throughout the entire process. They guided us through every step, answered all our questions promptly, and made what can be a stressful experience feel smooth and straightforward. Their knowledge, patience, and genuine care made all the difference. We highly recommend them to anyone buying or selling a home!

Aneesa Β· 17 February 2026

5/5

Trustpilot

Ocean have been brilliant from start to…

Ocean have been brilliant from start to finish. We used the estate agents, property lawyers and mortgage service, having it all in house made communication much easier. The addition of a β€˜move manager’ in the sales team was invaluable! Thank you Lisa!

Kate Β· 8 September 2026

2/5

Trustpilot

Bare minimum - don't use

Find a better firm!!I used them as recommended by the estate agents and it seemed like it would make things more streamlined and straight forward. The Conveyancers' office was physically located next door to the estate agents, so it should have been. Everything about how they communicated was poor. From answering the phone, where everyone sounded bored and not once gave their name until I asked, to the illiterate sounding emails I received on numerous occasions from my main point of contact. I generally could work out what she meant but it wasn't always clear, particularly when she included abbreviations she assumed I would know. I do not consider myself to be an unintelligent person, but I do not have a legal background and have limited prior experience of the process. I also know that poorly written emails were received by other people. I listened as my estate agent deciphered one, and had another poorly written one liner read out to me by my flat's management company. I assume the author must be capable of better since presumably she's passed some relevant qualifications, so I am left to conclude it is laziness. I also missed an email asking a question once, it can happen as was recieved at the same time as many that were 'info only'. Not hearing from me, she waited 4 weeks before chasing me, again with a 1 line email and without the history, so I then had to try and go back a month and find the original question. It felt as though she worked from a tick box perspective, along the lines of demonstrating she'd technically sent the information and/or request, then ticked off that she'd chased it etc. I feel she lost sight that her job was not to do a specific small task in the process on one given day, but to facilitate the sale as a whole. Despite constantly saying if anything was urgent please ring me don't email (like perhaps when one's not had an answer to a question for a month) she never once picked up the phone to me unless I'd left a message specifically asking her to. I also asked to speak to her boss on occasion, to try and understand what was going on. He is the only person I interacted with (though only briefly) in 4 months who sounded professional or like he had any interest.I believe the only reason the sale eventually happened was due to the brilliant contact I had at the estate agent. She and I spent a lot of time resolving issues. For example, the estate agent spoke to the buyers solicitors to clarify what they needed, and then I spoke to the management company to request the information. All of which should have been managed by my solicitors. There was also zero anecdotal advice from the Conveyancers about issues which weren't technically in their remit, but had been raised by the buyers solicitor where I needed to formulate a response, but wasn't sure how to proceed. On it's own, perhaps those might be reasonable. That they were scared of general off the record suggestions in case I sued, but on top of all the rest of the poor, disinterested service, it just felt like another negative. The reason I've given 2 stars not one, is because I believe they are inefficient at best, incompetent at worst, but not corrupt. (For internal use, as I don't believe in the public name and shame of individuals, but my main contact got married recently)

Moon Β· 4 November 2024

Agent replied Β· 23 November 2024

We are sorry to hear that you did not have a good experience with the service from Ocean Property Lawyers. We have reviewed your case file and acknowledge that we should have been more proactive in updating you via our conveyancing team. Ocean Estate Agents’ Move Managers receive updates from our team and subsequently update their clients. This process is designed to avoid duplicate updates and ensure our lawyers can focus on the legal aspects of the transaction. We recognise that this arrangement fell short on this occasion and will work to fine-tune the process for this team.We would welcome the opportunity to discuss this matter further and review the communications you mentioned. Please feel free to contact us at customercare@oceanhome.co.uk, as we cannot locate the numerous examples referenced in your review within our file. We understand that most clients do not have legal knowledge or experience, and we strive to avoid using legal terminology where possible. We believe you may be referencing an electrical certificate you provided, which was referred to by its abbreviated term in one of our emails. We see that the main point of contact apologised for any confusion in a subsequent email and clarified the document referred to.We are sorry that our overall service did not meet your expectations, please be assured that we will look to further improve our processes going forward.Kind regards, Ocean

1/5

Trustpilot

Poor performance

I am a parent of student using Ocean Homes to rent accommodation. They are quick to take your rent and deposit at the beginning, however the same cannot be said of returning the deposit at the end of the rental period. It is as it they are taking advantage of students. This type of behaviour is totally unacceptable.

Alex Β· 27 August 2026

Agent replied Β· 22 September 2026

Thank you for taking the time to leave a review. We do recognise and understand your concerns, which we discussed with you today. We acknowledge that there has been a delay in completing the cleaning and obtaining the necessary invoices to finalise the claim. We are currently liaising with your landlord to confirm the final figures and are working to resolve this as quickly as possible. As your tenancy agreement is between you and your landlord, we act on the landlord’s behalf and are required to follow their instructions. Your deposit remains your money and is protected within the relevant deposit protection scheme. We therefore cannot release any proposed deductions without the appropriate agreement, nor can we return the deposit to you until we have received the landlord’s instruction to do so. If an agreement cannot be reached regarding any proposed deductions, the deposit scheme provides an independent dispute resolution process that can be used to resolve the matter. We appreciate your patience while we work to obtain the outstanding information from the landlord and will provide you with the final figures as soon as possible.

2/5

Trustpilot

My partner had previous experience of…

My partner had previous experience of mortgage conveyancing but this was my first time. What I found unusual about Ocean Legal as a respected firm, is that there was no detailed on-boarding process and no customer service or care for clients -that with very hard to reach staff and slow responses left me feeling that we were completely at the mercy of the legal as to whether we would be successful - it never felt that they had our backs and we were working together to achieve the best outcome. There were repeated mistakes made by the legal team that we flagged at early stages and had to keep chasing up and last minute vital documents to sign with no prior warning. Ocean sold their package of support well to us but the reality was a bumpy ride as soon as we had committed to paying our legal fees. Lastly, my partner was actually told off for trying to get a crucial rapid answer from the legal office and we were given an ultimatum that If we didn’t like the way our case was being managed that we should go somewhere else, a blow when w had already paid the fees. However they did help us get the sale but the entire legal process was far from satisfactory. We would not use Ocean Legal again and would not recommend them to colleagues.

Customer Β· 6 October 2024

Agent replied Β· 28 October 2024

Thank you for your feedback, which is noted. We have carried out a review of your file and our records show that due to expectations of a 4-week transaction, we offered you the opportunity to move your file to an alternative service provider, as this timeframe would not be achievable. We all agreed to continue to work on the file with the usual transaction time. We do not take any monies for fees until the transaction is complete - only monies on account for searches etc., are asked for in advance of any work, and we explained that these would be returned to you if you chose to move your file. We progressed your sale and purchase as quickly as possible, which resulted in an exchange of contracts within 8 weeks from receipt of the contract (currently about half the national average), which also factored in some delays due to a Land Registry query on your leasehold sale which were out of our control. We, like any other law firm, will not guarantee same day responses to all correspondence, but we endeavour to reply as soon as practically possible. We are sorry that you were not happy with the service provided, but we take feedback like this very seriously and we try to understand and consistently improve our very high standard of customer service and care.We do hope you are happy in your new home.Ocean

5/5

Trustpilot

Landlords fully managed letting service

After managing my flats myself for 12 years, the best thing I've done recently is handing over the full management to Ocean Lettings, especially Jamie and his team. I no longer have to take calls from tenants in the night when the smoke alarms gos off or someone's parked in their space, neither do I need to think about safety certificates, faulty washing machines etc. It's bliss. I have full confidence in Ocean and their professionalism and more than happy with the value this service brings.

Nigel Β· 22 October 2025

5/5

Google

I cannot recommend the team highly enough. They have been so helpful and kind, finding solutions to a variety of challenges and providing a genuinely excellent service. Such a refreshing change! Tanya was brilliant at keeping me informed even when there was no definite news to report, exuding an air of competence, efficiency and care which helped so much during what has been a difficult time. Mark and Sam were fantastic from day 1 too, doing everything possible to make sure the sale went ahead. They were open and honest about the situation, again something that made a big difference and is so welcome.

Daphne Β· 20 October 2025

5/5

Google

Thank you to the amazing Ocean Team, especially Tanya and Mark! Buying my first home was a big step, and I’m so grateful to have had Tanya and Mark by my side. Tanya was especially incredible, supportive, knowledgeable, and always available to answer my questions. She made the whole process feel less overwhelming and more exciting. Mark was also fantastic and brought great insight and guidance. I truly appreciate all the effort they put in to help me find the perfect home. I highly recommend the Ocean estate agent, Shirehampton to anyone looking for a dedicated and caring real estate team!

Kvn Β· 16 October 2025

5/5

Google

We have been working with Ocean on a number of property purchases over recent years and have always found the service to be excellent. Sam has been brilliant during the viewing process, providing all the necessary information and support to help us make informed decisions. Following our purchase, Tanya has been our main point of contact and has consistently kept us updated at every stage. Any queries we have raised have been dealt with promptly and professionally. We would highly recommend Ocean for their efficiency, communication, and overall high standard of service.

Megan Β· 15 October 2025

5/5

Trustpilot

Thank you Claire!

Claire was fantastic when showing us around, she was able to answer any questions but also gave us time/space to look around the house in our own time. Thank you for your help!

Anna Β· 16 September 2026

3/5

Trustpilot

Mixed bag but overall okay.

I really liked the quick booking of viewings and how ocean inform you as the sale progresses. Really effective and great communication. I liked seeing all of the jobs check off and Emily was fab.

Lucy Β· 31 August 2026

5/5

Trustpilot

Excellent Company

The staff are very attentive and thorough. Special mention to Helen B, Johnny H & Jasmine W for helping with a smooth sale. I would recommend this company to anyone with conveyancing needs.

Beth Β· 11 September 2026

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Ocean's Google reviews

Questions about Ocean Shirehampton

How many reviews does Ocean Shirehampton have?

Ocean's Bristol, City of office has 1,566 reviews across three platforms: 105 on Google, 10 on Facebook (across the whole business), 1,451 on Trustpilot (across the whole business).

What is Ocean Shirehampton's rating?

Ocean Shirehampton is rated 4.8 out of 5 across all 1,566 reviews, and 4.9 out of 5 on Google from 105 reviews.

Where is Ocean's Bristol, City of office?

Ocean Shirehampton, 14-16 High Street, Bristol, BS11 0DP, Bristol, City of, BS11 0DP.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.