Every review we hold for the Rolvenden office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleSold my house with Vale and Marsh this year (2025) and they were absolutely brilliant. Catherine, Caroline & Alex were easy & efficient to deal with, offering a sensible feet on the ground approach which I really appreciated being so far away.
Their great communications throughout the process kept myself & my legal team up to speed with proceedings (viewings, surveys, tradesmen visits etc) and their in depth knowledge & experience reassured me at all times.
Due to my absence & long distance from the East Sussex/Kent area, they were happy to go above & beyond what would normally be expected of your average estate agents - checking in on the empty property, meter readings, liaising with neighbours etc, they also have a great address book of local tradesmen which they were able tap into on my behalf when the need arose.
I would definitely turn to Vale & Marsh should I need them in the future.
Thanks Vale & Marsh, 1st Class Job!!
Nicholas · 25 February 2025
Agent replied · 23 September 2025
Dear Mr Carr,
Thank you for this review.
It was a pleasure working with you from start to finish and we are thrilled to have successfully sold your property at an excellent price in a challenging market.
Kind regards,
Vale and Marsh
★★★★★ 1/5
GoogleRenting through Vale and Marsh was a disaster from start to finish. We paid £7,500 per month for a house that was misrepresented, poorly maintained, and managed with complete incompetence.
The property was completely misrepresented. It was advertised as having eight bedrooms, working security cameras, and outdoor lighting, but in reality, it had six bedrooms, only two working cameras, and barely any outdoor lights. The agent also claimed it had a pristine tennis court, but during viewings, we were told we couldn’t see it because it was “too wet and slippery.” Turns out, the court was full of cracks and completely unusable. Similar to the pool decking which was laid incorrectly and would pinch your toes walking on it.
One of the most shocking failures was how they handled a serious health hazard. We were left with two large bee hives outside the master bedroom, totaling over 5,000 bees. This made the room completely unlivable, especially in the summer. Our newborn baby was only three weeks old at the time, just one sting could have been life-threatening for a three week old.
Despite raising this multiple times, Vale and Marsh’s response was to do nothing. They brought in pest control only to confirm the problem with a thermal camera, then refused to take action. Their solution? “They’ll die off over winter.” (Which is completely incorrect, honey bees don’t just disappear.) Alex the founder promised that he’d have his “beekeeper friend” John Priestley come and remove the bees but that never happened.
Beyond their failure to act on real safety concerns, their bias toward the landlord was blatant.
• The landlord came onto the property without notice, despite this being a clear breach of tenant privacy.
• On the day of check-in, after we had already paid a deposit, removals were unpacking, and six months’ rent had been transferred, the landlord informed us that she would be one of the gardeners regularly present at the property. This was never disclosed before, and it is completely abnormal for a private rental.
• A debt collector showed up at the house looking for a previous tenant, and instead of treating this seriously, the agent just shrugged it off as “normal.”
Now, two months after moving out, we still haven’t received our deposit back. Alongside the landlord, Vale and Marsh have done everything possible to delay the process, ignoring legal timeframes and dragging it out. At this point, it’s clear this is a deliberate tactic to withhold tenant money for as long as possible.
If you’re wondering why you haven’t heard of Vale and Marsh before, it’s because they used to operate under the name Weald of Kent. Why the name change? Renowned and well respected companies don’t tend rebrand.
This agency is sloppy, untrustworthy, and puts profit over tenant rights. If you’re considering renting through them, think twice. The stress, financial loss, and disappointment aren’t worth it.
Montague · 25 February 2025
Agent replied · 23 September 2025
Vale and Marsh are saddened by this review and we take any negative reviews or complaints very seriously. We treat all tenants and their tenancies in a fair, efficient and unbiased manner, with the utmost professionalism and care. The large number of five star and positive Google reviews confirms how professional and successful we are in delivering an excellent service in both residential sales and lettings.
We disagree wholeheartedly with Mr Charlton's version of events. In most tenancies, maintenance issues arise and in this tenancy, all matters were dealt with professionally and efficiently including the deposit process, where all times were adhered to correctly in line with the TDS guidelines.
Vale and Marsh - 10 Feb 2025
★★★★★ 1/5
GoogleRenting with Vale and Marsh was an absolute nightmare. Upon request of adding me to the tenancy agreement they ignored this request and added me as a Permitted Occupier as it meant less paperwork for them. When I pointed this out and asked once again to be put on the tenancy Caroline informed me there would be a £600 charge for credit referencing. Having rented before I knew they were only able to charge a limited amount (no more than £50 according to their website) and when I questioned her about the charge she said ''well on this occasion we can''. I then consulted Citizens Advice who confirmed they wouldn't be able to do that. She then went on holiday and one of the other team kindly fixed the mistake but all this hassle had left us in a massive financial detriment and reluctant to approach them for any help on the property. I have never experienced anything like it in all my time of renting. I would not recommend renting with this letting agent and if you do be prepared for the letting manager to be rude and presumptious and possibly try and get more money out of you!
Trixie · 29 April 2025
Agent replied · 10 August 2025
Dear Trixie,
We are sorry that you felt you had a negative experience. We can confirm that you were in fact only charged £50.00, plus VAT as per regulations. As you can see from many other 5 star reviews, we pride ourselves on giving excellent customer care and have been doing so for many years. We note that you very much enjoyed living at the property and throughout the tenancy, and we can also confirm that we were incredibly attentive with our property management. We thank you for your feed back and wish you well for the future.
Kind Regards
Vale and Marsh
★★★★★ 5/5
GoogleMy partner and I have been pleasantly surprised with how professional, approachable and friendly the team at Weald Property are. Having a negative experience before hand with a different estate agents, it was a relief to be kept so involved and informed the whole way throughout the renting process. Chloe is always happy to answer any of our questions, no matter how small, and she always replies in a friendly manner. This has taken away a lot of stress and anxiety for us and we’re always being kept in the loop. When viewing the flat Andrew was very approachable, and we felt comfortable asking him lots of questions. Since moving in we’ve had one small issue and thankfully they’ve sent someone out straight away to fix it. Overall, we are very impressed and can’t recommend them enough.
Caitlin · 16 April 2022
Agent replied · 20 June 2024
Dear Caitlin,
Thank you very much for your fantastic review. We are always grateful to receive such great feedback. The team were more than happy to assist you and we are glad the minor hiccup got resolved swiftly. We wish you much happiness in your new home.
Alex Norwood Hill
Managing Director
Weald Property
★★★★★ 5/5
GoogleMy first contact with the office was with a bubbly lady called Iris, whom I know I gave a difficult time pleading to for an already very tightly booked viewing day. I feel without her efforts asking Andrew to somehow fit us in, we wouldn’t be in this happy position now! So thank you Iris.....as for Andrew, what can I say.....what an asset to your team.
He has been extremely professional, friendly and approachable throughout, with prompt replies and actions from the start.
He has had to deal with an extremely excitable emotional client from the off, hats off to him.
Thank you all at Wealden!
Shereen Godden
Shereen · 16 April 2022
Agent replied · 20 June 2024
Dear Shereen,
We are delighted to receive such a fantastic review regarding members of our team and the level of service Weald Property have provided to date. It has been a pleasure communicating with you from day one!
We wish you all the best with the tenancy and much happiness in your new home!
Alex Hill
Managing Director
★★★★★ 5/5
GoogleWe’ve purchased a property through Vale & Marsh and dealt with Caroline. What an amazing lady. She went beyond of what her job role was to make sure things went through smoothly and quickly for us. Could not recommend her more.
Marinela · 16 November 2025
★★★★★ 1/5
GoogleDisgusting corrupt liars. Disappointed as a potential tenant but we're I a client I would be mortified. Snobbery at its worst. Avoid at all costs. I don't need to reply to you, Andrew Beere has been a great asset to your company with his disdain and severe disrespect of people he quite obviously thinks are lower than him. Or shall we call them your customers. Again, disgusting company regardless of how long you have been in business.
Oxo · 16 April 2022
Agent replied · 20 June 2024
Dear Sir / Madam,
As you have not identified yourself, remain anonymous and have not outlined the details of your complaint, we have no way of responding to your review. We pride ourselves in delivering an unrivaled, professional and personal service that has successfully serviced the Weald of Kent since 1985. Over 30 years of property success in the Kent and East Suusex speaks for itself.
If you will kindly identify yourself and outline your concerns, we will happily respond.
Yours sincerely,
Alex Norwood Hill
Managing Director
Weald Property
★★★★★ 5/5
GoogleWe have been in our new home for a couple of months now and I have kept meaning to post a review for Weald Property - finally I've got around to it. It was an absolute pleasure dealing with Alex. Perhaps because it is a small local firm rather than a national chain you definitely get a more personalised service. We were given his mobile number at the first meeting and he was always available on it whenever we needed to talk over the following months. Beware other agencies that send out quite impressive and knowledgeable branch managers for initial meetings but who then disappear off the face of the earth. With Alex you get personal involvement and commitment from the owner of the business.
It was this accessibility combined with his hands on approach that allowed us to secure our dream home in what was a pretty difficult chain to navigate. There were any number of opportunities for the deal to fall through - in many ways I'm amazed it didn't. The fact that it stayed on course is almost entirely down to the efforts of Alex and his small team at Weald Property. And for that, we are very grateful indeed.
Toby & Megan Osborne
Google · 21 June 2020
Agent replied · 20 June 2024
Dear Toby and Megan,
Thank you so much for this lovely review. Your sale process certainly had it's moments but we persevered and its comforting to know that you and you family are now living in your dream home.
We are excited wait to see what improvements you have made.
Good luck for the future.
Best wishes,
Alex and all at Weald Property
★★★★★ 5/5
GoogleMyself and my partner would like to sincerely thank Caroline for taking the time out of her evening by staying on past closing hours and for going above and beyond for us. We felt entirely valued and could not have asked for a better experience so for this alone we thank you entirely. Your warmth, knowledge and professional shone through.
Kirsty · 16 April 2023
Agent replied · 20 June 2024
Dear Kirsty,
Thank you so much for taking time to upload this glowing review.
At Weald Property we pride ourselves on the highest standards of customer service, so its lovely to receive such a ringing endorsement.
We wish you well with your move and it goes without saying, we will be supporting you ever step of the way. I will pass on this superb review to Caroline who will be thrilled.
Best wishes,
Alex Norwood Hill
Managing Director
Weald Property
★★★★★ 5/5
GoogleI am very grateful to Weald Property and in particular Andrew Beere, Branch Manager who dealt with my tenancy from beginning to end. Highly professional and friendly, keeping me informed every step of the way. Andrew was always willing to answer my questions however trival and insured the process ran smoothly. I would highly recommend Weald Property and wouldn't hesitate to use them again in the future. Thank you.
Angela · 16 April 2022
Agent replied · 20 June 2024
Hello Angela,
What a fantastic review to receive, thank you so much!! We are so pleased you are happy with how we handled your tenancy.
We always try our very best to be as helpful as possible, as we know how stressful moving home can be.
We wish you every happiness in your new home.
Alex Norwood Hill
Managing Director
★★★★★ 5/5
GoogleAndrew, the young man I dealt with, is an absolute role model for the true meaning of the word professionalism. He dealt with any/all questions I had and went the extra mile to ensure that my transition went as smoothly as possible. Given some rather extenuating circumstances he managed to give me encouragement/hope that everything would be okay. Thank you Andrew, I owe you a pint!
Linda · 16 April 2022
Agent replied · 16 April 2026
Dear Linda,
Thank you for leaving such a positive review. I am delighted to hear Andrew looked after you well and you are happy with the level of service Weald Property and the team always strive to maintain.
We wish you every happiness in your new home and if you need any further assistance, please feel free to contact us.
Alex Norwood Hill
Managing Director
★★★★★ 5/5
GoogleI wanted to say a big thank you to Caroline from Vale and Marsh for the most wonderful house viewing yesterday. Caroline was professional but so warm and welcoming, hugely knowledgeable about the property and the area, interested in finding out about me and my move but not pressuring and it was honestly a real pleasure in comparison to the ‘normal’ type of viewing. Thank you so much, Julie (and accompanying Mum, Jean)
Julie · 16 April 2024
★★★★★ 5/5
GoogleI recommended a valued client to Weald Property with a view to selling her house in Tenterden. I can honestly say the service Weald Property have provided my client with has been second to none. Alex Norwood Hill has acted impeccably and professionally throughout the entire process. My client received sound advice on price and marketing, they have secured a suitable buyer at an excellent price and from start to finish I have been impressed on how efficient, professional and courteous Alex and his team have been, holding my client's hand every step of the way. Whether selling or buying in the Weald of Kent, I would recommend Weald Property is your first port of call. H. Tragett
Henry · 16 April 2017
Agent replied · 20 June 2024
Dear Henry,
Thank you for this glowing review. It was a pleasure working with you and we look forward to assisting you with all aspects of residential property in the future.
Kind regards,
Alex Norwood Hill
Weald Property
★★★★★ 5/5
GoogleAndrew, the young man I dealt with, is an absolute role model for the true meaning of the word professionalism. He dealt with any/all questions I had and went the extra mile to ensure that my transition went as smoothly as possible. Given some rather extenuating circumstances he managed to give me encouragement/hope that everything would be okay. Thank you Andrew, I owe you a pint!PositiveResponsiveness, Professionalism
Linda · 25 August 2021
Agent replied · 20 June 2024
Dear Linda,
Thank you for leaving such a positive review. I am delighted to hear Andrew looked after you well and you are happy with the level of service Weald Property and the team always strive to maintain.
We wish you every happiness in your new home and if you need any further assistance, please feel free to contact us.
Alex Norwood Hill
Managing Director
★★★★★ 5/5
GoogleAt a time when I was having no joy at all with local estate agents, I was recommended to Alex by a good friend. Within a week we had a handful of prospective buyers and all were vetted, relevant and had the funds. By the end of the second week we sold one of the families. Relieved, happy and would recommend Alex and his team in a heartbeat.
Anita · 16 April 2021
Agent replied · 20 June 2024
It is always pleasing when a personal recommendation leads to a successful sale and we as an agent exceed our clients expectations, which is our aim with every client. It was an absolute pleasure to work with you on this project; achieving a successful sale of your lovely home in a time frame you were happy with. It is even more pleasing that our pricing strategy led to a successful sale within two weeks of adopting it. We wish you well for the future and have since received another instruction in the Ditton area as a result of your kind recommendation. Happy New Year and Best wishes. Alex and the Team
★★★★★ 5/5
GoogleWe have recently moved into our rented home and I have to say Caroline and Alex have been wonderful. Caroline has been so efficient with changing documents/ replying to our emails and I can’t recommend her enough! Absolutely wonderful service at Vale and Marsh.
Lea · 29 March 2025
★★★★★ 5/5
GoogleVale & Marsh have provided me (as a landlord) with excellent service for the last 10 years and before that (as a tenant) for 6 months. I have recently re let my property and all the paperwork has been done in about 2 weeks which is the short period after the previous tenant left. In addition Caroline has organised some minor plumbing and electrical work in that period and I am still using the same decorator that they introduced me to 10 years ago.
Busman101 · 16 April 2024
Agent replied · 16 April 2026
Dear Simon,
Thank you for this glowing 5 star google review for Vale and Marsh Estate Agency and Letting Agency. It has been a pleasure to successfully provide you our full management residential lettings service in Sutton Valence, Kent over the last 10 years. We look forward to working with you for the next 10 years. Thank you for this message and your continued loyalty as a valued client.
Yours sincerely,
Alex Norwood Hill
Founder
★★★★★ 5/5
TrustpilotSold my house with Vale and Marsh this…
Sold my house with Vale and Marsh this year (2025) and they were absolutely brilliant. Catherine, Caroline & Alex were easy & efficient to deal with, offering a sensible feet on the ground approach which I really appreciated being so far away.
Nicholas · 12 February 2025
★★★★★ 5/5
GoogleVale & Marsh have provided me (as a landlord) with excellent service for the last 10 years and before that (as a tenant) for 6 months. I have recently re let my property and all the paperwork has been done in about 2 weeks which is the short period after the previous tenant left. In addition Caroline has organised some minor plumbing and electrical work in that period and I am still using the same decorator that they introduced me to 10 years ago.
Simon · 21 June 2023
Agent replied · 20 June 2024
Dear Simon,
Thank you for this glowing 5 star google review for Vale and Marsh Estate Agency and Letting Agency. It has been a pleasure to successfully provide you our full management residential lettings service in Sutton Valence, Kent over the last 10 years. We look forward to working with you for the next 10 years. Thank you for this message and your continued loyalty as a valued client.
Yours sincerely,
Alex Norwood Hill
Founder
★★★★★ 5/5
GoogleVale and marsh are a fantastic agent for my let property the service I continue to receive is excellent. Communication is always clear and any problems with the property sorted immediately, a lovely family run business could not recommend more highly.
Olivia · 25 April 2025
Agent replied · 28 July 2025
Dear Olivia,
Thank you for this glowing 5 star google review for Vale and Marsh Estate Agency and Letting Agency. It has been a pleasure to successfully provide you a comprehensive residential lettings service. We look forward to working with you for many years to come. Thank you for this message and your continued loyalty as a valued client.
Yours sincerely,
Alex Norwood Hill
Founder
★★★★★ 5/5
TrustpilotThank you Vale &Marsh
My family and I rented a property through Vale and Marsh. From start to finish, the staff were both helpful and supportive, and kept us updated on how we were progressing with our application.
Lucy · 12 April 2026
★★★★★ 5/5
GoogleNaim was an absolute pleasure to deal with, his professionalism is class leading and would deal with him again.
OriginaLTrzin · 16 April 2023
Agent replied · 20 June 2024
Dear Sirs,
Thanks you for this wonderful review. It is reassuring to know that Naim was able to help you to such a 'class leading' level of service.
Kind regards
Alex Norwood Hill
Weald Property
★★★★★ 5/5
GoogleChloe and Andrew were very helpful with the letting of our property
They made it easy and straightforward and kept us up to date throughout the process
Mark · 16 April 2022
Agent replied · 20 June 2024
Hello Mark,
Thank you very much for the positive review, all great feedback is very much appreciated!
We are so glad we were able to make the process easy for you, as moving home can be very stressful at times.
We wish you much happiness in your new home.
Chloe Saunters
Lettings Consultant
Weald Property
★★★★★ 5/5
GoogleVale & Marsh has been managing my Cranbrook property for many years. The entire team are exceptionally professional, efficient and personable. As an overseas owner I feel 100% confident both the property and my tenants are well looked after. This lovely friendly organisation is more than worthy of a 5/5 review. Thank you
Iona · 26 February 2025
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.