Every review we hold for the Rainham office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
TrustpilotWe have a great experience
We have a great experience. Craig, the Sales Consultant, is very helpful and patient in answering our questions as first-time buyers.
Josie · 13 December 2025
Agent replied · 24 December 2025
Hi Josie,
We're glad you enjoyed your experience. It's wonderful to know that our sales consultant was helpful and patient with you as first-time buyers. Thank you for your feedback.
Kind Regards,
Sarah
Countryside Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotHas anyone moved into the homes in…
Has anyone moved into the homes in Sherford Plymouth and wants to leave an honest review for future buyers?
Sarah · 12 December 2025
Agent replied · 24 December 2025
Hi sarah miller,
We appreciate you seeking honest feedback. We encourage residents to share their experiences, as it's valuable for future buyers. Thank you.
Kind Regards,
Sarah
Countryside Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat experience with countryside
Great experience with countryside. My sales advisors were amazing - Imran and Mario. Seamless process and great communication. Thank you both once again.
Reeya · 19 September 2025
Agent replied · 25 September 2025
Hi Reeya,
We're happy you had such a positive experience. It's great to hear the process was seamless and the communication was effective. Thank you for your kind words!
Kind Regards,
Sarah
Countryside Homes
★★★★★ 3/5
TrustpilotThe information we received was not…
The information we received was not accurate. We were bit disappointed.
Mrs · 6 December 2025
Agent replied · 24 December 2025
Hi Mrs Gurdish Sandhu,
We regret that the information provided was inaccurate, and we are sorry for the disappointment. We'll review this to ensure better accuracy.
Kind Regards,
Sarah
Countryside Homes
★★★★★ 1/5
GoogleAwful development…there’s no parking, very few visitor bays…social imprisonment you will not be able to have guests round. No amenities, awful noise pollution from Tesco Distribution Centre and the railways, the Eurostar in particular is extremely loud when zooming past. Poorly built properties, can hear upstairs walking around there’s no soundproofing. Poor transport links, nearest stations are 30min walk away or a bus away. L&Q are abysmal, Countryside are abysmal, they will ignore your emails and put the phone down on you when trying to resolve property repairs which they will not carry out for months on end, useless. Phase one has been complete 3yrs and the “retail” units are still empty, just one very expensive little Sainsbury’s. What was meant to be a lovely park is now a swamp infested with bugs, mice and rats. Basketball court under the flyover is a breeding ground for crime. The surrounding areas is set to become a CPZ zone with Beam Park excluded from applying so if you drive you will have nowhere within a 20/30min walk to park. Crime riddled development that stinks due the nearby sewerage and is on a floodplain.
C · 29 August 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotAppalling service, worst ever experience with a house builder
Countryside Homes have treated me appallingly from the start. We reserved a new build plot with them, then about a month later, despite our reservation, they put the plot in a buying scheme, which meant we could no longer buy it. We chose another plot and, 3 months later, without any kind of discussion or notification with/to me, they sold it to someone else. Again. So, twice in a row, we reserved a plot with them and they just sold it from under us. Over three months, I made multiple attempts to contact Countryside, to discuss our arrangements. They wanted me to reduce the price of our house, which I said I was open to, but then they continued to ignore me and not return calls or answer emails, so we had zero contact or discussion. I called their offices and was told they’d get back to me, but they didn’t. I sent emails and they were all ignored, from the local sales rep right up to their head of sales. They used an intermediary, ‘Move with Us’, and while they were more responsive to me, they never managed to persuade Countryside Homes to actually contact me.In short, Countryside Homes are extremely unprofessional and you cannot trust anything they say, in my experience. My advice would be to have nothing to do with them, there are a lot of their competitors who will treat you with some respect.
SC · 24 July 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotSuch an aspirational
Such an aspirational brand, admired and followed for many years.
Consumer · 24 September 2025
Agent replied · 25 September 2025
Hi Consumer,
We appreciate your long-term support and are so glad to hear that you find our work aspirational and admirable. Thank you for your feedback!
Kind Regards,
Sarah
Countryside Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery professional
Very professional, and happy to help with so much knowledge.
Gav · 22 September 2025
Agent replied · 25 September 2025
Hi Gav henry,
We appreciate your kind words! We are happy to hear that our expertise was helpful to you. Thank you for your positive feedback.
Kind Regards,
Sarah
Countryside Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotHave just reserved our new home online
Have just reserved our new home online. The process was explained very clearly and easy to do. This follows months of patience from the sales consultant Ceri, who we’ve been in contact with for months prior to getting to this point.
Tim · 18 September 2025
★★★★★ 5/5
TrustpilotSo far so good with customer service
Lynne · 19 September 2025
Agent replied · 25 September 2025
Hi Lynne Pettitt ,
We are happy to hear that you are having a positive experience with our customer service. Thanks for your feedback.
Kind Regards,
Sarah
Countryside Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat job
Great job, Imran Jan 💯
Marina · 22 September 2025
Agent replied · 25 September 2025
Hi Marina,
We are happy to hear that you had a great experience. We appreciate your positive feedback and recognition.
Kind Regards,
Sarah
Countryside Homes
★★★★★ 1/5
GoogleTerrible. I went with my mum and my 3yr old daughter to speak with one of the team members about buying. He was lovely, however when we went to see the showroom he said my daughter could stay inside as she was in the kids area colouring in and it’s a closed space, so one if his colleagues assured us that she would keep an eye on my daughter. BARING IN MIND ITS AN INCLOSED OFFICE AND YOU NEED TO PRESS BUTTONS TO OPEN THE DOOR. Anyways after coming out of the show room not even 5 minutes, we all come to the shock including the gentleman showing us the room that my daughter had managed to come outside through the main door and was looking for us by the little bridge outside. The lady who said she would keep and eye on her let her walk past her and press the button and walk out and didn’t try to stop her. This is a 3yr old child something worse could of happened to her and no apology or anything.
Ana · 14 June 2023
★★★★★ 2/5
GoogleWe wanted to buy one of the 4 bedroom houses... going for £565K.
However, after making a deposit of £1K to register our interest, we were told we must "exchange" within 28 days of registering our interest. Which means, we must deposit around £52K (10% deposit) within 28 days.
We are not able to get £52K as we are getting the money from remortgaging our current property. Most lenders won't exchange until after the valuation of the property. This is a property is that yet to be built, expected time of completion March-April 2023.
Due to this circumstance, the management cancelled our registration. They promised to refund us the £1K, which will take another 28 working days to get into my account.
So, if you're looking to get a second property and your deposit is coming from your lender for the remortgage, Beam Park development is not for you.
This scheme is for those who has a lump sum in their account and who are willing to take the risk for a house that is not ready until March 2023
So there's no consideration for those living within the Borough who probably don't want to move out due to kids school and distance to their work place.
I feel this should be reviewed to allow everyone with equal opportunity.
Although the Sales Consultant that we spoke to was genuinely apologetic, but it doesn't change the fact that we were declined the opportunity.
F · 14 June 2023
★★★★★ 1/5
TrustpilotDo not even bother buy a house from…
Do not even bother buy a house from this company.You are better off buying a house and renovating it.They are have terrible customer service,their are very prejudice when you approach their showrooms too
Wil · 23 May 2025
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat service
Had a great experience buying a new build from countryside homes. Justine at calico grove was really nice and always helped us with anything we needed. Really happy with our home and the services we received.
Chelsea · 28 September 2024
★★★★★ 3/5
GoogleBest to go during early spring to avoid flies and to see the ducks before migration
Odunayo · 7 June 2025
★★★★★ 5/5
TrustpilotLovely welcoming staff
Lovely welcoming staff, friendly and knowledgeable
Mandy · 25 August 2025
★★★★★ 5/5
TrustpilotPleasant experience and gained some…
Pleasant experience and gained some useful information on the benefits of new homes.
Mr · 3 April 2025
★★★★★ 1/5
GoogleI live in the Beam Park estate.Parking here is absolutely horrible. As someone who depends heavily on my car, this is absolutely awful and utterly inconvenient.
Abo · 30 June 2024
★★★★★ 2/5
GoogleWe wanted to buy one of the 4 bedroom houses... going for £565K.
However, after making a deposit of £1K to register our interest, we were told we …
Fola · 16 April 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotI will never buy another home from Countryside.
Poor build quality and the worst customer care team I have ever had the misfortune to come across.
Mr · 14 October 2024
★★★★★ 4/5
GoogleGood development but congesting a goid open space area for locals
Stellson · 16 April 2024
★★★★★ 5/5
GoogleAmazing new build homes with lot of amanities .
Mukesh · 16 April 2024
★★★★★ 5/5
GoogleAmazing service from Barry Churchhouse and Jessica Lamothe. They dealt with any issues I had swiftly and efficiently.
Zahed · 24 August 2023
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.