Trusted Agent profile · Brighton and Hove

Hamptons Brighton & Hove Sales reviews in Brighton and Hove

4.3

★★★★★ Great

1,657 reviews across 2 platforms

54 Church Road, Hove, BN3 2FN, Brighton and Hove, BN3 2FN

Part of Hamptons, see every office.

Hamptons's office in Brighton and Hove, at 54 Church Road, is rated 4.3 out of 5 across 1,657 reviews on two platforms, including 235 Google reviews rated 4.8.

Google logo

4.8 / 5

235

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

1,422

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Hamptons Brighton & Hove Sales hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Brighton and Hove.

What do you need help with?

Reviews

Every review we hold for the Brighton and Hove office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Trustpilot

Really bad experience

They made us wait until the 10th day after our check-out before telling us that £90 would be deducted from our deposit for bags of garden waste to be taken away. There was no proof that we had left this, by the way. I appreciate that the deposit release is most probably the landlord's decision, but in our case the landlord was a 'family friend' of Hamptons and it's hard to believe that they had no influence in this.During our time at their property, there were certain problems that they caused for us but when I asked for compensation at the end, they refused. It's funny how they can keep money from your deposit despite having no proof of the thing they accuse you of, but when it comes to them paying out money for problems they caused, they can get away with it.The biggest problem we had at their property was that there were broken and creaky floorboards above us. This issue caused us massive problems. We rarely had any peace and lost lots of hours of sleep because of it. Hamptons never once offered to do anything about this problem. They didn't even offer to come and listen to it for themselves. They would fix the easy problems but when it came to something more complex like this, they wanted to have nothing to do with it. It was basically 'speak to your neighbours and the council as it's a civil matter', when obviously the problem was with the structure of the building.At the time of writing this, the property we rented for almost 2 years is under offer for close to half a million pounds. To think that the landlord tried to keep £90 from us for something so petty, it's really hard to believe.

Paul · 17 June 2020

Agent replied · 22 October 2024

Thank you for leaving us a review. We are disappointed to hear that we failed to meet your expectations, we would be happy to look into your experience further, so please do raise your concerns with the relevant manage or contact our customer care team.

5/5

Google

We worked with Hamptons for our recent house purchase and found the support service, advice and follow up to be excellent. From the moment we met Keeley from first viewings on we felt in safe hands and relied upon her advice throughout the process.

Terence · 17 January 2026

Agent replied · 17 April 2026

Thank you so much for taking the time to share your positive experience working with us. We're thrilled to hear that our support and advice made a difference in your recent house purchase. We always strive to provide top-notch service and … More

1/5

Google

If you saw the amount of effort required to protect a tenants interest, it is utterly disgusting and shameful that Hamptons have a business. I’d not let a property through them nor let them manage my property. We had so many issues during the tenancy, like an alarm no one knew how to turn off for 2 days and then afterwards they made many claims that didn’t exist. Like picture hooks needed to be replaced that never existed all in the effort to extract as much cash from us as possible. This is not a good estate agent. I’d avoid at all costs.

Shaun · 10 December 2024

Agent replied · 8 December 2024

Hi Shaun, Thank you for getting in touch. A good experience is important to us. Please send an email with your contact details to customercare@hamptons.co.uk so we can get back to you

5/5

Trustpilot

Fantastic Service

Hamptons International and specifically Jacob Forster were amazing during our recent house move. We moved just before Christmas so it was a very difficult time of year to line everything up for the move to happen. Jacob Forster was great, he kept the lines of communication going and liaised with all parties to facilitate the move. If it wasn't for Jacob I very much doubt that the move would have gone through in such a timely manner.

M · 15 February 2021

Agent replied · 22 October 2024

Thank you for your review, we are delighted to receive your feedback and look forward to sharing this with Jacob and the team.

5/5

Trustpilot

We used Hamptons from 2019-2020 for…

We used Hamptons from 2019-2020 for renting a property in Honeybourne, Worcestershire (we were tenants). They were excellent. If there was any issues they were solved promptly and with great communication. At the end of the lease, we employed a poor cleaning company and the property was not handed back in the condition we aspired to. Hamptons staff were great with us. We had been let down by a cleaning 'contractor' but Hamptons ensured the new tenant moved in on time and kept us in the loop as we were (by then) living in France. They employed their own cleaning team.Many thanks to Melanie and all the staff.

Ian · 9 April 2020

Agent replied · 22 October 2024

Thank you for leaving us a review, customer service is very important to us and we are thrilled to receive your feedback . We look forward to sharing your review with Melanie and the team.

5/5

Trustpilot

Sorting out boiler issue

Just want to say a big thank you to Max Barnes from Hamptons for sorting out our boiler issue so quickly before the holiday season. Max was kind enough to do a video call to try and sort it out as soon as I reported the issue. When this didn’t work, Max helped find a technician to resolve the issue the same afternoon.

Vivek · 20 December 2024

5/5

Trustpilot

Strong in Management

Hamptons have been managing my UK house now for 4 years. They are thorough, professional and have always gone the extra mile for me. I can highly recommend.

Tara · 21 May 2026

Agent replied · 23 June 2026

Thank you for leaving us such a positive review. We are delighted to learn that you were happy with the service provided and that your experience with Hamptons was a positive one. Our team is committed to delivering a high standard of customer service, and it is always rewarding to receive such encouraging feedback. We sincerely appreciate you taking the time to share your experience and will be sure to pass your comments on to the team. Thank you again for your support.

5/5

Trustpilot

Ashley Jeanes Marlborough Area Property Manager

I have been working with Hamptons for the past 7 years. I have worked with many other Estate/Lettings agents prior to this and I have to say none come close to Hamptons in terms of friendliness, professionalism and overall knowledge of their industry.The Residential Lettings department who I deal with daily are always on the ball. I deal with several tenants and landlords every day and hear nothing but praise for all the residential lettings team and especially Ashley Jeanes who is my regular contact and first point of contact for both tenants and landlords when any maintenance issues arise. Nothing is too much trouble and every situation is dealt with swiftly and efficiently which means happy tenants and happy landlords!

Stuart · 11 February 2020

Agent replied · 22 October 2024

Thank you for leaving us a review. It is fantastic to receive such positive feedback about Ashley and in particular that any issues are dealt with quickly and efficiently. Thank you again, we look forward to sharing your review with her.

5/5

Trustpilot

Highly professional and polite

Highly professional and politeI used Hamptons Guildford for the sale of my property and it was by far the best experience of selling a property I have had. I had the pleasure of working with Hayley Thorning and Ella Smith. They are both highly professional, incredibly polite and very knowledgeable. Hayley and Ella were exceptional throughout and really helped the whole process along in what was a very difficult housing market. Highly recommended, 5 STAR!

L · 13 May 2024

5/5

Trustpilot

I rented with Hamptons Marlborough 6…

I rented with Hamptons Marlborough 6 years they were the best we ever rented with. Karen Speechley who managed our property was amazing so friendly approachable and professional. any problems were always delt with they helped me from start to finish when I moved into my first home with my children and I can't thank the lettings team enough Karen Speechley went above and beyond to make it all happen as stress free and smoothly as possible. after 6 years of renting I would highly recommend.Claire vevers Wiltshire.

Claire · 10 December 2019

Agent replied · 22 October 2024

Thank you for leaving us a review. We are delighted to hear that Karen and the team have had such a positive impact on your experience with us, and for such a long period of time. Feedback of this nature is very important to us and we forward to making the whole team aware of your review. Thank you again.

4/5

Trustpilot

Friendly process let down a little by timescale

Our heating and hot water broke down with a boiler fault. Contacted Hamptons and Max was swift to reply at 8.40am. Engineers were called the same day. I let Hamptons know the problem and the next day the simple repair was approved and fixed the day after that.The only reason I didn't give a 5 is that for such a simple repair it seems unfortunate that the process left us without heating for 60hrs when the cheap and basic part was even in stock with the repairer company 4 miles from the house.Max was exemplary throughout the process but it seemed long-winded for such a simple repair. I'm just grateful the part didn't need ordering. In truth it should and could have been fixed the same day.

Marcus · 15 February 2024

5/5

Trustpilot

I am an approved Hamptons International…

I am an approved Hamptons International contractor but also rent a property form Hamptons International. Rebecca at Rickmansworth is an absolute pleasure to work with and is great at solving any problems that arise. I would recommend Hamptons International, and particularly Rebecca, in a flash! As a tenant I know that I am completely satisfied with the service they offer and as a contractor I know that Rebecca and the team do a great job for the landlords that they look after.

Mark · 6 December 2019

Agent replied · 22 October 2024

Thank you for leaving us a review. It is fantastic to receive such positive feedback from you, in both your capacity as a contractor and tenant. Feedback of this nature is very important to us and we look forward to sharing your review with Rebecca and the team. Thank you again.

4/5

Trustpilot

Job Well Done

We have recently completed a property sale through the Hamptons International office in Stratford-upon-Avon. During this process Jacob Forster was our Senior Sales Negotiator. The transaction was complex and there were many times when the processes were stalled for a variety of reasons. We were fortunate that Jacob was able to perform under such pressures in a very professional manner which allowed the sale to be finalised within increasingly tight deadlines. Without any doubt, Jacob’s tenacity and his ability to communicate effectively at all levels within the chain, greatly helped the successful completion of the sale.

John · 23 November 2019

Agent replied · 22 October 2024

Thank you for leaving us a review. It is fantastic to hear Jacob had such a positive impact on your sale and experience working with us, and we look forward to make him aware of your review. Thank you again.

1/5

Trustpilot

Bad for tenants and bad for landlords

Listen to the bad reviews and avoid this agency. They are a big messy organisation whose incompetence has consequences for both tenants and landlords.The property I moved in had a damaged window and a damaged balcony door (they can’t be closed, which leaves in cold, dampness, draft, insects (plenty of dead insects near those doors) which is strange considering it’s a new build, high standard property, but anyway. I made an offer on the condition that these be fixed before I move in and this was put in the contract. Not only were the issues not fixed, even though I checked with them every week to get updates, there were other issues too like a missing smoke detector, broken cupboard door, broken tap, leaking sink, etc. But by far the worst issue remain the windows, which can’t be closed and have made the apartment damp, cold, and there’s a strong draft. The engineer who came to have a look again said he told Hamptons about needing to replace the balcony door months ago, which is why I say they’re bad for landlords too. They won’t care about maintaining what was a very nice apartment and have exposed it to all kind of risks like exposure to weather and dampness, the missing smoke detector, etc. I’ve received a lot of conflicting information during my interactions with them, with one person at some point telling me they weren’t aware of any issues with the windows, even though one of their own agents came and got stuck with that balcony door for long after the viewing was over.There was also a lot of confusion about how they handle contracts, where different people gave me different answers, and just an overall frustrating experience. But the issue remains the the windows and balcony door aren’t fixed and the contractor looking into the repair said it would take 6-12 weeks and they haven’t even heard back from the company that needs to send them the parts, then on top of that however long it takes to recondition the apartment and get rid of the damp and cold, is not something any tenant should be expected to have to deal with. 3 months of cold and dampness when this isn’t a low end, old property. I also feel sorry for the landlord because I’m sure he had no part in this and they let his property get into this state. I’ll be looking to end my contract.

Cristian · 5 November 2019

Agent replied · 22 October 2024

Thank you for taking the time to leave us a review, customer service is very important to us and we are naturally disappointed to hear you have had a negative experience . Please email customercare@hamptons-int.com with the name of the branch or individual you were working with, so the team can ensure your feedback is passed onto the relevant department head to investigate. Thank you again.

5/5

Google

Outstanding customer service from Hamptons lettings in Hove. In a very quiet winter rental market we were looking for a family house in Hove. It took five months to find it and the despite contacting all the agents in the area only wonderful Hayley at Hampton's kept in regular weekly touch. She really understood what we wanted and worked tirelessly, above and beyond expectations, to find us our perfect home - exploring every possible avenue. And she found a house for us before it even came on the market! Without her help we wouldn't have made the move. Through the seven month process from initial registration to moving in, she was incredibly patient, efficient, helpful and absolutely lovely to deal with. We almost gave up but she did not and we're now in a beautiful home, all thanks to Hayley. The rest of team, Paul and Jessica also provided exemplary 5* service - highly recommended!

A · 25 October 2019

Agent replied · 23 October 2024

Thank you for leaving us a review. We take great pride in offering a high level of customer service and are delighted to hear that the team had such a positive impact on your experience with us. In particular it is fantastic to hear Hayley and Jessica supported you throughout the process and provided you a 5* service from start to finish! Thank you again, we look forward to sharing your review with the team.

5/5

Trustpilot

Great Property Management Experience

We have had a great experience with Shahena our property manager (as well as Annabel who helped while Shahena was out on leave). They have always been prompt and communicative as things have come up with our flat, but our big test came after the basement of our flat flooded following a big storm where they have done a great job getting it remedied and keeping us updated on the Progress.

Lauren · 29 July 2024

5/5

Google

Try and get Freya, honestly one of the best estate agents I’ve come across in the Sussex area, and I’ve met a lot…has a real get it done attitude and obviously genuinely cares. Highly recommended!

Charlie · 17 March 2026

Agent replied · 17 April 2026

Thank you for your excellent 5* review and kind words of our dedicated team. It is great to see that you would recommend them. Kind regards, Lucy, Customer Feedback and Support Team.

1/5

Google

I would leave zero stars if I could. Had my property on the market for 8 weeks with them, 3 of which were over the summer holiday. They undervalued initially then asked me twice to reduce the price despite an identical house selling for £75k more than they had valued mine at. Did nothing to pro actively market and seemed interested only in the commission they wanted to make. Then sent me an email telling me as I would not reduce the price any further they were withdrawing their services. Just abhorrent behaviour. DO NOT USE.

Greg · 10 November 2024

Agent replied · 12 November 2024

Thank-you for taking the time to leave a review. We apologise for the experience you have had with us and I understand these have been addressed with the Regional Director. Should you need us to look into this further, please send an email to Customercare@hamptons.co.uk

4/5

Trustpilot

I dealt with Amelia at the Windsor…

I dealt with Amelia at the Windsor office and had a great experience when we had to undergo some major changes before new tenants started. There was lots of communication, and relevant options for us to consider, and it was dealt with well. I did have to fight to get a few of the quotes down to an acceptable minimum, and I was also incorrectly refunded rent on two occasions, but otherwise the service was really good.

Olly · 26 March 2024

5/5

Google

Hamptons in Hove have been outstanding. When I decided to downsize from a large, unique family flat they found both a strong buyer and an ideal smaller apartment within days. The full involvement of Keeley Knights (mainly my sale) and …

L · 17 January 2026

Agent replied · 17 April 2026

Thank you for your kind words! We are thrilled to have been able to provide you with exceptional service during your downsizing journey. Keeley and Louis are dedicated to making the process as smooth as possible and we are happy to hear they did just that for you. Kind regards, Lucy, Customer Feedback and Support Team

5/5

Trustpilot

Appreciation to Danish Ashraf

I would like to express my appreciation for Danish Ashraf and the excellent support he provided throughout the process of replacing our washing machine.

Roland · 1 June 2026

Agent replied · 23 June 2026

Thank you for your fantastic review. We are pleased to hear that you were happy with the service you received. Our teams work hard to deliver the best possible experience for our clients, so it is always encouraging to receive such positive feedback. We greatly appreciate you taking the time to share your experience and will ensure your comments are passed on to the team. Thank you again for your support and for choosing Hamptons.

1/5

Trustpilot

Paid £9000 in rent over 6 months & still cannot shower

Unfortunately I have had a horrible time with Hamptons Caterham, to my real surprise as a brand as esteemed as Hamptons, you’d expect perfect service.I moved in, in May 2024, paying £1500 a month for a 2 bed flat. A nice flat, I expected some small teething pains upon move in of course, but not to spend 6 months with no bathroom hot water - meaning I am left to boil 4 pots of hot water a day to have a hot bath.Not only that, since moving in, the dishwasher didn’t work and had to be totally replaced. The shower unit was broken and also had to be totally replaced.Thereafter, I have had no hot water in the shower. The plumbers they use, Homeserve, are so inadequate they have no clue what they’re doing. They have been here 3/4 times, and the issue persists. They now blame the shower manufacturer, the manufacturer blames the plumbing - who knows. Ultimately, it’s been 6 months with an inability to shower - when I’ve now paid £9000.I am fed up, drained, stressed, it’s impacted my skin (long term eczema) and is now impacting my everyday wellbeing.Their complaints department also do nothing. You are really just left to suffer and pay your rent - regardless of the environment you’re left in. The landlord throughout all of this has refused to discount my rent. I will therefore take legal action for pain and suffering and my partial of my rent money back as I have not received what I paid for.If you are a potential tenant my advice would be to:-thoroughly check all appliances and plumbing yourself *before* you move in. Do not take Hamptons word for it that all is working.-do not accept Hamptons inventory report that all is working, as they said on mine all appliances and hot water was working fine, when it wasn’t.-be prepared that any issue you have may take 6+ months plus to be resolved and you will not have a rent reduction.The best thing to do is save more money and buy your own property, so you can be in control of all repairs and the quality of those repairs. Do not rely on Hamptons or a landlord to be fair or give you the service you pay for.Jessica

Jessica · 28 October 2024

Agent replied · 22 October 2024

Thank you for leaving us a review. We are delighted to receive your feedback and are especially pleased to hear the team were able to facilitate a quick move in for you. We take customer service very seriously and look forward to sharing your review with the Banbury team, thank you again.

5/5

Google

Our family had a wonderful experience recently with the team at Hamptons, most notably Hayley for her patience and reassurance with us that we had time to find the house that met our needs, including the right location. Sure enough, we found it and love our new “Home.” On our previous house, we worked with Paul who was just as outstanding. At that point, we were navigating Brighton & Hove mostly online being that we lived overseas. The process then was just as flawless! Thanks to all at Hamptons for your excellent customer service!

Tiffany · 25 October 2018

Agent replied · 23 October 2024

Thank you for taking the time to leave us a review. Customer service is very important to us and we are delighted to hear you had such a positive experience with our team in Hove and more specifically Hayley and Paul. We take great pride in our people and are incredibly proud to receive such fantastic feedback about them both, they are great assets to Hamptons and we cannot wait to show them your review. We hope you have settled in nicely, thank you again!

5/5

Google

Recently rented a place through Hamptons and had great service, especially from Anya Cumberworth. Anya was always lovely, and communicated with us in an open and honest way which was appreciated. She answered any questions promptly and we were never made to feel like a bother. Would 100% recommend Hamptons to a friend and would happily rent a property through them again.

R · 24 October 2022

Agent replied · 23 October 2024

Thank you for taking the time to leave us a review R. We are so pleased to know that the team provided you with a high level of service!

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Hamptons's Google reviewsLeave Hamptons a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Hamptons Brighton & Hove Sales hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Brighton and Hove.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent