Trusted Agent profile · Brighton

Graves Son and Pilcher Brighton reviews

4.1

★★★★★ Great

91 reviews across 4 platforms

51 Old Steyne, Brighton, BN1 1HU

Graves Son and Pilcher's office in Brighton, at 51 Old Steyne, is rated 4.1 out of 5 across 91 reviews on four platforms, including 77 Google reviews rated 4.2.

Google logo

4.2 / 5

77

Reviews on Google

This office

Facebook logo

3.0 / 5

2

Reviews on Facebook

This office

Yell logo

3.8 / 5

10

Reviews on Yell

This office

Trustpilot logo

2

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Brighton office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

We have had a very positive experience working with Graves Son & Pilcher throughout our recent property transaction. Their team demonstrated a high level of professionalism, responsiveness, and attention to detail at every stage of the process. Communication was clear and timely, and they were always willing to provide clarification and guidance when needed, which was particularly valuable given the complexity of the transaction. I would particularly like to thank Erin Mann for her support and professionalism throughout the process. Her responsiveness and helpful approach made a significant difference and were greatly appreciated. Overall, I would not hesitate to recommend Graves Son & Pilcher to anyone seeking reliable and professional property services. Dr Rifaat Amin Chairman of Trustees Archangel Michael Coptic Orthodox Church Brighton

Rifaat · 9 April 2026

5/5

Google

I was a bit dubious to use another managing agent to look after my rental property after a very bad previous experience. But Tracey was incredible from the Graves Son & Pilcher team. She was amazing in every aspect. Constantly going above and beyond to ensure both my tenants were happy and that I was kept across all problems and correspondence. I really could not recommend her enough. Always prompt with communication and remained professional and friendly at all times. Thank you Tracey and the rest of the GSP team!

Richard · 17 October 2024

Agent replied · 23 October 2024

Hi Richard. Many thanks for this great review. Tracey is an asset to the team and will be delighted to read this.

5/5

Google

I have lived in a flat managed by Graves Son & Pilcher for a little over a year and it has been a happily refreshing experience after renting with other agencies in Brighton and Hove for over 10 years. The property management team (especially Tracey) are professional, polite and very helpful. They respond quickly to any issues and many of the maintenance matters we have raised have been responded to and resolved on the same day. Incredible! They use professional, reliable and friendly service people and all communication is timely and courteous. It’s honestly a rare pleasure to be treated to this level of respect and competence as a renter in this city and I would absolutely not hesitate to recommend Graves Son & Pilcher’s services to any other renter.

Tristan · 10 June 2022

Agent replied · 11 June 2024

Hi Tristan. Thank you for your amazing review. It means a lot that you've gone into so much detail and also singled out Tracey for praise. We're delighted that you're happy with our service.

5/5

Google

I recently worked with James haywood and Erin Mann to rent multiple commercial properties, and I couldn't be more pleased. They were prompt, professional, and efficient, making the entire process seamless. Their dedication and attention to detail ensured everything was handled smoothly. Highly recommend their services and the agency graves son and pilcher!

Jasmine · 19 June 2024

Agent replied · 26 August 2024

Hi Jasmine. Many thanks for leaving our Commercial Agency such a wonderful review and for recommending our firm. It's greatly appreciated.

5/5

Google

I rent a commercial property from this company and Chris Hickley has been extremely understanding, kind, fair and helpful! Amazing experience renting from this Estate Agents!!

Audrey · 16 March 2026

5/5

Google

Excellent service from all the team but especially Erin. 3 Shops let quickly and good support and advice given thoughout the process. Thank you !!

Howard · 16 March 2026

1/5

Google

Extremely poor experience as block management . Basic management tasks were not carried out, instructions were repeatedly ignored, and financial records were inconsistent. Communication was defensive, aggressive rather than constructive when issues were raised, and the firm resigned abruptly without a proper handover instead of rectifying the issues, The service fell well below the standard expected of a professional managing agent … well obviously they are not professional! Not recommended , stay well away from !!

D · 16 January 2026

1/5

Google

Absolutly horrible service. No heating because boilers being replaced. They knew the boliers need replacing last year already and instead of planning corectly and doing it in spring/summer months they started in September. Managing agent is not responsive at all and when spoken on the phone - extreemly rude. Contacted partner and had better response. Now , 11th of November still no heating on and only warmish water. And since 2 or 3 years (I don't rememebr now) we pay 500£ a month in service charges for 2 bedroom flat. No amenitis - just lift. No concierge service, no garage or parking, no gym or garden. After one year of asking I recived paperwork for the payments and recipts so I am going through them. But still can't understand what I am paying for such a high amount.

Ewelina · 15 November 2024

Agent replied · 23 November 2024

Hi Ewelina. We are sorry to hear that you are unhappy with the service you have received. We understand that the heating is now working. All leaseholders were made aware of the delays to the boiler replacement which were due to circumstances beyond our control. We also understand that the Head of Department has been in regular contact with you over recent weeks to deal with the matters you have raised. Unfortunately, we are unable to influence the amenities available in the properties that we manage. The service charges set are in strict accordance with the lease and an annual service charge budget approved by the board.

5/5

Google

I worked with Erin to sell a commercial premises and acquire new office space, and I can't fault the experience. Amazing, customer-focussed and professional service from start to finish and would not hesitate to recommend wholeheartedly!

Maria · 30 August 2025

5/5

Google

Marcus was really helpful when I needed to get access to the building's garage and the key wasn't working. Went out of his way to resolve the issue quickly.

Ian · 17 October 2024

Agent replied · 23 October 2024

Hi Ian. Thanks for taking the time to leave us feedback. We're very pleased that Marcus was able to help.

5/5

Google

I have been renting for over 15 years and lived in many different places in that time (with many different agents) - Graves Son & Pilcher are very quick with responses, efficient, reliable and friendly. I appreciate how empathetic and respectful they and especially my agent Tracey is. I certainly find them to be the best agent I ever had in Brighton & Hove.PositiveResponsiveness, Professionalism, Value

Monika · 10 June 2021

Agent replied · 11 June 2024

Hi Momo. We really appreciate you taking the time to leave great feedback. Many thanks for your kind words and for mentioning Tracey.

1/5

Google

GSP took over the block management of the block of 3 flats in lewes - one of which I own. Since they have taken over, a simple issue of flickering communal lights has not been sorted - I have been passed pillar to post of different people who reply once and then never again. The issue was reported on 23rd January and still isn’t sorted. It could be sorted within a couple hours max if they sent someone out or replied to emails. I put in a formal complaint and as part of their complaints procedure, you are promised a response within 15 working days. Today marks 20 working days with no response.. I have also requested 3 times in writing for a copy of the insurance document - needless to say this has been ignored too. **adding since your reply**. You sent an electrician round twice - one time he said the rain caused it. The second he said pigeon netting caused it. You have just emailed me to close my complaint (without investigation) and to say that the light is meant to be on all the time. (It’s not - it’s never been on all the time in the 3 years I’ve owned the property). Your response also did NOT confirm a follow up visit - another lie.

B · 20 May 2024

Agent replied · 11 June 2024

We’re sorry to hear that you’ve experienced problems with a flickering light at your property and are dissatisfied with the speed of our response. Without wanting to go into too much detail online, we’re aware that a contractor thoroughly investigated the matter but that a follow-up visit has now been arranged to resolve it once and for all. We apologise for any inconvenience caused

5/5

Google

I've known Anna Patton, on a professional level, for many years. She managed a property I used to live in. I can honestly say, what a lovely lady to do business with, very thorough and quick to respond to any issues that arose over the years. The staff at GSP, that I have ever had dealings with, have been very good, but Anna has been consistent, fair and very efficient.

Becky · 11 June 2019

Agent replied · 11 June 2024

Hi Becky. Many thanks for the great review.

5/5

Google

Our experience with Graves Son and Pilcher, particularly with Tracey as our agent, has been nothing short of exceptional throughout our 2 years and 2 months of tenancy. From the moment we first engaged with them, we were impressed by their professionalism, attention to detail, and genuine care for their clients. Tracey, in particular, stood out with her outstanding communication skills. She was always prompt in responding to our queries, consistently getting back to us within 24 hours, which made the entire renting process smooth and stress-free. Her willingness to go above and beyond to assist us truly made a significant difference. One of the aspects that truly impressed us was their efficiency in resolving any issues that arose during our tenancy. Whenever we encountered any problems or needed maintenance assistance, Graves Son and Pilcher acted swiftly, ensuring that everything was sorted out in less than 48 hours. This level of responsiveness and dedication to customer satisfaction is truly commendable. Overall, our experience with Graves Son and Pilcher has been nothing short of excellent. They have set the standard for what a lettings agency should strive to achieve, professionalism, reliability, and outstanding customer service. We are grateful for the wonderful support we received throughout our tenancy, and we highly recommend them to anyone in search of a trustworthy and reliable lettings agency. Thank you, Tracey, and the entire team, for making our renting experience truly enjoyable.

Maria · 16 April 2024

Agent replied · 16 April 2026

Many thanks, Maria, for such wonderful feedback. It's great to hear that we're providing a good service. We're certainly lucky to have Tracey as part of our team.

1/5

Trustpilot

I felt like my entire world had…

I felt like my entire world had collapsed. The shock and pain of realizing such a huge sum was gone left me sleepless for weeks. I was consumed by stress, guilt, and hopelessness, questioning every decision that had led me to this point. It wasn’t just about the money, it was about the sense of security I had lost and the fear of not being able to recover from such a heavy financial blow.

Roman · 13 September 2025

5/5

Google

Our experience with Graves Son and Pilcher, particularly with Tracey as our agent, has been nothing short of exceptional throughout our 2 years and 2 months of tenancy. From the moment we first engaged with them, we were impressed by their professionalism, attention to detail, and genuine care for their clients. Tracey, in particular, stood out with her outstanding communication skills. She was always prompt in responding to our queries, consistently getting back to us within 24 hours, which made the entire renting process smooth and stress-free. Her willingness to go above and beyond to assist us truly made a significant difference. One of the aspects that truly impressed us was their efficiency in resolving any issues that arose during our tenancy. Whenever we encountered any problems or needed maintenance assistance, Graves Son and Pilcher acted swiftly, ensuring that everything was sorted out in less than 48 hours. This level of responsiveness and dedication to customer satisfaction is truly commendable. Overall, our experience with Graves Son and Pilcher has been nothing short of excellent. They have set the standard for what a lettings agency should strive to achieve, professionalism, reliability, and outstanding customer service. We are grateful for the wonderful support we received throughout our tenancy, and we highly recommend them to anyone in search of a trustworthy and reliable lettings agency. Thank you, Tracey, and the entire team, for making our renting experience truly enjoyable.

Maria · 11 March 2024

Agent replied · 11 June 2024

Many thanks, Maria, for such wonderful feedback. It's great to hear that we're providing a good service. We're certainly lucky to have Tracey as part of our team.

5/5

Google

Our agent Erin has been amazing. Always helped us whenever we needed it & made the process a lot easier. A great asset to your team

Connor · 20 May 2024

Agent replied · 11 June 2024

Many thanks, Connor. That's brilliant to hear! We definitely appreciate having Erin as part of the team.

1/5

Google

Completely mismanaged a downed boiler system for many months over winter. They offer a terrible service in which they will attempt to cause you as much harm as they can in order for you to bend to their insidious will of extorting money from people they think won’t know better or are unaware of their rights. They take pleasure in arguing and playing games, my guess because they’re so pathetic in their own lives it’s the only source of amusement and power they will get close to. Avoid them at all costs.

Chris · 14 August 2023

Agent replied · 11 June 2024

Hi Chris. We are sorry that you have felt the need to review us in this way. We try not to enter into the detail of a review online but, suffice to say, this was a very unfortunate and unforeseeable situation. Our Property Management team did all that they could to alleviate the outage by providing alternative heating and access to hot water, whilst awaiting a replacement boiler from Germany. We were acutely aware of the frustration felt by residents but responded as quickly as possible. New developments can throw up management challenges like this, but we are confident that we have dealt with, and will continue to deal with, any such matters brought to our attention in a caring and professional manner.

5/5

Google

Jenni was super helpful and efficient in providing a leasehold extension valuation report that we needed, would highly recommend.

Simon · 16 April 2024

Agent replied · 11 June 2024

Hi Simon. Thank you for the review and recommendation, and for giving Jenni a special mention.

1/5

Google

Worst managment company we have ever had to deal with, stay well away from this company dreadful service, zero knowledge in compliance seriously dont believe anything they say, we signed a contract with them and they broke it leaving the building at risk and we will be taking legal action.

Giles · 21 December 2025

5/5

Google

Jenni was just brilliant, great communicator, very polite and keep me in the loop all the time.

David · 16 April 2024

Agent replied · 11 June 2024

Hi David. That's great to hear. Many thanks for taking the time to leave such lovely feedback.

5/5

Google

Erin has been excellent throughout our process. Thankyou for all your help

Sarah · 13 July 2025

5/5

Yell

GSP are polite, professional and have treated me with respect

Until a couple of weeks ago, I was a tenant at a flat managed by GSP. Throughout this time, they were professional and courteous and unlike one or two other letting agents i've had to deal with in Brighton, they are not pushy and don't just make you feel like a potential cash cow.Where the odd mistake was made, they were usually by tradespeople, delays from the landlord etc and the staff at GSP would sort it out quickly and efficiently. Even at the end of my tenancy, Tracey was very clear about the return of the deposit and how GSP expected the flat to be left, in order to maximise my chances of getting my full deposit back. They were clear about what would constitute 'fair wear and tear' and following their recommendations, I am happy to say I did indeed receive my full deposit.I would happily recommend GSP to anyone thinking of renting in Brighton and Hove.

SureshM-4 · 20 March 2019

5/5

Google

Having rented in the Brighton and Hove area, for in excess of 10 years, myself and my partner were both very much under the impression that, the agents were not at all bothered about their tenants, nor how the landlords treat their tenants. This could not be further from how Graves Son & Pilcher go about business. The professionalism of their staff, the responsiveness to queries and issues and the approach to supporting rental tenants is like no other agent. Truly the best agents in the Brighton & Hove area. We have felt listened to and supported with any issues (none through fault of Graves Son and Pilcher). Communication has always been prompt and efficient. Thank you very much GSP, we can’t recommend you enough :)PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Emily · 27 August 2021

Agent replied · 11 June 2024

Hi Emily. Thank you for taking the time to leave such positive feedback. We're thrilled that you're pleased with our service and will pass on your comments to the team.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Graves Son and Pilcher's Google reviews

Questions about Graves Son and Pilcher Brighton

How many reviews does Graves Son and Pilcher Brighton have?

Graves Son and Pilcher's Brighton office has 91 reviews across four platforms: 77 on Google, 2 on Facebook, 10 on Yell, 2 on Trustpilot.

What is Graves Son and Pilcher Brighton's rating?

Graves Son and Pilcher Brighton is rated 4.1 out of 5 across all 91 reviews, and 4.2 out of 5 on Google from 77 reviews.

Where is Graves Son and Pilcher's Brighton office?

Graves Son and Pilcher Brighton, 51 Old Steyne, Brighton, BN1 1HU.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.