5/5
A great job by Robin and his team. Such a quick and pain free sale. They really did their homework, which made the sale the easiest I have ever been involved with

Trusted Agent profile
★★★★★
51 reviews across 2 offices and 1 platform
Robin Jessop has two offices, in Leyburn and Bedale. Together they have 51 reviews on 1 platform, rated 3.7 out of 5 overall.
51
Reviews on Google
All 2 offices
Tell us what you need and up to 3 trusted local agents will be in touch.
Robin Jessop's two offices, most reviewed first. Each has its own page.
Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.
5/5
A great job by Robin and his team. Such a quick and pain free sale. They really did their homework, which made the sale the easiest I have ever been involved with
5/5
Ive had the pleasure of dealing with Lauren Terry and would have no hesitations in working with her again. She always went above and beyond and is super professional. We could not of been happier with the service that Robin Jessop provided. Simon Smith, December 2023
1/5
We were trying to buy a property through this agent. Having experienced several different estate agents over the last few years, and experiencing from a buyers perspective, I would never use or recommend this agent to sell a property. I don't want to name names, but the person we dealt with was incredibly unreliable. They never called back when they said they would. Sometimes days would go past and we'd get a very late evening call as if it was an after thought. When we called to push along our purchase (pretty sure they should've been doing that) the agents in the office has no clue or info on progress. Bearing in mind we were trying very hard to spend a large amount of money on a property they were selling and had increased our offer to do so. They insisted we did a viewing, which I had to drive for 7 hours for, but didn't host it themselves and left it to the seller. We asked specific questions very early on and were told several times there were no issues in relation to our queries. It may be that the seller had hidden this from them, however I would've thought some due diligence to ensure they're answering questions correctly is important. We were incredibly patient and waited several months, moving my family into temporary accommodation to make sure we could buy the property. Heard hardly anything from these agents, barely a phone call in 3 months. They took full advantage of our patience. There were subtle hints from the agent about not raising enquires in order to speed up the process. However it turns out after enquiries were raised, there were several major issues that we feel the seller and agent had hidden or incorrectly informed us. We were forced to exit from the process and put my family's life in limbo for even longer. Thankfully we found another property and the agent (Your Move, Goole) absolutely blew Robin Jessops out of the water with customer service and attentiveness and really showed them up. I'd never use Robin Jessop and I would never recommend them.
5/5
We dealt with Richard Towler in respect of the purchase of our property in North Yorkshire. There were significant complications in the purchase which resulted from problems with our sale but Richard was able, through his patient and attentive approach, to keep everyone motivated to conclude the transaction. Whilst he didn't deal with our sale we would certainly use him in the future should we ever decide to sell our property. Although acting for the seller he made sure that we were kept informed about the latest position and was courteous and professional in all of his dealings with us without being intrusive.
1/5
Offer not accepted and house sold to another. Asked agent to come back if it went wrong. Buyers backed out - Agent did NOT come back. Only by luck did I find same place re advertised months later. Agent believes this acceptable ! 5 weeks later with Cash and Serches done to buy I am told I delay. Agent believes its OK staff can go on holidays and no one covers ! Agent does not allow conversations with the buyer. Agent was asked to obtain a FULL list of contents to be included what the owners were leaving. They did not do - 5 weeks elapsed list still not available even though I said I would not step further until list was produced from the start of buying. Agents took no action to ensure this. I WAITED as delay extended Now owner acuses me of delaying ! and remarket. I Hope not with same agents Agents attitude clueless how to mature a sale at the expense of the seller and buyer -- would not ever recomend The Company
1/5
A 1star as I can't give 0 and I guess the Assistant Property Manager has at least been polite. However the Property Manager is the most unprofessional business individual I have ever had the misfortune to deal with. In his words I have been an "excellent "tenant" (for over 7years in same property). If excellent tenants are treated like I was then heaven help the rubbish ones. As I put in my emails, he, and therefore Jessops only had the interests of my landlady, their client of over 20 years in mind and not the "humble" tenant with a contract that has been made a mockery of.
1/5
FURTHER TO THE RESPONSE FROM THE BUSINESS OWNER 1. I was categorically advised there was an open viewing and that I was welcome to view the property. I would otherwise not have travelled one hour had I not been invited to view the property. (Another blatant lie in a cynical attempt to cover up their sheer incompetence) 2. The gentlemen in attendance who was representing the agents, did not show anyone around the property. He simply stood at the entrance to the driveway providing what he apparently deemed as entertainment. Not particularly a problem, but certainly not as the owner has described here. 3. At no point did anyone advise that there were no keys available to access the outbuildings. 4. The gentleman at the gate, openly admitted to the fact the tree surgeon had let them down by way of not making safe access to the woodland area available in time for the open viewing. “When in a hole stop digging” springs to mind here and the unprofessional reply with their own version of untruths is telling of the way this company chooses to operate, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , This company arranged an open viewing on a property, whilst inviting people who had to travel over an hour to view it. Very disappointing on arrival to learn that two of the key attractions (the outbuildings and the woodland area) were inaccessible due to the chap at the gate (a larger than life character who seems to have lost his way as a compere in a cabaret club) not having the keys for said outbuildings, whilst advising that the tree surgeon had not yet been to move a blown down tree that was blocking safe access to the woodland area. Earlier in the week we were also promised further imagery of the property that never materialised. On viewing the property itself, it’s clear why this agent is reluctant to share imagery, as would be far more representative of the actual condition. Very much an old fashioned ‘dishonest used car dealer’ feel to the company, one of which the ethos appears to be one of luring potential buyers to the property, whilst disclosing as little useful information as possible, in the hope they might drop lucky and find a buyer. In essence the property is probably worth just over half of the price it’s currently being marketed at. It would have been nice to experience some transparency as opposed to an attempt to pull the wool over people’s eyes.
Dear Mr Brooks, wishing to reply to your review which you have taken the time and trouble to complete following your unarranged viewing of the property. It is unfortunate that you did not feel minded to speak directly to our office or send a direct email rather than leave this review, as it is not consistent with our usual feedback and hopefully we can clarify the position. We are aware that you called the office last week and raised various questions in which we did our best to answer them for you. We are also aware that you did know when the accompanied viewings were taking place, but you did not choose to arrange a formal appointment and instead you chose to turn up unarranged. However, our viewing agent who was undertaking the viewings on our behalf on Sunday kindly showed you around and endeavoured to answer your questions. He also outlined that due to the nature of the property, unfortunately the woodland area could not be accessed safely as a tree had just fallen down and needed to be cleared. He also informed you prior to the viewing that the outbuildings could not be accessed at this stage. We do take on board your views regarding the conduct of our viewing gentleman, but cannot accept the tone of your email/review in the way that he conducted his viewing. We also clearly stated in all the related advertising and brochure that the property requires full refurbishment and modernisation and has largely been untouched. It is also clearly stated in the sales brochure that the gardens are currently overgrown. We therefore feel that it has been accurately described and is also clearly shown on the photographs. As regards the value of the property, whilst you can of course have your own opinion on what the property is worth, we can confirm that we have already received offers within the Guide Price Range. We do hope that this full explanation will give some way to clarify the position and it is a somewhat unfortunate that you did not arrange a formal appointment. We would welcome any direct correspondence to address any further concerns via direct email or calling our office number. Many thanks Robin Jessop Ltd
1/5
Rating only, no written review.
1/5
Offer not accepted and house sold to another. Asked agent to come back if it went wrong. Buyers backed out - Agent did NOT come back. Only by luck did I find same place re advertised months later. …
1/5
A 1star as I can't give 0 and I guess the Assistant Property Manager has at least been polite. However the Property Manager is the most unprofessional business individual I have ever had the misfortune to deal with. In his words I have been …
1/5
FURTHER TO THE RESPONSE FROM THE BUSINESS OWNER 1. I was categorically advised there was an open viewing and that I was welcome …
Dear Mr Brooks, wishing to reply to your review which you have taken the time and trouble to complete following your unarranged viewing of the property. It is unfortunate that you did not feel minded to speak directly to our office or send … More
5/5
Excellent service!
Dear Rob, many thanks for your kind review it was a pleasure to act for you again! many thanks Robin Jessop Ltd Bedale team
5/5
Very thorough helpful and a pleasure to deal with . Bought a local property recently Tim was great from start to finish :)
Thank you so much for your lovely review, it was a pleasure to assist you! many thanks Team Robin Jessop Ltd Leyburn
5/5
Excellent service. Tabitha is very efficient and made sure that the property we were selling was sold very quickly and efficiently. The viewings were organised very timely and the office were very helpful and always knew what was going on.
Dear Vicky, thank you very much for your kind review. We are so pleased that we could act for you. We wish you all the best, many thanks Robin Jessop Ltd Bedale team.
5/5
Jessops handled the sale of my mother's property efficiently and thoughtfully. Staff were always polite, friendly and kept us informed. I did not live locally, and staff were quite willing to carry out some additional tasks that I could not do because of distance - plus the complication of Covid travel restrictions. No hesitation recommending them.
Dear Norman, thank you so much for your kind review, we really appreciate it and are so pleased we could help you. We wish you all the best, many thanks Robin Jessop Ltd Bedale Team.
1/5
I would like to post a full review of this company, however, as they have shown total disinterest, have been wholly un-accommodating when attempting a viewing while in this area, this is my only experience with them, hence the one star rating
Dear Julia, may I thank you for your time to review our business. As you can imagine we are very disappointed to hear of your dissatisfaction in arranging a viewing. Unfortunately due to COVID 19 we have had to change our viewing policies in order to adhere to the current regulations. It is of paramount importance that we try and provide a first class service whilst adhering To those regulations. We hope you can understand this. Many thanks
5/5
Excellent service. Tabitha is very efficient and made sure that the property we were selling was sold very quickly and efficiently. The viewings were organised very timely and the office were very helpful and always knew what was going on.
Dear Vicky, thank you very much for your kind review. We are so pleased that we could act for you. We wish you all the best, many thanks Robin Jessop Ltd Bedale team.
5/5
Jessops handled the sale of my mother's property efficiently and thoughtfully. Staff were always polite, friendly and kept us informed. I did not live locally, and staff were quite willing to carry out some additional tasks that I could not do because of distance - plus the complication of Covid travel restrictions. No hesitation recommending them.
Dear Norman, thank you so much for your kind review, we really appreciate it and are so pleased we could help you. We wish you all the best, many thanks Robin Jessop Ltd Bedale Team.
5/5
Very detailed, thorough and successful help with new environment scheme. Thank you very much
Dear Richard, thank you so much for your kind review, it is a pleasure to work with you, many thanks Robin Jessop Bedale Team
5/5
Tabitha was exceptionally helpful all the way through the sale process- especially undertaking viewings as I worked away during the week. Nothing was too much trouble and I give them 10 out of ten
Dear David, thank you so much for your kind review. It was a pleasure to help you, many thanks Robin Jessop Ltd
1/5
I would like to post a full review of this company, however, as they have shown total disinterest, have been wholly un-accommodating when attempting a viewing while in this area, this is my only experience with them, hence the one star rating
Dear Julia, may I thank you for your time to review our business. As you can imagine we are very disappointed to hear of your dissatisfaction in arranging a viewing. Unfortunately due to COVID 19 we have had to change our viewing policies in order to adhere to the current regulations. It is of paramount importance that we try and provide a first class service whilst adhering To those regulations. We hope you can understand this. Many thanks
5/5
Rating only, no written review.
Thank you so much for your kind review!
5/5
We bought a farm though Robin Jessop and I felt the company was excellent... They represented the vendor well in a professional manner and made the buying experience easy!
Thank you so much for your kind review, it was a pleasure to help you. We pride ourselves in providing a first class customer experience. We hope that we can help you in the future. Many thanks the Robin Jessop Ltd Team.
5/5
Rating only, no written review.
Thank you so much for your kind review!
A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.
Leyburn has the most, with 33 reviews rated 4.0 out of 5, followed by Bedale with 27.
Tell us what you need and up to 3 trusted local agents will be in touch.