Trusted Agent profile · Braintree

Bairstow Eves Braintree reviews

1.9

★★★★★

825 reviews across 2 platforms

14 Great Square, Braintree, CM7 1UY, CM7 1UY

Bairstow Eves's office in Braintree, at 14 Great Square, is rated 1.9 out of 5 across 825 reviews on two platforms, including 57 Google reviews rated 4.6.

Google logo

4.6 / 5

57

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

768

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Braintree office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Trustpilot

Awful.

Awful.We had the worst ever dealing with Bittern Branch.Lucy the lady in charge was rude to say the least as well as unprofessional and incompetent at her job.They tried to sell us a house with Legal issues surrounding it, and did not help or refer to this matter hence the sale fell through. They latter advertised the property with sold again, and yes you guessed it, it fell through again.No staff ever around to take your calls either.A friend also used them and swore by how bad they where and named also Lucy.Close the branch down.DO NOT SELL OR BUY OR RENT WITH THESE PEOPLE

Liz · 13 June 2018

3/5

Trustpilot

Bad manager, don't care about the people

Me and my partner were suppose to have the flat in the begging of the month but they said that the house is not safe because of the boiler that needs to be fix. They said that it will that in maximum 2 days to work this out. Already pass by 2 weeks and after calls, going there and mails they don't give us at least updates about the situacion. They don't care about the customers and don't and don't care about the problems that we can have. For example I already delayed 3 deliverys and I am struggling to have everything settle to move in but no one does nothing to make that happens. Don't make business with them is not worth it the problems. The only person that saves the review is Macaulay that cares a lot and tries to help but because of is position he can't do more. If he was the manager I bet the problem was already solved.

António · 7 June 2018

1/5

Trustpilot

A company that should not be trading at…

A company that should not be trading at all.The Dudley branch has caused nothing but stress and inconvenience to my friends life the last two month. Please I would advise everyone to stay clear and to not even try to associate with these imbeciles.Pretty ( Dudley Manager ) did nothing but feed my friend with lies and more lies. She is very unprofessional and most certainly should not be classed as part of management if she can deal with customer so poorly. I would not wish what my friend has experienced on my worse enemy.

Carlaa · 24 May 2018

1/5

Trustpilot

I wouldn't even give them one star

I wouldn't even give them one star. I did not deal with this company direct but my friend was in the process of renting a house from them, they took all her money and then just before moving in told her she was unable to move in as the land lord had changed his mind. It then took her weeks to get her money back with constant phone calls to them. They had also promised to give her a fee back which later on completely denied. She had the calls on loudspeaker in front of us all and the way Preti the lettings manager spoke to her on the phone was down right disgraceful. It took contacting the head office for her to finally receive her money despite the situation not being her fault and the agreed fee was completely disregarded. They would not provide recordings of the calls and were the most unprofessional company I have heard of. It caused my friend a lot of upset and worry just to be shouted at and called a liar. PLEASE DO NOT EVER USE THIS COMPANY! INNOCENT PEOPLE ARE HAVING THEIR MONEY TAKEN DAILY.HOW THEY ARE STILL IN BUSINESS I DO NOT KNOW.

Aimee · 24 May 2018

1/5

Trustpilot

I wish I could give minus stars

I wish I could give minus stars. In a nutshell, maintenance issues weren’t fixed including a blocking toilet from day one. Despite payment rent in full and on time every single month I received arrears letters every month.In the end they made me my life so miserable I became ill through stress. I had no choice but to move, incurring further cost. I am an good, honest and respectful tenant. This was just a very distressing experience.I am still awaiting my deposit and I left a month ago.I would never ever recommend or use this company again.

Rachel · 24 May 2018

1/5

Trustpilot

The Valuer tried all sorts of bribery…

The Valuer tried all sorts of bribery to get me to list my house for sale with them - even was offered me a job as a ‘home stager’ if I listed with them! But I had to sign a contract first!! Saw the mortgage advisor who quickly lost interest in me because I would not sell through the agent - and he did not bother to follow up my application. A big thumbs down from me . Avoid.

Joanne · 9 January 2019

5/5

Google

Jamie wasn't even out agent but his hard work chasing and keeping everyone informed got our chain moving and helped us exchange quickly. Thank you!

Abigail · 17 April 2023

Agent replied · 24 October 2024

Thanks for the excellent 5* review and your kind words! Best wishes, Lucy, Customer Relations.

1/5

Trustpilot

Disgusting service

I don’t even want to give 1 star, the service I have received through the Aylesbury branch and Leighton Buzzard branch is disgusting. I was a tenant and connells unfortunately was the letting agent I paid all my rent on time never missed and gave one months notice when I wanted to move out of the property so I did everything right,now they are saying that I didn’t give notice when I have an e-mail to prove it and they are trying to charge me 3,350 in rent that I don’t owe!!!

M · 21 March 2018

2/5

Trustpilot

The worst letting agency ever conceived

If there were awards for the worst letting agency ever operating, they would be winning every single one of them. I have heard some really bad opinions from people who used to deal with them but decided to view a house anyway, as it did seem perfect for me. First meeting - they have got the wrong pair of keys so I was unable to view it - wasted 30 minutes of my life.Second viewing, rescheduled - no one from the agency showed up - waited 15 minutes and went home laughing. Why would they ask 420 British Pounds of administration fee for jokes like this? It's a shame companies like these control so many decent houses in England, blocking the market essentially.

Ulven · 21 March 2018

1/5

Trustpilot

Absolutely useless

Absolutely useless. Over-priced our house to get our business then suggested a significant price drop within two or three weeks. Now claiming that they said from the start that an offer £150K less than their suggested asking price would be an extremely good one! The initial prospectus had loads of faults - listing it as a three bed when it's a four bed, for starters - and communication has been terrible. We haven't had a single viewing in the four months that it's been on the market - which is bizarre even if it is over-priced - so I've given up and taken it off. Complete waste of time - do not use this lot even if they promise to chuck in a golden helicopter and a couple of unicorns as part of the deal for selling your house.

Amanda · 16 March 2018

2/5

Trustpilot

Leighton Buzzard Branch

Last week we had validation booked in to validate our property between 10-1.My partner requested if we could be given an accurate time but they said they could not do this.They did say they could give us a call 30minutes before so we were prepared for their visit.It got to 12:35pm and they still made no contact.I rang the office and the lady said He must of got delayed at another property and she would give him a call and he would call my partner.He called my partner who was at work and said he would be at the property for 1:40pm! When he came to my flat he could see I was evidently annoyed and he apologised and said he could of came to me this morning but he thought he had to meet me outside the property 30minutes before and sorry for the confusion.This wasn’t the case as we never requested to meet outside the property 30minutes before,we asked go be called 30minutes before so we knew when he was arriving.He didn’t bother to contact us to let us know he was going to be late,only when he was late after we had called!The office do not answer there calls and you have to ring a good 3 different times to get through to them.From my experience so far I don’t recommend..

K · 14 March 2018

1/5

Trustpilot

Avoid wherever possible.....

Appalling communication with their own staff and with prospective buyers. They don't return calls; lie regarding receiving information requested, to the point they don't even bother to cover the fact when forwarding said information, saying they've 'just' received it but it was clearly received 1 week + before; will continue to show prospective buyers around properties and take details of offers After previous offers have been accepted whilst leaving you waiting and hoping that your offer has been accepted and all this will take in excess of a month!! When tackled about this, they will try to bluff their way through conversations, When you manage to speak to someone who usually doesn't have a clue what's going on! They obviously get paid so much commission they don't have to consider customer service for either vendor or buyer!!! If it were possible to give a minus star, I'd recommend that!

Ruth · 13 March 2018

1/5

Trustpilot

If I could give no stars I would

If I could give no stars I would. Hinckley branch over valued my house be almost £40k said it would sell easy. ( we know agent don’t sell houses, people buy them). Put it on market with them at £30k below their valued price. Not one viewing. Do they know how to value property???Even wanted £140 to take special photos!!!! So much for no sale no fee. Good job I didn’t take up their offer. Looking to move, saw a property in tha the area we wanted, a 2.5 hour drive. Booked a viewing, arrived but they didn’t. Phone then to be told property had been taken off market some 3 weeks earlier, but hadn’t been updated on their systems. What a shambles. Stear clear of these agents at all costs. ,

Terry · 12 March 2018

1/5

Trustpilot

Harassment

All I will say is, read every review on this company and times it by a thousand for the Basingstoke branch, even the head office the entire staff are all rude and to keep telephoning my elderly parents has made me see red, I have just been accused of shouting, well if putting a point across to the person is shouting I think the customer contact needs addressing, shame on you! Upsetting elderly folk who told you last year they wanted no dealings with you, to keep harassing them now, once more will be a solicitors letter.

Deborah · 27 February 2018

1/5

Trustpilot

Getting your deposit back is a struggle

11 days after the landlord instructed them to release the deposit with no deductions, I'm still waiting. Apparently they're having IT issues and can't send an email to some team for them to release the funds. Asked what the complaints procedure was and they refused to provide it. Stay clear if you're looking for a rental property. 75% 1 star reviews says it all....

Charl · 26 July 2022

1/5

Trustpilot

It's as bad as it is possible to be

It's as bad as it is possible to be. Just awful in every regard. Do not give them your card details, no matter what they tell you to get the money out of you. I cannot believe they can still operate when they behave in such an appalling manner. All their properties are advertised elsewhere, so if you see their name against a property, just keep on looking and find a proper agent to rent through.

Carter · 30 March 2020

1/5

Trustpilot

Absolutely avoid like the plague

Absolutely avoid like the plague! From start to finish, I have never in my experience dealt with such uncouth, absurd and depressingly unprofessional agents. At the beginning of the sale, there was an air of niceness: when I was first shown the property, everything seemed OK. All questions were clarified and answered, brochures were given and information was made available. Or so I thought...The second I offered my selling price, I was immediately hounded for solicitor details. As a first time buyer, the process of buying was incredibly new to me and so I was very miffed at this strange pressure that I was facing. Then for a short while, everything seemed OK...surveys took place, the solicitors completed all the paperwork and the vendor and I (at the time) managed to secure a solid relationship to ease the stressful nature and process of buying...All of a sudden came the day of exchange and completion. This is where things went utterly wrong and woeful. The agent that had initially shown me the property uttered depraved slander about me to my Mother (who had collected the keys on my behalf) which utterly infuriated me. But worst of all was the management. Never have I had to deal with so many lies. It's actually laughable. After nearly 4 weeks after exchange, the "for sale" sign is still outside my door. I have contractors coming in to start work and that to me just spells absolutely disastrous customer service. Throughput this whole process, it has been a trainwreck and a nightmare. The process of buying is never easy and you need an agent that can soothe and ease all your concerns. That has absolutely not been the case for me whatsoever. If there is any final advice I can give to anyone, it's this: run. Run as far away as possible because this estate agent will just use and abuse. Take it from me, if you see a property you like, do not buy through them.

Bhavna · 24 December 2017

1/5

Trustpilot

Connell are the worst of the worst

as a customer potential buyer I am frankly disgusted with connelIs in Northampton I viewed a house which is listed with them and put an offer through I was told they would get back to me after a whole week I had heard anything then they called me as they were trying to book me in for a mortgage appointment at this point they still hadn't mentioned any thing about the house I put an offer in on, any ways I told they I didnt think I needed a morgage appointment beacuse I had been offered a morgage in principle with someone else, they tried to talk me in to getting another morgage buy to rent so basically I must have to morgages hmm ok , I said I was still not intrested i was quite content with my current situation low and behold I was then transfered to to they asked me who my house was listed with and tried to persuade me in to listing my house with them, and finallly I asked about the house I put an offer in on, he gave me this whole sop story about who he knew the people that live there and blah blah blah, and finianly said ohh I dont think they would except this offere as it too low just trying to get me to up my offer they are cheeky and use dirty tactics, if they not tryign to sell you other services which is all they did they trying to get you to cough up alot more money on offeres, they do not care about thier sellers or buyers they all about sales and a buyer or a seller is just ££££ signs to them wait hold on arent estate agents obligated by to notify the seller of all offers the fact he said oh I don't think he will suggest they haven't even notified the seller after 2 weeks of me viewing the property which I am now going to report to the The Property Ombudsman. I am also so glad I have not listed my house with them as a seller who knows what offers they don't tell you about, and also from a buying point of view what a horrible experience they are the biggest crooks in the field so please do be careful

Ella-Bella · 15 December 2017

1/5

Trustpilot

Look at the star rating...

Look at the star rating... it says so much From the moment I moved in, stains and filth were missed off the inventory and it took them 3 week (post moving in), to take an accurate description of the condition of the flat, baring in mind neighbours had warned me of underhand tactics The lettings management team don’t respond to correspondence, they took 17 weeks to fix a minor issue and then they’re now delaying on further more significant repairs and issuesAvoid at all costs

Jay · 11 December 2017

1/5

Trustpilot

AVOID THIS AGENCY AT ALL COSTS

As a property manager with 12 years’ experience never have I ever had the misfortune of dealing with such a bunch of unprofessional, rude and incompetent people. Even if you happen to speak to the managers they are just as bad. Its as though no one working at the company cares about its reputation or repeat business. They literally treat you as though you are an inconvenience to them. We are a professional landlord with a portfolio of over 100 properties, I would dread to think how they would treat a one off landlord with little knowledge. The Colchester branch let our property approx. 6 weeks ago. When we instructed them we asked for a rent guarantee policy to be taken out (in writing as part of our instruction letter), after chasing for the policy for 2 weeks after the tenant moved in I was eventually told this had not been done and wouldn’t be done as they don’t provide this service unless they manage the property. I mentioned that it was included in bold in our instruction letter and the “area manager” said do you have in writing where we agreed to this… RIDICULOUS, by accepting the property and letting it that in-itself its agreeing to the terms. . I was given their terms and conditions to sign AFTER the tenants moved in and told they wouldn’t transfer any of the rent until they received the T&C’s back signed (despite us not agreeing with the terms).. in effect BLACKMAIL.To date we still have not had all the move in money from them, they are refusing to give us a statement with a breakdown of the money collected from the tenants/ their fee etc and we now have no other option then to seek legal advice from our solicitors. They have taken a fee from the move in monies without our consent, we do not even know what amount and we have never signed t&c's. Its unbelievable.As a professional landlords we have found them EXTREMLEY difficult and uncooperative and we have the benefit of experience and knowledge on our side. Unless you are prepared for a lengthy battle to get your money & paperwork AVOID THIS AGENCY AT ALL COSTS.

Kathryn · 4 December 2017

1/5

Trustpilot

Wednesbury Branch

Wednesbury Branch. I was moving house last Dec. They advised my home will be ready [new build] It wasnt ready till Feb. I was made homeless and they refused my complaint took my money deposit and fees and refused to refund. Avoid connells if it's your a 1st time buyer or need a home urgently as they are known to let you down. They also called me a liar when I advised I was garanteed my new home will be ready before xmas day, poor communication once my deposit was paid. Their management dont care about customer services once payment has been made. I would seriously avoid this company at all costs. Also from my expereince if your buying a new house go directly to the vender. Avoid connells like a plague. I have also cancelled all my investments and any b2b links as well as my associates as a result of this very poor and rude service.

Raj · 18 November 2017

1/5

Trustpilot

Horrible experience

My flatmate and I rent a property in St Albans last January for 6 months and all were problems. When my flatmate and I decided leave the property, they spent 3 months to give our deposit back and it was a horrible experience. The landlord only wanted our money. He said the property was dirty, when it was totally false. They checked the property 2 weeks after we leave and it's normal that the flat had some dust, obviously! They took 100 pounds in concept of cleaning... yes, 100 pounds! When the first day we arrived to the flat it was really, really dirty (for example; the freezer had a lot of ice with food on it, imagine?) and they didn't give us any reason. HORRIBLE EXPERIENCE, anyway

Sara · 29 October 2017

1/5

Trustpilot

Avoid at all cost.

This company is the worse you could deal with. They would never stick to what they say. To get your deposit back even after your land lord has released it, it will take you ages. I am here calling them everyday to get my deposit back for past 2 weeks I been given lies after lies. Unprofessional service. The management on the top level is the worst. This company hasn't got a long road given the reviews it seems it's not only the bedford branch, they don't care nationwide once they have your money and tries to get away with it. Day light Robers. Please avoid dealing with this rubbish people altogether to save you from big stress in the future.

Harry · 17 October 2017

1/5

Trustpilot

travelled 1 1/2 hours to viewing and no agent to be seen....

I never have thought that an estate agent would simply not bother to turn up at a viewing . The owner was in when arrived and was invited in after 30 minutes of waiting outside, but kindly refused thier hospitality as it was awkward for both parties, and also not appropriate that the owner feels they should have to invite the viewer inside to have a look around the property without an accompanying agent. Travelling from another county taking 1 1/2 hours travelling time to get to the viewing appointment after work,... tired and then to be let down,....... no communication from the agent to at least make contact if there was a problem at any point,...and not to mention the time and money wasted to get there. The next working day made a call to the agent's and knew nothing of the appointment so was told that the agent who made the appointment would be in the next following day, and was told that they would make contact and said it appeared thier was some kind of mix up. The next day, still no contact from them. As a cash buyer,... the owner of the property may have a different perspective on who to market thier property....

LM · 30 September 2017

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Bairstow Eves's Google reviewsLeave Bairstow Eves a review
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.