Every review we hold for the Prestwick office, from every platform, shown as written. First names only.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleOur house caught fire 4 months ago, we lost everything. After 4 months in a hotel Rentolease relentlessly searched and notified us of avaliable properties. We eventually got agreement from our insurers and Rentolease were on it and secured the perfect property for my family. We are now all together in a place that feels very much like home allowing us to continue with our lives. We cannot thank Rentolease enough for the relentless sterling service, we feel Craig and the team truly cared about our circumstances and did all they could to find us a home. Grateful beyond words, the light in a very dark journey, thankyou.
John Β· 16 October 2025
Agent replied Β· 12 November 2025
Thank you so much for your lovely review and we are all so happy to have found you a new home and have you with us.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI have dealt with Craig from rent to lease since I moved into my first property and every single second has been an absolute delight any problems had where dealt with swiftly and quickly and Craig was always more than happy to help with any thing we needed I would highly recommend rent to lease if looking for a new move/first property
Jonathan Β· 16 April 2025
Agent replied Β· 24 August 2024
Thank you so much for the lovely review and we have passed your comments onto our Property Manager Craig. Thank you for using our letting service and putting your trust in our company and I hope you use our service for a long time to come.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleRentolease have been looking after my flats for about 20 years. During that time, David and the team have made sure that I always recieved excellent service. I would recommend them unconditionally.
Ian Β· 5 April 2025
Agent replied Β· 21 June 2024
thank you so much for the lovely review and thank you so using Rentolease over the last 20 years and it's been a pleasure having you as a client.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWould highly recommend Rentolease. From the start of our rental journey they were responsive and easy to work with. I worked with Hayley and Craig and they were always kind and helpful.
Shannon Β· 28 November 2024
Agent replied Β· 12 November 2024
Thank you Shannon for the lovely review and we have passed your comments onto our Property Manager Craig and our Property Advisor Hayley. Thank you for putting your trust in Rentolease
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI have amazing tenants who look after my property to a very high standard for the last 11 years.
Rentolease give me the assurance with the detailed reports from the periodic inspections.
Rentolease have for the last 20 years ensured all the administration that I have to do as a landlord is competed ahead of any deadline with regular communication be email and phone.
David and the full team at Rentolease are dedicated to their clients.
Thanks again Rentolease.
Norman Β· 20 June 2024
Agent replied Β· 21 June 2024
Thank you so much for the review Norman and can't believe its been 19 years! Thank you for putting your trust in Rentolease for so many years and we hope you will be a client of ours for many years to come.
β
β
β
β
β
1/5
GoogleAppaling customer service. Renting from them just now. Numerous issues with the flat have been raised way before Christmas, nothings been done to this day. But the second their records (falsely) show the rent hasn't been paid for one month they're the first to email you. Never ever renting for this ridiculous company ever again
Sophie Β· 16 March 2026
β
β
β
β
β
5/5
GoogleHave had the best service from Rentalease and Craig made sure all my questions were answered. Moving into the accommodation was a breeze due to the fantastic service from Craig and his team. Highly recommend Rentalease, they truly are excellent!
H Β· 25 October 2023
Agent replied Β· 21 June 2024
Thank you for the review. We are delighted you have had such good service and have passed your comment onto Craig!
β
β
β
β
β
1/5
GoogleDont keep landlords up to date with tenants requests for repairs .and over six months since leaving they are still sending me annoying emails .
Brian Β· 16 December 2025
Agent replied Β· 16 April 2026
Hi Brian and we are sorry to hear you have been unhappy with the service from Rentolease. As we have mentioned many times you need to click unsubscribe from the emails that will stop them coming to you. If this is not working please phone us on 01292 471482 and we can talk you through this.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWe have been renting for many years by choice, but had a really bad experience in the house prior to this.
It had been in my dream location, we had made a lovely life, but we lost our lifestyle in the blink of an eye.
Our landlords circumstances has changed and we were literally tossed out with very little time to prepare.
We never received our deposit, we had gorgeous reclaimed oak furniture stolen and I had trusted the landlord implicitly. I felt very let down and it was a tricky situation.
So, to say I was reticent to have complete strangers into my home every 6 months to βinspectβ my property is putting it mildly.
I stand corrected though.
Rentoloease have played a very low key role in the few years I've rented via them, but I feel far less vulnerable knowing I have a professional organization in the mix.
We have built a relationship with them and they have been understanding under sometimes difficult situations.
So of course, they are principally there at the Landlords behest, but they are there to ensure everyone is treated fairly.
I have rented properties via Private Landlords for many years and I like having the security of Rentolease dealing with matters.
I would not hesitate to be a landlord or a renter with Rentolease.
πππππ
Jacquie Β· 25 September 2023
Agent replied Β· 21 June 2024
Thank you Jacquie for the review and we are delighted ot have you as one of our tenants and are glad you have felt safe and well treated in your home.
β
β
β
β
β
5/5
GooglePhenomenal service can't thank them enough went Completley above and beyond Craig was fantastic and would recommend leasing properties from them in an instant
customer service/satisfaction is 11/10
Tommy Β· 24 December 2023
Agent replied Β· 21 June 2024
Thanks Tommy for the great review and we are so pleased you are happy with our service. We have passed your comments onto our Property Manager Craig.
β
β
β
β
β
4/5
GoogleGreat experience and communication from the initial enquiry to us moving into our home. Any difficulties experienced were dealt with swiftly and with importance. A very different journey to other rental companies. Would highly recommend.
Laura Β· 5 August 2025
Agent replied Β· 23 August 2025
Thank you for your great review and we are so happy to have you as a client of Rentolease.
β
β
β
β
β
1/5
GoogleIf there had been a possibility for 0 stars, then this is what I would've awarded this company. Writing this review on behalf of my son & his family who rent a property through this company. I have 2 grandchildren under the age of 5 years & one of them is awaiting a review of possibly being on the spectrum for autism who live in this property. For the last month or so, they have had no hot water. My son or his partner have phoned numerous times to find out what's happening but at times, the phone can just ring & ring & at times they've had to give up. A plumber had visited just before Christmas & said that the part they had was wrong & that they'd be back later that day. Nobody came back & nobody has advised them further. They've also been told by a staff member (Brandon) I think that there are many emergencies that have to come first. Surely no hot water in a household for over a month for 2 small children is an emergency & a priority. I don't know what's going on within this company but I'm disgusted by what I've been made aware of & will be talking to the council regarding these issues tomorrow on my son's behalf as he isn't very well at present. With any luck the council will make this company provide what I see as a necessity, that being hot water, especially for 2 very small children. There are other issues they have discussed with this company & they're always waiting on the homeowners approval, or so they've been told that this was the case. Is it that this company are telling the homeowner about problems & theyre ignoring the issues or is it this company just not approaching the homeowner about these issues?
I truly believe its more likely to be the latter. This company should feel very embarrassed about how treatment or the lack of, can affect their customers wellbeing & mental health. Over a month with no hot water is an abysmal service. Disgusting.
Annie Β· 22 June 2023
Agent replied Β· 21 June 2024
Hi Annie. I am sorryt o hear your son has had a bad experience can please can you call our office manager Julie on 01292 471482 or email julie@rentolease.co.uk so we can investigate this for you. Once again please accept our apologies.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI needed an accommodation urgently around my work place because journeying to work every single day from Glasgow to Kilmarnock by bus or train was a nightmare. I spent almost two hours on the road after work. I was glad meeting with β¦
Festus Β· 16 April 2025
Agent replied Β· 12 November 2024
Thank you so much Festus for the great review and we are delighted you are a Rentolease tenant and using our residential letting service. We look forward to having you with us for many years!
β
β
β
β
β
5/5
FacebookHighly highly recommend this company they go the extra mile to help you and I will always be so grateful for helping me get my wee happy place in beautiful troon. A personal thank you to Gillian first class service lovely person to deal with, couldnβt do enough for me πthank you again
Nikki Β· 24 January 2020
Agent replied Β· 22 September 2025
Many thanks for the feedback and we delighted to have you as a tenant of ours.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleUsing rentolease was a great experience from viewing to moving in. We were relocating from Hampshire to Troon, and they were really helpful in making space in their appointments to get a viewing that worked well with the flights we booked. β¦
Mark Β· 16 April 2025
Agent replied Β· 25 May 2025
Thanks Mark for the great review and we we are so happy you have had a smooth move into your new home!
β
β
β
β
β
5/5
GoogleSuch a pleasure to deal with. From arranging a viewing through to the keys hand over was a absolute breeze and takes a lot of the stress out of moving house.
All in place and ready for us to move in.
The people are great, professional and friendly and always happy to assist.
We have just moved in and thus far it has been a pleasant and painless experience!
Would definitely recommend Rentolease.
Charmaine Β· 25 October 2023
Agent replied Β· 21 June 2024
thank you so much for the lovely review and we are so happy to have you as client of ours!
β
β
β
β
β
5/5
GoogleHad fantastic dealings with Craig from rentolease all through the application process to my moving in date, very helpful with any parts of the process I wasnβt sure about. Couldnβt recommend both Craig and rentolease any higher !
Paul Β· 10 May 2025
Agent replied Β· 25 May 2025
Thank you so much for great review on our service and we have passed this on to our Property Manager Craig. Thank you for using our letting service and being with us.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleBrandon and the team at Rentolease Prestwick were really helpful, and found us a tenant really quickly. 5 star service!
Liz Β· 24 December 2023
Agent replied Β· 21 June 2024
Thank you so much for the review and we really appreciate you using our letting service. We hope we can provide a service to you for many years to come.
β
β
β
β
β
1/5
GoogleBeen to their office several times to chase repairs to be done. Always friendly and chatty staff but that's your limit. Poor landlord services, apparently they can't get landlord to do any repairs on my mum's flat. She's had a few visitors from the kitchen, chewing through things. Was told to buy her own mouse traps and landlord would refund. Poor service from both sides, landlord and letting agent. Would not recommend to anyone.
Susan Β· 22 June 2023
Agent replied Β· 21 June 2024
HI Susan sorry to hear you have issues and please can you call us on 01292 471482 to see how we can help. Any issues or repairs requested have been passed to the landlord of the property unfortunately we are not able to instruct repairs without the landlord agreeing these but we are happy to contact him again for you. Once again please accept our apologies
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI have used David and the team at Rentolease for over 8 years to manage my portfolio. Having used several management agents over the years I can say with question they offer a fantastic service.
John Β· 22 June 2020
Agent replied Β· 21 June 2024
Many thanks for the review and we are delighted to hear you are happy with our service.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleVery helpful pleasant staff, good communication and a straight forward process with my move!
Kal Β· 9 August 2025
Agent replied Β· 12 November 2025
Thank you for your kind words! We're delighted to hear you had a smooth experience and found our staff helpful. Weβre always here to assist!
β
β
β
β
β
5/5
GoogleRentolease have been first class in managing my portfolio of rentals. David and his team go above and beyond to ensure runs smoothly.
Barry Β· 22 June 2022
Agent replied Β· 21 June 2024
Thanks Barry for your great review and its good to hear from one of our investment, buy to let landlords who has a portfolio of properties about Rent lease's residential letting service. Thank you for using our service and we hope to have you as a client for many years to come
β
β
β
β
β
1/5
GoogleThis company are an utter joke for landlords. They charged for the vetting of a tennant. We currently have someone who doesn't pay his rent. Has caused quite costly amount of damaged to outside and inside walls. And when I posted a letter through the door giving notice of inspection the tennant had the cheek to phone this company moaning it was unfair I was coming to inspect it. Never mind asking him if he intends to pay the Β£1150 in arrears. The service is that because this tennant is fiery and not easy to deal with. I'm told they wont phone him about the damage... why I'm I paying this company ?? Going through lawyers and scottish landlord association to get the money owed and tennant out. AVOID THIS COMPANY AT ALL COSTS. Shocking customer service only care about the fees they make at the start from vetting fees. Β£800 bill just to get a tennant in... hmmmmm
Stuart Β· 22 June 2020
Agent replied Β· 21 June 2024
First of all please accept our apologies that you are unhappy with the service you are receiving from Rentolease. Your partner did contact us today and we have updated her fully on the tenants repayment proposal.In regard to our fees I have checked your partners account and can only see you paying Β£222 initial fee inc VAT and happy to send you a copy of this. As of this date the tenant owes Β£575 not Β£1150 and as you are aware has made a repayment proposal that you have agreed to. Once again please accept our apologies that you are unhappy and we look forward to hearing from you to answer any questions you may have
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI recently popped into the prestwick office to ask a few questions about a property on behalf of my daughter who is leasing a property with the company. The young man Brendon who I spoke to was very helpful and knowledgeable and took plenty of time explaining the process to this old timer. Couldnβt recommend them enough lovely service.
John Β· 22 June 2023
Agent replied Β· 21 June 2024
Hi John. Thank you so much for your review that we really appreciate and we have passed your comments onto Brandon. At Rentolease we always try and give friendly professional advice and are glad we could help.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.