Every review we hold for the Birmingham office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
GoogleI spoke to Katie and Krystal from this estate agency and unfortunately found their customer service extremely disappointing. They were not helpful and came across as very rude and dismissive throughout the conversation.
When I explained that I was unhappy with the service I had received I was met with laughter rather than any attempt to understand or resolve my concerns. I found this completely unprofessional and unacceptable.
The level of customer service was very poor and I genuinely feel staff need further training on how to communicate with customers respectfully and professionally. I would expect much better from an estate agency.
Parveen · 15 August 2026
Agent replied · 22 August 2026
We are sorry to hear that you were unhappy with your experience, however, we feel it is important to clarify the circumstances as the review does not accurately reflect what occurred.
You contacted us regarding a property that was no longer available as we had received multiple offers. Katie explained that we are unable to disclose the details of offers received, as these are confidential. When you requested to speak with a manager, your call was passed to myself, and I reiterated the same information.
We appreciate that being unable to obtain the information you were requesting may have been frustrating, but we cannot disclose confidential offer details and would not expect any member of staff to do so.
We are also committed to treating every customer with courtesy and professionalism, and we expect the same in return. Unfortunately, during the calls, our staff experienced behaviour that we consider unacceptable, including the use of offensive and abusive language towards a member of our team.
We are always happy to discuss enquiries and concerns professionally, but our staff should not be subjected to abusive or offensive language while carrying out their roles. We therefore strongly disagree with the suggestion that our team acted unprofessionally and will continue to support our staff in maintaining appropriate standards of communication.
Regards, Krystle Ainsworth, Residential Branch Manager
★★★★★ 1/5
GoogleAwful, unprofessional, bullies. Dealt with Crystal and found her behaviour and service quite troubling however having read reviews here and on Trustpilot it seems to be the only one. Extremely unprofessional. unfriendly and erratic. I was shocked that she/they started talking badly about the potential neighbours to a property we were interested in. Needless to say we decided not to offer and not to use them for our sale either. If you do deal with them I would avoid her/they at all costs.
D · 13 March 2026
Agent replied · 13 April 2026
Dear D Kumar,
Thank you for taking the time to leave a review. We take feedback very seriously, which is why we were concerned to read your comments.
From the details provided, it appears this review is intended to refer to me personally, however my name has been spelled incorrectly. In our experience, clients and applicants who have dealt with us directly are familiar with the correct spelling of our team members’ names, which makes it difficult for us to link this review to any genuine interaction.
We have also checked our records and, as I have not personally conducted property viewings for some time (as these have recently been carried out by colleagues), we have been unable to identify any situation that resembles the one described in your review.
Our team is committed to maintaining a professional, respectful, and transparent service at all times. The behaviour outlined in this review does not reflect our standards or the way we communicate with clients and prospective buyers.
If you believe this review relates to a genuine interaction, we would welcome the opportunity to investigate it properly. Please feel free to contact us directly at harborne@haart.co.uk or 0121 426 1876 with the property address, date of the viewing, or any further details so we can look into the matter.
Kind regards, Krystle Ainsworth, Residential Branch Manager
★★★★★ 5/5
GoogleIt's no news how stressful finding a property can be. I recently reached out to haart E & L for a property viewing. Things turned south and I got stock in terrible traffic, and as such was running late for my viewing. I am so thankful to Nakesha, the agent who was so kind to keep reaching out to me and waited an extra half an hour just to see me through my viewing. Thank you Nakesha✨️. Overall, my experience with Haart has been seemless; polite and helpful, genuinely willing to help you through getting your desired property.
Mituwere · 13 March 2026
Agent replied · 13 April 2026
Thank you for taking the time to share your experience. We’re so pleased to hear that Nakesha was able to assist you and that her support made a positive difference during your viewing. We will be sure to pass along your kind feedback to her.
We appreciate your lovely comments about the team and are glad your experience with Haart has been a positive one.
★★★★★ 5/5
GoogleI recently had a phone call with Nykia at haart Lettings and Estate Agents, and I felt compelled to leave a review about the excellent service she provided. From the moment she answered the call, Nykia was professional, friendly, and incredibly helpful. She took the time to listen carefully to my situation without rushing me and made sure she fully understood my concerns before offering advice. Her communication was clear and reassuring, and she explained everything in a way that was easy to understand.
Nykia is a true credit to haart, and I would highly recommend speaking with her if you’re looking for knowledgeable, professional, and supportive assistance.
Ikram · 13 March 2026
Agent replied · 13 April 2026
Hello Ikram, thank you for your lovely thoughtful review for Nykia in Property Management.
★★★★★ 5/5
GoogleMyself and my partner are amazed with the service we received from Haart Harborne, the staff are very friendly and helpful. Specifically in our case, Lillie-May! We can’t thank Lillie enough for what she did for us, from the viewing process to collecting the keys for our property we were always kept updated and never felt like we had to do the chasing up of the application. Lillie understood everything we had queries about and kept the process as stress free as possible.
Thank you for helping us find our family home :)
Ellie · 13 February 2026
Agent replied · 13 April 2026
Ellie, Thank you so much for your wonderful review. We’re absolutely delighted to hear how happy you both were with the service you received from our Harborne team.
Lillie-May will be especially pleased to read your kind words. She works incredibly hard to ensure every client feels supported and informed throughout the entire process, so it’s fantastic to know she made your experience smooth and stress-free.
It was a real pleasure helping you find your family home, and we wish you many happy years there. If you ever need anything in the future, we’re always here to help.
Best wishes,
The Haart Harborne Team
★★★★★ 5/5
GoogleHi am lardlord of my property in b650bu area. My property was empty long time could not find suitable tenants. Then I met Lilly may of heart harborne. She done excellent job much helpful professional and she found me reliable tenants in one week . Really happy with their service . I recommend heart harborne and contact Lilly for any help .
Thank you
Sukhi
Dan · 23 March 2026
Agent replied · 13 April 2026
Hi Sukhi, thank you so much for your kind words. It was a real pleasure helping you, and I’m glad we were able to find the right tenants so quickly. I truly appreciate your recommendation and support. If you ever need anything in the future, please don’t hesitate to get in touch.
Best wishes,
Lillie-May Assistant Branch Manager
★★★★★ 1/5
GoogleThis estate agent has been awful, and I would never use them again.
I only moved into the property last month and I’m already looking for somewhere else to live. I’ve rented for years with no issues with other estate agents and I have never experienced anything like this.
When I moved in, the property had numerous damages that were not disclosed in the inventory, and the condition of the house was a complete misrepresentation of what I was led to expect.
There were several maintenance issues that should have been resolved before I moved in, but they weren’t. Both toilet seats were broken for over five weeks and couldn’t simply be replaced because of the unusual shape and boxed-in fittings. The patio doors wouldn’t close properly, and I was repeatedly told it was because of the hot weather. Eventually, one evening they wouldn’t close at all, meaning the property was left unlocked overnight while I was at home with my 8 year old child. When I contacted haart, I was told it could take another 24 hours before anyone attended. The issue was only resolved after I spoke to the Wolverhampton branch.
I’ve also received an arrears letter despite paying my rent on time. When I queried it, I was then given a completely different rent due date over the phone, one that doesn’t match the tenancy agreement I signed.
The problems have been constant. Because of the way the property has been managed, it gives the impression that the landlord is a slum landlord. In reality, I don’t believe the landlord is even aware of the many issues with the property, as I can’t see how they could be if they were being kept properly informed.
To make matters worse, the previous tenant’s soiled nappies were still left in the recycling bin, along with broken furniture that isn’t easy for me to move or dispose of myself. I requested that these be removed, but my request has been ignored.
The property was also advertised as having been professionally cleaned before I moved in. It clearly hadn’t been. The house was dirty throughout and nowhere near an acceptable standard.
Overall, the service has been appalling. I genuinely don’t understand how so many mistakes can be made in such a short space of time. I had doubts before signing the tenancy and something told me to walk away. I wish I’d listened.
I’m now looking to leave as soon as possible. Based on my experience, I would strongly recommend avoiding this branch if you’re considering renting through haart.
Freya · 22 July 2026
★★★★★ 5/5
GoogleChanel was an absolute dream to work with! the very first meeting, her professionalism and dedication shone through. The service I received was truly excellent, she went above and beyond to ensure every detail was taken care of, making the entire process smooth and stress-free. I couldn't have asked for a better experience! I will definitely be recommending this agent to family and friends in the future
Isabella · 13 February 2026
Agent replied · 13 April 2026
Thank you, Isabella, for your wonderful review 😊
We’re delighted to hear how positive your experience was. Providing a smooth, stress-free service and going above and beyond for our clients is exactly what we strive for, so it’s great to know this came through. Thank you for your kind recommendation, it really means a lot to us!
★★★★★ 5/5
GoogleFinding a rental can be stressful, but Chanel made it a breeze! She is so responsive and always kept me updated. I especially appreciated her offering video calls, which saved me so much time. You can tell she genuinely cares about finding the right fit for her clients. She is kind, respectful, and pays attention to every little detail. Thank you, Chanel, for all your hard work!
Clara · 13 February 2026
Agent replied · 13 April 2026
Thank you, Clara, for such a wonderful review 😊
We’re delighted to hear that Chanel made the process so smooth and stress-free for you. Her responsiveness, attention to detail, and genuine care really do make a difference, and your kind words will mean a lot to her. Wishing you all the best in your new home! 🏡✨
★★★★★ 5/5
GoogleLillie-May was extremely helpful, professional. Polite with a frendly service. I would recommend Lillie-May to anyone who is looking to buy or let a property. She is hard working and dedicated to her profession. Great customer satisfaction experience, with Haart Harborne branch.
Andrea · 15 August 2026
Agent replied · 22 August 2026
Thank you so much for your wonderful feedback, Andrea! We’re delighted to hear that Lillie-May provided such a professional, friendly and helpful service. We’ll be sure to share your kind words with her. It’s fantastic to know you had such a positive experience with the team at haart Harborne. Thank you for recommending us! 💙 …
★★★★★ 5/5
GoogleFound Haart Estate agents to be very professional at all times . I feel they go above and beyond . The manager Minderpal is very knowledgeable and Nakesha was brilliant. She kept me updated about the applicants and went above and beyond . Would recommend Haart to both landlords and tenants . Keep up the great work Haart .
Shaheda · 13 March 2026
Agent replied · 13 April 2026
Thank you so much for your kind feedback. We're delighted to hear that you had such a positive experience with our team. Minderpal and Nakesha will be especially pleased to know their professionalism, knowledge, and dedication made a difference throughout the process. Keeping our clients informed and going the extra mile is something we always strive for, so it’s wonderful to see that reflected in your experience.
We truly appreciate your recommendation and your support. If we can assist you again in the future, please don’t hesitate to get in touch.
★★★★★ 5/5
GoogleI viewed a lovely property today with Nakesha, and I must say I was really impressed! The house was exactly what I was looking for. I’ll definitely be going for it. Nakesha was friendly, professional, and very helpful throughout the viewing. Excellent service from start to finish!
Betty · 13 March 2026
Agent replied · 13 April 2026
Thank you so much for your kind feedback, Betty!
We’re delighted to hear that you enjoyed the viewing and that the property was exactly what you were looking for. Nakesha will be especially pleased to know that her friendly and professional service made such a positive impression.
If you need any further assistance as you move forward, please don’t hesitate to get in touch. We look forward to helping you with the next steps!
★★★★★ 5/5
GoogleAlex was really good and helpful, made moving so quick and easy for me and was helpful every step of the way, highly recommend!
Sophie · 22 July 2026
Agent replied · 22 August 2026
Hi Sophie,
Thank you so much for your wonderful review! We're delighted to hear that Alex made your move quick and easy and was there to support you every step of the way. Your recommendation means a lot to us, and we'll be sure to pass your kind words on to Alex.
We wish you all the best in your new home, and thank you for choosing Haart Harborne! 🏡😊
★★★★★ 1/5
Google⭐ 1-Star Google Review, haart Property Management
I used haart on a fully managed service and my experience has been extremely poor.
Rent was not paid on time, and I repeatedly had to chase for weeks. In some cases, haart confirmed the tenant had paid but withheld the rent with no clear explanation. In others, rent arrears were allowed to build up without me being properly informed.
I paid for Rent & Legal Protection, yet when arrears occurred the policy was not activated, no claim reference was provided, and I was left unprotected despite premiums continuing to be deducted.
haart charged for inspections and reports that were never carried out and failed to complete routine checks expected under a fully managed service.
Serious maintenance issues were missed. Leaks were left unreported until major damage occurred, leading to thousands of pounds of repair costs, which haart refused to accept responsibility for.
Unqualified contractors were used, leaving properties in unsafe condition, and additional damage caused by contractors was not resolved.
Communication was extremely poor, with emails ignored for weeks, including those copied to senior management. At one point haart claimed they had ended management without proper notice, yet continued collecting and holding rent.
I now have formal complaints with The Property Ombudsman and would not recommend haart property management to landlords.
Adrian · 12 January 2026
★★★★★ 5/5
GoogleI have been very impressed with the communication and support when viewing and making an offer on a property with Haart. I dealt with Mitchell in the office and I have found him very responsive, efficient and he has made the whole process …
Joanne · 13 February 2026
Agent replied · 13 April 2026
Dear Joanne,
Thank you very much for your kind feedback. We’re delighted to hear that you had … More
★★★★★ 5/5
GoogleHaving dealt with haart as an agency we have had a few issues but I must say dealing with Lesley Dixon today has set expectations very high .
Lesley could not do anymore for us and was amazing at resolving a difficult issue that we had regards to a section 21 we received as our landlord wanted to sell our rental property .
I could not praise her enough and her kind words and help has made a difficult situation a much better experience .
Thank you Lesley
David · 15 January 2025
Agent replied · 22 January 2025
Hi David, thank you so much for leaving such a great review for Lesley in Property Management!
★★★★★ 5/5
GoogleI recently had the pleasure of working with Hasnen Nisar, and I couldn’t be more satisfied with the experience. Hasnen was incredibly polite and attentive to my needs. He took the time to understand exactly what I was looking for in a home and provided me with options that perfectly matched my criteria.
Hasnen’s professionalism and knowledge of the market were evident throughout the process. He was able to answer my questions and offered valuable insights that helped me make informed decisions. I truly felt supported.
If you’re looking for a dedicated and courteous agent who prioritizes your needs, I highly recommend Hasnen Nisar. Thank you, Hasnen.
Favour · 8 January 2025
Agent replied · 22 January 2025
Dear Favour, Thank you very much for your kind review, we are happy to hear you are pleased with Hasnen's service in residential lettings. Kind Regards Davand Chauhan Lettings Branch Manager
★★★★★ 5/5
GoogleNikol has been fantastic, she went above and beyond in assisting me with some issues regarding the sale of my property. She was always available, clear in her communication and genuinely supportive throughout. She made the whole process easy and stress-free.
I want to personally say thank you.
Conrod · 19 December 2025
Agent replied · 16 January 2026
Dear Conrad,
Thank you very much for taking the time to share your experience. We’re delighted to hear that Nikol provided such outstanding support and went above and beyond to assist you throughout the sale of your property. Clear communication, availability, and genuine care are qualities we truly value, and we’re pleased Nikol made the process smooth and stress-free for you. Thank you again for your trust and recommendation.
Kind regards, Krystle Ainsworth, Residential Branch Manager
★★★★★ 4/5
GoogleHaart Harborne Branch Manager Krystle and sales team Jada and Asad did a fantastic job in helping me to sell two properties.
I am based in Canada and I was concerned that the significant time difference might be a challenge in keeping the process moving but I needn't have worried. They were highly professional, great communicators, responded promptly to my messages, and kept me fully informed at every stage of the process from start to finish.
I would highly recommend Krystle and her team.
Abi · 24 December 2024
Agent replied · 29 December 2024
Dear Abi,
Thank you so much for the positive feedback and recommendation for myself and the team. It was an absolute pleasure to help you with the sale of your two properties and we wish you all the best moving forward.
Kind regards, Krystle Ainsworth, Residential Branch Manager
★★★★★ 5/5
GoogleMitchell was great, very helpful!! Showed me a range of properties and was easy to deal with. Would recommend :)
Shila · 22 July 2026
Agent replied · 22 August 2026
Dear Shila,
Thank you so much for your kind words. We're thrilled to hear Mitchell was able to help you find a range of properties and make the process easy and enjoyable. We really appreciate your recommendation and wish you all the best with your property journey!
Kind regards, Krystle Ainsworth, Residential Branch Manager
★★★★★ 1/5
GoogleExtremely disappointed with Haart Property Management’s lack of responsiveness and professionalism. I’ve reported multiple serious issues with my property over the past two months, yet they remain unresolved:
1. Boiler Issue: First reported on October 18, 2024. The boiler produces loud, disruptive noises on startup, disturbing my neighbors and my quality of life. A contractor visited on November 4, diagnosed the issue (a blockage restricting air supply), but no action has been taken since then. Despite over 50 days passing, countless follow-ups, and daily phone calls, the issue persists.
2. Bathroom Leak: Reported on November 10, 2024. Rainwater is leaking through the bathroom ventilator, causing damage to the ceiling. A contractor inspected the issue on November 27 and confirmed it was due to a roof problem, but again, no further action has been taken. This delay is causing escalating damage, and I have repeatedly expressed my concern about potential issues during my absence over the holidays.
Haart’s complete disregard for urgent maintenance issues, lack of updates, and inability to resolve basic property problems is unacceptable. Tenants should not have to chase them constantly or deal with prolonged inconveniences. Avoid this company if you value your peace of mind.
Asser · 15 December 2024
Agent replied · 29 December 2024
Dear Asser, thank you for your feedback. We take it very seriously. It is regrettable that there were delays in resolving the maintenance issues at your property. Unfortunately, the works at the property required the purchase of additional parts which would not have been readily available for the contractor when visiting the property. It was therefore required that they purchase and order the necessary parts which created further time delays outside the contractors, and our control. We have had an update from the contractor and he confirmed parts have arrived and the maintenance issues should be resolved by the end of the week. The Harborne Property Management Team will keep you updated.
★★★★★ 1/5
GoogleI am disappointed. I thought Mitchel was genuinely helping us to purchase a property. So on his request I gave a good review. I cannot help thinking how he has let me down in the process.
Dw · 13 March 2026
Agent replied · 13 April 2026
Dear Dw P,
I'm sorry to learn you now feel disappointed. I know that Mitchell is still assisting you with your purchase so I would be keen to understand what the issue is and get it resolved for you. Please feel free to reach out to me on 0121 426 1876 or krystle.ainsworth@haart.co.uk
Kind regards, Krystle Ainsworth, Residential Branch Manager
★★★★★ 5/5
GoogleBig thank you to Krystle Ainsworth at Harborne branch for her guidance and help in decision making with the potential sale of my house. I would recommend Krystle to anyone who requires help in selling or buying thier property.
Sital · 13 February 2026
Agent replied · 13 April 2026
Dear Sital,
Thank you so much for your kind words and recommendation. It was a pleasure to support you through the decision making process regarding the potential sale of … More
★★★★★ 5/5
GoogleAll staff at HAART are very helpful professionals. I first came in contact with Mr. Assad who guided us from the viewing of the house till the process of completion (Which is expected to be happen soon) including negotiation of house price and providing all necessary information about the property. A very honest man who didn't hide any important issue about the property which we hoping to spend our rest of life there.
Thank you very much.
Jajim · 24 December 2024
Agent replied · 29 December 2024
Dear Jajim,
Thank you for the great feedback and five star review for Asad. I'm pleased to hear you have received honest and helpful communication throughout the house buying process.
Kind regards, Krystle Ainsworth, Residential Branch Manager
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.