5/5
Good experience
We are very happy to deal with Simple Life as we had a great experience. Rebecca is very helpful and efficient staff. Thank you so much.
Agent replied · 16 June 2024
Thank you for your wonderful review Chung!
Trusted Agent profile · Wingerworth
★★★★★
1,237 reviews across 1 platform
Holmewood, Wingerworth, S42 5NS
Simple Life's office in Wingerworth, at Holmewood, is rated 3.8 out of 5 across 1,237 reviews on 1 platform.
Every review we hold for the Wingerworth office, from every platform, shown as written. First names only.
5/5
Good experience
We are very happy to deal with Simple Life as we had a great experience. Rebecca is very helpful and efficient staff. Thank you so much.
Thank you for your wonderful review Chung!
2/5
Simplelife…not helpful
Since moving into one of Simplelife properties over two years ago, we have been complaining about the bad road in front of the house. We have been given numerous dates for the road to be repaired but all has been a big lie. I have been calling and emailing regarding this issue, but it seems simple life don't care at all. We had to get a different car because of how bad the road is when getting into our drive but this didn't help. We just replaced the tyre of our new car which wasn't even two days old just because of the bad road leading to our drive. My partner called to complain about this and Simple life customer adviser over the phone was very condescending. I did understand the pandemic caused a bit of delay but c'mon two years complaining about the same thing is completely not acceptable. Simplelife find it easy sending nuisance text messages to alert you of outstanding rent when 100% of times the rent has already been paid but find it difficult repairing a road for over two years!
Hello and thank you for your feedback. We’d like to reassure you that we do everything we can to influence the speed that roads are topped. This is an element of the build that is managed between the council and the house builder at most new housing developments. From looking at the updates from the housebuilder, there was an unforeseen delay as the Highways Agency had asked for a change to the previously agreed specification. Since leaving this review, we can see that we sent you an update on the 5th of January confirming that works to complete the roads will start in February 2021. We’re very sorry for your wait on this and thank you for your patience.
5/5
Great tenancy experience
Great tenancy experience so far. House is nice and problems get fixed properly.
Thank you Pat!
5/5
Simple Life homes
We have been with Simple Life homes for going on 3 years now. The fixflo app is very great and always have managed to get all the faults fixed, sometimes thakes a bit long but Asset Manager (Hannah Bishop) always checks to make sure that the things are in progress or complete. We're very happy to have Hannah as our Asset Manager.
Thank you for your review Ann-Louise!
5/5
Very impressed
Chantelle has been perfect, good customer service very quick and easy process and turnaround. Treated our application with urgency and care we required, Thank you
Thank you for your feedback Elizabeth - we're pleased to hear you've had such good service from the team.
3/5
Mixed experiences
I think it would be better if a prospective resident could be assigned a dedicated admin assistant. I have had mixed experiences trying to gain information from the team. Additionally it would be a good idea to have a show home. It is tricky to sign up for an £18,000 commitment without every seeing anything other than an indicative set of pictures. When I have managed to get in touch with the team, they have been helpful
Hi Debbie,Thank you for your valued feedback.We always try to maintain one point of contact for a customer where possible and we can see that your dedicated contact for lettings and your application was Jade, who liaised with you throughout. Unfortunately once a customer moves in to their property, their point of contact does change at this point, as it is a different team that has the expertise in the property management side of the business. However, I am sure you will be pleased to hear that as a resident you also have one dedicated point of contact to keep things consistent.The ideal situation is to have a show home or empty properties available so people can view at the early stages, however when we have particularly popular sites, occasionally all built homes are already let with the other properties still being under construction and therefore unavailable to view. We do however, offer any applicants the chance to look around their property and plot as soon as we have the keys and before they move in. I am aware that you have recently spoken to our Head of BTR and he is making sure you are taken around the property before you move in.
1/5
A company that’s great at fobbing people off. We have had so many issues with our…
We have had so many issues with our brand new property which cannot be put down to teething issues. The majority have been plumbing related with burst water pipes two weeks after moving in, for the entire downstairs to flood. It then took then 5 months to replace the brand new flooring. We’ve had countless issues with the shower and shower cubicle. Requested compensation as we pay £750 a month to rent what on the surface looks a really nice house but come inside and it’s a different story. Complaints are always passed around and they’re never taken seriously. Instead of sorting it themselves, I now have to deal with the developer Countryside Properties which I do not pay the rent to but Simple Life cannot be bothered to deal with anything so long as you are paying your rent on time. It’s so frustrating as it’s marketed as the new, simple way to rent homes but it’s far from that with all the issues we have.
Hi Sam, Firstly, we would like to thank you for your review. We value all our residents’ feedback as it helps us to understand where we can improve. We take all complaints seriously and do our best to ensure customers get their maintenance requests seen to as soon as possible, especially for urgent items such as the one you have mentioned. We’re sorry for the experience that you have had, this is not what we want for our residents and it doesn’t reflect our values. Unfortunately, like all our new build properties, the home is under warranty for 12 months, so often if you are in a brand new home, contractually, some fixes have to be seen to by the house builder and not our contractors. We know that during 2020 and due to Covid restrictions particularly, our housebuilders and their subcontractors haven’t been as responsive as we would like. Nonetheless it shouldn’t have taken this long to get these issues resolved and for that we’re really sorry. We believe everything is now resolved and you are now satisfied with the outcome.
5/5
Simple life experience!
I’ve been with simple life for over two years currently! The process of moving in was fantastic, lots of support from the team and Olivia! Communications are also very good, emails, texts and an easy to use simple life App for easy and constant access! Any issues are dealt with very quickly and with quality! I’d highly recommend simple life to anyone!
Thank you for your review Gavin! We're pleased you're enjoying your time with us so far!
5/5
We moved in just over 6 months ago and…
We moved in just over 6 months ago and can honestly say we would definitely consider making this our forever home! It has been such a smooth experience from day one and with us not being entirely sure if buying will ever be something we want to do, we would be happy to stay in this home for many more years to come! Thankyou Simple Life for everything!
Hi Gemma, this is wonderful to hear! We wish you many happy memories in your new home!
5/5
I dealt with Jade Woodham who is a very…
I dealt with Jade Woodham who is a very professional employee with great experience that I have from.
That's great to hear! Thanks for your review.
1/5
Terrible company just awful way of dealing with people.
Looked at a house with them and was asked to pay a deposit to secure it and run checks. They asked if we had any adverse credit and I said only thing is I had was a CCJ from 2 years ago and it was a parking company over a parking fine that I didn’t even know I had but other than that we have no debt or credit. They said is that it as if you have anything they don’t know about then it would be declined and loose the deposit. I said that’s it go ahead. 2 days later they emailed me and said the credit check had failed as I had a ccj from 2 years ago and they can’t accept anyone with a ccj and I’ve lost my deposit and application rejected. I emailed back and said I know I have I told you about it before we went ahead, that’s fine if you can’t accept me but can you refund me the deposit as you knew about this before I applied. I got no reply and they have took the money and havnt replied to any further emails or call messages I have left. If that isn’t a scam I don’t know what is. Very naughty, we own our own home just needed to rent somewhere for a year ish in between new property being ready, we have decent savings and are lucky enough to be in a good financial position, but if this was the only money we had for a deposit and it was stole like this then we would of been in a very difficult position. Just be careful before you hand any money to these people especially if it’s the only money you have.Noticed they have removed reviews from Facebook now that they were Looking so bad. Tells you a lot..
Hi Bryan, thank you for bringing this to our attention . Having informed us about your previous CCJ, we can’t see why your holding deposit would not have been refunded to you. Holding deposits are only non-refundable if we are not given the correct information prior to referencing. And, to ensure everyone has a good experience with us from the start, we only take potential residents through the referencing process when we feel confident that the necessary checks would be passed.We have a number of lettings teams across the country, so in order for us to look into this further for you, please could you email the marketing@simplelifehomes.co.uk with a little more information about the site and property you had applied for and who you spoke to. We want to get this resolved for you as quickly as we can, and we’re really sorry for any inconvenience caused.
5/5
Outstanding service!
Outstanding service!I initially called about a property and wanting things to move quickly I was able to get an application sorted within 30 minutes of the initial call. Christine T was so helpful and responded so quickly with all the information I needed about the property
Thank you for your wonderful review Samantha!
5/5
Great service
Thank you to Jade for all her help. Very friendly and professional. Kept me updated all of the time.
Thank you for your review Leah!
5/5
Junior was helpful and polite and…
Junior was helpful and polite and resolved my issue promptly- excellent job
We're pleased to hear it! Thank you for your review Locky!
4/5
Junior was very helpful and went above…
Junior was very helpful and went above and beyond toFix my issues
Thank you for your review Mark!
5/5
Christine was super helpful and very…
Christine was super helpful and very quick to reply!!
Thank you so much for your review Chloe!
5/5
The whole process from the viewing until check-in was smooth
Starting from the viewing day until we moved in, our agent thahmid made everything simple for us. He helped us with all our questions and with everything we needed after the move in date. I recommend this company and its great agents.
Hi Georges, thank you so much for your lovely review! We will pass your kind words on to Thahmid!
4/5
Reliable and safe
Reliable and safe! Thorough vetting!
Thank you for your review, Italie.
5/5
Such good landlords
Such good landlords. Have given me such a good experience renting with them. Any issues I’ve had have been fixed as soon as possible and communication has always been on point and direct. Would definitely recommend
Thank you for your recommendation Fateema!
5/5
Jade was wonderful throughout the whole…
Jade was wonderful throughout the whole process.
Thank you so much for taking the time to leave a review!
1/5
Haunted by Simple life homes
If i could rate this company 0 stars i would!
Dear Lauryn, We have been able to identify you based on the information provided to us in your review. We can see that you had asked to end your liability early and this was declined by the team due to the contracts in place for your existing tenancy agreement, we wouldn’t be able to complete a change of sharer for just a period of two months, and as you are the lead tenant your name is against the signed inventory etc, so a new tenancy would have been required. We can see that you had then raised that there was a wasps nest to the outside of the building. A pest control contractor was instructed to take care of this for you, they visited on 29th August to carry out the initial treatment and again on 2nd September to follow up. On both occasions the contractor has reported knocking on the apartment door but received no answer, nor did they receive an answer to calls. Pest control has confirmed the nest itself is no dead and they have since been in contact with you on 2nd, 4th, 8th, 10th and 12th September regarding this matter. We’re pleased to see a further final visit has been booked in.
5/5
Great Experience for Rent a house...
I am planned to move in Simple Life Homes' house and the staff is really helpful to assist me solve all the problem during the application & reference. They are willing to listen to what I want and provide best suitable suggestion for me. It is a great experience for me and I surely will recommend my friend to consider Simple Life Homes' house in future.
Thank you for your great feedback Kyle! We hope you enjoy your new home!
5/5
I have been dealing with Lucy…
I have been dealing with Lucy throughout the referencing process and she has been so helpful and quick to respond to my many questions. Thanks so much Lucy!
Hi Hannah, thank you so much for sharing! We're delighted that Lucy has been taking good care of you!
5/5
Simple Life - Coral Mill
Honestly the best rented experience we have had.Simple Life have always allowed us to make the house feel a home by decorating it how we would like.They have also responded promptly to any issues we have had to the property and undertaken repairs immediately to prevent us being inconvenienced.We are going to miss the free ice cream & pizzas now we are moving into our own home.Would definitely recommend to anyone looking for rented accommodation.
Hi Jamie, thank you so much for sharing your experience with us and others! We're delighted that you've been really happy renting with Simple Life and we wish you lots of luck with your new home!
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.
Tell us what you need and we'll put you in touch. Simple Life hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Wingerworth.