Trusted Agent profile

Wright and Wright reviews

3.3

★★★★★

55 reviews across 2 platforms

100 Castle Street, Hinckley LE10 1DD

Wright and Wright's Hinckley office at 100 Castle Street is rated 3.3 out of 5 across 55 reviews on two platforms, including 54 Google reviews rated 3.3. Checked 9 October 2026.

Google logo

3.3 / 5

54

Reviews on Google

This office

Yell logo

1.0 / 5

1

Reviews on Yell

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Hinckley office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

Just sold a house in Barlestone and from the start Wright & Wright were great, Gary is very knowledgeable and knows the local market well, he didn't waste any time organising house viewings etc. His communication about offers was excellent, prompt but also helpful and he didn't take long to find the right buyer for us. Thanks to Louise too for her help dealing with emails and paperwork etc. A very pleasant experience all round, highly recommended!

J · 16 July 2025

Agent replied · 16 April 2026

Many thanks J, it was a pleasure and glad you were happy with the service received, kind regards Louise & Garry

5/5

Google

We can’t thank Wright and Wright enough for the incredible service we received during our house sale. Louise and Garry went above and beyond at every stage, ensuring the process was as smooth and stress-free as possible. They kept us fully informed throughout, providing regular updates and answering any questions we had with professionalism and patience. Their friendly yet efficient approach made all the difference, and we truly felt supported from start to finish. If you’re looking for estate agents who genuinely care and deliver exceptional results, we highly recommend Wright and Wright. Thank you, Louise and Garry, for your outstanding work!

Hannah · 14 December 2024

Agent replied · 11 December 2024

Many thanks for taking the time to write such a glowing review, its is fully appreciated by myself and Louise. Sales can sometimes be tough, and you definitely went through the mill a bit, so glad we got you to your new home.

5/5

Google

I have just moved into my new flat after several months of trying to find somewhere to rent in the local area. Have to say this company has been fantastic from start to finish. From the moment I got in touch about a property I saw on their fb page, Gary and his team have helped me find the perfect place for me and my little girl to live. Cant believe how much time I wasted chasing other estate agents for info on properties that were already gone. I would defiantly highly recommend to anyone. Thanks again

Elizabeth · 26 October 2020

Agent replied · 25 October 2024

Thanks Elizabeth

1/5

Google

Rented through Wright and Wright for a year, and the whole time we were extremely unimpressed. When we first moved in there were maintenance issues with the oven and plumbing for washing machine which took 2 weeks to resolve. During which time we had to spend our own money to get clothes washed at the laundrettes, which was never reimbursed. These repairs also had to be chased multiple times. A house inspection did not go ahead as planned as agent failed to let themselves into the property and tried to accuse us of deadbolting the door, despite us making agents aware the lock was stiff. This resulted in our tenancy being threatened. We had numerous issues towards the end of our tenancy which were never rectified and communication as to what was happening with this was next to none unless it was chased. Despite returning the house in a clean and tidy manner with no damages we were deducted £40 from our deposit from a hob and oven which were not spotless upon moving in. Considering the untimeliness of repairs and the impact this had on us during our tenancy this seemed extremely unfair. Would not recommend.

Emily · 13 May 2024

Agent replied · 25 October 2024

Dear Emily I am sorry you feel you have to vent your frustrations this way, as letting agents we act on behalf of landlords, and repairs are not instant, however all repairs were carried out in a timely fashion, furthermore at no point was your tenancy threatened. Regarding issues towards the end of your tenancy, these were even dealt with after your notice was submitted, so again not sure what your getting at here. Regarding the deduction of £40, this was to clean the oven and windows inside and the blinds plus the cost of two bulbs which need replacing on the stairs. If you didnt want to accept this, you had the right to put the £40 into dispute and the DPS would have asked for evidence from both parties and made a decision, in the mean time you would have still got all the rest of your deposit back. The fact you decided to settle without arbitration, indicates you felt it was a fair deduction. Unfortunately yet another case of a tenant with an axe to grind leaving a 1 star review against an agent, who has done nothing wrong in this instance, the landlord uses there own contractors who were chased, there are many, many replies to your emails, and even assisted in the return of overpaid rent. We wish you all the best for the future.

5/5

Google

Have recently completed the sale of my house after renting it out through Wright and Wright for several years. Garry and his team are efficient and very reliable on both renting and sales. Don't be fooled, I tried another agent for a little while before seeking valuable advice from Garry and have never looked back. A massive thank you! Would definitely recommend and use them again.

Anon · 27 October 2017

Agent replied · 11 December 2024

Thank you for your kind words, its appreciated and glad we could help.

5/5

Google

Highly recommend! We have recently bought a property through Wright & Wright, they have been excellent throughout. Ensuring we are kept up to date on the process and efficiently dealing with any queries we had. The staff are extremely helpful and friendly!

Kim · 16 June 2025

Agent replied · 16 April 2026

Many thanks for your kind review, it was a pleasure

1/5

Google

Came on a Saturday as the opening hours said they were open, travelled to arrive to find the shop closed. Very unprofessional on the phone very offish & unhelpful would avoid if possible.

Vikki · 16 September 2025

Agent replied · 16 April 2026

We had to attend an external appointment, hence the office was closed, we refute your comments about unprofessionalism on the phone, having won the British Property Awards best customer service for 2024 & 2025, part of that process is mystery shopping over the phone.

1/5

Google

Absolutely worst agent ever. Just be careful about your deposits they are just awaiting to eat up your deposit. During our tenancy by mistake we damaged carpet which was no bigger than 3 inches but they quoted us 750 pounds for the same. As the carpet was very old instead of repairing they intended to replace it with our deposit. We never get our deposit back. Be careful.

Dharini · 13 May 2024

Agent replied · 25 October 2024

Dear Miss Upadhyay, we thank you for your time in typing this review of your tenancy, its shows all our landlords both current and future, that we are the best letting agent in the town. Your deposit is protected by the DPS, so we only win cases on a fair basis. May I draw everyone reading this to our independently carried out check out report. Kitchen - Extractor fan is extremely greasy to the touch. Bottom of the oven has burnt-on grease. Bedroom One - Walls have some very light low level scuff marks. Flooring has a iron plate burn mark in front of the radiator. Bedroom Three - Flooring has burn mark to the left hand side. Plus may I also note your issue is with the landlord however you want to give us a 1 star review for your grievance with the landlord "The landlord is taking an undue advantage and trying to replace the entire carpet at our cost" Bit like going to a pop concert and blaming the venue for them not playing the songs your favorite song. Lastly it also shows that the DPS is there for a reason and you did get the vast majority of your bond back and only a partial award was made in favour of the landlord. Just a shame we cannot give tenants reviews on google isnt it. In Summary You rented a house for 9 months which was in good condition when you entered the tenancy and within this short period of time managed to put burns in two carpets and leave the property in an unclean state. The independent inventory company and the deposit protection service found you fell short in your responsibilities and we are pleased to say the landlord and ourselves won the claim.

5/5

Google

Gary and the team have provided me with the very best service. I can not recommend them enough. Very professional.

Des · 13 May 2024

Agent replied · 25 October 2024

Many thanks Des, glad we could help

1/5

Google

Don’t use to sell your house pushed me to pay their choice of solicitor for sale when buyers never even had morgage approval cost me 600 then offered me a cash buyer at ridiculous price as their surveyer tore my property to pieces absolute piss taker

Fred · 23 February 2025

Agent replied · 13 May 2025

Dear Paul, we have absolutely no record of you have ever used ourselves to sell a property, furthermore we only recommend local solicitors and unlike a lot of agents we don’t take commission from them, not sure how your solicitor charged you £600 if your property was subsequently resold, but then you mention a surveyor tearing your house apart, surveyors are independent and governed by RICs guidelines. Happy to talk to you on 01455 250088, but sounds like your just being malicious or have the wrong agent.

1/5

Google

Very disappointed! Had a viewing yesterday, August 9. Agent was very helpful. We had lots of questions but she just locked up and left us in the back garden!! Took a few minutes to find our way out the complex. VERY POOR!!!!

Jonathan · 16 April 2022

Agent replied · 25 October 2024

We have limited time, and I am sure she would have advised you of this, and we always say if you have further questions you can call or email.

1/5

Google

There’s nothing right about Wright and Wright! Would give 0 stars if I could. I’ve rented through many agents in different areas over the last 15 years and this is by far the worst experience I have ever had as a tenant. They do not care about their tenants at all. Promised a secure long term let but would not do a fixed term longer than 6 months and no renewal of contract as they don’t get fees. We went onto a rolling monthly contract with assurances we would be there long term. Unexpectedly received 2 months notice to move out. Coincidentally timed after a 10 percent rent increase and us yet again asking for repairs to be carried out. They will send contractors constantly on the tenants time but never carry out any works. When we moved in the house was disgustingly dirty, uninhabitable, the toilet broken, no running water, house full of rubbish and old broken furniture despite supposedly being unfurnished, garage with a broken lock that was never fixed in a year, leaking shower, wallpaper ripped off the walls. They do 2 monthly inspections. They tried to keep money from our deposit for works that already needed doing and despite us leaving the garden in a better condition than we got it and us having the house professionally cleaned. We were told the landlord wanted the property off the market and they didn’t know why yet straight away they’ve put it back up! I suspect they do this frequently to avoid having to do repairs. I have always paid rent on time, looked after the property and this is the first time I’ve ever not had a full deposit returned. If you are a tenant steer well clear. Unsurprisingly good review I’ve seen is by a member of staff! Do not trust anything they say and spend your money elsewhere.

Emma · 16 April 2023

Agent replied · 25 October 2024

Please contact the office to discuss your concerns, however as your aware we simply just cant retain funds from deposit without agreement or arbitration.

5/5

Google

Excellent speedy, knowledgeable detailed advice given. Very approachable honest and forthright advice given.

John · 16 January 2026

Agent replied · 16 April 2026

Many thanks for taking the time to acknowledge our hard work, appreciated!

5/5

Google

Professional and courteous in all aspects, from initial enquiry to end of tenancy. Dealt with all issues, should they have arisen, promptly and thoroughly. Many thanks.

Matt · 26 July 2025

Agent replied · 25 August 2025

Cheers Matt, all the very best for the future.

1/5

Google

If I could post no stars for these agents for their level of service to us as tenants, I would do so! We have been in our property for 5 months with a long list of basic but crucial repairs not being done. We are not young people and this damp, cold, smelly and expensive shack is telling on our health and well being. I am in no doubt that our very local landlady is well aware of our predicament! On our experience we would not recommend these agents under any circumstances.

Anthony · 26 October 2020

Agent replied · 25 October 2024

The property was a modern house with a cavity wall, the damp you experienced was from lifestyle, the property had been let several times prior and since with no issues. Open windows!

1/5

Google

They are not the right one , deposit has not been refunded , deprecated old carpets were replaced at a cost of new from the deposit . Did not return the scanned inventory report to cross check the quality . The worst estate agents in Hinckley.

Sidharth · 13 May 2024

Agent replied · 25 October 2024

Putting a second 1 star review on after your wife has already reviewed us is a poor move, as already stated in your wife’s review. Burning holes on carpets etc is going to get the result of losing your deposit. Your deposit is protected by an independent scheme and your checkout was carried out by an independent company as well but found you fell short in your obligations.

1/5

Google

I'm sure they are wonderful if you are looking to do business with them however if you have an issue with one of their tenants don't bother!!! Still got a neighbor from hell and Wright & Wright have done nothing about it even though I've pleaded with them. Basically the end response after around 6 months was - aslong as the rent is being paid and I can't 'prove' anything then there's nothing they can do. I have had to get the council involved instead and the local police. Avoid!!!!!!

Abi · 27 October 2017

Agent replied · 11 December 2024

I am sorry but we do not get involved in neighbour disputes, and unless there is evidence, there is not much, we, the council or the police can do.

5/5

Google

I have rented through this agent for over a year and have always been happy with the service provided. Originally I contacted them regarding a house I had seen online and arranged a viewing. After this they kept me informed of when new properties i may be interested in came on the market and once the right property was found they assisted me with making an application. Durring the application process I dealt with 2 or 3 members of staff who always seamed polite and professional. Since then we have only dealt with them for inspections and renewal of contracts and would recommend them above others to family and friends.

Gemma · 27 October 2017

Agent replied · 11 December 2024

Thank you Gemma for your kind words, its appreciated and glad we could help.

5/5

Google

By far the best in town...in Leicestershire... In the world. These guys have bent over back wards for me. Such a great team from the receptionists to the main man. I visited all the estate agents in Hinckley some were rude somewhere cold some were unwelcoming yet these people welcomed me helped me sorted me and continually give me ongoing support throughout can't thank them enough. Down to earth friendly team could not recommend enough.

Emma · 27 October 2018

Agent replied · 11 December 2024

Great, many thanks

5/5

Google

Louise from Wright and wright have been great with assisting with the purchase of our new property. What a professional, lovely and efficient person to have working for you. Would highly recommend.

Jane · 13 May 2024

Agent replied · 25 October 2024

Thank you Jane for those kind words, she is an awesome asset to the firm and has proven over the years to be one of the best sales manager in the county..

5/5

Google

I called to go over some plans for property purchasing and letting. The response was quick and insightful, clearly showing their expertise. I will certainly to contacting and using their services again.

Joe · 16 April 2024

Agent replied · 25 October 2024

Thanks Joe, was a pleasure speaking to you and cant wait to see what you do with the project.

5/5

Google

Wonderfully helpful staff at Wright & Wright were instrumental in my moving from rented property into my own home. From initial viewings, to recommending the most helpful mortgage advisors and solicitors made the whole process so easy for my wife and I that I would whole heatedly recommend using them to anyone looking to buy or sell in the area.

Adam · 27 October 2017

Agent replied · 11 December 2024

Thank you Adam for your kind words, its appreciated and glad we could help.

5/5

Google

Extremely helpful in aiding us find our new home. We had found the private rental market very stressful until we spoke to Wright & Wright and now we are looking forward to our move date!

David · 16 April 2023

Agent replied · 25 October 2024

Thank you for your kind rating.

3/5

Google

Seating lacks leg room you need to be about 5'10" or under to sit comfortable in the balcony. Very uncomfortable so I missed the second half of Groan Ups as couldn't sit any longer in my seat

Chris · 16 April 2022

Agent replied · 25 October 2024

Not sure this is for us.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Wright and Wright's Google reviews

Questions about Wright and Wright

How many reviews does Wright and Wright have?

Wright and Wright's Hinckley office has 55 reviews across two platforms: 54 on Google, 1 on Yell. Reviews may appear on more than one platform. Checked 9 October 2026.

What is Wright and Wright's rating?

Wright and Wright is rated 3.3 out of 5 across all 55 reviews, and 3.3 out of 5 on Google from 54 reviews, checked 9 October 2026.

Where is Wright and Wright's Hinckley office?

Wright and Wright, 100 Castle Street, Hinckley LE10 1DD.

The Trusted Agent

Ratings and review counts checked 9 October 2026. Is this your office? Claim your page.