Every review we hold for the Holmewood office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotRead this review if you’ve even contemplated buying from this bunch of morons…
Annoyed at even having to rate one star, these are the biggest cowboys in existence and anyone buying from them must need their heads looking at - bought old school field at back of my parents property, flooded their house and garden through total excavation of the site causing £30k damage (refer to BBC East Midlands, Notts TV, Nottingham Evening Post for extensive coverage along with many other local publications and involvement from local and now national MPs). Have admitted liability verbally, now denying, rude arrogant and obnoxious to the extreme, deny deny deny, local council even intend to start litigation, making pensioner residents and victims of their criminal damage ill from stress - if this review doesn’t paint a clear picture for you of how much you should take your hard earned money elsewhere then I don’t know what will - send this company down and all who work for it, it’ll be justice well served.
Shelley · 4 October 2023
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat experience with Avant home…
My first time buying brand new house and very pleased with Avant homes. House style and quality is great. Customer care is excellent. Just a phone call or email and all sorted. They help us all the way with buying process. I would not hesitate to buy another Avant homes or recommend to anyone. Site managers are always around and I can call them anytime for help. Thank you Avant Home
Su · 25 November 2020
Agent replied · 12 June 2024
Thank you for your review SuIts great to hear how happy you are with your new home, and the service you have received from our sales, Customer Service and site colleagues.We wish you many years of happiness in your Avant homeKind RegardsAvant Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotBrecks Lane Rotherham
Great experience so far and James has been really helpful. Explained everything in detail and has been able to answers our many questions on the process.
Lee · 18 February 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotCustomer service
I want to extend my sincere appreciation to Craig Turner for his exceptional assistance during my recent move into a new house. When unexpected issues arose, Craig's prompt response and expert guidance turned what could have been a stressful situation into a smooth transition. His professionalism and commitment to resolving issues efficiently made a significant impact. Moving can be overwhelming, but Craig's support truly made a difference. I'm grateful for his dedication to ensuring a positive experience. Thank you, Craig, for going above and beyond to help. Highly recommended!
A.jennifer · 27 September 2023
★★★★★ 5/5
TrustpilotTibo was class never felt pressured was…
Tibo was class never felt pressured was really informative top notch service 10/10
Emma · 4 October 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotPLEASE PLEASE DO NOT BUY FROM THIS BUILDER !!
This is the second review I have given on here . Customer services north east are a joke . The so called manager Stacey hasn’t even got the decency to contact you herself.. just passed on from one person to another because they can’t keep staff… probably due to all the complaints!! Did have a lovely lady called Julie helping us but she no longer works for them ?! The issues I have had with my property are disgusting ( I could write a book) and am now being forced in to taking them to court after a shocking email I’ve just received!! PLEASE PLEASE DO NOT BUY A HOUSE FROM THESE PEOPLE !! Once they have your money they don’t care!
Jill · 22 September 2023
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery happy
We are so pleased with the service up to now. Louise has been so helpful. We cannot wait to move in our new home in June.
Customer · 5 February 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotFrom start to finish avant made us welcome
From start to finish avant have made us very welcome.Bella Stewart explained in detail the process timescales and information i required to move house.She was very polite and if I had a query she would get back to me with a answer.We were emailed on a Monday morning by Bella keeping us informed during the process of the build.Thank you for your help and making the experience enjoyable for my family.
Simon · 4 April 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotAwful company to deal with and…
Awful company to deal with and unfortunately seems to be getting worse. After three leaking roofs they have eventually agreed to repair felt - think my 5 year old nephew could have done a better job in 5 minutes rather than the 5 months they’ve taken. As mentioned previously they seem to employ sub contractors and sub-sub contractors, therefore no one taking responsibility
Chris · 30 March 2022
Agent replied · 12 June 2024
Hello Chris I’m sorry to hear that you have not been satisfied with Avant Homes. We’d be keen to learn more so that we can assist you in any way that we can.Thank you for taking the time to leave your comments. Hearing feedback from customers is incredibly important to us.In order for the support team to investigate this issue further, please could provide us with:- Your full name- Which Avant Development you’ve dealt with- And your plot numberYou can either update your review or get in touch by emailing support@avanthomes.co.ukKind regards,Avant Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotCroftside Quarter
From start to finish the sales advisor Georgia Taylor at Croftside Quarter been amazing. She never failed to answer any questions we asked, even if she did not the answer she went out of her way to find someone who did. She has always made us feel welcome and greeted us with a friendly smile - we even got a Christmas card from her on completion which was a lovely personal touch!Couldn’t recommend enough :-)
Alana · 7 January 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotFirst impression
Although, the site rep was very busy with customers, she acknowledged us. After we had looked at the house styles on the wall she quickly excused herself to ensure we were OK. I mentioned we had received a text about the show home opening and could we take a look. She gave us directions and off we went. Very friendly.Show home was lovely, but probably more suitable for a younger family.
Kate · 31 March 2024
★★★★★ 5/5
Trustpilot5 Stars for Hawthornden
Before proceeding with the sale we were slightly anxious due to the amount of bad reviews they have received. I can honestly say, at Hawthornden, Rosewell, it’s been 5 stars from start to finish. Now we’re in the property there has been minimal snagging, and any issues have been dealt with promptly with excellent communication throughout. Special mention must go out to one of the site managers, Owen, who has gone above and beyond several times since we moved in.
Mark · 4 September 2023
★★★★★ 5/5
TrustpilotJulie at Wilbur Chase Ruddington was…
Julie at Wilbur Chase Ruddington was absolutely fabulous, fantastic advice, very patient and very professional the best member of staff at any new build house site we have come across. 5 stara.
Gavin · 3 September 2023
★★★★★ 5/5
TrustpilotI'm happy with the purchase: Greensward Point
I'm happy with the purchase in Greensward Point, Easingwold. From the very first call to keys provision, Melanie supported us and made the whole process feel like a breeze. She was on top of everything, keeping me in the loop and answering all my questions faster than I could blink. It's not every day you come across someone so dedicated and knowledgeable. The Site Manager addressed the minor issues that were detected during the home demo, and they were fixed in less than 24 hours. I hope the warranty period will also go smoothly. Another kudos goes to Clare, the regional home coordinator, for her guidance and unwavering support.Highly recommend the Avant team, thank you for building our new home! VL
VL · 31 August 2023
★★★★★ 5/5
TrustpilotFirst time buyers
We recently reserved our first home with Avant at honeyman park. Jacqueline McPhee was very excellent, made the whole process easy and understandable. Very happy and excited for our new home.
Ross · 18 August 2024
Agent replied · 24 August 2024
Hi Ross, thank you for taking the time to share your feedback! We’re thrilled you had a 5-star experience with us. We will pass your feedback onto Jacqueline.
★★★★★ 5/5
TrustpilotLovely and informative sales people
We're are at the early stage of house buying with Avant and so far our experience has been great - the Regional Sales Advisor, Jane, at the Brecks Lane Park development has been really wonderful with us. She's given us a lot of her time - as first time buyers we've had so many questions - and followed up with us via email and check in phone calls which have been really nice. She has been nothing but patient and informative and sent us all the information we've asked for and more as well as helping us consider what extras we might want in our potential new home.Looking forward to the next steps and finding out what deals she has been able to negotiate for us before hopefully moving forward! Will update this review with details on the rest of the experience with Avant Homes as we move through the process.
Isabel · 30 August 2023
★★★★★ 5/5
TrustpilotOlivia & Laura have been so helpful…
Olivia & Laura have been so helpful throughout the process of reserving our home. They made buying our first home a lot less daunting than we expected by answering any questions we had and being thorough with the information they provided. Not to mention the excitement they had for us when reserving our plot was so sweet and made the whole process really special for us.
Holly · 23 June 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotStill receiving diabolical customer…
Still receiving diabolical customer service from this company. Basically blaming their staff errors on me to get out of a payment I am owed . AVOID!!!!!I have a text message showing they handed the form into Kath when they reserved , it’s not my problem that it has since been misplaced . I will continue to leave reviews that I few are appropriate for such dreadful customer service
Mandy · 29 March 2021
Agent replied · 12 June 2024
Good morning MandyThank you for your feedback.We are aware that you have been in discussions with our regional sales team regarding a refer a friend payment. Our records state that you have in fact received a payment for one recommendation that you made previous.Regarding the latest recommendation that say you made. Unfortunately nothing was declared by the purchaser at the time of their reservation to say that you had made another recommendation. The T&C's of the scheme do clearly state state that the purchaser must declare that they have been recommend at the point of reservation to allow a payment to be made.In this instance this did not happen, and unfortunately the scheme does not permit retrospective payments in this regard unless declared at the point of reservation.We are sorry that you are unhappy with this decision here, but are pleased that you did feel happy with your own experience with Avant Homes such that you felt you could recommend two friends to purchase with us.Kind RegardsAvant Homes
★★★★★ 1/5
TrustpilotAvoid at all costs!!!
Avoid at all costs!!!Me and my partner were in the process of buying a property at the Wellington Park, Sunderland site when two days before completion our solicitor told us that the planning permission on the site had not been fully released. We were reassured by Avant that this was an oversight and that the issue would be resolved and that they would submit the outstanding planning conditions to the council which they did. However, on Sunday 6th August we found out, by ourselves, that the outstanding planning permissions had been rejected on Thursday 20th July. Avant had clearly tried to hide the issue hoping that the indemnity insurance that we were in the process of trying to get for the property would resolve the issue. While doing some more digging we found that the same planning conditions were rejected back in September 2022. This means Avant have been, in full knowledge, building properties and selling them without having full planning permission. Further to this our mortgage provider has pulled their mortgage offer which has left us no option to pull out of the purchase since we now do not have to funds to purchase the property. Once again, avoid this development, and Avant at all costs. If you're looking for further information on the planning of this site, it can be found on the Sunderland Council's planning portal where you can type the address in specifically, Laing Close.
John · 21 August 2023
★★★★★ 1/5
TrustpilotDeceived that they will fix everything in a reasonable time
They have replaced the front door twice and to date it does not work properly i.e. my children do not have enough strength to operate it and I also have to use my barge to open it. The plumbing is a disaster, because of water leaks the toilet floor was replaced, the ceiling below was destroyed, the snags reported are still waiting to be repaired, the customer service did not respond to phone calls and emails, every now and then other people ask about the same thing because there is no communication between them, the people in charge of the case are incompetent and often miss the truth and are unable to coordinate activities so that as a result the tiler comes to lay tiles but cannot because the plumber was not there A tiler comes to lay tiles but can't because the plumber wasn't there to dismantle the taps, and there are separate specialists for every little thing, for example one to replace doors, another to plaster, another to paint, another to silicone, and you have to wait for each one. I recommend doing a snag report before swapping contracts. I would also recommend on Facebook Cadley Village neighbours or Avant homes unhappy customer will give you more insight into the standards at Avant Homes AND the quality of work they have done. I don't recommend it, Avant you can block these posts and reviews but the truth will get you.Check with the NHBC to see what the case is for Avant Homes. Over two years I have been battling with them to claim my rights, in that time their rules and regulations for complaints have changed that they can drag the matter out seemingly indefinitely.
Mr · 19 August 2023
★★★★★ 5/5
TrustpilotCan't fault them to be honest
Can't fault them to be honest. Love the house, great build quality, great customer service. After sales for snagging they are on it! They are not happy until you are happy. I was nervous about buying a new build but Avant and their staff have exceeded what I expected. I would recommend buying an avant new build. Great team at Tornley Quarter
Emma · 29 March 2022
Agent replied · 12 June 2024
Hey EmmaThank you so much for your amazing review. We're really proud of our products and service and it's wonderful to hear from happy customers.If you need anything further, feel free to get back in touch with the Avant team on 01924 917684 Kind regards,Avant Homes
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent, 10/10, highly recommend
Recently purchased a house in Monkswood Telford. From start to finish the Avant team have been incredible, Dave and Ian from site, Keana from sales and Tara from customer service. The have been really accommodating, allowed us to view the house loads, kept us upto date with progress and made this a really enjoyable experience. The build quality is excellent, we are very happy and would highly recommend Avant if your looking for a new build.
Mr · 24 November 2023
★★★★★ 1/5
TrustpilotRun for the Hills
I am writing this review 3 years post completion. I absolutely do NOT recommend Avant Homes to anyone. The number of snags in our new build 4 bedroom house, was astronomical. Some examples include: Huge crack in retaining wall, wooden garden fence very flimsily attached to retaining wall + one of the fixtures causing a crack + the fence to sway, garage not conforming to fire safety regulations, missing guttering downpipes/guttering cut short, multiple cold spots + drafts on thermographic survey that correlated with gaps in and around doors etc that should have been sealed (the gap under front door was so excessive that slugs and other insects were getting in!), excessive gaps at various external points allowing for infestation risk (we have bats in the trees nearby which was a huge concern while waiting for this to be fixed), damage to art stone brickwork and cills (literally big chunks knocked out), unacceptable pointing, staircase wall bowing, faulty bifold door glazing, nails sticking out of loft hatch, lawn laid over builder's rubble - eventually had to be dug up and relaid, hole in the garage ceiling, drainage pipework to retaining wall not installed, all installed sinks/bathroom taps and floating toilets dangerously loose, multiple cosmetic/ decoration issues - pretty much everything in the house (radiators/window frames/newel posts) needed worked on by the plastic surgeon to cover up bumps/scratches/defects, most of the white kitchen high gloss kitchen cabinets needed replacing due to cosmetic damage. Decorative staircase joinery woodwork cut short and gap filled with unsightly mastic, doors not latching correctly, visible + cracked boarding joints on all walls throughout the house, multiple failed board joint repairs that Avant now refusing to carry further work on, dishwasher leaked on 1st use, utility room sink overflow pipework leaking, boiler cylinder lagging not secured, shower electronics faulty - showers would randomly turn themselves on. Boiler clunking that took 8 months and multiple visits to diagnose that the pipework had been installed backwards. Rusting on downstairs WC radiator, shower screen support brackets in wrong position causing the shower screens to flex and wobble excessively, fitting of cheap high gloss bathroom fixtures that start to peel after a few months, doors not fitting flush to their frames => rattling if a door or window open, loft insulation not correctly positioned, extractor fans not connected to their vents in the loft, upgraded 5 burner hob scratched, drain inspection chambers not flush with lawn causing trip hazard, broken garden fence panel/rotting fence post. We were the 1st in a culdesac of 4 and when the other families moved in the water pressure in our home dropped whenever the neighbours were having a bath so we had to set up a WhatsApp group regarding who was turning taps/washing machine on etc and when, + it took 4 houses bombarding Avant with complaints to have them take responsibility and sort the issue). When outside drain covers lifted - full of builders rubble. Driveway paving now sinking in places and uneven. After 3 years these are just some of the issues that I can remember off the top of my head. My partner and I work permenant nightshift. The amount of stress, time and hassle these issues caused us, especially over the covid period when my husband was shielding, was atronomical. We were constantly treated with contempt by Avant Customer Services. The default response to raising any issues was to blame the homeowner, say no multiple times + hope the complaint goes away before reluctantly sending someone to even inspect the reported issue. Sometimes our emails were ignored for weeks before having to chase up responses. The quality of the cosmetic repairs undertaken is shocking and does not conform to the ''show home standards, as standard'' promotional material we were bombarded with in the sales office. Even now 3 years after completion there are a few issues we are still chasing up + now having to go down the official complaints route to try and achieve some resolution. We were originally promised a ''goodwill'' gesture by the site team for the amount of time we had to take on our days off waiting for tradespeople. We opted for fence double boarding however the fencing team stated this was not advisable due to our garden being a wind trap. When this was fed back to Avant to ask for an alternative, they subsequently retracted the goodwill offer altogether without reason. In conclusion, if you decide to purchase an Avant Home, brace yourself for several years of stress, disruption, disappointment, + a new home that feels second hand. Once they have your money, they do not care.
Lisa · 16 August 2023
★★★★★ 5/5
TrustpilotShelton’s Village and Patricia are fab!
We bought our home from Sheltone Village with Patricia Anderson. Everyone was amazing! Keeping us up to date and Patricia is so helpful and friendly. Definitely recommend using them, couldn’t fault the service at all!
Francesca · 18 May 2023
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.