Every review we hold for the Swindon office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleUltimately I feel the service and team with Alan Hawkins improved over time from the experiences we have had. With the most recent experiences we would recommend people to seek tenancy through Alan Hawkins or have them handle their rental properties, as they have shown respectable and personal interfacing with us.
Towards the beginning of our tenancy 7 years ago we found that we had to push a bit for things to be done and was disappointed with certain issues with the property we moved into considering it was empty for almost a month prior to us moving in, though understand that this is on the landlord too.
It was a shame when things needed replacing in the property they were swapped for lower spec models than had previously been there, but again understand this was more on the landlord.
During one time when renewing our tenancy there was an attempt to have an admin fee charged which we had to state is against legislation. So this left a sense of the organisation being out to get our money.
However, we found after a little bit of time that Alan Hawkins was easy to work with and we could feel at home in the rented property without feeling like being too much in someone else's property.
Inspections were always dreaded and did feel like an invasion of space, but team members performing them were usually kind and reassuring.
We feel like the best service was given towards the end of our tenancy and when the landlord decided to sell. Significant notice was given along with plenty of helpful advice.
Nathan · 29 July 2025
★★★★★ 2/5
GoogleBeen renting with them for a year now and getting issues within the property solved is a major headache. Countless phoning, only for no outcome to be reached, so you have to do it all again, tried emailing no response at all. You really have to do the chasing, and still takes absolutely ages to sort anything. They seem to see how long they can get away with not doing anything. It's a real shame, We have only contacted them about things that do need sorting, we are paying our rent every month for this to be done it be nice if they remembered! if they sorted their customer service out they would have been OK as a company, but this is just frustrating.
*Update due to below review*
Leaving a review has been the only way to get your attention! Thank you for your reply but it misses the point and our frustration. You need to communicate with your customers, let them know that something can't be done because the landlord has not given the go ahead and keep updating, not have customers have to endlessly chase
*Update due to below review*
Leaving a review has been the only way to get your attention! Thank you for your reply but it misses the point and our frustration. You need to communicate with your customers, let them know that something can't be done because the landlord has not given the go ahead and keep updating, not have customers have to endlessly chase
Actually, yes when we contacted you regarding the smoke alarm that wouldn't stop you did respond most recently, but there was a time before when we contacted emergency and actually no one responded, luckily we managed to sort it out. We understand the wardrobe is not an emergency situation and we haven't treated it as such, but as above you should keep people updated and it's not really acceptable for if to go on so long without being looked at. I know you are saying the landlord hasn't allowed it,but as an estate agent your job is to sort these things out asap. Also whenever I phoned up about an issue after multiple times it's like I was telling you for the first time, staff often seem unaware of ongoing issues and there seems to be a lack of motivation in responses
*Update*
I have found them helpful when contacting via Facebook, so perhaps that's a more effective method with this company.
Ben · 16 October 2024
Agent replied · 12 June 2024
Hi Ben, thank you for your review, although we are somewhat disappointed you felt the need to leave a 1 star review as this does not reflect our overall letting or management service. Since becoming our tenant, all issues you have raised have been dealt with accordingly, even when contacting us on our out of office emergency line due to a faulty smoke alarm battery, all issues have been resolved. Please also understand that other urgent repairs do take priority over others, however in situations whereas wardrobe doors coming off their runners does not warrant an urgent response, we cannot act upon without the landlords prior consent.
★★★★★ 5/5
FacebookThank you so much guys! I’ve had a great experience with Alan Hawkins, you’ve all been professional, and incredibly helpful. You are always on top of any issues and communicate them clearly.
You made everything very easy to navigate and are always available and super responsive, I can’t recommend you guys enough!
Thanks again and the very best wishes to you all
Lisa · 15 November 2022
Agent replied · 23 October 2025
Thank you Lisa. It’s great to receive such fab feedback, and it has been a pleasure getting you moving. Wishing you all the very best with your onward move.
★★★★★ 5/5
GoogleWe’ve had a great experience with Alan Hawkins. The team provided a really friendly service and handled everything promptly and professionally. They showed real urgency when it mattered, which gave us confidence that our properties were in safe hands. On top of that, their fees offered good value for money. We’ve already placed two properties with them to sell and wouldn’t hesitate to recommend them to anyone looking for an estate agent who genuinely delivers.
Kim · 16 October 2025
★★★★★ 5/5
GoogleI have used Alan Hawkins agents 3 times over the last 20 years, most recent within the last 3 months. Each time I have found them to be fantastic. All members of staff I spoke to and dealt with were friendly and understanding of my circumstances each time I have used them.
Louise · 16 March 2026
★★★★★ 1/5
GoogleIf you are a tenant, stay clear and do not trust a word they say. They lost us 2 houses because of messing us around.
Me and my wife have had such a bad experience dealing with them, one agent in particular. We had expressed our interest in putting down a holding deposit on a property as soon as we viewed it. The agent said she would have contact the landlord first. Consistently said she could not contact the landlord. I asked her again on Saturday and said we had another letting agent asking for a deposit for another property we liked, if they had other tenants in mind, just let me know so we could go for the other property. It has taken until 40 minutes ago to say they were not going to put us forward which they knew on Saturday apparently which means we have now lost out on the other property we were looking at because the agent messed us around....AT LEAST BE HONEST!!!
Daniel · 13 June 2023
Agent replied · 12 June 2024
Dear Daniel,
Thank you for your feedback and review. After fully investigating your complaint, no error was made by us. You were advised that you were one of multiple candidates viewing the same property that same day and although you had expressed interest to proceed with the property firstly, this does not guarantee your let. After all viewings took place, other interest was also received. All candidates who expressed interest, including you, had to be presented to the landlord for a final decision and although multiple attempts of contact were made to the landlord, a final decision was not received until after that weekend. Until a decision is made by the landlord, no holding deposit is taken despite your intentions. In this case, the landlord proceeded with another candidate.
Although there was a slight delay for a landlords decision, we cannot be held accountable for any other property you viewed and missed.
We hope you have since found your next home.
★★★★★ 5/5
GoogleI have been renting through Alan Hawkins for the past 2 (a bit years) and I cannot recommend them enough! Everything has been a pleasure from start to finish. Very grateful to both the team in Lettings and to my Landlord who has also been a superstar!
Victoria · 16 April 2024
★★★★★ 5/5
GoogleKevin and the team looked after us as tenants from day one. The team were very professional and really helpful. Loved every second being managed by an agent that treat tenants the same as landlords.
So many nowadays treat tenants as second class and landlords as VIP's
Not here! If you are looking at RWB to live. Get in touch with them. You won't regret it!
Thanks AH Team! :)
Craig · 13 June 2022
★★★★★ 5/5
GoogleAlan Hawkins Estate Agents are EXCELLENT. They sold my house, at asking price, quickly and efficiently. They kept my updated throughout the process. Quality service, highly recommended. Thank you Kevin & Paul!!!
Rob · 18 June 2024
★★★★★ 1/5
GoogleScammers!! Awful company with no morals at all! I would advise renters to look else where. They will try to steal your deposit money on your departure from the property. Very patronising throughout tenancy. 3 and half years I had to put up with RATS in the attic and inside the house. Entered my property whilst I was away without letting me know. Really disgraceful company, dispicable men. I fought them all the way for my deposit back they wanted almost £900, but only got £180. Even tried to charge me for work that was carried out during the tenancy with no bill given at the time. I was a very patient and good tennant, I paid my rent in full on time every single month. I have never given a bad review before but in this case I felt people should be warned against using these disgraceful men. AVOID AT ALL COSTS!!!!
Galaxy · 13 June 2020
Agent replied · 12 June 2024
Thank you for being kind enough to leave us a review. I would like to take the opportunity to clarify some of your points. We cannot, and did not scam you as your deposit was held in a PROTECTIVE legal deposit scheme and therefore any disputed claims had to go through the registered arbitration system, as did yours. Their word is final based on both parties submitting evidence. Properties close to a lagoon will naturally have unexpected guests from time to time which was dealt with via pest control. We always let tenants know with regards to property inspections and contractor visits. If dates and times are inconvenient then we are more than accommodating. We are a family run company with a male and female office environment. I have reported the false slanderous comment against our company to Google and will also be talking legal advice from our solicitor against yourself.
★★★★★ 5/5
GoogleWe were tenants with Alan Hawkins for five years and we have been very happy with the service they provided. Any issues we had were dealt with straightaway wherever possible, it is a very warm and friendly team. Would definitely recommend them.
Samena · 10 August 2025
★★★★★ 5/5
GoogleGary was so fast and efficient with my car. He made me feel so comfortable as I’m so clueless with cars. I will recommend him to my all my family and friends.
Thanks Gary 👏🏻 …
Ellie · 13 June 2023
★★★★★ 1/5
GoogleWe found these boys incredibly arrogant and obnoxious to deal with. We were ready and in a position to purchase up to £600,000 and they made us feel like we weren't good for the money. …
Faye · 16 April 2024
Agent replied · 12 June 2024
Thank you Faye for your review. We are sorry to hear that you felt your negotiations on a property transaction some 10 months ago were dealt with in this manner. As a family agent having dealt with 1000’s of transactions over the last 25 … More
★★★★★ 5/5
GoogleA very professional service provided by everyone we interacted with during our first house purchase. Although other legal paperwork slowed the process down they made everything else very easy and were happy to answer all the questions we had including ones about our previous rental with respect to providing notice. Thank you all
Jack · 15 December 2024
★★★★★ 1/5
GoogleLady was rude and off the cuff. Not a good experience and would certainly not recommend them.
Stuart · 13 June 2021
Agent replied · 12 June 2024
Hi Stuart, on behalf of Alan Hawkins Estate Agents i am sorry to learn of your initial experience with us. We are a family run local business and take personal pride in our reviews and that of our customers. If you would like to speak to one of the owners (i.e Mr Hawkins) so that we are able to follow this up further that would be great. Again, please accept our apologies.
★★★★★ 5/5
GoogleClearly a quality operation, open, honest, responsive and professional, everything a Relocation Consultancy like Citrus Relocation needs when working with an Estate Agent. Royal Wootton Bassett have a diamond in their midst and thank you to Kevin, someone always willing to go the extra mile.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
Brian · 26 August 2021
★★★★★ 5/5
GoogleRecently bought through Alan Hawkins. Great support from Paul, Chris and the team. Really helpful at all stages - they went above and beyond to help the sale progress. Very happpy to recommend their services.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
Nicole · 13 June 2022
★★★★★ 1/5
GoogleRecently tried to pursue a property with Alan Hawkins. Unfortunately, their ability to act as a negotiator and the customer service we received as the potential buyer was poor and borderline rude. Hopefully this isn't a company-wide issue. Would not recommend.
_ · 13 June 2023
Agent replied · 12 June 2024
We're sorry you felt the need to put a 1 star review - All your offers were submitted and rejected by the developer.
★★★★★ 5/5
GoogleWe have been renting with Alan Hawkins for 2 plus years however we ended our tenancy just today, and as a matter of appreciation we want to leave a review baked with “Thank you“ for their professionalism, attitude and responsiveness for everything that might have faced us during our stay. They were truly well organized and handled issues in a smooth , quick and friendly manner.Would highly recommend.
Noher · 13 June 2023
★★★★★ 5/5
GoogleFantastic response to our emergency on Good Friday night! My elderly mum is the tenant who lives alone in an Alan Hawkins rented property and experienced a sudden and serious water leak. We called the out of hours emergency number and to our great relief Kevin Hawkins answered this personally. He organised the plumber who arrived at the property within 20 minutes. Meanwhile he spoke with Mum to reassure her and was just brilliant. It was all sorted in less than an hour.
This was the second time in a week Alan Hawkins have come to Mum's rescue and I can't praise them enough. So caring and professional.PositiveResponsiveness, Professionalism
Tracey · 26 August 2021
★★★★★ 5/5
FacebookA big thank you to Kevin and all the team at Alan Hawkins for getting us into our new home.
Without a doubt the most easy and pleasurable moving experience to date.
Rachael · 6 July 2019
★★★★★ 5/5
GoogleIn my opinion the best agents for miles. I purchased an apartment from them to rent out and the purchase was smooth, professional and the service was excellent. Upon purchasing the property I decided to let them rent the property as they …
Neil · 16 April 2024
★★★★★ 5/5
GoogleFrom start to finish, the team at Alan Hawkins was brilliant. I rented a property for 2.5 years and, throughout, was impressed by the responsiveness to any issues raised, many of which were resolved on the same day. Highly professional and highly recommended.
Lee · 16 April 2024
★★★★★ 1/5
GoogleReally bad letting agents. The house I rented had stained carpets and effluent leaking from the toilet into the ceiling. They never fixed any problems on time and I was without heating and hot water for days at one point. Mr Alan Hawkins has now retired and his son's are running the show. They are both in my opinion very immature and inexperienced. My advice - cross the street and avoid, there are far better agents in Wiltshire than this lot!
Gareth · 14 June 2016
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.