Trusted Agent profile

MYA Property Ltd reviews

3.2

★★★★★

74 reviews across 1 platform

142 Lodge Road, Southampton SO14 6QR

MYA Property Ltd's Southampton office at 142 Lodge Road is rated 3.2 out of 5 across 74 reviews on 1 platform, including 74 Google reviews rated 3.2. Checked 9 October 2026.

Google logo

3.2 / 5

74

Reviews on Google

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Southampton office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

Been staying at one of their studio flats for about 6 months now. The flat itself has had its problems with mould and blocked pipes, but MYA has always responded quickly to my emails and sent maintenance over moderately fast. I would recommend letting from them, all things considered. There is an awful stench of marijuana coming from the flat above me, but that seems to be commonplace these days, unfortunately...

Joel · 16 September 2025

1/5

Google

We lived in one of their flats for almost 5 years. We spent months with a visible growing leak in the bathroom ceiling. We contacted MYA over and over again, telling them "This is going to end badly, the ceiling will cave in." Finally, after 5 months, we got up one morning to the entire bathroom ceiling collapsed, soaking plaster everywhere. That is only one example of their poor management. We have finally been able to move, so I am leaving the review I have wanted to leave since year 1. Mould, draughty windows, broken main entry door, piles of rubbish outside the building... Please don't choose MYA. Any of the good bits are severely outweighed by the bad. EDITED: Just came back to my original review to add that we had paid £625 a month for a 2 bed that was miniscule (wasn't even a proper 2 bed, 1 bed and a box room) and I have just gone on to see that they have jacked the price up to £775. No wonder it's still listed, they're having a laugh.

Sarah · 26 August 2022

Agent replied · 25 August 2024

Many thanks for leaving your review. Unfortunately the levels of customer service we expect from our staff did not meet expectations on this occasion. We are sorry this was the case and an investigation has been carried out to ensure this does not happen again. The property has since had a major refurbishment, hence the rent increase, and the new tenants are very happy in their home.

5/5

Google

I am currently renting a flat through MYA, they did a thorough deep clean before I moved in so it was easy to get settled. I did have one or two snags that I put on the Arthur Occupant system and had a team member response within a day or so. Then the next day it was either resolved or I was called to book a time where I’d be happy for them to come and fix it. Very happy with the teams responsiveness!

Manisha · 16 March 2026

1/5

Google

Had no issues with them untill now, they move a tenant in to a block, let them abuse all the other tenants and tells everyone to ignore them and stay out there way, hello your in a block, then say its not there problem when there is a threat to kill, police are called on a number of occasions but MYA say nothing they can do, GET THEM OUT AND REFUSE TO LET THEM LET ANOTHER OF YOUR PROPERTIES, dont just look after them look after all your tenants

Angie · 16 December 2025

5/5

Google

I stayed in one of MYA Property’s flats in Bitterne for 2 years and 10 months, and I genuinely want to thank the entire team. The flat was well maintained throughout my tenancy, and I never faced any major issues. Any minor problems that came up were handled quickly and efficiently. The whole experience, from moving in to moving out, was completely hassle-free. What really impressed me was how respectful and professional the team were. It’s rare to find landlords like MYA, no unnecessary inspections, no annual rent increases, and always fair and helpful. I’m honestly very sad to leave the flat, but we needed a two-bedroom property. It truly felt like our own home, even now, I still miss it. That place will always hold special memories for us. Overall, a very positive experience. Great property, amazing staff, and a company that truly looks after its tenants. Highly recommended!

Shivacharan · 16 September 2025

1/5

Google

My friend lived in a property of theirs for over 15yrs, they are a total waste of time. He passed away in that flat in Jan this year. FLAT 4, 21 CARYSFORT ROAD. BH1 4EL. They have recently let it again with his bed and the chair that he died in. * NEVER IN MY LIFE HAVE I HEARD OF SOMETHING SO DISGUSTING- ALL THE WHILE TELLING ME I WOULD BE CHARGED FOR THE REMOVAL OF THE BED AND CHAIR.* I'm presuming the new tenant hasn't been informed about this bit of info tho. They are so rude, they laughed at me down phone while I was trying to sort the end of tenancy with them- which still hasn't happened. I've stil not received the 800 back he was owed. I am utterly disgusted with the treatment I received as a grieving best friend. I share a daughter with this deceased tenant and there was no compassion or even human decency what so ever!! AVOID AVOID AVOID

Treasa · 26 July 2024

Agent replied · 25 August 2024

Hello, Unfortunately, when someone passes away we are bound, in law, to follow certain processes. These processes were explained numerous times. We have not received the required paperwork authorising anyone to deal with the matter and, more importantly, receive funds. Until the required paperwork is received we are unable to discuss the matter with anyone further. Regards.

1/5

Google

Worst company ever. I lived in their student accommodation for two years, the worst time of my life. Even after moving out, their ghost is still haunting me. They don’t reply to emails or answer their phone when I try to contact them about the deposit or the move-out process. I lived on the third floor, and on the day of my exit, the lift wasn’t working. I got no response from the manager, Mark, or from the emergency number. The person on the emergency line told me, “I can’t do anything.” When I called the office number, they said, “Nick will contact you at 5:30,” which is basically the end of working hours, just a way to push me off so they could leave for the day.

عهد · 16 August 2025

5/5

Google

Absolutely second to none . Every issue I've had has been quickly resolved and I'm about to move into one of their bigger properties . They haven't always been the best at answering the phone but you do need to remind yourselves you are not the only client they have and are busy. I've not had an issue with MYA estate agents and would recommend renting from them for sure. 😊🔑

Sophie · 16 October 2025

1/5

Google

Appalling service. I emailed them twice regarding some studios and they never got back to me. So I decided to go in person and see if I could speak to someone. I rang the bell twice (I believe might be broken) as I could see two lads chatting inside so despite the sign on the door saying to don’t come in unless you have a mask I decided anywya to open to door just to aknoledge them I was there waiting and ask if I could come in without the mask. I said “hello” twice but nobody noticed me despite those two men talking at 3 metres away from the door. When they finally noticed me they looked at me like if I wasn’t welcomed, at this point finally someone spoke to me and asked me the reason for the visit, told me to sit in the waiting area when I overheard them saying “is she a student?l” “I don’t know, SHE MUST BE” only because I look Asian 😟 borderline racist comment. so they classified me even before I opened my mouth. I got up to greet the letting agent and he made the gesture of staying sat and he sat on a desk (very professional) just to tell me that their website is very old and not updated (bloody update it then), when I asked how much would be then a studio with or without bills he then said “oh we have this but it’s not in your budget” without me telling him how much I m willing to pay per month. Excuse me???? At this point I got up and left trying to remain calm. This is absolutely atrocious customer service.

Tanya · 28 January 2024

Agent replied · 25 August 2024

Dear Tanya, Thank you for your feedback, we value all of the reviews we receive. We apologise for the confusion caused by the website. We have a new website under construction that will hopefully go live in a few weeks, and because of your feedback we will write a disclaimer on the old website explaining this, and a link to our Rightmove page where we are currently advertising our properties. You are correct about the sign stating that you cannot enter without a mask; this is a holdover from a coronavirus lockdown and wasn’t brought to our attention until your review, because of your feedback we have removed the sign to avoid any further confusion. We strongly deny your claim of implied racism. When you came to the office, you advised that you were looking for a studio, preferably with bills included. This is why we asked if you were a student, as the only property we have that fits this criteria and the only property we had available is one of our student-only premises at the Blue Box Apartments. It was an innocent question and absolutely no assumptions were made about you. We would be happy to arrange an appointment for you to meet one of our lettings team members should any properties on Rightmove (Search MYA Property on Rightmove) be of interest and invite you to call us on 02380332288 to organise at your convenience. Kind Regards Liam Harris Head of Compliance

1/5

Google

I did asked the agent about studio that I want to move in, it was first day mya added to rent and agent told me he don't have the keys so he will call me after weekend. Instead I called them twice promising they will call back and they did just to hang up the phone. Very bad approach toward future tenants. Very incompetent agents and agency. I wasted 4 days. Don't bother to deal with this agency.

Marcin · 29 November 2023

Agent replied · 25 August 2024

Dear Marcin, Thank you for taking time to leave us a review and feedback. We value all feedback and use it to improve our practices. We have checked with the staff member in question the series of events which have led up to your complaint. You are quite right; your appointment was cancelled due to our inability to locate keys in this case. For this we apologise and recognise the inconvenience of a cancelled appointment. According to our agent, the appointment was cancelled over the phone, however you were offered an alternative appointment a few days later, which you accepted. Our agent tells us that the phone call was amicable, he didn’t hang up on you as suggested as there was no reason for him to do so. According to our agent, you did not turn up to this appointment and subsequently the property was let to someone else. We are more than happy to offer a viewing at several alternative properties should that be of interest. If you have further cause for complaint, we encourage you to contact us directly so we can work with you towards an amicable resolution.

1/5

Google

I occupy the house from this agency since 2018, and s8nce 2020 I've had a leaking roof, but agency is not that bothered about it, and leak is growing...Walls are cracking, taos are leaking and if I want to have anything done properly I need to do it myself...And I did many things to live in a normal conditions. .The financial department consists of people who are never available to talk to and also their calculations are off, they were trying to tell me I am one rent behind and sent me dodgy calculations clearly showing very dodgy accountancy, I responded, gave notice I have enpugh, I think lack of respect has its limits. They didn't forget to increase my rent 35% in one shot as well. Lady who is an accountant is really rude and it's impossible to have a civilised conversation with her. I hope I will get my deposit back. I would not recommend this agency to anyone!

Olga · 26 August 2023

Agent replied · 25 August 2024

Dear Ola, We apologise for the length of time it has taken to respond but we have been investigating your comments. As a tenant of MYA for the past four years we appreciate the feedback that you have provided. With this being said, we do wish to point out some inconsistencies in your review. Firstly, many of the maintenance issues that you have referred to are not reported on our system and neither have they been consistently followed up by yourself. The premises itself is an older house and external cracking is a natural occurrence in the render of a property over the years and has no bearing on the structure or integrity of the property. We do look to update our properties cosmetically for such things every 5 years or so while tenanted, but as you have been in a tenancy for 4 years the property hasn’t been due review for this. As for your rent account, we are not going to publicly discuss this issue but would invite you to contact us to discuss this in more detail at your convenience. Your deposit will be dealt with in accordance with the checkout inspection which will be carried out at the point you complete vacating the property.

1/5

Google

From Rats in my kitchen that were "never a problem" to homeless people on my doorstep smoking drugs (crack) -also being made to live in a one bed flat with unsafe electricity, and i mean it could of shocked us-THAT UNSAFE. Avoid Avoid …

Megan · 16 April 2025

Agent replied · 25 April 2025

Thank you for your review. We take all of our tenant feedback seriously. After checking our system, we do … More

5/5

Google

I rented a 2 bed property from them in February 25 after leaving an awful situation and they were so helpful with getting the process done quick, I spent 6 months in this property and they were always very quick to respond to any issues, I only left due to finding a house but I highly recommend this estate agents!

Rachel · 26 September 2025

1/5

Google

Horrible service. I had made an appointment for a viewing at 11:15. The property manager in Southampton left the appointment BEFORE the allocated viewing time and had the audacity to LIE when I attempted to call the letting agency, he said …

Sakib · 16 April 2025

Agent replied · 25 August 2024

Thank you for taking the time to leave a review, we value all our feedback which we utilise to improve our services. Your complaint appears to be over a missed appointment and that you were at the … More

1/5

Google

Currently renting and the property is in major disrepair and there is no interest in fixing the issues at hand. Moreso they keep upping the rent to pay for there bad maintenance and inability to provide a decent upheld maintenance on there properties. I wouldn't recommend. They've got money but clearly not the brain.

Mason · 9 September 2024

Agent replied · 24 October 2024

Good morning, we note that your property is managed by an agent. As far as we are aware all issues raised have been addressed. Please ensure you are correctly raising any issues with the agent so they can liaise with us. Regards.

1/5

Google

My friend lived in a property of theirs for over 15yrs, they are a total waste of time. He passed away in that flat in Jan this year. FLAT 4, 21 CARYSFORT ROAD. BH1 …

Treasa · 16 April 2025

Agent replied · 16 April 2026

Hello, Unfortunately, when someone passes away we are bound, in law, to follow certain processes. … More

5/5

Google

I had a lovely experience dealing with MYA property, they were on time with everything, quick to reply and made everything so easy for me. Also thank you Shelley M for dealing with me from the start and being so helpful.

Charlotte · 26 August 2020

Agent replied · 25 August 2024

😊😊 …

1/5

Google

I Never seen like this unprofessional Agency. They provide us Dam, non paint flat. But they expect when you left that house you should do paint. They didn’t return my deposit. Even one of my neighbour also didn’t get his deposit back. So don’t Let flat or house from them.

Md · 16 September 2025

1/5

Google

The worst property management company out there, DO NOT choose these as ur choice to rent the next place go somewhere else trust me you can thank me later, told to move out a month after moving in and basically left me homeless and now still asking me for money, absolutely a joke

Brian · 27 February 2024

Agent replied · 25 August 2024

Dear Brian, Thank you for your review. We appreciate all the feedback we receive. Firstly, we would just like to clarify that we are not a managing agent or estate agent. We are a private company landlord and own all the premises that we let. With regards to being asked to vacate the property you had only just moved into, we would like to clarify the following: At the time you moved into the flat, we were in the process of purchasing the building. You did not move in with us, and we had already advised the previous owner (and their agent) not to move anyone in as we had plans to carry out major improvement works throughout the building. To this effect, we believe that your comments would be better directed to the agent that proceeded with your move in despite our advisory to them and details of actions we would be taking. We would also like to point out that at the time the notices were issued, we did offer to house you in any of our other properties in the area or flats within the same bloc that had already had the works completed. From our records, this offer was never responded to or taken up at the time. We always have new properties coming available and should you need accommodation, please feel free to look at our Rightmove page and what we have available, and if you wish to have a more detailed discussion about the above, please feel free to reach out to us via our contact us information. Kind regards, the Team at MYA Property ltd

5/5

Google

Have lived alone for coming up 7 years and MYA provided one of the most stunning flats I’ve lived in. I am very sad to be letting it go however I moved for the sake of a larger home for me and my son and needed the extra space. Very …

Chloe · 16 June 2025

5/5

Google

Kind, caring, compassionate people across the company. Responsive, honest & proactive in supporting tenants, from day one to the last. Highly recommend the professionalism, human & thoughtful reliability every single person has shown us. We are very grateful - thank you all so much 🙏 …

Steve · 12 May 2025

1/5

Google

I have chased so many times for my deposit money and still not received it. Emails are ignored and phone calls have been misleading. Very poor communication with customers. So unprofessional...

Yama · 26 September 2025

5/5

Google

Good agency to rent from, very responsive when a problem occurs, good communication, nice flats, Steve made our renting and vacating process very easy. Would recommend! Thank you!PositiveProfessionalism

Madalina · 26 August 2023

5/5

Google

One of the best agencies that I dealt with. Since we moved in the flat I can only describe it as a beautiful experience.Nice and on time with repairs at a excellent standard. Thanks to their manager as well which showed so much patience with us. Highly recommended!

Raluca · 26 August 2022

Agent replied · 25 August 2024

Hi, thankyou for taking the time to share your positive experience.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read MYA Property Ltd's Google reviews

Questions about MYA Property Ltd

How many reviews does MYA Property Ltd have?

MYA Property Ltd's Southampton office has 74 reviews across 1 platform: 74 on Google. Reviews may appear on more than one platform. Checked 9 October 2026.

What is MYA Property Ltd's rating?

MYA Property Ltd is rated 3.2 out of 5 across all 74 reviews, and 3.2 out of 5 on Google from 74 reviews, checked 9 October 2026.

Where is MYA Property Ltd's Southampton office?

MYA Property Ltd, 142 Lodge Road, Southampton SO14 6QR.

The Trusted Agent

Ratings and review counts checked 9 October 2026. Is this your office? Claim your page.