Trusted Agent profile · Wakefield

Richard Kendal Normanton and Pontefract reviews in Wakefield

4.7

★★★★★ Excellent

831 reviews across 2 platforms

10 High Street, Normanton, WF6 2AB, Wakefield, WF6 2AB

Richard Kendal's office in Wakefield, at 10 High Street, is rated 4.7 out of 5 across 831 reviews on two platforms.

Facebook logo

4.3 / 5

58

Reviews on Facebook

Business-wide

Trustpilot logo

773

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Richard Kendal Normanton and Pontefract hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Wakefield.

What do you need help with?

Reviews

Every review we hold for the Wakefield office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

Great service at RK Ossett branch

Purchased our first house through them and couldn’t fault the service we received. We are currently in the process of selling another house. Mandy is super efficient in her field, she is clear in her communication with us.We would not hesitate to recommend her to others who are looking to buy or sell a property.She is a credit to your company.

Andy · 20 January 2022

5/5

Trustpilot

Excellent service

Karen Marijewko was extremely supportive after a disappointing experience with a competitor. She was excellent in communicating with us and worked hard to facilitate our sale. I am very grateful for her efforts and would recommend her to anyone willing to sell a property in the area.

Greg · 4 July 2023

1/5

Trustpilot

Horrible company ,useless staff

Horrible company ,, complete unprofessional and rude ..Booked a viewing for a house in Ossett for 10.30 on 01/06,, no agent showed up to show us around .. ( even though we had rung a second time to confirm the booking ) .. rand Kendal’s up to see what was going on and was diverted to the Huddersfield office and they claimed they had no details for our viewing ..They then then re booked us in for a viewing on 08/06 at 10.45 ..We then received a call on 04/06 telling us they were cancelling the booking as they had had enough people that had already viewed the house and would be doing no more viewings ..No apologies for driving and hour from Manchester on the Saturday morning for nothing , no apologies for totally wasting our time ..

Michael · 5 June 2024

5/5

Trustpilot

Good service.

Very good service from Richard Kendall Estate Agents, particularly Karen Preece. She kept me well informed and always responded quickly and efficiently so thank you Karen.

Julie · 2 June 2022

Agent replied · 30 October 2024

Thank you for the review

5/5

Trustpilot

A big thank you to Karen Marijewko

Found an absolute diamond in Karen and the team @ RK. Really kept us informed every step of the way and went the extra mile in ensuring our purchase and sale progressed without hinderance. thank you Karen... would recommend Richard Kendall to anyone and everyone.

Kathryn · 24 August 2023

5/5

Trustpilot

Great experience

Liz from the Wakefield branch was absolutely great. We had many issues with solicitors during the sale, but Liz helped us stay positive and motivated during the entire process. She kept chasing relevant parties where we were unable to succeed. Would definitely recommend Richard Kendall.

Gerhardus · 26 July 2024

Agent replied · 30 October 2024

Thank you for leaving a review for Elizabeth, we really do appreciate it and the recognition of the assistance Liz provided during the sale.

5/5

Trustpilot

Karen Marijewko

Karen Marijewko was the agent we were dealing with during a house purchase. She was always keeping us up to date and was very quick to act on our behalf. Would totally recommend.

Mat · 15 May 2024

5/5

Trustpilot

Kelly at Richard Kendall is fantastic

Kelly at Richard Kendall is fantastic. Always at the end of the phone to help with any situation that arises on any of our 10 plus portfolio managed by Richard Kendall. She always goes above and beyond. We wouldn't want our properties looked after by anyone else!

Jemma · 22 June 2023

5/5

Trustpilot

We have had a fantastic service from…

We have had a fantastic service from Karen Marijewko who has kept us up to date throughout the whole process. It’s been a long and challenging ordeal due to external factors, but Karen made everything manageable by keeping us up to date and by constantly communicating with us.

James · 17 May 2023

1/5

Facebook

Let me share my experience in dealing with Richard kendal and Catherine. We cancelled over agreement with Richard kendall and received a phone call from Catherine and i was told we can't advertise over property with any other company and if we decide to sell over property we be liable to pay Richard kendal selling fee. After reading contract it was clear enough to see she Lined and trying to bully us. After sending few emails we had no reply and been told she is not available to take my phone calls. Very very disappointed in Richard kendal and advice i was given. Do not trust this company and never again we will deal with Catherine and Richard kendall. The will under value your property to get a quick sell and charge the fees.

Mazidi · 27 April 2021

Agent replied · 20 March 2026

We are sorry you have found reason to complain regarding the service you have received from ourselves. We have held a number of conversations with you directly over the past few days and have sent you clarification on the agreement which the owner of the property you refer to, signed with Richard Kendall Estate Agent. Catherine responded to all the queries you had and in addition, you spoke with other members of staff who assisted you. Our terms are quite clear and we have previously forwarded you details of The Ombudsman Scheme together with the Company’s complaints procedure. We are sorry that you still find it necessary to complain in this manner, however we can only point out that our terms apply as per the agency agreement you signed with our ourselves.

1/5

Trustpilot

Very poor service

Let me share my experience in dealing with Richard kendal and Catherine.We cancelled over agreement with Richard kendall and received a phone call from Catherine and i was told we can't advertise over property with any other company and if we decide to sell over property we be liable to pay Richard kendal selling fee.After reading contract it was clear enough to see she Lined and trying to bully us.After sending few emails we had no reply and been told she is not available to take my phone calls.Very very disappointed in Richard kendal and advice i was given.Do not trust this company and never again we will deal with Catherine and Richard kendall.The will under value your property to get a quick sell and charge the fees.

Mazidi · 27 April 2021

Agent replied · 30 October 2024

We are sorry you have found reason to complain regarding the service you have received from ourselves. We have held a number of conversations with you directly over the past few days and have sent you clarification on the agreement which the owner of the property you refer to, signed with Richard Kendall Estate Agent. Catherine responded to all the queries you had and in addition, you spoke with other members of staff who assisted you.Our terms are quite clear and we have previously forwarded you details of The Ombudsman Scheme together with the Company’s complaints procedure. We are sorry that you still find it necessary to complain in this manner, however we can only point out that our terms apply as per the agency agreement you signed with our ourselves.

5/5

Trustpilot

My recent experience with Liz

My recent experience with Richard Kendall Estate agents has been superb . Liz has handled our purchase with 5* service . Efficient every step of the way by dealing with every query promptly . All phone calls dealt with immediately and such a friendly service . I would 100% recommend to use these Estate agents

Karen · 21 May 2025

5/5

Trustpilot

Profesional from start to completion

Richard Kendall Estate Agent are the go to Agents for selling a house in the Wakefield and surrounding area.Richard Kendall have been very profesional from the start to the completion, they offer a fixed price at the outset and you get a designated person who will keep you informed, offer advice, and support you throughout the sale.My designated person was Karen Marijewko, she is a very professional person, and I have nothing but praise for her hard work and guidance, all provided in a very friendly manner, well done Karen!

Kevin · 15 May 2024

1/5

Trustpilot

Lazy and inexperienced agency

If you want no helpAnd support from an estate agent, unless you push and push at every stage of the process, go with Richard Kendall. It was pointless having an estate agent, they never vetted people correctly, open day left solely to a single women with zero vetting or checks again who was coming, if anyone at all, sales boards put up in places that do not link to the house or are visible to passers by, not cancelling appointments despite potential buying coming the week before, meant I spent hours getting the house ready for someone who was never due to come… no empathy or support, no ability to market and identity potential buyers based on the uniqueness of the property. I would not recommend to use Richard Kendall

Corinna · 15 May 2024

5/5

Trustpilot

I had a fantastic experience with karen…

I had a fantastic experience with karen marijewko at richard kendall estate agent. She was incredibly responsive and professional, knowledgeable, and guided me through the entire process smoothly. I truly appreciate her expertise and would highly recommend them to anyone looking for a reliable estate agent.

Farah · 6 June 2024

Agent replied · 30 October 2024

Thank you for your lovely words.

1/5

Trustpilot

If I could give a zero

If I could give a zero, I would. The treatment of tenants which were new to renting I might add was atrocious. Not only were they unprofessional in the way that they spoke to us, but they also accused us on numerous occasions of lying about things that they had said. We’ve just left the property and they’re now demanding money for things that we did not damage. Utterly disgusting and Would 100% NOT recommend.

Lala · 9 December 2021

Agent replied · 30 October 2024

We are sorry you have found reason to complain regarding our services in the rental department. We have received your written complaint and we will look into this matter as a priority and revert back to you as possible.

5/5

Trustpilot

Excellent Service

Donna & Suzanne were always friendly, courteous and efficient. We appreciated that they always kept us informed throughout the process.

John · 22 October 2022

Agent replied · 30 October 2024

Thank you for the review

5/5

Trustpilot

Great team at Normanton branch.

Thanks to Karen and the Normanton team who have been professional, helpful and friendly at all times. Gave us sound advice and kept us fully informed every step of the way . Would happily recommend.

JA · 8 February 2024

5/5

Trustpilot

Friendly and always willing to help

Suzanne and Donna were always happy to help throughout the conveyancing process from start to finish.Weekly calls throughout the process just to keep me informed.Also, they were happy to provide any recommendations for conducting other checks during the process.

M · 5 November 2023

5/5

Trustpilot

I was a purchaser of a property Richard…

I was a purchaser of a property Richard Kendal were selling & have to say that the te worked tirelessly to assist the sale even though I wasn’t the client I was was so impressed by the effort put into making the purchase transition go smoothly. Very impressed with the team & would recommend over any other estate agent mainly due to the customer service experience.

Lee · 10 December 2022

Agent replied · 30 October 2024

Thank you for the review.

1/5

Facebook

Enquired about a rental property on the first day it was listed. Told viewing wasn't possible due to Covid (not sure why when you can view houses for sale...) but would be told as soon as online viewing was available. Found out the house is now let as nobody ever contacted to let me know the tour was online. Excuse from the office was that too many people were interested to call them all. If that's the case, don't promise things you can't deliver. Further proof that we were right not to use Kendall's to sell our house too.

Andrew · 27 August 2020

Agent replied · 20 March 2026

We are extremely sorry to hear of your disappointment that a property you were interested in had been let. We have since spoken to you personally to discuss this and explain the circumstances.

5/5

Trustpilot

Superb service when we had a problem!

We only have a brief, but brilliant experience of Richard Kendall. Specifically, Liz Cooke, who was amazing in her dealing of a major problem with solicitors which occurred on the day of completion. She was highly competent, reassuring and supportive, going the extra mile and seeing the problem through until it was resolved - after closing hours. We were extremely grateful to her for her professionalism and understanding.

Sue · 19 September 2022

Agent replied · 30 October 2024

Thank you for the review

5/5

Trustpilot

Speedy process & professional team

The whole process from valuation to completion/moving day was completed in 4 months Roger who carried out our valuation is extremely knowledgeable Karen was assigned as our main point of contact and throughout the whole process was professional and efficient We wouldn’t hesitate to use Kendall’s again

Mr · 16 March 2023

5/5

Trustpilot

Karen Marijewko

Karen from the Wakefield branch receives a massive thumbs up from me! My first real interaction with an estate agent and a first time purchase. She explained everything thoroughly along the way. Clear, prompt communication and always returned my enquiries. Professional yet authentic. Thank you Karen.

Jake · 14 April 2023

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Richard Kendal Normanton and Pontefract hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Wakefield.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent