Newest first, from every platform, with the office each review is about. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleI rented a property in Guildford through Grantley for the past 6 years. From the beginning they were extremely professional and helpful and made the process easy for me.
Francisco · 9 October 2026 · Grantley - Godalming Guildford
Agent replied · 12 October 2026
Thank you for your review, Francisco. It was a pleasure finding you a home and making sure that you were happy there. We wish you all the best for your future and your new chapter. Mark and the Grantley team.
★★★★★ 5/5
GoogleWe had a fantastic experience with Grantley in Guildford. From the very beginning, the whole process was smooth, professional and very well organised.
A special thank you to Lynne and Helen, who were incredibly helpful, responsive and kind throughout the entire process.
they kept us updated, answered all our questions patiently, and made everything from the viewing and offer through to referencing, signing and moving in feel straightforward and stress free.
Highly recommended, excellent service from start to finish.
Ali · 5 October 2026 · Grantley - Godalming Guildford
Agent replied · 12 October 2026
Dear Ali, thank you for sharing your experience! We hope you enjoy your new home and I will be sure to pass the feedback onto Lynne and Helene.
Mark and the Grantley team
★★★★★ 1/5
GoogleDon’t use this estate agency. It may be different for sales rather than letting but they do not give customers equal chance to put offers down for properties. They do not reply to emails regarding properties (which is they job) in a timely manner so you can actually view a property before it is letted. And they especially love to cancel appointments at the last minute. Finding a rental property can be tough when estate agencies are run extremely poorly and give zero effort.
Katie · 28 September 2026 · Grantley - Godalming Guildford
Agent replied · 12 October 2026
Hi Katie,
Thank you for your review. We are sorry that you were disappointed not to have the opportunity to view this property.
For clarity, when you requested a viewing at 5.30pm on Thursday, we were unfortunately unable to accommodate that time and therefore booked you into our next available appointment at 11.15am on Friday.
The successful applicant had already viewed the apartment at 4.00pm on Wednesday and submitted their offer on Thursday morning. The landlord was made aware that further viewings had already been arranged, including yours, but decided that they wished to proceed with the offer they had received. A significant factor in their decision was that the applicant was in a position to move into the empty apartment immediately.
We appreciate that this is frustrating when you are actively looking for a property, but ultimately it is the landlord who decides whether they wish to accept an offer or wait for further viewings. Unfortunately, in a competitive rental market this does sometimes mean that properties are agreed before everybody who has expressed an interest has been able to view.
We also try to respond to every enquiry as quickly as possible and to understand each applicant’s circumstances before arranging and recommending properties. In this instance, we had not received a completed registration form from you, meaning we had very limited information about your requirements and circumstances.
We completely understand the disappointment of missing out on a property, but we do not believe it is fair to suggest that applicants are deliberately not given an equal opportunity or that no effort was made. The property was simply offered to, and accepted by, the landlord following an earlier viewing and offer.
★★★★★ 5/5
GoogleI honestly couldn’t recommend Grantley Estate Agents enough! From the very beginning, they kept me fully informed and up to date throughout the whole moving-in process, which made everything feel so smooth and hassle-free.
They are so lovely, friendly and easy to get hold of. Emails are always replied to the same day or the following day, and whenever we’ve had an issue with the property, they’ve responded quickly and had it sorted within 48 hours.
Moving house can be such a stressful experience, but Grantley made the whole process so easy and straightforward. I’m genuinely so happy that I chose to go with them and couldn’t fault the service we’ve received. Thank you to the whole team! ❤️
Gemma is amazing!!
Layla · 13 September 2026 · Grantley - Godalming Godalming (26 Church Street)
Agent replied · 11 October 2026
Thank you so much for such a lovely review, Layla. We really do appreciate you taking the time to write this.
It’s great to hear that the move went smoothly. Moving house can be stressful enough, so knowing we helped make things that little bit easier is exactly what we hope for.
We’ll also make sure Gemma sees your lovely comments. I’m sure she’ll be very pleased!
Thank you again, and we hope you’re very happy in your new home.
Best wishes,
Charlie & the Grantley Team
★★★★★ 5/5
GoogleI honestly couldn’t recommend Grantley Estate Agents enough! From the very beginning, they kept me fully informed and up to date throughout the whole moving-in process, which made everything feel so smooth and hassle-free.
They are so lovely, friendly and easy to get hold of. Emails are always replied to the same day or the following day, and whenever we’ve had an issue with the property, they’ve responded quickly and had it sorted within 48 hours.
Moving house can be such a stressful experience, but Grantley made the whole process so easy and straightforward. I’m genuinely so happy that I chose to go with them and couldn’t fault the service we’ve received. Thank you to the whole team! ❤️
Gemma is amazing!!
Layla · 12 September 2026 · Grantley - Godalming Godalming (26 Church Street)
Agent replied · 12 October 2026
Thank you so much for such a lovely review, Layla. We really do appreciate you taking the time to write this.
It’s great to hear that the move went smoothly. Moving house can be stressful enough, so knowing we helped make things that little bit easier is exactly what we hope for.
We’ll also make sure Gemma sees your lovely comments. I’m sure she’ll be very pleased!
Thank you again, and we hope you’re very happy in your new home.
Best wishes,
Charlie & the Grantley Team
★★★★★ 5/5
GoogleAll the team at Grantley have been fantastic in helping me find a property to rent and complete the process of moving house. Such a friendly and professional team I would highly recommend them to anyone looking for a property in the Surrey area.
Matt · 12 September 2026 · Grantley - Godalming Godalming (26 Church Street)
Agent replied · 12 October 2026
Thank you so much for the lovely review, Matt, we really appreciate it! It was a pleasure helping you and the team find your new home. I hope the move went smoothly and you’re settling in nicely.
Thank you again for taking the time to leave us such a kind review.
All the best,
Charlie & the Grantley Team
★★★★★ 5/5
GoogleGreat experience, from my first viewing with Lisa, to Charlie taking over the process later on.
Very attentive and any questions I had were always answered politely and professionally.
Would very much recommend!
Thank you again
Adam · 12 September 2026 · Grantley - Godalming Godalming (26 Church Street)
Agent replied · 12 October 2026
Thank you very much, Adam, really appreciate you taking the time to leave such a lovely review. It was a pleasure helping you through the process, and Lisa and I are both really pleased you had a good experience with us.
Wishing you all the very best in your new home!
Charlie and the Grantley team
★★★★★ 5/5
GoogleAll the team at Grantley have been fantastic in helping me find a property to rent and complete the process of moving house. Such a friendly and professional team I would highly recommend them to anyone looking for a property in the Surrey area.
Matt · 11 September 2026 · Grantley - Godalming Godalming (26 Church Street)
Agent replied · 11 October 2026
Thank you so much for the lovely review, Matt, we really appreciate it! It was a pleasure helping you and the team find your new home. I hope the move went smoothly and you’re settling in nicely.
Thank you again for taking the time to leave us such a kind review.
All the best,
Charlie & the Grantley Team
★★★★★ 5/5
GoogleGreat experience, from my first viewing with Lisa, to Charlie taking over the process later on.
Very attentive and any questions I had were always answered politely and professionally.
Would very much recommend!
Thank you again
Adam · 11 September 2026 · Grantley - Godalming Godalming (26 Church Street)
Agent replied · 11 October 2026
Thank you very much, Adam, really appreciate you taking the time to leave such a lovely review. It was a pleasure helping you through the process, and Lisa and I are both really pleased you had a good experience with us.
Wishing you all the very best in your new home!
Charlie and the Grantley team
★★★★★ 5/5
GoogleWe have let a property in Guildford for the last two years and have had an exceptional experience with Grantley. They have always been highly responsive to both general queries and to any maintenance required. Grantley always kept us informed of emergency contacts over the holidays, and proactively informed us of upcoming changes to the letting process/legislation. House visits were organised well in advance, allowing us our privacy. Highly recommended!
Lily · 12 August 2026 · Grantley - Godalming Guildford
Agent replied · 12 October 2026
Lily, thank you so much for the very kind words we hope that your onward move went well and you are happy in your new home
★★★★★ 5/5
GoogleThe service we’ve received from Marta has been amazing- she’s super friendly, responsive and has gotten so much sorted for us in a short time. Big thanks for all her help.
Tia · 12 July 2026 · Grantley - Godalming Guildford
Agent replied · 12 October 2026
Hi Tia, thank you so much for sharing your experience. So pleased to here that Marta had looked after you, long may it continue! Mark and the Grantley team.
★★★★★ 1/5
GoogleAbsolutely awful experience from the beginning to the end.
Within two days of moving into the property, the electricity ran out because the agency had failed to properly deal with the utility arrangements. Instead of a normal move-in process, I was left trying to sort out basic services immediately after collecting the keys.
The property was also handed over without a working oven, and I had to wait approximately two weeks for a replacement. This was extremely inconvenient and not what anyone would expect when moving into a property.
Towards the end of the tenancy, the agency repeatedly attempted to arrange viewing after viewing and were extremely demanding. I was made to feel as though I had no rights as a tenant despite fully complying with my tenancy agreement.
The deposit process has been even worse. The agency attempted to deduct money for gas charges despite the fact that I provided evidence from gas company showing that the account was in my name and that the final balance had already been paid by me. Even after receiving this evidence, they continued to suggest deductions and then suddenly claimed the matter required “further investigation”. To date, no clear explanation has been provided as to why money should be withheld from my deposit.
They also attempted to charge me for issues that were already present in the property when I moved in, despite these being documented.
The final handover was the perfect ending to a terrible tenancy experience. Nobody attended to collect the keys when I moved out. I was left standing with my luggage and belongings and eventually had to pay for an Uber to travel to their office simply to return the keys, which I was instructed to leave in a letterbox. No effort whatsoever was made to assist me.
Poor communication, poor organisation, poor customer service and constant attempts to pass the responsibility to the tenant.
The worst agency experience I have ever had. I strongly recommend avoiding this agency and looking elsewhere for a property.
Kostas · 12 July 2026 · Grantley - Godalming Guildford
Agent replied · 12 October 2026
Thank you for taking the time to leave a review. We are sorry to hear that you feel dissatisfied with your tenancy experience. However, we feel it is important to provide some factual context to the points raised.
We note that prior to the commencement of the deposit discussions, your review of our service was recorded as 5 stars. It is disappointing that this has subsequently been amended to a 1-star review following the start of the deposit negotiation process.
Regarding the utilities, the electricity supply was fully operational when you moved into the property. The previous occupier had, without the landlord's or agent's permission, changed the electricity meter from a conventional credit meter to a pre-payment meter. Prior to your tenancy commencing, your Property Manager, Marta, contacted you to explain this arrangement and advised that, as utility providers will only discuss account matters with the account holder, you would need to contact the supplier directly should you wish to have the meter changed back to a standard credit meter.
With regard to the oven, your tenancy commenced on 1 June 2025. The issue was first reported on 16 June 2025, following which a contractor attended to diagnose the fault. By 19 June 2025, instructions had been issued to replace the appliance, and our records show the contractor's invoice for the completed works was received on 23 June 2025. We therefore acted promptly once the issue was reported to us.
Concerning property viewings, our records show that only three viewings took place towards the end of your tenancy, all of which were arranged with your consent. Two additional viewings were scheduled but subsequently cancelled once an offer had been accepted on the property.
In relation to your deposit, Grantley is not seeking to make a claim for utility charges. As managing agents, we do not pursue dilapidation claims ourselves; we simply communicate any claims made by the landlord. The amount currently being held relates to an outstanding balance showing on the utility meter. We have asked that you contact Scottish Power to establish the cause of this deficit, as utility providers will not discuss account matters with us on behalf of an account holder. The only deduction proposed by the landlord relates to cleaning items identified within the independent check-out report, which compares the condition of the property at the end of the tenancy against the independently prepared inventory report completed at the start of the tenancy.
Finally, regarding key return, our check-out instructions were issued to you on 27 April 2026 and opened on 28 April 2026. These instructions clearly stated that keys were to be returned to our office at the end of the tenancy. Given that over six weeks' notice was provided, we are unclear why a last-minute Uber journey became necessary.
We appreciate that moving home can be stressful and we regret that you were unhappy with certain aspects of your tenancy. However, we believe the above points demonstrate that matters were handled appropriately, within reasonable timescales, and in accordance with both our obligations and the limitations imposed upon us by third-party utility providers and tenancy regulations.
★★★★★ 5/5
GoogleCharlie has been excellent throughout the process of renting a property through Grantley. He has been friendly and efficient, making the whole process very easy. We couldn't have asked for a better experience!
Claudia · 12 July 2026 · Grantley - Godalming Godalming (26 Church Street)
Agent replied · 12 October 2026
Thank you for your review, Claudia! Really pleased to hear that you have had a good experience and hope that it continues. Mark and the Grantley team
★★★★★ 5/5
GoogleCharlie has been excellent throughout the process of renting a property through Grantley. He has been friendly and efficient, making the whole process very easy. We couldn't have asked for a better experience!
Claudia · 11 July 2026 · Grantley - Godalming Godalming (26 Church Street)
Agent replied · 11 October 2026
Thank you for your review, Claudia! Really pleased to hear that you have had a good experience and hope that it continues. Mark and the Grantley team
★★★★★ 5/5
GoogleRating only, no written review.
Ben · 12 June 2026 · Grantley - Godalming Guildford
Agent replied · 12 October 2026
Thank you for the review Ben!
★★★★★ 5/5
GoogleSamantha is an absolute super star and is always so helpful with any requests or queries! We couldn’t have asked for a better estate agent for our first rental :)
Emma · 12 June 2026 · Grantley - Godalming Guildford
Agent replied · 12 October 2026
Thank you Emma, that is very kind of you is leave such feedback. We are very lucky to have Sam on our team. We hipe that you continue to enjoy your home. Mark and the Grantley team
★★★★★ 5/5
GoogleRating only, no written review.
Esra · 12 June 2026 · Grantley - Godalming Guildford
Agent replied · 12 October 2026
Thank you for sharing, Esra!
★★★★★ 5/5
GoogleI have rented for many years and lived in various places. Grantley’s has been the most responsive and professional lettings agents and management company that I have experienced. If I had a buy to let, I would use them. I’m really going to miss my chats with Samantha. Hopefully one day I will either rent a place managed by them or, if fortunate enough, have a buy to let that they manage.
Eve · 12 May 2026 · Grantley - Godalming Guildford
Agent replied · 12 October 2026
Dear Eve, thank you so much for sharing your experience. We are really pleased that is was positive, we are very lucky to have Sam. We wish you the best of luck with your move and sorry to see you go.
Kind regards, Mark and the Grantley team
★★★★★ 5/5
GoogleI had an excellent experience with this real estate agency from start to finish. Initially, I worked with Jenny and Mark, who was incredibly helpful, professional, and made the whole process feel smooth and stress-free. They took the time to understand my needs and guided me every step of the way.
Later on, Samantha Strong took over, and I couldn’t have asked for a better continuation of service. Samantha has been absolutely fantastic, responsive, knowledgeable, and genuinely committed to ensuring everything went perfectly. She kept me well-informed throughout and handled everything with great care and efficiency.
Overall, the level of service I received was outstanding. The team is professional, approachable, and truly goes above and beyond for their clients. I would highly recommend this agency to anyone looking for a renting , letting or selling properties.
Mateusz · 12 April 2026 · Grantley - Godalming Guildford
Agent replied · 16 April 2026
Hi Mateusz, thank you for such a detailed review, we are so happy that you felt looked after and we wish you every happiness in your new home. Mark and the Grantley team
★★★★★ 5/5
GoogleReally good experience with people who genuinely care
Andy · 26 March 2026 · Grantley - Godalming Guildford
Agent replied · 16 April 2026
Hi Andy, thank you very much for the kind words. We hope that you are happy in your new home. Mark and the Grantley team
★★★★★ 5/5
GoogleThe staff at Grantley (Guildford) have always been very professional and helpful. Their communication and response time has always been very prompt, often being with 2 hours of sending an email. Sam S in particular has been very helpful and quick to respond with some recent queries and related actions. Their contractors have been equally impressive.
Would highly recommend their services and certainly the best letting agent I have experienced as a tenant.
Jack · 19 March 2026 · Grantley - Godalming Guildford
Agent replied · 16 April 2026
Thank you for taking the time to share your experience, we are pleased that it has been a good one. Mark and the Grantley team.
★★★★★ 5/5
GoogleWould definitely recommend Grantley agency as a tenant. The process of moving in and out was made quite seamless for us. Marta and the staff have been very helpful and quick to respond to needs and queries.
Ioanna · 16 March 2026 · Grantley - Godalming Guildford
Agent replied · 16 April 2026
Dear Ioanna,
Thank you so much for sharing your experience. We are really pleased that it was a good one and we wish you all the very best in your new home.
Mark and the Grantley Team
★★★★★ 5/5
GoogleWe rented a property through Grantley and have just complete our tenancy. The team at the office in Haslemere were very efficient and good at communicating between us and the landlord when any issues arose. I would certainly use them again or chose them to rent out a property that I owned in future.
Jo · 16 March 2026 · Grantley - Godalming Guildford
Agent replied · 16 April 2026
Thank you, Jo. So pleased to hear that it was a good experience with our Haslemere team and wish you all the best for the future.
Mark and the Grantley team
★★★★★ 1/5
GoogleThis company is bias, unprofessional, and downright horrid. I had lived in my home for over 18 years. Had the best letting agent, then they retired and the property eventually ended up with this lot.
Its a shame for the rare nice employee. Because the rest want to charge you left, right and centre, on moving out, try and make out you owe a month's rent when you dont and the last 2 years of my tenancy were tainted by agents telling me I couldn't have new carpet as I couldn't afford to replace it, it appeared that the fact I lived below market value was also a huge issue for them.
I had never had the impression that I was wanted out until them. Of course. I was incredibly blessed to live in a super cute, nice house, below market value. Lets face it. Not many can afford Market value, astronomical. I was blessed with a windfall and left, my house is bigger, quiet and nice.
If you arent on the affordable side of Market Value. My advice is steer clear, or at least keep every email, every letter and tenancy agreement, even if you live there for 20 years. Know your rights and what you are entitled to and liable for. This is my experience. Its a tough world out there.
Edit: thanks for the reply and veiled threat. In the words of Queen Elizabeth II:
*Recollections may vary.*
Also note I didnt go into personal detail about your staff, yet here is Grantley disclosing their version of personal information and events, which is also categorically wrong. I could have said a lot more, I elected not to. However, I just wanted people to be aware. 16 out of 18 years with one exception, were problem free, the last two years were unpleasant.
Elephantsneverforget · 16 March 2026 · Grantley - Godalming Guildford
Agent replied · 16 April 2026
Thank you for sharing your experience. We are genuinely sorry that you feel your final years in the property were overshadowed by these events, particularly after such a long tenancy of over 18 years. We appreciate that moving home after such a significant period can be emotional and stressful.
For clarity, we would like to address the specific points raised:
Deposit and alleged rent arrears
The only matter queried at the end of your tenancy related to potential unpaid rent. Our accounting system indicated that there may have been one month’s arrears. As managing agent, we are obligated to investigate any such discrepancy before authorising the release of a tenant’s deposit.
Your tenancy began in 2007 and has been managed by three different agents over that time, with rental payments made via more than one institution. Reconciling historic records within four days of notice to vacate was a reasonable and necessary due-diligence exercise. Once the Landlord confirmed that our system was incorrect and that no arrears existed, your deposit was returned to you in full without deduction.
At no stage did Grantley seek to apply any charge contrary to the Tenant Fees Act 2019. Any suggestion that we attempted to levy unlawful fees is categorically denied and, if repeated, will be robustly defended.
Carpet replacement and rent review discussion (January 2025)
With regard to the concerns raised about the carpets, we took your complaint seriously at the time. We accepted your account of the conversation, reassigned the property manager, and issued a formal apology.
We would also note that in your written notice you stated: “re the carpets, as for the longest time I didn’t want to replace the carpet in the hall.”
Our understanding of the original discussion was that the Landlord was willing to consider replacing the carpets but would also wish to review the rent, which was below current market value. If that message was delivered in a way that caused offence or distress, we reiterate our sincere apology.
We are pleased that you have been able to move into a new home that suits you and wish you every happiness there.
We genuinely hope you are able to draw a line under this chapter and move forward positively in your new home.
Mark and the Grantley Team
A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.