Trusted Agent profile · Manchester

Reeds Rains reviews in Manchester

3.9

★★★★★ Good

2,581 reviews across 2 platforms

29, Whitworth Street West, Manchester, M1 5ND

Part of Reeds Rains Favsco 23, see every office.

Reeds's office in Manchester, at 29, is rated 3.9 out of 5 across 2,581 reviews on two platforms, including 614 Google reviews rated 4.5.

Google logo

4.5 / 5

614

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

1,967

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Reeds Rains hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Manchester.

What do you need help with?

Reviews

Every review we hold for the Manchester office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

By being cared for by a great crew at…

By being cared for by a great crew at Reed Rains staff always cheerful friendly and helpful guiding us through the maze of selling our house. Would totally recommend them everyone.

M · 9 March 2026

Agent replied · 21 March 2026

Thank you for this lovely review!

1/5

Google

Avoid Avoid Avoid!!! Never deal with this company. Secured the tenancy a month ago, paid the whole year’s rent in advance. They didn’t have a decency to a proper cleaning even after paying whole year’s rent in advance. Not removing the broken furniture, been asking them for last 5 days. Half the lights are not working, have to call every day to give them a reminder. Smoke alarm is making really annoying ticking sound every 30 second. Not removing the safety hazards from the apartment. Before I paid the rent, the response was really fast now they are taking forever to get back. The property manager Jordan, I’ve talked to him multiple times and whenever I contact again, he forgets half the things that were mentioned to him, sent him videos/ photos 5 days ago about the lights and everything else and today when I asked him when the electrician is coming, and he had no idea why the electrician was needed. As per them, the broken furniture that could be a safety hazard for my 5 years old son, is considered wear n tear. Their own contractor agreed with me and submitted the report for the same. Any decent company/property manager would take care of these things before the tenants are moved in especially when they have a whole month to do so. Their excuse that the electricity was not connected, it’s pay as you go smart meter, just put in 5£ and check if all the lights are in order, Or after the whole year’s rent in advance, you can’t afford 5£, ask me to do it, I’d have happily done it. Now we sit in the dark, waiting for their response. They take forever to get back to you!!!

Muhammad · 26 August 2024

Agent replied · 25 October 2024

Hi Muhammad, I'm sorry you feel you've needed to leave this review. I can see that Jordan is dealing with the issues you have reported so hopefully everything will be resolved soon. We are the managing agent so ultimately have to take our instructions from the landlord. Kind Regards Greg Davies, Senior Branch Manager.

5/5

Trustpilot

I highly recommend Reeds Rains for selling a property

Reeds Rains were friendly yet professional throughout the process of selling my house. They stepped in and helped, when the solicitors were making a stressful situation even more stressful, and sorted things out so that I did manage to exchange and complete on the sale. I'm pretty sure that without Madeline and the rest of the team in the Gosforth office, I would still be trying to exchange contracts and could have easily lost the sale. Thank you all so much

Maggie · 2 October 2023

5/5

Google

Jennifer of Reeds Rains handled the whole sale efficiently and professionally through from start to finish with great advise right along the way. I always felt we were being kept informed every step of the way and dealt with any discussions quickly by phone and follow up correspondence via email. Would Highly recommend Jennifer handling the sale of your property. A BIG thank you from us!PositiveResponsiveness, Professionalism

Denis · 26 August 2021

Agent replied · 19 June 2024

Thanks Denis. Delighted it all went through in the end. Kind Regards Greg Davies

5/5

Google

Working with Lucia at Reeds Rains to manage my property is a pleasure. She always explains things well and is diligent in her work 🫶🏻 …

Steven · 9 April 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Steven, thanks for leaving this review about your property manager, Lucia. I'm delighted you are so satisfied with the service she is providing. Thanks again, Greg.

5/5

Trustpilot

I like R&R as the sale process was…

I like R&R as the sale process was smooth and went well. Most importantly, they are incredibly good to mange everything from first visit of the property to sell it off!

Muhammad · 14 October 2026

5/5

Google

Reeds Rains has been incredibly helpful throughout the house-buying process. Their communication is excellent, and they always respond promptly, making the whole experience much smoother. Highly recommend their services!

Rin · 25 September 2024

Agent replied · 25 October 2024

Thank you for leaving this review, I'm delighted we have been able to help. Thanks again, Greg

5/5

Trustpilot

Adam's expertise sets the standard in Folkestone

Adam at Reeds Rains Estate Agents in Folkestone is a standout professional. Having bought two properties and sold one unit through their services, I can confidently say they're unmatched in professionalism and dedication. With experience in the real estate business, I've found no team more committed to excellence. Their success secret? Exceptional follow-up throughout the process. Reeds Rains Estate Agents, is our go-to in Folkestone. Highly recommended for a trustworthy real estate experience!Many thanks, Edwards and Dan

Edwards · 16 November 2023

2/5

Trustpilot

Discriminate against the elderly

Well it was shocking from the start and got worse quickly. Agent turned up late, didn’t know where the property was, I found the right door. Did know how much per month so that was a surprise but I did know that. Despite that I put in an offer to rent as require a place to live due to a severe fire in my apartment which my elderly mum was lucky to escape and the place was close to my flat. Going through the process the agent apologised as she put the property was available on the ad however she said it should’ve been the 29th Sept, so had to push for the 22nd as a move in date. Now it’s looking heavily unlikely as the Right to Rent doesn’t cater for what the retired and elderly have documentation wise and the agents (Aky) stick to this even though there’s exceptional circumstances as documentation was lost in the fire and homeless. In these cases this needs to be questioned and fed back to management. No wonder homelessness is on the rise. Absolutely shocking customer service all round and now we have nowhere to live because we chose the wrong place.

Nicola · 18 September 2025

5/5

Trustpilot

Reeds rain - Manchester - Sofia Shabhaz

I recently purchased a property and had absolutely outstanding support from their mortgage advisor, Sofia Shabhaz. She advised me through the purchase of one property being sold through Reeds Rain. This unfortunately feel through, but as part of their service they provided free mortgage advice for the purchase of another property which wasn't sold through Reeds Rain. Sofia was not only available and easy to contact but a pleasure to deal with and highly professional.

Patrick · 29 June 2018

Agent replied · 14 June 2024

Thanks so much for your review Patrick! It's great to hear about your experience, and congratulations on buying your home.You might be interested to know that if you recommend a friend, and they book a sales or lettings valuation with us, then both you and your friend will receive a £50 Amazon Gift Card. More info here: https://www.reedsrains.co.uk/refer-a-friend

1/5

Trustpilot

0/10

If I could review this estate agents lower I would. I initially signed for a property in 2021 with a partner - they messed us around for weeks at a time and made the moving in process as stressful as possible which lead to them finally releasing the keys after office hours despite having a moving van waiting all day. Immediately after moving in we had to make a formal complaint due to having to wait over 8 weeks for acknowledgement on maintenance issues. Not something you want straight after moving into a property? Not to mention later going 3 days without heating or hot water in the height of winter.They shut us up by offering to pay compensation of £150 for the inconvenience.However, later in the tenancy the other tenant moved out leaving me, a single young woman, living alone. The landlord, an older gentleman, turned up to the property without notice several times. On one occasion, I granted access to the property for him to review some damp problems, whereby he made multiple inappropriate comments about how my tattoos would look better without my clothes on, and that I was safe going upstairs alone with him. A few days after this, he knocked on the door at circa 7pm at night asking me to go for drinks with him.Being a woman living alone, knowing that this man is aware of this and is in a position of power, I didn't speak out until the end of the tenancy.This landlord then decided to claim over £700 of damages from myself. Luckily, we used the Zero Deposit Guarantee scheme and so they disputed this on my behalf and over £500 of this claim was rejected. Leaving me to pay just under £185 which was settled at the end of 2023.However, over a year after the end of the tenancy, Reeds Rains has just contacted me stating that I owe them £22. A reminder this was paid in 2023, the year that the tenancy ended.I would never ever recommend anybody to use this estate agents, it's a law suit waiting to happen and they clearly don't care about the safety of their tenants from landlords taking advantage of their position nor do they communicate with each other at all and prefer to harass previous tenants.

Rebecca · 24 July 2024

Agent replied · 24 August 2024

Hi Rebecca,We understand your frustration and disappointment with your experience. We take all feedback seriously and will use it to improve our services. We apologize for the inconvenience you experienced. We would like to investigate this further - you will receive a request from Trustpilot for more information.Regards,Reeds Rains

1/5

Trustpilot

Reeds Rains at Chapel House. Worst agent in the North East

Reeds Rains at Chapel House. We recently bought a house and these people were unfortunately the acting agent. The vendor wasn't happy with them and neither were we. What a rip -off. Talk about giving the industry a bad name. Charged us £60 to carry out an I.D. check when we were stood in their office with our official documents. No, we can't take a copy, you have to pay a fee and use our app!! So we paid under duress as we wanted the property. The app simply asked us to upload the documents. As if that made any difference as opposed to them photocopying or scanning them themselves. During the next six to eight weeks of the process, we never had one single phone call from them giving us any update. When we rang them close to completing on the purchase we were told they would ring us. They didn't!! I have dealt with other agents as an investor and for private purchases. These people are pathetic and a disgrace to the industry. Don't touch them with a bargepole. Useless!!

Dave · 12 July 2024

Agent replied · 24 August 2024

Hi Dave,We understand your frustration with your recent experience. We value your feedback and will use it to improve our services. We strive to provide a positive experience for all our clients and are disappointed to hear that we fell short of your expectations.Regards,Reeds Rains

5/5

Google

Jennifer is impressively professional, efficient and friendly. She acted quickly to get our flat on the market and, based on deep knowledge of the local market, priced it well. Viewings came rapidly and were managed in blocs, so that a "buzz" was created and offers followed immediately. A sale was agreed, within a week, at above asking price. Totally professional - and at a competitive rate!

Joe · 20 June 2021

Agent replied · 19 June 2024

Hi Joe, great to read such a glowing review about Jenny and the strategy we employed to secure a strong offer above the asking price. Kind Regards Greg

1/5

Trustpilot

Carol is rude

Carol at the Ashton under lyne branch is lazy and rude. Couldn't really be bothered when viewing a house and was looking at me like I'm poor when I actually purchased outright with no mortgage. When I called the branch to put an offer on a house she took my offer then never called me back. I chased and she rudely laughed at me down the phone saying I wasn't in a position to purchase said house (how would she know this?) so I withdrew and bought another with home estate agents.

Mr · 11 July 2024

Agent replied · 24 August 2024

Hi there,Sorry to read your review, we take your feedback extremely seriously. We would like to look into this further for you but we require more information. You will receive a request from Trustpilot for more information.Regards,Reeds Rains

5/5

Trustpilot

Look no more, Nicola, Craig and Dea are your people…

Sold our flat with Reeds Rains Estate Agents Plaistow. We had exceptional service from start to finish, thanks to Nicola, Craig and Dea. Their professional photos were taken immediately after we signed up with them, all of the viewings were handled professional.Nicola from Reeds Rains Estate Agent Plaistow has been excellent. She was professional throughout. She listened and acted to suggestions as well as providing advice and support. The real unique difference to other agents is she was always available working well beyond office hours as she really puts her heart and soul into her business. Definitely recommend to anyone looking to sell their home.

D · 18 July 2023

5/5

Google

I recently purchased a property via Reeds Rain and they were brilliant. The estate agent Dominic was really helpful and we also dealt with a sales progressed Laura Croft who was sometimes more helpful than my own solicitor. Thank you for making this whole process painless and easy! :-)

Sabina · 20 June 2023

Agent replied · 19 June 2024

Hi Sabina, thanks for the review. I'm delighted Lara was able to progress the sale efficiently for you. Thanks Greg

1/5

Trustpilot

I strongly advise against using this…

I strongly advise against using this property management company. My experience with them has been nothing short of dreadful. I was constantly having to chase them for updates on the tenant eviction process. As of June 20th, I was told the matter was "under investigation." However, it wasn't until July 1st that I was finally informed the tenant had vacated the property, with rent paid through May 31st. In retrospect, this means my property sat vacant for an entire month with no notification from the agent. This is an absolute disaster and a complete dereliction of their duties as the property manager.The level of incompetence, lack of communication, and failure to keep me informed in a timely manner is unacceptable. This agent has provided the worst service I have ever encountered. I would caution any landlord against entrusting this company with the management of their rental property.

Divine · 1 July 2024

Agent replied · 24 August 2024

Hi there,Sorry to read your review. We would like to look into this further for you. You will receive a request for more information directly from Trustpilot.Regards,Reeds Rains

1/5

Google

They were unprofessional from start to finish. From the initial rental process through to move-in, we repeatedly received misinformation and experienced a complete lack of communication between team members. …

Prova · 16 February 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Prova, I am very sorry you feel you have needed to leave this review. I cannot find your details on our system and therefore cannot comment on the issues you have raised, however if you wish to email me at greg.davies@reedsrains.co.uk I will happily investigate the matter for you. Kind Regards Greg Davies, Associate Director.

5/5

Trustpilot

Wonderful! Really very helpful

You were really very helpful, listened & understood. Some agents just wanted to give a valuation without viewing our home and seriously undervalued what it was worth.The viewings were on time, you obviously know what you are doing as it sold in a week, quicker than we expected.All in all a very pleasant experience.Thanks, will recommend your professionalism to others.

Mr · 4 September 2024

5/5

Trustpilot

Fantastic company

Fantastic company, always ready to provide good advise , would seriously recommend them to all my friends and family.

Mrs · 14 May 2026

Agent replied · 23 October 2024

We're so glad you had such a positive experience with us and appreciate your kind words! Regards, Reeds Rains

1/5

Trustpilot

Reeds Rains (Wilmslow branch) - disorganised and lacking in customer focus

I acted for a family member who had received awful service as a tenant through Reeds Rains (Wilmslow). After signing their agreement and prior to moving in, Reeds Rains allowed the Landlord to remove the sofa and armchair from the Lounge - despite the apartment being let as 'fully furnished'! Therefore the tenants purchased a leather sofa for £749. This was then donated to the landlord upon vacating the apartment. Despite this obvious gain for the landlord, Lavinia Cachon for Reeds Rains Wilmslow then found every excuse to not return the deposit. 17 weeks after the agreed Check Out report, Lavinia sent to the ex-tenants an unsubstantiated quotation from the landlord claiming £1075 in redecorating costs!Due to Lavinia's poor dealing with the landlord, the deposit was held back beyond the miserly 3 months from vacating which is the expiration of any 'protection' through mydeposits. Mydeposits then refused to raise a dispute!Only finally resolved (mostly) by a 'cry of help' to Director level.

Andy · 26 June 2024

Agent replied · 24 August 2024

Hi Andy,Were very sorry to hear about the experience your family member received regarding the deposit. This is an issue that has been raised with our property maintenance team, as they deal with all deposits. Regarding the furnishing, a landlord is able to remove any item before move in. From what I understand about this situation is that Lavina emailed the tenant regarding a dispute in September 2023 but didn't receive a reply till Jan 2024 meaning the tenant was out of their period to raise a dispute through mydeposits. I'm not sure why this email wasn't replied to for 5 months but this did have a contributing factor as to why your family member wasn't entitled to their deposit back. Regards,Reeds Rains

5/5

Google

Best letting services ever that you can get. Very professional and considerate when it comes to family issues. The response also is very quick to any issue you as tenants might have. Joe Taylor was managing my property and he was very professional and helpful in all aspects. Many thanks for letting my period at UK very easy with your services 😊PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Jokha · 20 June 2021

Agent replied · 19 June 2024

Hi Jokha, thanks for the review, good luck with your move home. Kind Regards Greg

5/5

Trustpilot

It was/is stressful and it took a long…

It was/is stressful and it took a long time to sell just over 20 weeks but it appears lots of properties took a very long time due to the way the market was/is. But the staff at Reeds Rains were so helpful always. I feel I can call them anytime and ask as many questions as needed . Thank you To stuart the manager . Hanna Lydia and Kerry Thank you all so very much

Ellen · 31 October 2023

5/5

Trustpilot

Great experience

Alex has been super helpful and efficient when it came to negotiations. Thank you for helping us with buying our first property.

Erika · 27 November 2024

Agent replied · 23 December 2024

We are thrilled to hear about your positive experience. We appreciate your kind words about Alex's dedication and efficiency. We strive to make the home buying process as smooth as possible for our clients.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Reeds's Google reviewsLeave Reeds a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Reeds Rains hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Manchester.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent