Every review we hold for the Raunds office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotI was the winning bidder for the…
I was the winning bidder for the property and, following the auction which ibs iamsold I was taking steps to arrange the required mortgage documentation and obtain my Agreement in Principle (AIP).
There was initially some delay because I later became aware that the relevant person was away on holiday.
Importantly, the auctioneer instructed me by telephone to wait until I had obtained my AIP before paying the Reservation Fee. I relied on this instruction and understood that I was following the process as advised by the auctioneer.
At no point was I informed that my winning bid had been cancelled and was sold .I only became aware of this when I followed up with the agent yesterday and was told that the property had already been offered to the second bidder.
I am therefore concerned that the property was offered to another bidder without giving me any prior notice or opportunity to proceed, particularly when I had been following the auctioneer’s specific instruction regarding the Reservation Fee.
I acted in good faith throughout the process and relied on the information and instructions provided to me by the auctioneer. I did not withdraw my bid or indicate that I was unwilling or unable to proceed.
I feel really frustrated about this , no proper communication.
Josephine · 14 August 2026
★★★★★ 2/5
GoogleWill try and do an honest/constructive review here. We signed up with William H Brown raunds in November 24. To start with we felt they completely overpriced our property, we asked for a reduction due to no interest.
We went a good two months with no communication from them, only to find out the branch manager was demoted and moved to another branch. No one informed us of this, and seems staff struggled a little during this period, we randomly get a call from them one day saying he is the new manager and apologised as in his words “we had your house on the market but weren’t doing anything about it” during this period - which explained limited contact and barely any viewings. We asked what happens at the end of our initial term to which the manager did not tell us we needed to provide notice to end with them - even if your initial period has ended. He simply said in person to us “don’t worry about that right now” so we felt he’d not been upfront with us. This meant we were with them another 4 weeks longer than we wanted to be.
We asked for better communication going forwards. Not sure this was taken on board.
We finally received an offer at literally 5pm on the final day of our notice to end marketing with them. We accepted on the basis it wasn’t a large chain.
As conveyancing process continues, we are ready to exchange and pressing for dates, to then find our buyer has “added in a related purchase”. When we queried branch manager about this and we felt he could not be honest, we directly asked him when he learnt of them adding in a related purchase and we felt he answered like a politician literally dodged the question. We were told no related purchase was involved. What he was saying was different to the legal representatives. Unfortunately this delayed our process.
We finally completed in August. Even after exchange we received a passive aggressive comment from the branch stating they hadn’t realised we’d exchanged. Not sure how? Everyone else did. Not even so much of a congratulations on completion either.
Anyway, long story short, be wary of them. We know estate agents can perhaps bend the truth in a variety of ways but we really felt they were dishonest and the communication was completely lacking.
We will say Aaron was great and an asset to the branch, we found him to be the only one that actually gave us facts and felt like he wanted to speak to us. Thanks Aaron.
Tiff · 20 September 2025
Agent replied · 22 September 2025
Hello Tiff & Kayleigh,
Thank you for sharing your detailed feedback. I'm sorry to hear about the challenges you faced during your experience with us. We strive for transparency and effective communication, and it's clear we fell short in your case. Please reach out to us at review@countrywide.co.uk so we can address your concerns directly.
Best regards,
Lucy, Customer Relations Team
★★★★★ 5/5
TrustpilotThank you
Matthew, Harry and Tia were such a great help in selling and buying especially with some solicitor issues they helped navigate us through any stress and were so helpful all the way through highly recommend
Sarah · 26 September 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotAvoid like the plague.
We rented our property out with William H Brown managing it in Suffolk. It started fine, tenant was found and all was good, however communication broke down quickly afterwards. When originally signing up with them we didn't know it was all outsourced through 'sequence', if we had known, and read reviews then we would have avoided it at all costs. They were just absolutely atrocious at communication, emails not answered, no clear answers, had to be chased up for everything. They didn't provide the rental factsheet to tenant even after checking with them that they had, this could result in huge fines so glad we checked with the tenant and then did it ourselves. It was also a mission to leave them, 6 months notice (which was in the agreement and with how useless they are they obviously rely on that), all while they were totally incompetent. We now manage the property ourselves and it is so much easier and without all their hidden fees. £100 for a letter etc. Please do not use William H Brown or Sequence in any way to rent your property, the stress caused and total ineptitude is not worth it. There must be better agents out there.
Edwina · 30 September 2026
★★★★★ 5/5
TrustpilotCallum from theDownham Market branch…
Callum from theDownham Market branch has been so helpful since day1 when he came to view my property for rental purposes. He is very knowledgeable which is vital, but his extra qualities give him the edge. His communication skills are excellent..always available to answer any queries. Very quick to respond . He is very approachable, warm and friendly, yet still keeping a very professional demeanor.
I couldn't rate him highly enough...if I could give 10 stars I would!! Thank youCallum and William H Brown for your very high customer service.
Murphy · 29 September 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotI have just re registered with them…
I have just re registered with them (2nd time) on the back of a complaint due to lack of communication re properties which I had to give them information for type of property required and budget (felt exhausting). Why did this company remove me from their mailing list after 3 years without my consent, it’s unacceptable. There needs to be a more fair and respectful process and they just left me hanging. Also discovered they’re a franchise company so that explains why they treat the public like trash…..need to improve their service for sure…..
Shandeep · 28 September 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotDo not use as a Brooker!!
Used as a Brooker for my first mortgage 6 yrs ago. Used them twice on renewals as a life time member - each time paid £99 admin fee (for pratically nothing) plus broker get over £200 from lender for my application.
This year, far more clued up and do not use William H Brown as brooker. They charge you £99 fee for what? (Call it admin fee) plus they get money from the lender. already.
Use Mojo (excellent) or go directly to your lender (for rate deals) if you have an existing mortgage already. Cuts out all the unnecessary so-called 'admin fee' or what William H Brown call 'life time member'.
Disappointed in William H Brown for taking customers naivety for granted.
Aarti · 23 September 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotNot the best communication, failed to refund money, treated like a second class citizen.
I’m disappointed with my experience with William H Brown during my recent property purchase.
At the beginning, I was assured that using their recommended mortgage adviser and conveyancing firm would make everything nice and straightforward. In hindsight, I clearly misunderstood my position in the hierarchy, as i was just treated as a money bag.
The main issue was an upfront payment I made for searches. I paid the money to William H Brown with the understanding that it would be passed to Conveyancing Direct. Unfortunately, it seems to have entered some sort of financial Bermuda Triangle.
I was later told I would be refunded. Lovely. Except the refund never arrived.
Unfortunately, the sale still needed to move forward, so I had to pay Conveyancing Direct directly myself to ensure they could close the transaction. In other words, I had already paid for the searches once, the money had apparently gone missing somewhere between the kingdoms, and I then had to procure more money myself and pay so the sale could actually proceed.
After completion, I chased the refund by email several weeks later. No response.
So I called three different William H Brown agents on the same day. One told me they no longer dealt with it because the case was closed. Another kindly promised to email me instructions on what to do, which, much like my refund, never arrived. The third promised to call me back.
I also found the mortgage adviser’s approach disappointing, as I was repeatedly offered additional packages and insurance products despite making it clear that I only wanted the services necessary to complete the purchase. She also made an offer at lower interest rate but neglected to lock it in. When it was time to sign things off, i found myself with a higher interest rate.
The house purchase itself eventually completed, but the handling of my money afterwards has been particularly disappointing. I’m not sure what the official refund procedure is at William H Brown, but apparently it involves patience, multiple phone calls and accepting that once your money enters the building, it might not come out.
I would expect much better communication, coordination and accountability, especially when you’ve already had to pay the same cost twice just to get your own property purchase over the line.
ANDREI · 2 September 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotExtremely disappointing experience with…
Extremely disappointing experience with William H Brown - Welwyn Garden City
I was provided with incorrect service charge information for a property I was seriously considering purchasing. I relied on the figures advertised and proceeded with the purchase process, resulting in legal and conveyancing costs before the discrepancy was identified.
What is particularly frustrating is that the incorrect service charge was later acknowledged, yet William H Brown still proceeded to put the property back on the market without correcting the service charge information. Despite acknowledging that the figures were incorrect, they refused to take responsibility for the costs I had incurred.
I understand that mistakes can happen, but continuing to advertise a property with incorrect information after the error has been brought to their attention is extremely disappointing and raises serious concerns about the accuracy of the information provided to potential buyers.
I would strongly advise anyone purchasing a property through William H Brown to independently verify all service charge and leasehold information before committing to the purchase.
Brikena · 28 August 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotMy experience with William H Brown was…
My experience with William H Brown was a nightmare.
1. The pictures of the apartment I wanted to rent was completely different from what was on the website. The apartment was a total let down
2 . I was pressured to make a withholding deposit, which at the time I was not aware that it was non refundable.
3 . Immediately after making the payment, informed the agent that I don’t like the apartment and not sure if I wanted, mind you all of this was on a Saturday, so by Monday morning I called to cancel and requested my deposit back, and that was when the horrific situation began.
4 Both the agents and the landlords are extremely unreliable, the lies they tell.
1 month after am yet to receive my deposit.🫤🫤🫤
Customer · 24 August 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotPLEASE STEER WELL CLEAR!!
Poor communication, false promises from sales, lettings and mortgage services. Started off great but once they've had your money they don't care about resolving any issues. Don't bother with the lifetime membership as you'll have to do all the work yourself. Don't bother with management services for letting a property either, they won't tell you about any problems and they'll let your tenants damage your property and steal from you without any reconciliation measures or compensation. I sold my flat over a year ago and I'm still battling with them and the Zero Deposit scheme to compensate me for my property being stolen and damage that I paid to fix for the new owner out of my own pocket. PLEASE STEER CLEAR, SAVE YOURSELF A HEADACHE!!
Miss · 20 August 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotAs a tenant this is the worst rental agency I've ever dealt with - expected more from such a big name
As a tenant this is the worst rental agent I've ever dealt with. 1) Difficult to get in touch with - they hardly ever answer the phone. 2) The property was dirty when we moved in, no inventory provided. 3) The property was managed by Sequence Ltd who have provided a very disappointing service - early on we were told (via a phone call and after several weeks of us asking) to arrange for repair of a maintenance issue ourselves and that this could be deducted off our rent afterwards, and that the landlord had instructed this. We never received the refund, they said because they didn't have records of that instruction. Several staff members had started then left during our tenancy which didn't help (we were there for 6 months). 4) We are now having to contact Tenancy Deposit Scheme to get our deposit back relating to a different issue, mostly due to our inadequate landlord who it seems is trying to claim a random amount of money anywhere he might get away with it (we left the property in a cleaner state than when we arrived to try to avoid any possible excuses for deduction from deposit). Sequence Ltd doesn't appear to know about or be bothered about the law and tenant's rights.
Customer · 10 August 2026
★★★★★ 5/5
GoogleAbsolutely amazing team in Raunds. Aaron in particular went above & beyond to get a very frustrating house sale through with some solicitors in the chain being painfully slow. Got there in the end though. Thanks to Darren and all at WH Brown Raunds
Jean · 6 August 2025
Agent replied · 8 October 2025
Thank you so much for your kind words! We are thrilled to hear that Aaron and our team were helpful in navigating the challenges of your house sale. We pride ourselves on going above and beyond for our customers. Kind regards, Lucy, Customer Feedback and Support Team
★★★★★ 5/5
TrustpilotOllie Aston flat inspection
This Morning I had Ollie Aston attend my flat for an annual inspection. He was on time as agreed. He took photos for Landlord and was a very pleasant with his customer communication during the visit. I raised a few questions which I hope to hear back. I wish him the success in his employ and rate 5 star service. Overall have dealt with WHB for 6 years always been of a high standard.
Peter · 24 August 2026
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent
Supportive, efficient and very professional. thankyou William H Brown in particular Anne Luby - changed life for our family for the better.
Customer · 2 September 2026
★★★★★ 5/5
GoogleCannot thank Aaron, Darren and Owen enough for helping us sell our home. It wasn’t without its issues but the team went above and beyond to make it happen. Thank you so much.
Kerry · 1 September 2025
Agent replied · 22 September 2025
Thank you so much for the kind words! We are thrilled to have been able to help you sell your home despite any challenges. Our team is dedicated to going above and beyond for our clients, and we are so grateful for the opportunity to assist you. Kind regards, Lucy, Customer Feedback and Support Team
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent service thanks special extra…
Excellent service thanks special extra thanks to Tom, William and Sarah for their help.
John · 3 September 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotThe state Agent special in Hull area w…
The state Agent special in Hull area w H brown sent via email Asking on sale property Fees service All chages arround £2500/-
with not including Solicitors fees it mean you have totally given their pocket-
They not charging the property price on commission base -
I told them straight away Not satisfied Absolutely Not -
Muhammad · 18 September 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotCheated out of £5000. Disgrace.
We have just bought a property from them. We agreed to pay full asking price, cash, immediately, as long as it was a direct sale and did not go through the auction process. On completion, we were charged over £5000 for an Auction and Auctioneers fees which did not happen. I have to take legal action.
Alison · 7 August 2026
★★★★★ 5/5
GoogleHad a great experience with William H Brown Raunds office. Everyone we dealt with has been professional, polite and approachable. Specifically, I want to mention Aaron - very helpful, pleasant in communication, and ready to go the extra mile to explain and assist throughout the process. Great service!
Zane · 15 October 2025
Agent replied · 22 October 2025
Thank you for your kind words! It means a lot to us that you had a great experience at our Raunds office. We strive to provide professional, polite, and approachable service to all our customers, and we're glad that Aaron went above and beyond to assist you. Kind regards, Lucy, Customer Feedback and Support Team
★★★★★ 5/5
GoogleHave dealt with the Raunds, William H Brown on a few occasions now and they’ve already been helpful. In particular on this recent occasion Aaron has been fantastic.
Danny · 24 September 2024
Agent replied · 23 October 2024
Many thanks Danny for the great 5* review and your kind words. Best wishes, Lucy, Customer Relations.
★★★★★ 1/5
TrustpilotAppalling service
Appalling service . . zero communication, poor photography, they are better off suited to the sub £200K market . . stack 'em high, sell 'em cheap approach
Graham · 9 October 2026
★★★★★ 5/5
GoogleWe had a really positive experience with the sale of our property in Raunds. In particular the Mgr and her team were very focused on achieving a fast completion after taking over a failed sale from a competitor. Would thoroughly recommend WH Brown Raunds. Will definitely use them again.
Mike · 17 April 2022
Agent replied · 23 October 2024
Hi, thank you so much for the 5* review of our William H Brown branch!
It's great to hear that the team have been helpful, friendly & efficient! We wish you all the best for the rest of your sale.
★★★★★ 5/5
GoogleWe would highly recommend using William H Brown Raunds. We brought a house through them and they were absolutely brilliant. They really went above and beyond to complete the purchase, keeping all parties updated at all times. They were happy to answer any questions and would always get back to us. We never felt under any pressure, viewings were relaxed and we were given all the time we needed without ever feeling rushed.
Tracey and Lauren were superstars the whole time and we can't thank them enough for making the process a lot less stressful.
Stephen · 10 October 2021
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.