Every review we hold for the Bournemouth office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotOnTheMarket - NO NEVER AGAIN
Even one star here is a generous present to the firm. I have trusted the information the platform represents and finally got drama. 2 weeks of expecting the tenancy agreement and finally getting the knowledge that I won't move into the flat in two days from the date! It is not a big deal - but refund of the deposit and 3 months payment is a really big deal, not mentioning the time wasted and time is the most important thing we have in our life. Agency promises to get back my money, and who knows will it happen. And the agency for sure won't get back me money for living in the hotel while I was waiting for this flat to come! My moral damage from this situation definitely won't be refunded. To check your counterparties properly, knowing who you deal with - that's the reason why we should trust the business. Here I don't feel any trust and recommend you the same attitude to save your time, nerves and money. Try different platforms. BTW - I have contacted the team at support but no answer since last Friday (three working days already).
Anastasya · 7 March 2023
Agent replied · 25 October 2024
Hi Anastasya, we're sorry to hear of your experience. If you could please respond to our request or contact the team at support@onthemarket.com. We'd like to look into this further for you. You can also contact the relevant authorities who can advise you further. Please check on the associated schemes website to confirm which the agent is part of, either The Property Ombudsman scheme or Property Redress scheme. If you contact the team on the above email they can also provide you with the links to these schemes. Thanks
★★★★★ 1/5
TrustpilotNo a good app if you get universal credit
HelloWe are family that recive a universal credit cause we are struggling and we are not able to find any house for as in onthemarket.All the offer form we sended we didn t recive any response so far.I give 2 stars because there is not a option while your are browsing to know if the landlord will accept DSS family
Fabio · 21 June 2024
Agent replied · 25 October 2024
Hi Fabio, thanks for taking the time to leave your feedback. We appreciate all feedback received and will take this on board for future improvements. We would recommend reaching out to your local estate agencies to discuss your budget and that you are in receipt of Universal Credit, from here you can open a conversation around what properties they have that would be best suited to your situation. You can use our 'Find agents' search to locate your local expert agents. We wish you all the best on your property journey.
★★★★★ 3/5
TrustpilotI only give 3 stars here because the…
I only give 3 stars here because the site is open to all brokers. Apparently it is so common in the industry to simply not be familiar with the data of the houses - especially the technical data. We now had 5 brokers to view houses - none of them knew anything. This often results in much too high or too low prices for real estate. Maybe the brokers should rethink and create decent reports and give a fixed price. Onthemarket.com should perhaps control the brokers and their skills a bit and only allow those who have civil engineers or architects certified.
Andrea · 12 February 2023
Agent replied · 25 October 2024
Hi Andrea, we appreciate your feedback on your recent valuations. We're sorry you weren't satisfied with the results on these. If you'd like to get in contact with our team and send over some more information we'd be happy to investigate further. You can email the team at support@onthemarket.com. All the best
★★★★★ 5/5
TrustpilotBrilliant website - Eye Catching and Easy to Navigate
I came off On the Market for a year to try another competitor. It wasn’t worth it! I’m now back On the Market and impressed by the number of leads I’m getting for new tenants. It’s a slick website that shows off the properties and is user friendly. The staff behind the scenes are superb too! I hope they outperform Rightmove this year. They’re miles better!
Gemma · 3 February 2024
Agent replied · 25 October 2024
Hi Gemma, firstly a warm welcome back to OnTheMarket and thank you for your five star review! It's great to have you back with us and we're so pleased to hear your positive feedback about the website and user experience. If there's anything you need, please reach out to the team at support@onthemarket.com. Thanks for your support, all the best.
★★★★★ 1/5
TrustpilotThis website needs a complete overhaul…
This website needs a complete overhaul possibly a scam somewhere down the line
M · 2 January 2026
Agent replied · 23 February 2026
Hi there, many thanks for sharing your feedback and we're sorry to hear you haven't enjoyed your experience on our site. We're always looking for ways to improve our user experience so please do get in touch with us at support@onthemarket.com to let us know what we can do better. All the best. OTM.
★★★★★ 1/5
TrustpilotWorst experience of the agents in west London
I have been trying for 2 bedroom property for my family and every time they just say we don’t have any property available and they hang up They don’t even listen to me what I am trying to search they don’t even call back when I request for a viewing worst experience on the market app and website Will not recommend to any one as it’s a good app to see but not for the use!!!
Ishrath · 24 April 2023
Agent replied · 25 October 2024
Hi Ishrath, sorry to hear you're having difficulties with your property search. If you haven't already, we'd recommend setting up a property alert for the area/s and criteria that you and your family are looking for. It could be that there isn't anything available today. However, with an instant alert, you will be among the first to hear when something does become available. Please contact the team at support@onthemarket.com if you need assistance setting this up. Please be aware that OnTheMarket is a property search website which advertises properties on the estate agent's behalf, we are not an estate agent. All the best.
★★★★★ 1/5
TrustpilotWas interested in a property
Was interested in a property, put in request for a call back and nothing. No contact what so ever.
Lord · 31 October 2025
Agent replied · 24 December 2025
Hi there, we're sorry you haven't heard back about your property requests. Estate agents listing with us should be calling you back to provide more information or viewing information. Unfortunately, as the property portal listing the agents' properties, we are unable to help when it comes to follow up calls etc. We wish you luck with your property journey! All the best, OTM.
★★★★★ 1/5
TrustpilotIncompetent fools
Incompetent fools, don't give correct information to clients, not fact checking, resulting in wasting potential tenants time!!! Poor show!!
Keith · 15 July 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotFalse advertisement
When looking for property. I am looking for a livable property. When looking for land I'm looking for land.These Estate agents need to stop advertising land as "4 bed detached house or barn conversion for sale, " when in reality theyre selling land with possible or agreed planning for such a property. Annoying to say the least.
Lee · 23 June 2024
Agent replied · 25 October 2024
Hi Lee, thanks for taking the time to leave your feedback. We're sorry to hear your experience of OnTheMarket hasn't been as good as we would have liked. We understand it can be frustrating when viewing property inaccurately listed. You can email the team at support@onthemarket.com if you have any specific examples of this. Our team will then look into this further for you. All the best on your property search.
★★★★★ 2/5
TrustpilotDon't bother with their house "valuation" service!
Their house valuation service is woeful and undervalued my home by over £300K!! It would appear that they used the last sale price as a baseline then crudely added some random percentage onto this, based on the results of a few questions I answered. Either way, the end result was £300K under the actual value. Ridiculous and therefore, a worthless service. Stick to Zoopla.In response to the below comments from 'OnTheMarket', this is a disingenuous and lazy 'copy and paste' paragraph that I've seen on other reviews. It does not acknowledge the individual circumstances, specifically in my case, the ridiculous margin of error this "valuation" produced. And passing the buck to the third party providing the service beggars belief! I'll stick to Zoopla thanks!!!!
Pac · 25 October 2022
Agent replied · 25 October 2024
Hi Pac Man, sorry to hear you weren't happy with your recent valuation. The estimate you received is an indication and should be considered as a starting point, we'd always recommend speaking with a local expert agent in your area to get the best understanding. They can take into further consideration things like modernisation or changes to the property. The valuation tool you're referring to is powered by and independently calculated by propertypriceadvice.co.uk, based on information you provide. If you'd like to send more information on the valuation to the team we can look into this further for you, please email us at support@onthemarket.com. Thanks
★★★★★ 1/5
Trustpilottotally unusable
totally unusable. cos it wont filter out house shares. seriously. site has turned into rightmove garbage.
Phillip · 19 November 2025
Agent replied · 24 December 2025
Hi Phillip, we're sorry you've not had the best experience with our site. You can filter out share accommodation by using our filters. If you click "more filters" and scroll down, you will find a "don't show" section, in which you can select "shared accommodation". We hope this helps and wish you luck with your property search! All the best, OTM
★★★★★ 5/5
TrustpilotRebecca Ruane
Rebecca was enthusiastic, extremely knowledgeable, and a pleasure to speak with. An hour very well spent
Bill · 10 January 2024
Agent replied · 25 October 2024
Hi Bill, we're delighted to hear you had a fantastic meeting with Rebecca! Thank you for your glowing review, we'll be sure to share it with the team. It's always great to hear that we have such an enthusiastic and knowledgeable team. If there's anything more we can assist with please reach out to Rebecca or the team. Thanks for your support, all the best.
★★★★★ 1/5
Trustpiloti called the company to ask about…
i called the company to ask about commercial shop they advertising online, and i was put on hold as the girl didnt know what for rent and what not. she came back saying we dont have no commercial permises for rent, so i asked why you al these shops advertising online and none are for rent she replied back oh i dont know. i thought this was large proffessional compmany.
Rahman · 16 August 2023
Agent replied · 25 October 2024
Hi Rahman, sorry to hear about your experience. OnTheMarket is an online property search website, we are not an estate agent. If you need assistance finding the correct contact information for this agent or property please contact our support team at support@onthemarket.com who'll be more than happy to help. You can search for commercial property on our website and find local agents in your area who can assist further in your search. All the best
★★★★★ 5/5
TrustpilotStraight forward process, knowledgable account manager
Straight forward process, knowledgeable account manager. super happy with our return to on-the-market, special thanks to Rupinder.
Liam · 11 December 2023
Agent replied · 25 October 2024
Hi Liam, thanks so much for your thoughtful five star review. We really appreciate your support and are glad you've found it such an easy onboarding process with Rupinder. We'll be sure to share your feedback with the team. Welcome back to OnTheMarket and all the best.
★★★★★ 1/5
TrustpilotAbsolutely awful
Absolutely awful. Trying to chase an online viewing request for a letting is like getting blood out of stone. After a answer phone menu you get redirected 3 times. If you lucky enough to be eventually connected you will most likely speak to a very polite and friendly person who will tell you someone will contact you ASAP. It never happens. Thing is I have a suspicion the property is not available anymore!!
Bill · 19 January 2021
★★★★★ 1/5
TrustpilotJust a broker
I researched the On the Market website & listed a number of properties via the reference numbers listed against each property.I then contacted On the Market by phone which was answered by a bored disinterested young woman.To each enquiry reference number she replied "we do not a property listed to that number" after the sixth such reply I asked why they were listed on the website, her answer "we are just a broker & listings take several days to appear on our data base" clearly the default position of this apology of a company.Total waste of time & effort.
Andrew · 8 June 2022
Agent replied · 25 October 2024
Hi AndrewSorry to hear you weren’t able to make enquiries on the properties you have seen on our website. OnTheMarket is a property portal where estate agents and new homes developers can list their properties for sale and to rent. Each of the listings on our site has a unique ID assigned to them however the agent may not be able to identify the listing in their database via this number depending on their set up. It sounds as though you have contacted the agent whose listings you've seen on our website and not had such a great experience. We are not an estate agency. Any listing sent to us by an agent appears instantly on site, there is no delay. I would suggest you reach out to the agent directly to share your thoughts, please do let us know if you need any further assistance at support@onthemarket.com All the best
★★★★★ 1/5
TrustpilotCalled in asking for a room…
Called in asking for a room availability and there's this one lady who sound tired and doesn't like her job said someone has took it. I thought that she's unreliable so I called in the next day asking the same question. Then, there's this another lady who sound patient and nice said the room is available and she took down my number and said that she’ll send me the documents. The next day, I did not receive anything so I called again just to make sure. Its the same lady from the first day I called in and I told her about what the nice lady told me yesterday. She said "no one will say such thing" and proceed to say the room is not available, with her tiring voice. Don't even know if the room is actually available or not. lol
Brandon · 25 May 2022
Agent replied · 25 October 2024
Hi BrandonWe're sorry to hear you've had this experience. It sounds like this was an enquiry made with an estate agent, OnTheMarket is a property portal which advertises properties on the estate agent's behalf, and we are not an estate agency. We rely on our agents to keep their listings up to date and with the correct information. We'd recommend you reach out to the specific agent or branch in the first instance, if you are unsure of the details please email us at support@onthemarket.com and we will assist you further. We hope to see you visiting the OnTheMarket website again soon, all the best on your property search!
★★★★★ 5/5
TrustpilotKerry Burton made my experience great.
Kerry Burton made my experience great.Thanks Kerry.
CC · 1 May 2024
Agent replied · 25 October 2024
Hi there, thanks so much for your five star review and kind words on Kerry. We really appreciate your feedback and will ensure this is shared with the team. If there's anything more we can help with in the future please get in touch. Thanks for your ongoing support.
★★★★★ 1/5
TrustpilotInstant valuation is a total con
Instant valuation is a total con. Didn't give me one, just connected me to agents.
Nick · 16 October 2025
Agent replied · 23 October 2025
Hi Nick, thanks for getting in touch. I'm sorry to hear you haven't had a great experience. We provide a free valuation ourselves which is viewable on the site with agents suggested below as we suggest getting a more accurate valuation from someone who knows the ins and outs of the local area. You do not have to contact any of these agents in order to see the instant online valuation at the top of the page. I hope this helps! If you need any other help, please contact support@onthemarket.com
★★★★★ 1/5
TrustpilotThis website is appalling
This website is appalling; the parameters you set are reversed almost immediately. If you are lucky enough to start the search you were hoping for, when you try to go back to the listings after looking at a property, the parameters are deleted. Then there are constant requests to sign up to something, which are almost impossible to refuse, no matter how many times you click the little 'x' in the corner. When you finally get rid of the box you find you have gone back to square one, yet again, with all your parameters deleted. This site is a complete mess.
Andrew · 13 February 2022
Agent replied · 25 October 2024
Thank you for taking the time to leave us a review. I am sorry you are experiencing issues with the website search. I’d like to look into this further for you. Please could you email us at support@onthemarket.com with more information?
★★★★★ 2/5
TrustpilotIm trying to buy a new house but they…
Im trying to buy a new house but they only have a small number for sale in my area and these are all the same as I have already seen on Rightmove.If only they had some actual different propertys for sale it would mean that they is worth using.I'll try again next week to see if they have added any more but if not Im not going to use them agian.
Janet · 17 February 2023
Agent replied · 25 October 2024
Hi Janet, thanks for taking the time to leave your feedback. The property market is always changing and so the amount of homes available will vary. Through our Only With Us feature you'll be able to access properties at OnTheMarket exclusively before they appear on any other major property search site. Make sure you have instant property alerts set up to know as soon as they become available. If you need any help please don't hesitate to contact the team at support@onthemarket.com All the best!
★★★★★ 1/5
TrustpilotThe worst customer service I have ever…
The worst customer service I have ever seen, I called to check on a shop and one lady doesn’t even know how to talk just said no more shops Available and hung up the phone, on the website there were many shops available but she wasn’t helpful at all.
Ahmad · 17 July 2024
Agent replied · 25 October 2024
Hi Ahmad, sorry to hear of your experience calling through to an estate agent. Please note that OnTheMarket is a property portal, who advertises property on the estate agents' behalf. We are not an estate agency. We'd recommend contacting the agency directly to share your feedback as we're unable to assist further with this. All the best on your property search.
★★★★★ 1/5
TrustpilotDeceit
Promised an instant online valuation, er right, have to select an agent to value
Tony · 11 October 2025
Agent replied · 25 October 2024
Hi Tony, many thanks for getting in touch. We offer a free online valuation and suggest agents to contact for a more accurate idea of your house worth. Our instant valuation is given at the top of the page, with any information available about the property's previous sale and an average house price in the area. I hope this helps. Please do let us know if you have any further questions. OTM
★★★★★ 1/5
TrustpilotUntrustworthy
Untrustworthy. I requested no marketing yet have had 4 dodgy money grabbing emails from other companies within an hour of filling in valuation form. Clearly shared my details. I regret filling in the form and am just glad I gave a fake phone number. Avoid!
Trevor · 20 October 2025
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.