Every review we hold for the Southend-On-Sea office, from every platform, shown as written. First names only.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleFantastic service from Callum and Gemma. Both are very responsive and communicate well. They kept me updated on my rental application and helped me facilitate my moving date while abroad.
Callum went the extra mile to assist me while I was away, allowing me to have goods preordered and ready for delivery on my return.
The rental property itself is pristine, newly refurbished and well thought out. Great use of space for the location, and excellent value compared to other rental properties viewed in the surrounding area.
Sammy-Joel Β· 25 November 2024
Agent replied Β· 22 November 2024
Hi Sammy-Joel,
Thank you very much for the lovely feedback and the five stars!
Wishing you a warm welcome in your new home.
Best regards,
Lifespace
β
β
β
β
β
1/5
GoogleVery disappointing experience.
I went through the entire process with this agency, only to be left completely in the dark about whether my application was accepted. I had to chase them multiple times for updates, and in the end, I was simply told that "Callum is considering someone else." No proper communication, no courtesy call, and often no response to phone calls at all.
The whole experience felt very unprofessional. If you value your time and expect basic respect and communication, I would strongly advise being cautious. They donβt seem to have the decency to inform you properly or handle things transparently.
Adnan Β· 29 June 2025
β
β
β
β
β
5/5
GoogleVery happy with the service received from Callum and Gemma. Both were very professional and patient. Enabled a very smooth moving process. Had a few minor snags that were rectified same day as reported.
Second time I have rented through lifespace. Have always found maintenance to be addressed in a timely manner.
Christina Β· 4 April 2025
Agent replied Β· 18 May 2025
Hi Christina,
Thank you very much for the lovely feedback and the five stars!
Wishing you a warm welcome in your new home.
Best regards,
Lifespace
β
β
β
β
β
1/5
GoogleThe positive reviews on here are most probably fake, in my opinion.I rented a property with them and had to leave it due to rat and mice infestation. I sent numerous emails and made several phone calls nothing was done !!! In an emergency manner had to find somewhere else to live. Not only but then they also wanted the money for rent for 12 months in full afterwards! Not even to have the decency to admit they failed and give me my rent money back!!! I basically paid to live in a rat infested house! π€£ As well as other numerous issues such as : damp , house would get so cold if heating was off for one minute the whole house would turn ice cold instantly , broken pipes, cracks in the house becoming alarmingly large, issues with house structure, the house floor was tilting to one side. On one occasion even the fence fell and someone came to fix it and it fell again the next day, anyone could just have just gone in to the garden. There were so many issues ,I can't even enumerate them all on here. I am currently pursuing legal action against the company. I wouldn't recommend them !!!!!!! Really, it is that bad ! The house looks ok @ first ,then the drama unfolds and no support from them will shortly fallow. I let council know about the issues and it says a lot if they are still allowed to be active.
Ioana Β· 17 June 2022
Agent replied Β· 16 June 2024
Hi Ioana,
Thanks for your email. Lifespace always welcome constructive feedback to see where we can improve. However, there is much more to the situation than what you have detailed. If you would like to contact us to discuss further, you are more than welcome to :)
Lifespace
β
β
β
β
β
5/5
GoogleReally happy with the service that Lifespace have provided and a big thanks to Gemma North you are a credit to your profession also the professionalism of all the staff made the experience pleasant and easy Thank you
Mohammed Β· 25 November 2024
Agent replied Β· 22 November 2024
Hi Mohammed,
Thank you for the kind words, We'll be sure to pass this feedback over to Gemma.
Best regards,
Lifespace
β
β
β
β
β
5/5
GoogleOnce again I would like to thank lifespace for fixing my bathroom taps. In all the years I have been in this property no one has fixed the over flow as it moved . But I would like to thank Garry and Dave Newman as they fixed my taps and β¦
Pepsha Β· 16 April 2024
Agent replied Β· 16 June 2024
Hi Pepsha,
Thank you for the five star review! β¦ More
β
β
β
β
β
5/5
GoogleMe and my partner met with Callum to view a property and we've been doing that with many estate agents recently. Callum really stood out.
He was so professional and displayed exceptional customer service. He knew the property and answered all of our questions, and for those he couldn't, he was honest and didn't make up.
Callum is a credit to his organisation. I hope we cross paths again in the future.
Acb Β· 17 June 2022
Agent replied Β· 16 June 2024
Hello,
Thank you for your fantastic review! We are pleased you had a great experience with Lifespace. Callum is an asset to our company and is thrilled with hearing your lovely comments. We also hope to cross paths in the future!
All the best for now - Lifespace
β
β
β
β
β
5/5
GoogleCallum and Gemma made my experience so smooth and nice. I couldnβt have wished for a better first flat. I love it here and it already feels so homely.
Thank you so much for everything.
Shemina Β· 26 September 2024
Agent replied Β· 25 October 2024
Hi Shemina, Thank you for your lovely words!
We're very pleased that you are getting settled into your new home!
Best regards,
Lifespace
β
β
β
β
β
5/5
GoogleApologies, this has taken a little longer to post. The initial enquiry and viewing was very quick and straight forward! Even moving in was fast with us getting the keys two weeks later. Have had a couple of issues in regards to the building, however with my partner being in the trade, we can see that itβs due to the age of the building, and have found that Lifespace have been chasing us on coming down to review and fix the issues. Give the company a chance because they do want to help everyone. Thanks guys!
Brooke Β· 25 September 2024
Agent replied Β· 25 October 2024
Hi Brooke,
Thank you for your kind words and the five stars!
I am pleased to hear that the maintenance request you have raised is being dealt with by our team and you are happy with the service provided.
Best,
Lifespace Team
β
β
β
β
β
5/5
GoogleFlat 52 William Court, 6 Hall Road, London NW8 9PB
Yesterday a workman called Luke came to fix the bathroom door that had not closed properly since a new flooring was installed.
He had been very good in checking by telephone for times, and alerting me.
He arrived around 1, studied the situation, and found that the door needed to be shortened slightly. He checked that there was a Hoover, did the trimming quickly and neatly with an electric saw, and re-hung the door with new screws. He got me to check that it was right (perfect), and vacuumed the area.
He did all the work in just under an hour.
He was courteous and wonderfully capable.
Highly recommended.
Emily Lane
Emily Β· 27 September 2025
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI'm so grateful for not only LifeSpace but for the man (Callum Wright ) who helped me and my partner get our first flat together.
When we first viewed the flat we both instantly fell in love and we told him that we loved it. He was very helpful in the entire process, letting us know what we needed to know and giving us the time to let us ask questions. Callum seems like a very lovely and genuine person which made the process much better, and whoever gets Callum in future to show or view flats, they will not be disappointed.
The turnaround was also amazingly fast, one week we was crossing our fingers, then not even three / four weeks later we are nearly settled in to our first home.
If you are looking to rent a flat and you are unsure if where to start.. LifeSpace.. that's where you should start.
Cannot recommend you guys enough, you guys are amazing.
Thank you guys so much once again
Oscar
Oscar Β· 28 July 2024
Agent replied Β· 25 August 2024
Hi Oscar,
We really appreciate your kind words and we will pass your feedback over to Callum.
We hope you both enjoy your new home!
Best regards,
Lifespace
β
β
β
β
β
5/5
GoogleRenting with Lifespace has been such an amazing experience, you guys made moving house so simple and totally stress free.
A big thank you to Gemma North and Callum and of course your entire team, you β¦
Denen Β· 16 April 2024
Agent replied Β· 16 June 2024
Hi Denen,
Thank you for your lovely review! We will be sure to pass this feedback along. β¦ More
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI was required to move on short notice through another estate agents with whom I had been a tenant for multiple years. I viewed a property with Callum at Lifespace and can say wholeheartedly that he has gone above and beyond to ensure that I was able to move into a suitable property in a timely manner. The one concern that I had with the property, a broken window latch; was fixed on the day that I moved in with just a single phone call! So far, so good π
Rob Β· 28 June 2024
Agent replied Β· 16 June 2024
Hi Rob, Thank you very much for your kind words. We are pleased to hear that you have been satisfied with the service provided.
Best regards,
Lifespace
β
β
β
β
β
1/5
GoogleI don't rent from Lifespace but they have had an issue with pipework/water from one of their rentals nextdoor to me, causing damage to my property for the 4th time cos they have failed to fix/replace properly. 1st and 2nd time I can understand an unfortunate leak, 3rd disappointing, 4th time disrespect for others property and wellbeing. Whether it's the tradesman Lifespace use I don't know? but Boooooe Booooooe Shame on You, Shame on You Lifespace Shame on You.
Alison Β· 8 September 2025
β
β
β
β
β
1/5
GoogleDisgusting company ...never do repairs and charge you for renewal of contract ...very poor attitude by staff and very rude ...don't use them ...the company and staff are liars . My window was rotting and I had severe mould on my bedroom wall and the company did nothing despite numouros complaints . If something breaks they will acuse you of breaking it. If you complain about anything they will put your rent up or make up complaints about you. Very unprofessional company that are only intersted in getting your rent money .money grabbing atse holes. The responce below is a ridiculous lie . They don't repair anything unless forced to do so
Extra Β· 12 April 2024
Agent replied Β· 16 June 2024
We're sorry to hear you have been unhappy with the service you have received from us. At Lifespace we are always striving to improve so if you would like to contact us directly and confirm your address we can look into rectifying the issues you mention in your review. Certainly we do not charge for renewals and our maintenance team will be more than happy to arrange a site inspection to ensure outstanding repairs are actioned.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWe have been tenants of Lifespace for 22 months and have found them to be helpful and always responsive to any issues. The exit process was very efficient with a quick return of our full deposit. We enjoyed being ternate of Lifespace, thank you to Gemma and the rest of the team.
Steve Β· 17 June 2022
Agent replied Β· 16 June 2024
Hi Steve,
Thank you for your lovely review! It was a pleasure having you both as our tenants during this time.
All the best for the future!
Lifespace
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI would just like to say thank you life space for helping me with things around the flat always nice problem of getting people round to help me, and a thank you to Garry and David Newman fab job on my boiler nice polite guys.
Carole Β· 17 June 2022
Agent replied Β· 16 June 2024
Hi Carole,
Thank you for taking time to leave us a great review. We do try and appoint the best contractors available!
Lifespace
β
β
β
β
β
2/5
GoogleI appreciate they get a lot of applications for their properties but to be fobbed off about when you will hear back is unprofessional.
Due to not hearing back when they said we would we have now had to take a rental 4 hours away and still travel to full time work in Southend.
Sarah Β· 25 December 2024
Agent replied Β· 25 December 2024
Thank you for your feedback. We sincerely apologise for any inconvenience you experienced.
We strive to provide clear communication and timely updates, and we apologise if we fell short of your expectations. In this particular case, due to the high volume of applications received, it required four working days following the appointment, to carefully review each one and provide a response.
Your feedback is valuable, and we appreciate you taking the time to let us know how we can improve.
Best regards,
Lifespace
β
β
β
β
β
5/5
GoogleThe pressure on my boiler had dropped to zero this morning when I got up, so I contacted Tasha at Lifespace and she arranged a plumber to come round within an hour! The man in question called Dean, was very polite and efficient and sorted the problem out for me within minutes, I very rarely have to contact my agent for help, but on the odd occasion I have had caused to, Ive always found Tasha and the workmen to be very professional ,polite and helpful and Ive never had a long wait to get the job sorted Thank you for continued hard work
Sue Β· 17 June 2023
Agent replied Β· 16 June 2024
Hi Sue,
Thank you for your feedback and the five star review!
Best regards,
Lifespace
β
β
β
β
β
5/5
GoogleEverything went so smoothly and the staff were really helpful with any questions that we had an answer them as quickly as they could couldnβt recommend enough.
Katie Β· 17 June 2023
Agent replied Β· 16 June 2024
Hi Katie,
Many thanks for taking time to leave us a lovely review. Hope you enjoy your new home!
Lifespace
β
β
β
β
β
1/5
GoogleItβs shame I have a leave this review as the initial experience was pleasant at the viewing. We chased for offer forms, completed those heard nothing, chased again to be told more information was needed, found the property had already been let whilst being ignored by our point of contact.
Disappointed by the really poor communication but looking at some of the reviews here itβs seems we avoided a likely undesirable situation in the future.
Eddie Β· 17 June 2023
Agent replied Β· 16 June 2024
Dear Eddie. We always welcome constructive feedback in order to improve our services. We're sorry you found the communicatin lacking and this is something that we will be definitely look into.
β
β
β
β
β
1/5
GoogleI went to Lifespace as a last resort because all other estate agents wants a guarantor & I don't have one.
Went to view their properties & made an application but there were obstacles all the way. Laura didn't make me feel comfortable & I had this feeling she didn't like me enough to have me as a tenant.
She knew I was homeless with a child but they felt I wouldn't be able to afford any of their properties even though I would get housing benefit & I work part time. I was upset about their decision.
I think it's more that I'm a single mother & they didn't want tenants like that.
Service was terrible, no explanation as to why I wouldn't be able to afford it or given a chance to prove anything. They just drop you just like that.
Even though they don't need a guarantor, they have a reputation of "picking & choosing" who they'd prefer to have in their properties so if you're not the right fit, forget it. Bad reputation & attitude.
But Amy is absolutely lovely so can't fault her when showing me around & was understanding of my situation but she wasn't dealing with my application, Laura was.
I would advise people to avoid them cos how they treated me was totally unfair & unneccessary.
I feel that the public needs to know bout their treatment.
Erika Β· 18 June 2019
β
β
β
β
β
5/5
GoogleFantastic service. Callum went above and beyond to make sure I understood everything that was required and always had a polite and rapid response to any questions I had. 100% would recommend to anyone
Liam Β· 17 June 2022
Agent replied Β· 16 June 2024
Hi Liam,
Lifespace are very pleased to read your kind comments! Hope to work with you in the future.
Thank you
β
β
β
β
β
5/5
GoogleAlways easy to deal with agency. Never had an issue to get things sorted quickly and efficiently. Higly recommended. My agent, Natasha Fuller, is an absolute delight to deal with.
Lea Β· 26 November 2025
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.