Trusted Agent profile · Padiham

Ascend Padiham reviews

3.5

★★★★★ Good

218 reviews across 2 platforms

1 Mead Way, Shuttleworth Mead, Padiham, Burnley, BB12 7NG

Ascend's office in Padiham, at 1 Mead Way, is rated 3.5 out of 5 across 218 reviews on two platforms, including 51 Google reviews rated 3.8.

Google logo

3.8 / 5

51

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

167

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Ascend hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Padiham.

What do you need help with?

Reviews

Every review we hold for the Padiham office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

Great company all staff are amazing…

Great company all staff are amazing especially Adam friendly helpful and nothing to much trouble

Llsa · 25 February 2026

Agent replied · 5 June 2026

Thank you for taking the time to leave a review.

5/5

Trustpilot

I have been a tenant with Ascend…

I have been a tenant with Ascend letting agents for over two years under the care of Faye Newton, I have had three occasions to report faults and they have been resolved quickly and without fuss. The contractors used by Ascend have been excellent and Faye ensured permission to commence the fixes was quickly obtained and that I was kept informed of progress.

Christine · 25 February 2026

Agent replied · 5 June 2026

Thank you for taking the time to leave such a lovely review and for being a resident with us for over two years. We’re really pleased to hear that your experience with Ascend has been a positive one and that any maintenance issues you’ve reported have been resolved quickly and smoothly. It’s also great to know that the contractors provided a high standard of work and that you felt well informed throughout the process. We’ll be sure to pass your kind feedback on to Faye, who will be delighted to hear your comments. Thank you again for sharing your experience

5/5

Trustpilot

100% Recommend Ascend thanks to Rebecca and Emma!

Rebecca at Ascend has been very helpful and understanding during the whole process of me finding the right property. Her communication with me has been excellent and she has kept me updated throughout every step. This has been a really smooth and pleasant experience especially as this is my first time private renting an apartment. Emma at Ascend has also been very helpful during the process of background credit checks,paperwork etc. I really appreciate how regular the communication has been as I’ve not been left in the dark about anything. I would 100% recommend anyone going with Ascend to look for a property and I would recommend Rebecca and Emma along with the rest of the team as everyone I’ve encountered has been so polite and helpful.

Dawn · 15 August 2023

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for taking the time to leave us this lovely review, we have passed on your kind comments to Rebecca and Emma too!

5/5

Trustpilot

Louise James from Lettings has been…

Louise James from Lettings has been amazing throughout the whole journey! Thank you

Asab · 12 October 2026

5/5

Trustpilot

Thankyou Rebecca/Ascend!

For my first time renting a property and finding the right estate agency I can honestly say I’m pleased with the help I have received from the staff at Acsend. Especially Rebecca Evans who I’ve been most in contact with over the last week. She has been so helpful and lovely answering any questions I’ve had and making me feel at ease with the viewings/information of the property. Also, any communication from her has been at a fast pace and has gone smoothly. Just want to say thanks so much Rebecca for your patience and help we’re very appreciative.

Molly · 29 June 2023

Agent replied · 12 June 2024

Hi Molly,Thank you for this amazing review! We have passed on your lovely comments to Rebecca too.

5/5

Trustpilot

Exceptional Service....

I would like to take this opportunity to thank Mark Lewin for his dedication, help & support in managing my property portfolio. His professional approach & sound advice is definitely commended, easily contactable, efficient, reliable & very knowledgeable. As a landlord, I am delighted to be working with the team at Ascend Properties, dealing with experts who I can truly trust; it gives me a peace of mind & confidence working with professional agents in handling my property affairs, definitely highly recommended!!

Suzanna · 29 June 2023

Agent replied · 12 June 2024

Hi Suzanna, We're over the moon that as a landlord of ours, you are very happy with our service, and in particular Mark your Portfolio Manager! Thanks for taking the time to leave this review, we have passed on your kind comments to the team.

5/5

Trustpilot

Aleaya Afzaal is wonderful and…

Aleaya Afzaal is wonderful and efficient. I had been chasing money I was owed and it caused stress to me. Aleaya seems to be a new member of staff because I had not had dealings with her before. Aleaya is fantastic and so helpful. She sorted my refund right out and I am very grateful to her. Aleaya is an asset to Ascend. Thank you!Additionally, I have very fond memories of my cute little flat I had with Ascend and I’ll forever remember it. Thank you Ascend.

Miss · 22 June 2023

Agent replied · 12 June 2024

Thanks so much for taking the time to leave us this review, it's lovely to read and we're glad you loved the property!

5/5

Trustpilot

Excellent support with move in

Aleaya was super helpful regarding our moving in issues! She was on hand to answer my calls and was quick to arrange contractors to fix odd bits, keeping me in the loop at all times! She provided us with all the contact details we needed to directly contact property management and caretakers ourselves.The team are really responsive and have made the whole move-in process straight forward and effortless. I couldn't fault Ascend so far and have no concerns getting support should we need it in the future.

Rebecca · 21 June 2023

Agent replied · 12 June 2024

Hi Rebecca, Thanks so much for leaving such a great review! We're delighted Aleaya has been able to resolve all of your queries and help you get settled into your new home - we will be sure to pass on your kind comments to her.

1/5

Trustpilot

Extremely unprofessional, left us nearly homeless

We applied for a property through Ascend Living, paid a holding deposit in full, and completed all referencing. Just 2 weeks before our move-in date, we were informed that the current tenant had not vacated and no confirmed move-in date could be provided, leaving us with no choice but to withdraw our application. By this point, we had already given notice on our current property. Thanks to Ascend Living’s last-minute communication, we were left scrambling with nowhere to go. We provided our bank details and requested a refund of our holding deposit. Emails have gone unanswered. We also needed Ascend Living to contact the referencing company (Let Alliance) to confirm our application was withdrawn, so we could proceed with a new property. Despite calling on three separate days, we were repeatedly told someone would follow up, nobody did. Our new referencing remains on hold as a result leaving us in a homeless situation in one week’s time. This level of negligence has caused serious stress and financial uncertainty. We would strongly advise others to think carefully before placing a deposit with this agency.

Lin · 23 May 2026

1/5

Trustpilot

After living in the property for 8…

After living in the property for 8 months I was advised Gas safety certificate was due to expire , Gas engineer came and tried to isolate boiler as flu was not correct as it was white and should be black for UVrays easy fix would be black tape but we had to take extra time off work to get this done , when the gas fitted arrived the persimmon joiner did not turn up so I did the joinery work , Gas fitter complete job and phoned his foreman to sand /cement around flu this has still not been done until my tenancy had ended on 14/5/26. I had read reviews regarding getting deposit back which seems to be a real problem , I was not getting caught out and left the house immaculate until the report from there surveyor came through and believe me they are an absolute disgrace, the property has been lived in for 13 month by a family of 4 and they expect it to be handed back in show room condition, this is a persimmon home I had to get it cleaned the 1st day I moved into property as it was dusty and dirty , property looked fine at 1st viewing but on looking you can see nail heads from plaster boarding that hasn't been skimmed over ,plastering in hallway is shocking on close look and I'm meant to put these right , I'm an empty homes supervisor previously a property renovator, all toilet seats should be replaced for hygiene purposes not at this company I would stay well clear and I hope someone from Ascend replies to this review

Tom · 21 May 2026

1/5

Trustpilot

This is a warning to anyone who goes…

This is a warning to anyone who goes with Assend living, don’t do it . It’s impossible to get your full deposit back , they take weeks to get it assessed then give you a massive bill . They have no intention of giving you the deposit back at all . It’s a joke and disgusting how they treat their tenants. I even arranged a pre check to come and look at my property and they didn’t even bother turning up to it and then gave me a bill , which was 85% of my deposit absolute scam . Tell you what you want to hear and drag there feet giving you any money back . Been 3 weeks now and I had to chase them , got the bill yesterday and now I have to make a complaint to someone else which will take another few weeks . Just a disgrace how they operate, anyone leaving Assend god help you . Boycot this company

Geoff · 7 May 2026

2/5

Trustpilot

Disgusting Service 🤮.

Really not happy about the service what so ever, I was originally speaking with will who showed us a 4 Bedroom house that was available and we were first in line to have it. (Still Available Now) We still want this house and it would be a dream come true. However I called up today and got through to an Emma who was so rude. She said that she would send over the documents to get the application sorted and then put down the holding fee. Now we filled out the documents and then we had a phone call… In this phone call she stated that “well I’m the only one working as I am not lucky enough to have three days off” (ok I didn’t ask?) then proceeded to tell us there is no point going for this house as I would fail to do so with my credit just because I had a DMP. I disagree with this so much, I spoke to citizens advice and they stated they can’t do that. They should check references, Guarantors and our income. Now even though “Emma” said this I also deep searched mine and my partners credit files and like I already told her we have no CCJ’s, No IVA or anything like that. She refused to then work with us and began with I’ll talk to management tomorrow and see what we can do, I then said what if I wiped all of the issues and paid of all creditors now and proved it and then she said “No Point as we wouldn’t be able to see that and see if it’s legit”. Now no offence I understand that rules have changed as of 1st of may but I have legal teams telling me this was potent managed especially when I said my guarantor makes £170k a year her words were “lucky for some.” That’s so inappropriate and not needed especially after telling my partner and I that there is no point going for our dream home. Anyways the honest review is that it was poor customer service and we got shut down with no help what so ever, I even explained that we are going through a tough time with two SEN kids and my partner fighting her ex husband in court with the kids let alone the reason we have to move is cause our private landlord is kicking us out all just to be met with “well I’m sorry but there’s no point and nothing we can do”. Sorry but legal companies are telling me different. I will be calling tomorrow to talk to management myself to sort this and to put in a complaint.

Kieran · 5 May 2026

1/5

Trustpilot

I’m a landlord and this is a warning to…

I’m a landlord and this is a warning to avoid using this letting agency for potential landlords or tenants. It’s one failing after another, it started with ascend charging me too much for management and after I raised this with them I got my refund back! Furthermore I was getting paid late, in the end after many many hours of emails and phone calls I eventually got a resolution. Lastly we had to put in a claim for some of the deposit due to damage in the flat, the information sent to tds was wrong and for the amount Claimed was one third of what I got, the information to the tds wasn’t even properly put in as a claim… lastly and this one is the worst… you can’t get hold of the pertly managers unless you hound them daily! The complaints team are bias it seems they side with their own( shock horror) judging by my experience of others and myself here! No need to waste time with apologies or to discuss further as I don’t have time… just one word of advise for potential landlords is to AVOID

Rajiv · 6 March 2023

Agent replied · 12 June 2024

Dear Rajiv, Thank you for your feedback, however it is disappointing to learn that you had faced some issues during management.You were initially on an incorrect rate for management which was our error, and as you have highlighted, any overpayments were refunded to you as soon as it was raised. As you are also aware, your tenant was using an incorrect rental payment reference for a sizable period of their tenancy meaning that funds couldn’t be correctly allocated, this again was resolved by the team, and all proceeding rent was provided in a timely manner.The TDS claim was made as instructed and a fair adjudication was given, but an omission of a £30 fob unreturned by the tenant was brought to our attention for which you were offered this amount independently at Ascend’s cost, which you declined. We’re aware that you have been provided with our company complaints procedure in light of your recent concerns but have not chosen to raise a complaint as of yet. If your stance has changed and you do wish to raise these further, we are happy to look into this for you. Despite the concerns you have raised above having already had a fair resolution, we do respect your opinion, and apologise for your experience and any inconvenience you've had. Kind Regards,The Ascend Team

1/5

Trustpilot

I’m a landlord and this is a warning to…

I’m a landlord and this is a warning to avoid using this letting agency for potential landlords or tenants. It’s one failing after another, it started with ascend charging me too much for management and after I raised this with them I got my refund back! Furthermore I was getting paid late, in the end after many many hours of emails and phone calls I eventually got a resolution. Lastly we had to put in a claim for some of the deposit due to damage in the flat, the information sent to tds was wrong and for the amount Claimed was one third of what I got, the information to the tds wasn’t even properly put in as a claim… lastly and this one is the worst… you can’t get hold of the pertly managers unless you hound them daily! The complaints team are bias it seems they side with their own( shock horror) judging by my experience of others and myself here! No need to waste time with apologies or to discuss further as I don’t have time… just one word of advise for potential landlords is to AVOID

Raj · 6 March 2023

Agent replied · 24 December 2024

Dear Rajiv, Thank you for your feedback, however it is disappointing to learn that you had faced some issues during management.You were initially on an incorrect rate for management which was our error, and as you have highlighted, any overpayments were refunded to you as soon as it was raised. As you are also aware, your tenant was using an incorrect rental payment reference for a sizable period of their tenancy meaning that funds couldn’t be correctly allocated, this again was resolved by the team, and all proceeding rent was provided in a timely manner.The TDS claim was made as instructed and a fair adjudication was given, but an omission of a £30 fob unreturned by the tenant was brought to our attention for which you were offered this amount independently at Ascend’s cost, which you declined. We’re aware that you have been provided with our company complaints procedure in light of your recent concerns but have not chosen to raise a complaint as of yet. If your stance has changed and you do wish to raise these further, we are happy to look into this for you. Despite the concerns you have raised above having already had a fair resolution, we do respect your opinion, and apologise for your experience and any inconvenience you've had. Kind Regards,The Ascend Team

5/5

Trustpilot

Faye was courteous

Faye was courteous, responsive and concise as always.

Emmanuel · 25 February 2026

Agent replied · 5 June 2026

Thank you for taking the time to leave a review.

1/5

Trustpilot

Terrible deposit response time

Terrible deposit response time. Had to pay for a notary to sign a statutory declaration. They took over the time they had to respond to sorting out the deposit. I initially disagreed with the deductions but they said they would let the deposit service handle it and no response since. I chased them up when I decided I didn't want the hassle of going through the dispute process which they where counting on. I would warn people to stay away from them as they will try there best to take all of your money but tell you before hand that "I think you have a good chance of getting all of your deposit back".

JOSEPH · 16 April 2026

5/5

Trustpilot

Excellent service

A very smooth process, far better than the three independent letting agents who we had applied with finding our new house. Specifically, Emma in the lettings team was MAGNIFICENT. Person centred, transparent and went over and above to ensure we were informed throughout. Would highly recommend, and will use again if we rent our next property.

Clarke · 28 September 2026

1/5

Trustpilot

Extremely, unethical property management company

Extremely, unethical property management company!-From the top, extremely dishonest business owner / broker, Mr Boone, and, General Manager. -Orchestrated a constructed eviction by denying my valid RA, for afternoon maintenance due to disability. -The converted, detached garage never had a situs address. So, no 911 or mailing address. -The mailboxes did NOT lock, habitability violation. The neighbors stole our mail and, packages. -Raw sewage overflowed into the main houses yard for about 6 weeks. -Ascend would NOT keep the main gate locked with a vacate, main house. -My toilet did not flush for over 30 days. -There was no address in either structure: main house and converted garage. Deliveries were problematic. -Broken glass and goat heads littered the yard. -A registered sex offense lived nextstore yet, Ascend advertised the rental as good for children on a corner lot with no locking gates. -Refused to issue my security deposit even though I left it better than I found it. -Mr Boone called me, in the morning, denying my valid RA, expecting me to delete a truthful Google review to be “issued funds” (censorship). I refused.

Lara · 14 October 2024

1/5

Trustpilot

poor service

went to view a house and contact will kent via email. while emsiling him he stated that he couldnt find my name on the system. he then said he had spoken to his manager who is happy to go ahead with the application, then the next day after numerous emails of him asking many questions regarding my credit file, he then said i would need a guarantor, but then i said i shouldn't do as i dont have any ccjs ect. he then said that i need to view the house again but could not do the viewing for over a week later. it honestly seemed like he just could not be bothered to but my application in. what a failure to a company.

Chris · 17 March 2026

4/5

Google

I had an appointment to view a house in Burnley today but when I went to view it there was nobody there. I phoned the office and a very nice lady gave me Abigail's number as she was the one dealing with it. I phoned and left two messages on Abigail's phone asking what was happening. I waited half an hour then left. I phoned again a while later and this time Abigail returned my call saying that everyone had been contacted yesterday and had their appointments cancelled. I told Abigail that nobody had phoned me and I had no missed calls or voicemail messages that day. Abigail said she would phone me back when she stopped driving. I waited for 3 hours then decided to phone Abigail again. This time she didn't answer, just sent a text message saying that it said in the diary that they had phoned and left a voicemail yesterday. I find this odd as I had already told Abigail that I had not had a missed call or a voicemail. I can only think that they must have phoned the wrong number. I had no apology from Abigail and can only say that this is very disappointing and certainly isn't the way to treat people. Since I wrote my review yesterday Abigail has been more than helpful and apologised for her mistake of phoning the wrong number. She has been very helpful today, meeting up with me to view a property and doing her upmost to help me to find the right house. Thanks to Abigail for all of her help. I have now changed my review from 1star to 4stars. Much better service today👍👍👍

Patricia · 13 June 2022

Agent replied · 12 June 2024

Thank you Patricia, We are so glad things have been resolved.

5/5

Trustpilot

Mark Lewin

Ascend have looked after my rental property for several years and I rate them very highly. In particular Mark Lewin who is always on hand, answers emails promptly and has recently gone above and beyond when I needed his help. Even though I only have the one property and my account is probably just a drop in the ocean compared to others, he is always helpful, friendly and courteous.

Sue · 23 June 2023

Agent replied · 12 June 2024

Hi Sue, Thanks a lot for this fantastic review! No matter the portfolio size, we have the same high standards for all our customers, and we're glad you've experienced this with your Portfolio Manager, Mark. We will be sure to pass on your kind words too.

5/5

Trustpilot

Louise has gone above and beyond to…

Louise has gone above and beyond to help me and I appreciate this so much, she is by far one of the best people I have met in life that even stayed extra to get me sorted to her I wasn’t just a customer I was a person in need and she has a heart of gold.

Chan · 18 August 2026

1/5

Trustpilot

Still waiting after 5 weeks for someone…

Still waiting after 5 weeks for someone to come out to sort electrics out. We have reported this so many times followed the correct procedure, promised someone would be in contact. Said it had been through as an emergency. ?! Electrics keep tripping. The dishwasher works then stops half way through. The cooker, lights, boiler, fridge/freezer and lights and sockets in the back 2 bedrooms are also connected to the circuit?? This is a family household and with the cost of rent the service isn't acceptable!

Julie · 27 February 2026

5/5

Trustpilot

We had an amazing experience from start…

We had an amazing experience from start to finish Rev Uppal was nothing but amazing to us, she made our dream come true, answered more then enough questions we had to ask, spent more time that she definitely should have with us. Professional through out and soo friendly, We are soo excited to move into our home and that’s all thanks to Rev.

Jamillah · 16 April 2025

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Ascend's Google reviewsLeave Ascend a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Ascend hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Padiham.

What do you need help with?
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent