Trusted Agent profile

Samuel Make Peace Newcastle & Stoke Branch reviews

4.6

★★★★★ Excellent

58 reviews across 3 platforms

502 Hartshill Road, STOKE-ON-TRENT ST4 6AD

Samuel Make Peace's STOKE-ON-TRENT office at 502 Hartshill Road is rated 4.6 out of 5 across 58 reviews on three platforms, including 27 Google reviews rated 4.3. The 27 Trustpilot count is for the whole business. Checked 9 October 2026.

Google logo

4.3 / 5

27

Reviews on Google

This office

Facebook logo

4.0 / 5

4

Reviews on Facebook

This office

Trustpilot logo

27

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the STOKE-ON-TRENT office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

New home

We recently bought our first home with the assistance of this agency. Ms. Ella went above and beyond to answer our questions.Thank you to whole team for helping us to get our keys.

Athira · 22 July 2026

Agent replied · 25 September 2026

Thank you for your review :)

5/5

Trustpilot

Top class service

I’ve dealt with Dino and staff for as long as I remember in selling, buying and now renting property. I genuinely think they are a breath of fresh air when compared to others ! I’d have no hesitation using them again or indeed recommending them to others.

Phil · 22 January 2026

Agent replied · 26 January 2026

Thanks so much for your review Phil :)

5/5

Trustpilot

Great company to work with

Great company to work with. Ella has been brilliant by keeping me up to date with my house sale. They have all been very helpful.

Anne · 11 May 2026

Agent replied · 25 September 2026

Thank you Anne :)

5/5

Trustpilot

Amazing Estate agents Ella Woodcock is…

Amazing Estate agents Ella Woodcock is amazing can’t do enough for you and always gets back to you and try’s her hardest to sort things out brilliant 100% recommend

Kerry · 2 April 2026

Agent replied · 25 September 2026

Thank you so much for your review Kerry :)

5/5

Google

Very impressed with Ella and her team, my property sold very quickly thanks in part to efficient and reliable care and support. Timekeeping for my viewers was impeccable also what fantastic pictures and write up. Very professional with a great “can do”attitude, always kept in touch, friendly and very knowledgeable. Thank you so much for making the whole experience stress free 👍🏼

Rose · 24 March 2026

5/5

Trustpilot

Staff Responsive

Staff was very helpful. Abby was very helpful and responsive. I was a first time buyer and she made the process seem doable.

Customer · 22 April 2026

Agent replied · 25 September 2026

Thank you for the lovely review :)

5/5

Trustpilot

Fabulouis Experience

The staff at this estate agents are extremely polite and proffesional and keep you up to date during the whole process. The whole process up to now has run smoothly on their part. 4th time lucky with my house sale, they advised what I neded to do and it worked so fingers crossed for me. I would definately recommend them.

Angela · 13 March 2026

Agent replied · 25 September 2026

Thanks so much Angela for your lovely review :)

5/5

Trustpilot

Very professional from the first phone…

Very professional from the first phone call, prompt on time and the house was on the market. Once sold which was very quick 3 days, the process was smooth and the team kept us in the loop throughout each step, I would recommend without question

Mr · 16 June 2026

Agent replied · 25 September 2026

Thank you so much Jamie! :)

5/5

Trustpilot

EXCELLENT!!

Thank you Ella for all your hard work!

David · 14 March 2026

Agent replied · 25 September 2026

Thank you David for taking the time to write a review :)

4/5

Trustpilot

Service received

Very pleased with Lacey however Abbey was a bit hit and miss not returning calls when promised.

Ray · 26 August 2026

5/5

Trustpilot

new house

Ms.Ella from Milton office was our person of contact who made our journey of buying a new home incredibly smooth. they kept us updated on every single step of the process.We are indeed happy and thankful.

BINTU · 22 July 2026

Agent replied · 25 September 2026

Thank you for your review :)

5/5

Google

This is the second time I've used SM and I was not disappointed. Although the sale took some time to go through (mainly due to the council searches and red tape) I was kept informed by Alissa and her team with regular updates and any queries I raised she dealt with them in a prompt manner. I would not hesitate to recommend this company.

Dangamez · 30 December 2023

Agent replied · 31 May 2023

Thank you. It was our pleasure

1/5

Google

Owning a Financial Services company specialising in Mortgages for over 20 years, I was impressed by there claims in regard to selling my property. Brochure was OK but service was terrible, never returned calls, removed Rightmove listing as they swapped the property from one office to another. Poor quality buyers, only idea they ever came up with was to drop the price. Finally found a buyer who said it needed a new roof SM said I needed to drop the price another 10k. On top of the 20k below asking price. Saved by my other agent J du P. who got me the full asking price a week later homebuyers survey showed roof was perfect.

Rob · 14 April 2022

Agent replied · 31 May 2023

Hi Rob, As an owner of a company I would expect you to understand the importance of honest reviews. This really is not an honest review. Our team work extremely hard to make sure our customers are looked after. We have sold hundreds of millions of pounds worth of properties, and we have hundreds of happy customers. I would ask you to remove this review, and contact us if you have any issues

5/5

Google

Alissa was amazing from start to finish in helping me through the process of purchasing my first property. She was quick and efficient at responding to any queries I had and went above and beyond to ensure that I was updated on a regular basis. Not only was she extremely professional, she was also very friendly and approachable and put me at complete ease.

Rhiannon · 14 April 2023

Agent replied · 31 May 2023

What lovely words. Thank you and good luck in your new home

1/5

Google

Friendly enough as agents but they just don't listen to or act on simple instructions. This can make communication much slower and more difficult than it needs to be. Told them several times to communicate messages by email because I was unable to receive calls whilst abroad. And what did they do? Kept trying to call me, and this resulted in much delay and poor levels of communication which could easily have been avoided. I may actually have been minded to put in a higher offer in good time had they complied with my very simple request.One can't help but get the impression that the staff are too lazy to read notes or send emails, even if the little extra effort could result in a better price for the seller. I'm not sure that they are doing the very best for either buyers or sellers. Definitely not the most efficient estate agents you will come across. Edit. Unfortunately you appear to have missed my point. The real issue is your failure to communicate effectively in the way that I as a prospective buyer had asked you to. Who knows how negotiations would have gone if your staff had simply done as I had requested? I cannot accept that in my case, you acted in an efficient manner. This review is offered as constructive criticism only. Updated edit. I have read your additional comments and now think it best that I clarify the points you now raise. 1. I have entered my review against three branches because initially there was some uncertainty as to which particular branch I was dealing with. My contact with you had been directly through Rightmove and having never set foot in any of your offices I couldn't therefore be expected to know which branch I had been attempting to negotiate with. Since you are one company you should be treated as a single entity. I'm sure you would be proud to associate yourselves with any positive publicity you had attracted, regardless of which branch was responsible. Why should the same not apply in reverse. 2. As a prospective buyer, of course I wouldn't expect to be paying you directly for a service. Does that mean that I am not entitled to leave a negative review if I felt that your performance fell short of the required standard. Or should I, as a prospective buyer only be entitled to leave a glowing review, when, presumably, you would have been happy to accept it, irrespective of whether I had actually paid for a service? Perhaps your response is a more reliable indication of your somewhat cavalier approach to both your buyers and sellers.

CA · 29 November 2024

Agent replied · 11 December 2024

For anyone reading this review, please note that this property sold to someone else. The offerer who has left this 1 star review had more than one opportunity to increase their offer. So to say that we have done the seller a disservice by selling the property for more money than this person offered on multiple occasions is absolutely absurd. Google reviews are unfair how they allow people who have never paid for a service to leave a negative review about a local independent business. This person, who missed out on a property, and who has never paid for a service, decided it was pertinent to not only leave this 1 star review on the branch they dealt with, they decided to leave this review on THREE branches google review pages. I will let the reader make up their own mind on that one. We are the busiest agent in the area, we sell more of our properties than any other local competitor agent. We just wish in some cases we could sell them to multiple buyers.

5/5

Trustpilot

Fantastic Estate Agents

Samual Makepeace have always been fantastic at dealing with any requests or questions my partner and I have. Their communication channels are also super, receiving very quick responses! I would recommend them to anyone who is after a reliable estate agents.

Euan · 22 January 2026

Agent replied · 25 September 2026

Thank you for your review Euan :)

5/5

Trustpilot

I used Samual Makepeace while I was…

I used Samual Makepeace while I was renting and for my 1st experience in renting they made it easy. They made it straight forward and hassle free which gave me comfort especially with the deposit scheme which they explained

Anthony · 22 January 2026

Agent replied · 25 September 2026

Thank you for your review Anthony :)

5/5

Trustpilot

Excellent

Brilliant service. Everyone in the team is lovely to speak to, keep you informed throughout the whole process. They take care of everything, only thing I needed to do was agree to viewings :)

Conrad · 10 February 2026

Agent replied · 25 September 2026

Thank you Conrad :)

5/5

Trustpilot

House sale

From start to finish, the team did everything. They were extremely friendly and always at the end of the phone if I had any questions or problems.

Sophie · 22 February 2026

Agent replied · 25 September 2026

Thank you for your review Sophie :)

5/5

Trustpilot

This estate agent is very honost

This estate agent is very honost, helpful and constructive. People are very helpful and friendly. Great place to work with.

Riyas · 10 March 2026

Agent replied · 25 September 2026

Thank you for your review Riyas :)

5/5

Google

We had dealings with this company as our sellers agents. Despite issues we had with the property, this agency remained professional, polite and responsive. We would particularly like to thank Daniella who is a pleasure to deal with and we would definitely recommend this company and will use them in the future should we come to sell our property.

Sally-Anne · 14 April 2021

Agent replied · 31 May 2023

Sally-Anne thank you So much for your positive feedback. We really appreciate it

5/5

Trustpilot

I couldn’t be happier with the service…

I couldn’t be happier with the service I received from the team. From the very beginning, everyone was professional, friendly and incredibly helpful.

Abbey · 23 September 2026

1/5

Google

Complete waste of time they choose the date and time I took the day of work they then called and said they need to reschedule and never did after chasing they then said the vendor wasn’t taking anymore viewing a utter waste of time! Updated review the company was the one who cancelled the viewing they booked for the 08/03/2023 10:00 the company choose that date and time and I had to book a day off when they cancelled they stated they said would call to rearrange and never did my review is 100% accurate to what happened! Updated 16/03/23 This i find funny the agency is blatantly lying that they never cancelled when I have l a recording of the entire conversation the phkne was on load speaker and it was recorded by my home cctv before if you’re going to lie I can post it on your Facebook page let me know if you would like me to do that! The lady called and cancelled and said the vendor apparently had school run your agency said they would call back to rearrange and never did I waited a week then called back you then booked it in for Saturday and said he vendor will have to confirm it and you’ll call back no one called I called back a few days later and was told the vendor isn’t taking about more viewing so I said you and your agency is a complete waste of time the lady apologies and even said the vendor has cancelled quite a few viewings and I can prove this! so yes you are lying and instead of admitting you decide to lie even more!

Tori · 30 December 2023

Agent replied · 31 May 2023

Hi Tori, after checking our records it seems that you cancelled your viewing and then the property sold. It is really frustrating when you miss out on a popular property. It is really important for honest reviews to go on small company’s websites, as it doesn’t just affect the company, it affects our employees who are local people. Our team strive to help every single person we deal with, and this is why you see our boards everywhere throughout the city. Please May I ask you to remove this review and take up any questions you have with our management team in the first instance? Tori, further to your update, I can confirm that we never “cancelled” your viewing. We only put it back into a pending state due to a request from the vendor. When we tried to rearrange you accused us of wasting your time and told us to cancel the viewing. Then when you called back the property was sold. Please try to remember that we only act as a middle person. If the vendor wants us to rearrange there isn’t much we can do. I’m sorry again that you feel put out, but we are happy that we did everything we could. We also only acted upon stakeholder’s requests. Reply to 16/03/2023 As you say "the lady apologies and even said the vendor has cancelled quite a few viewings". Please appreciate that we are the middle person. Any action that we take is a direct action from our customer. Whether that be the vendor or the buyer. Again, we are sorry you missed out on this property, it was a very popular one. Let's hope we or another agent can find you another one.

5/5

Trustpilot

Great service, thank you!

Friendly and helpful team who made the whole process easy and stress-free. Quick to respond and always happy to help. Would definitely recommend!

Laura · 22 January 2026

Agent replied · 26 January 2026

Thank you for your lovely review Laura :)

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Samuel Make Peace's Google reviewsLeave Samuel Make Peace a review

Questions about Samuel Make Peace Newcastle & Stoke Branch

How many reviews does Samuel Make Peace Newcastle & Stoke Branch have?

Samuel Make Peace's STOKE-ON-TRENT office has 58 reviews across three platforms: 27 on Google, 4 on Facebook, 27 on Trustpilot (across the whole business). Reviews may appear on more than one platform. Checked 9 October 2026.

What is Samuel Make Peace Newcastle & Stoke Branch's rating?

Samuel Make Peace Newcastle & Stoke Branch is rated 4.6 out of 5 across all 58 reviews, and 4.3 out of 5 on Google from 27 reviews, checked 9 October 2026.

Where is Samuel Make Peace's STOKE-ON-TRENT office?

Samuel Make Peace Newcastle & Stoke Branch, 502 Hartshill Road, STOKE-ON-TRENT ST4 6AD.

The Trusted Agent

Ratings and review counts checked 9 October 2026. Is this your office? Claim your page.