Trusted Agent profile · Wakefield

William H Brown Pontefract reviews in Wakefield

2.3

★★★★★

1,369 reviews across 3 platforms

26 Market Place, Pontefract, WF8 1AT, Wakefield, WF8 1AT

William H Brown's office in Wakefield, at 26 Market Place, is rated 2.3 out of 5 across 1,369 reviews on three platforms, including 154 Google reviews rated 4.5.

Google logo

4.5 / 5

154

Reviews on Google

This office

Yell logo

2.3 / 5

3

Reviews on Yell

Business-wide

Trustpilot logo

1,212

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Wakefield office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

Julie Haigh looked after my remortgage from start to finish . Thanks to her help it was smooth throughout as it was my first ever remortgage and I had a lot of questions she was happy to answer ! Thank you Julie

Connor · 21 March 2025

1/5

Trustpilot

Do not use this estate agent

Do not use this estate agent. They did not act in our interest and quite openly attempted to bully us into selling our property at well under the market value. We had a ridiculous offer, which they just expected us to take. Zero effort made to push the property after the offer.

Billy · 28 March 2026

5/5

Trustpilot

William H Brown in Bury St Edmunds are…

William H Brown in Bury St Edmunds are fantastic, Richie was very helpful and was very patient when I asked him 100 questions. I would highly reccomend his services due to his knowledge of the job and kindness. I have dealt with many agents and Richie by far is the one I will stick with now.

TillyM · 23 August 2024

5/5

Trustpilot

William H Brown - Bury St Edmunds

If I could score higher, I would! Richie and Charlie are excellent estate agents. Richie was very personable and kept our information on file, so once a property came up to view that met our needs, he contacted us immediately. They were both extremely professional, friendly, and quick to respond to any queries we had. The best experience with estate agents we’ve ever had, hands down! Couldn’t recommend this team enough.

Josee · 19 October 2023

5/5

Google

Absolutely easy process, was provisionally approved a Morgage and Julie managed so save us a tonne of money !!!! Definitely recommended

Anthony · 11 March 2026

Agent replied · 11 October 2026

Thank you for choosing us for your Mortgage needs! We are thrilled to have saved you money and grateful for your recommendation. Best wishes, Lucy, Customer Feedback and Support Team

1/5

Google

we were promised all sorts but unfortunately these promises never materialised ! We were told they had people on their books looking for properties like we were selling & we wouldn’t have any trouble selling it ! Also we were told that William H Brown would be contacting us every week to give us updates ! Absolutely nothing !!! No phone calls,no updates NOTHING !!! Infact the only updates we received is when we contacted them !!!! Yes we are fully aware the housing market is going through a very difficult time but we feel William H Brown did nothing in terms of trying to sell our house & feel very let down & were sold down the river with all their promises.To say their fees were nearly £4,000 we did think they would do more than they did to try & sell the house & in deed they may have done,it’s just no one informed us what they did or were doing!!! I would say use another estate agent’s

Paul · 28 January 2024

Agent replied · 24 October 2024

Hello, I am sorry if you were not happy in your experience with us. If you wish to share any further comments about your experience, please do email me at complianceresidential@sequencehome.co.uk Kind regards, Lucy, Customer Relations.

1/5

Google

Absolutely stay away from these at all costs, never had so many lies from the start, false promises, rude staff who tried to bully me in which all this was captured, ended up taking way under the house value. To be told I wasn't allowed another estate to list, the list is endless, the only positive was Sophie who was respectful and listened to my views and my families views and is a credit to the company. Then to be then told on the day of sale I needed to leave my property as soon as the sale went through, was the middle of the chain and had a window to vacate(solicitor clarified this). Really think training should help these at this office as there customer service fully falls below par!!

Liam · 28 January 2024

Agent replied · 24 October 2024

Hello, I am sorry if you were not happy in your experience with us. If you wish to share any further comments about your experience, please do email me at complianceresidential@sequencehome.co.uk Kind regards, Lucy, Customer Relations.

5/5

Google

I used William H Brown to purchase my new property. As a first-time buyer I didn't know what to expect from the process but Julie Haigh was always available to answer any questions I had and put my mind at ease by helping me work out my finances and decide on the best mortgage. All of the other staff there were also very friendly and helpful. Thank you!

James · 25 October 2023

5/5

Google

From initial valuation with Jim to the listing with Olivia the service has been excellent.

Dan · 11 April 2026

Agent replied · 11 October 2026

Thank you for sharing your experience, we are thrilled to hear that our team has provided excellent service from the valuation to the listing. We hope to continue exceeding your expectations throughout the entire process. Kind regards, Lucy, Customer Feedback and Support Team

5/5

Google

Always use W Brown for all my rental needs ! Always great service , very professional and well looked after by Pia & Gabriella! 5 ⭐ Peter Worth JP

Peter · 8 December 2025

Agent replied · 22 December 2025

Thank you for your glowing review, Peter! We're thrilled to hear that you trust us for all your rental needs and that our team has provided you with great service. Pia and Gabriella will be delighted to know they have well looked after you. Best wishes, Lucy, Customer Feedback and Support Team

5/5

Google

charlie's been amazing from start to finish - chased people when i've asked and kept me in constant contact and updates couldn't have been anymore clearer. highly recommend!

MaKenziecharles · 11 December 2025

Agent replied · 11 October 2026

Thank you for your kind words about Charlie. We pride ourselves on providing exceptional service and it's great to hear that he exceeded your expectations. Thank you for recommending us! Best wishes, Lucy, Customer Feedback and Support Team

1/5

Trustpilot

I do not have words for this level of unprofessionalism and incomptence

Just poor on every level. Communciation has been abysmal from the start. I feel I have been lied to on several occasions and it is clear most members of staff don't give a damn. Avoid I have the great displeasure having to deal with these people over the last fortnight regarding a property I want to rent. There have been issues right off the bat, including an agent called George not turning up to a viewing because he forgot and it taking four days and six phonecalls for me to be told that no-one in the office I was calling was going to call me back and I needed to call elsewhere. No apologies offered at all. It got worse when I put in an offer on a property though. When I put in my offer I was asked some questions and these identified I would need someone to guarantee my lease. That's fine, I'd anticipated that and my parents were willing to do this for me. I dealt with an agent called Sam who called them before putting in my offer to ensure they would meet the criteria for a guarantor. At this point, or at any point during the process, Sam never gave any indication that they did not. This only came to light approximately a week before I was due to move in (my parents are semi retired and generate a portion of their income through investment property and the stock market. This was apparently unacceptable for a guarantor. Which would have been fine, if Sam had told them that from the start). We found a solution, where my parents would pay my first six months rent and I'd then rent from the landlord. I had to chase (approximately four phone calls) to get this answer from him and even then, I had send him back to renegotiate as he had not done this properly (he attempted to agree a six month lease when both me and the landlady wanted something longer). When putting in my offer, I had agreed to go into a zero deposit scheme and paid £250 in order to do this. The issue with the gaurantee also took my out of this scheme, although this was never communicated to me at all. If I had known, then I would have reconsidered my position. Because Sam did not mention the problem when it arose, I was not afforded this opportunity. The only warning I had that extra money was needed, came to light when the invoice arrived and they had stuck an additional £1200 onto the fees. The only possible inkling we had about this was a phone call from Sam about 20 minutes before the invoice was sent, which lasted for all of 30 seconds and briefly mentioned a deposit. Something that I thought had already been paid and had no reason to suspect otherwise. I want to be clear here, the fact I failed the checks is not the problem (I'm a recent university graduate moving from part time to full time work and separating from my partner. I'm not naive to the fact I do not look good on paper). The lack of communication and the lack of care from Sam and his director, Rachel is. They prevented me from making a decision with the full facts. I have been left feeling utterly lied to and like I have no choice but to find an additional insane amount of money or leave me and my children homeless. Salt was further rubbed into the wound as when I called Rachel to discuss this, she sadly decided to double down on the lie that Sam had discussed this deposit with me and implied I was making it up. I have emails to confirm this deposit was never mentioned. No apologies were forthcoming, just a shoulder shrug and an offer to refund my holding deposit as well as a sly comment that it's a landlord's market right now, which is just further confirmation of how little they value potential tenants. No property is worth having to deal with these people.

Penny · 22 August 2022

1/5

Trustpilot

Do not use William H Brown they are the…

Do not use William H Brown they are the worst agent any one could get they never return your calls no good advice at all you do not hear from them at all and if you do there advice is totally wrong there staff are badly trained and give the wrong advice. I nearly lost my removal company on there advice which was totally wrong,but the removal company which is Relocate were brilliant and brought in an extra van on the day.the only good advice and updates were from the agent I was buying from Chris Deller they were excellent I could go on for hours but will not SO PLEASE DO NOT USE WILLIAM H BROWN if you do God help you

Pauline · 1 July 2022

2/5

Trustpilot

Its Rental Payments

I found my letting agent to be brilliant Mr N Bourne and I prefer to only deal with him as I found him to be quiet honest and extremely fair, I don’t like dealing with other people in the office as they don’t seem to be able to keep to their word.

Julie · 4 February 2026

5/5

Trustpilot

Fabio and Andria made the whole process…

Fabio and Andria made the whole process easy and smooth for us to get a new house to rent and move in. They were informative and updated us on each and every development. They were so helpful. We are so grateful of their professionalism and world class customer service. Many thanks to Fabio and Andria. Not forgetting Ethan who warmthly welcomed us and assisted us when we first visited William H Brown.

Njabulo · 20 March 2023

5/5

Google

Julie been great helping me with my second morgage and so quick highly recomend her

Albiol · 11 March 2026

Agent replied · 11 October 2026

Thank you so much for your positive review! We're thrilled to hear that Julie was able to provide such a great experience for you and help with your second mortgage quickly. We truly value your recommendation. Kind regards, Lucy, Customer Feedback and Support Team

2/5

Google

Selling a property with William h brown Pontefract has not been the best experience of our lives. Communication 2/10 infact we have had more communication from another estate agent in the time with have been with them. Had a problem where they even forgot to reduce the price of the property in the shop window and on social media. Full of promises to start with maybe its the market but we are not the only people in the local area that have found that William h brown to be lacking

George · 25 October 2023

Agent replied · 24 October 2024

Hello, I am sorry if you were not happy in your experience with us. If you wish to share any further comments about your experience, please do email me at complianceresidential@sequencehome.co.uk Kind regards, Lucy, Customer Relations.

5/5

Google

Incredible experience doesn't do the work they've done justice to be honest. First time home buyer now owner, and I'd put a big chunk of that down to Connor at WHB Ponte. Throughout the entire experience it seemed like the only people really properly contacting and keeping me up to date were the team at WHB. - Fast - Reliable - Informative Some of the things I was lacking from my solicitor, were filled in by Connor, and with the stress that buying a house entails, some of it was subjugated by Connor. Highly recommend!

Ryan · 25 October 2023

Agent replied · 24 October 2024

Thanks for the excellent 5* review and recommendation! Best wishes, Lucy, Customer Relations.

1/5

Trustpilot

William H Brown or Sequence, both the same... crap!

This is basically the same review as my Sequence Review, but since they're essentially the same company, why re-invent the wheel?I honestly like to see the best in people or companies, but William H Brown is one of the worst.As a tenant, dealing with them is a nightmare. Everything from arranging repairs, to dealing with contracts.Everything is outsourced; they're nothing but secretaries throughout their entire company.Living in Yorkshire, why do I need to ring someone in Liverpool to tell them a tap is loose, and then wait weeks for a response?And if that 1 person is off work, no one else can pick up that task?Why do I have to send multiple emails and make several telephone calls to get answers, and then be badgered by them for "not doing something", or anyone external to their system?Or the fact that they don't know, nor have access to, their own systems in order to answer any of my questions.Literal blame shifting to anyone but them.And I've only dealt with them for 6 months.

Niall · 9 May 2022

1/5

Trustpilot

An incredibly poor service

Quite possibly one of the worst estate agents we have dealt with.We were contacted by one of the agents from the Welwyn Branch, who repeatedly told us that unless we had our house valued, we would not be taken seriously by Vendors. After being called on the third occasion by the agent, we decided to get a valuation and I contacted him by return, to let him know that we had. Even though the valuation had been the day before, the agent told me that it would be useful if he also valued my house. This would have been the fourth valuation in the space of 6 months.We were then called by someone from their call-centre and although, seemingly impossible, the service was even worse.All that the lady we spoke to wanted to do, was sell us a product. No real interest in us, or what we were looking for in the housing market. I finally gave in and asked how much the service would cost - she had no idea. When I questioned how she could try to sell me a product, where she did not know the cost, she became flustered and told me that her she would liaise with her "boss". The first time, he apparently told her that he would provide me with info, as he was in my area. When I asked when, she told me he was not, but he could be. When questioned further, he was not going to be in our area. So, I asked her to get him to email me - he was not able to. I then asked her to get him to call me and I was told he would. One week later, she called me back, not remembering me at all. I then got the whole sales pitch again. Enough was enough. I asked to make a formal complaint and was told her "boss" would call me, as he took these things seriously. Still waiting.You are treated as a number and not a person. I am not really sure how they can still be in business.

John · 20 April 2022

5/5

Google

Excellent service from Olivia, Dan and the rest of the team. Extremely impressed. I would highly recommend as they have been nothing but quick and efficient during the entire process. Many thanks

Gemma · 1 October 2025

Agent replied · 8 October 2025

Thank you so much for your kind words! Olivia, Dan, and the team are dedicated to providing top-notch service and we are thrilled to hear that you had an excellent experience. Best wishes, Lucy, Customer Feedback and Support Team.

5/5

Google

Had a great experience with William h brown renting our property out,thanks to pia and a special thanks to gabby,very professional in what she does,everything went smoothly with no issues.highly recommended

Cain · 7 October 2025

Agent replied · 17 October 2025

Wow, thank you for the amazing review! We are thrilled to hear that you had a great experience with our team, especially Pia and Gabby. We strive to provide professional and smooth service to all our clients. We truly appreciate your recommendation. Kind regards, Lucy, Customer Feedback and Support Team.

5/5

Trustpilot

Fantastic turnaround in Lettings

I have had a very difficult relationship with WH Brown over my years as a professional landlord and considered them to be among the worst agents in my area .However they really have got their act together, in recent times, due to a change in Management in Lettings starting with Izabela and latterly with Olivia .Olivia has been fantastic not only has she done what she said, she has achieved more than 30% more rent than I was getting and a new tenant was found interviewed and signed up within a week with no hassle or inconvenience to me .Thanks for making my work life easier Olivia I cant recommend you enough and won't hesitate in using WH Browns in future .

David · 4 March 2022

1/5

Trustpilot

Purchasing a property

Tried purchasing a property and had the offer accepted on agreement it was removed from the market with no further viewings. Solicitors were involved and all checks completed. They continued viewings, without our knowledge, and we were gazumped. DO NOT use this estate agents!!!

Clara · 15 October 2024

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read William H Brown's Google reviews
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.