Trusted Agent profile · Rothwell

William H Brown Rothwell reviews

3.2

★★★★★

75 reviews across 2 platforms

2 Market Hill, Rothwell, Kettering, NN14 6EP, NN14 6EP

William H Brown's office in Rothwell, at 2 Market Hill, is rated 3.2 out of 5 across 75 reviews on two platforms, including 35 Google reviews rated 4.7.

Google logo

4.7 / 5

35

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

40

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Rothwell office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Trustpilot

I was the winning bidder for the…

I was the winning bidder for the property and, following the auction which ibs iamsold I was taking steps to arrange the required mortgage documentation and obtain my Agreement in Principle (AIP). There was initially some delay because I later became aware that the relevant person was away on holiday. Importantly, the auctioneer instructed me by telephone to wait until I had obtained my AIP before paying the Reservation Fee. I relied on this instruction and understood that I was following the process as advised by the auctioneer. At no point was I informed that my winning bid had been cancelled and was sold .I only became aware of this when I followed up with the agent yesterday and was told that the property had already been offered to the second bidder. I am therefore concerned that the property was offered to another bidder without giving me any prior notice or opportunity to proceed, particularly when I had been following the auctioneer’s specific instruction regarding the Reservation Fee. I acted in good faith throughout the process and relied on the information and instructions provided to me by the auctioneer. I did not withdraw my bid or indicate that I was unwilling or unable to proceed. I feel really frustrated about this , no proper communication.

Josephine · 14 August 2026

5/5

Google

We would fully recommend using William H Brown as your estate agent.. Tracey the manager who helped to sell our house was fantastic. She was so helpful and approachable and always willing to help with anything we were unsure of . Her assistant Beth was equally helpful too. It made selling our house less stressful as we were able to be supported by them. We can't thank them enough for making our move a happy one.

Carolyn · 16 July 2025

Agent replied · 25 July 2025

Thank you for your kind words! We are thrilled to hear that Tracey and Beth were able to make your experience selling your house stress-free. It's always our goal to provide excellent service to our clients. We truly appreciate your recommendation! Kind regards, Lucy Mawer, Customer Feedback and Support Team

5/5

Google

Excellent from start to finish. Several viewings within the first few days of our house being on the market with them and sold within a week! Tracey was brilliant every step of the way and kept the ball rolling throughout, as was Amrit who sorted out mortgage and insurance for us. Highly recommended!

Adam · 15 November 2025

Agent replied · 22 November 2025

Thank you for sharing your great experience with our team! We are thrilled to have helped you sell your home quickly and have provided top-notch service every step of the way. We will be sure to pass on your kind words to Tracey and Amrit. Thank you for recommending us! Kind regards, Lucy, Customer Feedback and Support Team

5/5

Trustpilot

Thank you

Matthew, Harry and Tia were such a great help in selling and buying especially with some solicitor issues they helped navigate us through any stress and were so helpful all the way through highly recommend

Sarah · 26 September 2026

1/5

Trustpilot

Avoid like the plague.

We rented our property out with William H Brown managing it in Suffolk. It started fine, tenant was found and all was good, however communication broke down quickly afterwards. When originally signing up with them we didn't know it was all outsourced through 'sequence', if we had known, and read reviews then we would have avoided it at all costs. They were just absolutely atrocious at communication, emails not answered, no clear answers, had to be chased up for everything. They didn't provide the rental factsheet to tenant even after checking with them that they had, this could result in huge fines so glad we checked with the tenant and then did it ourselves. It was also a mission to leave them, 6 months notice (which was in the agreement and with how useless they are they obviously rely on that), all while they were totally incompetent. We now manage the property ourselves and it is so much easier and without all their hidden fees. £100 for a letter etc. Please do not use William H Brown or Sequence in any way to rent your property, the stress caused and total ineptitude is not worth it. There must be better agents out there.

Edwina · 30 September 2026

5/5

Trustpilot

Callum from theDownham Market branch…

Callum from theDownham Market branch has been so helpful since day1 when he came to view my property for rental purposes. He is very knowledgeable which is vital, but his extra qualities give him the edge. His communication skills are excellent..always available to answer any queries. Very quick to respond . He is very approachable, warm and friendly, yet still keeping a very professional demeanor. I couldn't rate him highly enough...if I could give 10 stars I would!! Thank youCallum and William H Brown for your very high customer service.

Murphy · 29 September 2026

1/5

Trustpilot

I have just re registered with them…

I have just re registered with them (2nd time) on the back of a complaint due to lack of communication re properties which I had to give them information for type of property required and budget (felt exhausting). Why did this company remove me from their mailing list after 3 years without my consent, it’s unacceptable. There needs to be a more fair and respectful process and they just left me hanging. Also discovered they’re a franchise company so that explains why they treat the public like trash…..need to improve their service for sure…..

Shandeep · 28 September 2026

1/5

Trustpilot

Do not use as a Brooker!!

Used as a Brooker for my first mortgage 6 yrs ago. Used them twice on renewals as a life time member - each time paid £99 admin fee (for pratically nothing) plus broker get over £200 from lender for my application. This year, far more clued up and do not use William H Brown as brooker. They charge you £99 fee for what? (Call it admin fee) plus they get money from the lender. already. Use Mojo (excellent) or go directly to your lender (for rate deals) if you have an existing mortgage already. Cuts out all the unnecessary so-called 'admin fee' or what William H Brown call 'life time member'. Disappointed in William H Brown for taking customers naivety for granted.

Aarti · 23 September 2026

1/5

Trustpilot

Not the best communication, failed to refund money, treated like a second class citizen.

I’m disappointed with my experience with William H Brown during my recent property purchase. At the beginning, I was assured that using their recommended mortgage adviser and conveyancing firm would make everything nice and straightforward. In hindsight, I clearly misunderstood my position in the hierarchy, as i was just treated as a money bag. The main issue was an upfront payment I made for searches. I paid the money to William H Brown with the understanding that it would be passed to Conveyancing Direct. Unfortunately, it seems to have entered some sort of financial Bermuda Triangle. I was later told I would be refunded. Lovely. Except the refund never arrived. Unfortunately, the sale still needed to move forward, so I had to pay Conveyancing Direct directly myself to ensure they could close the transaction. In other words, I had already paid for the searches once, the money had apparently gone missing somewhere between the kingdoms, and I then had to procure more money myself and pay so the sale could actually proceed. After completion, I chased the refund by email several weeks later. No response. So I called three different William H Brown agents on the same day. One told me they no longer dealt with it because the case was closed. Another kindly promised to email me instructions on what to do, which, much like my refund, never arrived. The third promised to call me back. I also found the mortgage adviser’s approach disappointing, as I was repeatedly offered additional packages and insurance products despite making it clear that I only wanted the services necessary to complete the purchase. She also made an offer at lower interest rate but neglected to lock it in. When it was time to sign things off, i found myself with a higher interest rate. The house purchase itself eventually completed, but the handling of my money afterwards has been particularly disappointing. I’m not sure what the official refund procedure is at William H Brown, but apparently it involves patience, multiple phone calls and accepting that once your money enters the building, it might not come out. I would expect much better communication, coordination and accountability, especially when you’ve already had to pay the same cost twice just to get your own property purchase over the line.

ANDREI · 2 September 2026

1/5

Trustpilot

Extremely disappointing experience with…

Extremely disappointing experience with William H Brown - Welwyn Garden City I was provided with incorrect service charge information for a property I was seriously considering purchasing. I relied on the figures advertised and proceeded with the purchase process, resulting in legal and conveyancing costs before the discrepancy was identified. What is particularly frustrating is that the incorrect service charge was later acknowledged, yet William H Brown still proceeded to put the property back on the market without correcting the service charge information. Despite acknowledging that the figures were incorrect, they refused to take responsibility for the costs I had incurred. I understand that mistakes can happen, but continuing to advertise a property with incorrect information after the error has been brought to their attention is extremely disappointing and raises serious concerns about the accuracy of the information provided to potential buyers. I would strongly advise anyone purchasing a property through William H Brown to independently verify all service charge and leasehold information before committing to the purchase.

Brikena · 28 August 2026

1/5

Trustpilot

My experience with William H Brown was…

My experience with William H Brown was a nightmare. 1. The pictures of the apartment I wanted to rent was completely different from what was on the website. The apartment was a total let down 2 . I was pressured to make a withholding deposit, which at the time I was not aware that it was non refundable. 3 . Immediately after making the payment, informed the agent that I don’t like the apartment and not sure if I wanted, mind you all of this was on a Saturday, so by Monday morning I called to cancel and requested my deposit back, and that was when the horrific situation began. 4 Both the agents and the landlords are extremely unreliable, the lies they tell. 1 month after am yet to receive my deposit.🫤🫤🫤

Customer · 24 August 2026

1/5

Trustpilot

PLEASE STEER WELL CLEAR!!

Poor communication, false promises from sales, lettings and mortgage services. Started off great but once they've had your money they don't care about resolving any issues. Don't bother with the lifetime membership as you'll have to do all the work yourself. Don't bother with management services for letting a property either, they won't tell you about any problems and they'll let your tenants damage your property and steal from you without any reconciliation measures or compensation. I sold my flat over a year ago and I'm still battling with them and the Zero Deposit scheme to compensate me for my property being stolen and damage that I paid to fix for the new owner out of my own pocket. PLEASE STEER CLEAR, SAVE YOURSELF A HEADACHE!!

Miss · 20 August 2026

1/5

Trustpilot

As a tenant this is the worst rental agency I've ever dealt with - expected more from such a big name

As a tenant this is the worst rental agent I've ever dealt with. 1) Difficult to get in touch with - they hardly ever answer the phone. 2) The property was dirty when we moved in, no inventory provided. 3) The property was managed by Sequence Ltd who have provided a very disappointing service - early on we were told (via a phone call and after several weeks of us asking) to arrange for repair of a maintenance issue ourselves and that this could be deducted off our rent afterwards, and that the landlord had instructed this. We never received the refund, they said because they didn't have records of that instruction. Several staff members had started then left during our tenancy which didn't help (we were there for 6 months). 4) We are now having to contact Tenancy Deposit Scheme to get our deposit back relating to a different issue, mostly due to our inadequate landlord who it seems is trying to claim a random amount of money anywhere he might get away with it (we left the property in a cleaner state than when we arrived to try to avoid any possible excuses for deduction from deposit). Sequence Ltd doesn't appear to know about or be bothered about the law and tenant's rights.

Customer · 10 August 2026

5/5

Trustpilot

Ollie Aston flat inspection

This Morning I had Ollie Aston attend my flat for an annual inspection. He was on time as agreed. He took photos for Landlord and was a very pleasant with his customer communication during the visit. I raised a few questions which I hope to hear back. I wish him the success in his employ and rate 5 star service. Overall have dealt with WHB for 6 years always been of a high standard.

Peter · 24 August 2026

5/5

Trustpilot

Excellent

Supportive, efficient and very professional. thankyou William H Brown in particular Anne Luby - changed life for our family for the better.

Customer · 2 September 2026

5/5

Trustpilot

Excellent service thanks special extra…

Excellent service thanks special extra thanks to Tom, William and Sarah for their help.

John · 3 September 2026

5/5

Google

We have just completed the selling of my late fathers bungalow with Tracey. She has been so helpful throughout the process. She negotiated the purchase price and recommended the solicitor for all the conveyancing. Tracey would call me once a week for a catch up on how things were going, keeping me well informed of the process. She also has direct contact with the Solicitor so again, very reassuring. So all-in-all a very smooth process to an emotionally difficult time for my family. Well done William H Browns :)

Barbs · 4 July 2025

Agent replied · 22 October 2025

Thank you for taking the time to leave us this great 5* review. Kind regards, Lucy, Customer Feedback and Support Team.

1/5

Trustpilot

The state Agent special in Hull area w…

The state Agent special in Hull area w H brown sent via email Asking on sale property Fees service All chages arround £2500/- with not including Solicitors fees it mean you have totally given their pocket- They not charging the property price on commission base - I told them straight away Not satisfied Absolutely Not -

Muhammad · 18 September 2026

1/5

Trustpilot

Cheated out of £5000. Disgrace.

We have just bought a property from them. We agreed to pay full asking price, cash, immediately, as long as it was a direct sale and did not go through the auction process. On completion, we were charged over £5000 for an Auction and Auctioneers fees which did not happen. I have to take legal action.

Alison · 7 August 2026

1/5

Trustpilot

Appalling service

Appalling service . . zero communication, poor photography, they are better off suited to the sub £200K market . . stack 'em high, sell 'em cheap approach

Graham · 9 October 2026

5/5

Google

We cannot speak highly enough of William H Brown in Rothwell, and in particular the service we received from Tim and Tracey. Both Tim and Tracey were kind, courteous and incredibly helpful during the entire process which went smoothly from the very first meeting all the way through to the key exchange at the end (we bought through them too!). We were kept informed every step of the way and nothing was too much trouble. They have loads of local knowledge and advice not to mention a sense of humour which, when you're moving house and feeling a little of the inevitable stress the process generates, is really important to carry you through the experience. I would recommend William H Brown in Rothwell to anyone looking to sell their property and will definitely use their services again in the future.

Katrina · 24 March 2023

5/5

Google

So far I have only good things to say about William H brown, I can without a doubt say i have never met an estate agent like alison before which says alot considering I am also an estate agent lol. Her service was/is amazing! she has a warm nature and lovely personality. Alison was professional at all times and very informative. I generally felt she along with Amrit has had our best interest at heart which is rare to see in this profession. I wish i found my house through William H Brown so i could carry on working with her but nonetheless Amrit has been nothing short of spectacular thus far and I'm so glad I have a mortgage advisor like him. I will definately be recommending William H Brown. Please dont stop what your doing as you guys are amazing.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Dunica · 26 October 2021

5/5

Google

I had a very positive experience selling my property via William H Brown Rothwell. Tracey and the team did everything possible to make the entire sales process as smooth as possible and hassle free. I would certainly recommend them to others. Thank you!

Donna · 23 March 2024

5/5

Google

Tim and Tracey put every effort in to successfully sell our house in the current market. From honest, straightforward advice to spending hours trying to attract potential buyers, we are very grateful for all their hard work. We have no hesitation in recommending the team at W. H. Brown in Rothwell.

Isobel · 23 March 2024

Agent replied · 25 October 2024

Thank you for taking the time to share your experience and for your wonderful 5* review and recommendation! Kind regards, Lucy, Customer Relations.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read William H Brown's Google reviewsLeave William H Brown a review
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.