Every review we hold for the Harlow office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotWorst!
On their FAQ page, under ‘Money’ Q - My financial situation has changed and I can’t afford my home. What can I do?A - In the first instance please get in touch with us as soon as possible to discuss your situation. If it’s a temporary change, then we will work with you to put together a payment plan to defer or spread out rental payments.I have had financial difficulties and repeatedly tried to communicate with Simple life. They have never replied to any of my emails, and continue to harass and threaten me. They have visited my property and left notes on my door. All of which is illegal and completely against the terms they boast about. Dear Simple Life, I’m leaving this here because it appears this is the only way to get your attention. I would like to know I am not dealing with robots, kindly provide your complaints email.
Ossm · 3 August 2022
Agent replied · 29 October 2023
Hello,Thank you for providing us with further identifiable information via Trust Pilot. Firstly, we would like to reiterate the content outlined in our FAQs, we always encourage residents to communicate with us if they are facing any financial difficulties so we can see how we can help to bridge the gap through a temporarily difficult time. We have looked in to your records and can see that all emails and calls have been responded to within a timely manner. We can see that there have been some delays in getting a solutions sorted for you as we have had difficulties getting a response from you throughout the process.We’re pleased to say that since receiving your proposal, we have reviewed and approved this. Adam, our Head of BTR has been trying to reach you this week to run through the plan and any stipulations. If you would be able to get back to Adam as soon as possible so we can move forward with this, it would be very much appreciated
★★★★★ 4/5
TrustpilotGreat Service So Far!
At referencing stage but I’m happy with the services received so far…. Rebecca has been particularly helpful and I thank her for all her support. I’m looking forward to moving in and having a seamless experience with Simplelife.
Tosin · 22 September 2021
Agent replied · 29 October 2023
Thank you Tosin! We're delighted to know you've been well looked after. We will share this great feedback with Rebecca.
★★★★★ 5/5
TrustpilotReally smooth process of finding a home…
Really smooth process of finding a home - a bit of a delay in getting a viewing but then everything went fast. Love the fact that everyone so far seems to have pets and be people like us who couldn't find anywhere else to rent because of them. Lovely warm house. Once we get the dishwasher sorted, will be perfect!
Mrs · 7 March 2024
Agent replied · 24 March 2024
Thank you for your wonderful feedback Mrs Mutkovicova!
★★★★★ 1/5
TrustpilotI’ve been without a washing machine for…
I’ve been without a washing machine for two weeks it can’t be fixed by the person who you sent (only after I contacted environmental health and the council) and still instead of replacing they are being cheap and trying to get it fixed it fixed through the manufacture. This time last year I had no fridge for a month in a heat wave. When will I have a working washing machine? And will I be refunded for all the trips to the laundrette. Definitely not worth £850 a month in rent. They fill he houses with cheap stuff and take ages to do repairs. They do not look after residents we don’t want free Icecreams once a year we just want decent service. Use the money that we pay in rent to maintain our homes.
Dione · 22 July 2022
Agent replied · 29 October 2023
Thank you for providing your feedback and we fully understand your frustration around this situation. Our team have been in contact with you throughout the process as we’ve tried to bring repair dates forward based on our contractor’s availability. I understand that the contractor has attended and identified the issue and will be endeavouring to repair in full next week, and in the meantime, I’m glad to see that you have now been provided with a temporary appliance. We apologise for the delay in getting this to you, as we had to source stock that wasn’t immediately available.We have reviewed the contact you’ve had with the team and we’re pleased to hear that it remained professional throughout. We hope to have everything back in working order as soon as possible.
★★★★★ 4/5
TrustpilotBno visa
Dear sir / madam,Under BNO VISA new immigration policy, I believe that many Hong Kong people will migrate to the UK. I hope your company can provide more high-quality rentals. As we are new, we haven’t job offer for the time being. It is more convenient for Hong Kong people to change some policies to deal with these problems.For example, Hong Kong people can be given a one-time payment of 12 months' rent, and then they can rent housesYour employee jade is excellent and can reply to our inquiries soon.
Ng · 22 July 2022
Agent replied · 29 October 2023
Hello, thank you for your review and we're glad to hear that you're enjoying great customer service from Jade! With over 4,700 homes already and a huge pipeline of new homes to come up and down the country, we're delighted to find a lovely new home for our friends from oversees. As you have stated, often if there is no place of work set up or credit history in the UK, we are able to offer the option to pay 12 month's rent up front so that people are able to proceed with their application.
★★★★★ 5/5
TrustpilotProcess to get a flat was simple
Process to get a flat was simple.
Lovish · 22 January 2026
Agent replied · 25 January 2026
Thank you so much for the kind feedback! We’re really glad the process felt smooth and that the communication and tools made things easier. I’ll be sure to pass your lovely comments on to the team. Wishing you all the best in your new home.
★★★★★ 1/5
TrustpilotSIMPLE LIFE HOMES DISGRACE
They are a joke in particular the Senior Asset Manager they have have charged me £84 for cutting the grass. The grass was an overgrown jungle when i moved in. They take an age to even respond to an email let alone an issue that needs fixing. You need to spend money before you leave you may think this is hassle however i got a price of £25 for the garden being cut so they are putting a massive drink on any issue THEY DEEEM needs sorting. Don't rent from them save yourself time and a lot of money.It took 10 days for the Senior Asset Manager to tell me the cost of the grass also communication awful its because there so big they have lost control on staff.
Sean · 12 July 2022
Agent replied · 29 October 2023
Hi Sean, Thank you for providing us with more identifiable information. We’re sorry to hear that you are dissatisfied with costs charged, however, we have reviewed our reports and we can confirm that the charges put forward for various items were necessary. We’re also pleased to confirm that you have not been charged for the grass cutting. I understand the team have had a number of calls with you regarding this matter and at this stage you have been advised to contest the charges with the TDS, who as an independent adjudicator, will assess and confirm a final outcome.
★★★★★ 5/5
TrustpilotApplication Process Good
Charlotte & Niamh have been very helpful through-out the application process. We had some issues with move-in dates moving around because of the notice we had to give on our previous property - but are now all sorted and looking forward to moving in next week,
Ryan · 29 October 2024
Agent replied · 27 December 2024
That's great to hear! Thank you for your lovely feedback Ryan. Congratulations on your new home!
★★★★★ 5/5
TrustpilotSo Far So Good
So Far So Good, Megan has been great with me, Answering and Sorting my enquiries so quickly. Very Friendly & Professional.
LAUREN · 17 July 2023
Agent replied · 27 July 2023
Thank you for sharing your experience with us Lauren!
★★★★★ 1/5
TrustpilotNormal appalling service...
Got a blockage in waste somewhere, flush the toilet & waste comes up in shower. How nice! Can't use shower, reported Wednesday & still nobody been to sort or even an appointment given for something that is bloody disgusting & urgent. Normal Simple Life shambles. Appalling service again, yet they charge top rent!UPDATEStill not complete, supposed to be coming back with longer rods si do not understand why you say job is complete!
Mark · 6 March 2023
Agent replied · 27 August 2023
Hi Mark,Thank you for your review. We apologise that you have experienced this problem. We’d like to reassure you that as soon as you notified the team of the issue, this was being dealt with. As this is something that has to be rectified by the housebuilder, we had to escalate this to them in order for the problem to be resolved. We’re pleased to see that since leaving this review the issue has been sorted.
★★★★★ 5/5
TrustpilotJack has been helpful with move
Jack has been helpful with move. The process has been really easy thus far :)
Callum · 30 November 2023
Agent replied · 31 December 2023
Thanks so much Callum!
★★★★★ 5/5
TrustpilotWe have worked for Simple life for 6…
We have worked for Simple life for 6 months now. Hannah Bishop has been very efficient and great to work with.
David · 28 June 2023
Agent replied · 29 October 2023
Thank you for your review David!
★★★★★ 5/5
TrustpilotWe have worked with Hannah Bishop for…
We have worked with Hannah Bishop for around 2 years and have always found her to be very efficient and personable.
No-Bulls**t · 28 June 2023
Agent replied · 30 July 2023
Thank you for your review!
★★★★★ 5/5
TrustpilotHuge thanks to our agent Tahir who’s…
Huge thanks to our agent Tahir who’s helped us land our new 4 bed home. The service we received from minute one was amazing. So much so, we recommended him to a family member who’s moved in to another simple life property today. They were also pleased with his service that they then recommended him to their friends who’ve just applied for another simple life property! That’s 3 simple life homes we’ve taken from yourselves based off him. You’ve been amazing & thanks for all you’re help along the way! We really appreciate you!
Ana · 19 May 2022
Agent replied · 29 October 2023
Thank you so much Ana! We're so happy to hear that you have recommended us to your friends too! Make sure you fill out the refer a friend form on the website in order to receive you £100 shopping voucher incentive per successful move in! https://www.simplelifehomes.co.uk/residents/
★★★★★ 5/5
TrustpilotHannah Bishop is a pleasure to deal with
Hannah Bishop is a pleasure to deal with. Always helpful and responsive, willing to assist and close out any outstanding issues quickly
Angela · 25 May 2023
Agent replied · 9 June 2023
Thank you for your review Angela!
★★★★★ 1/5
TrustpilotUnprofessional
Was a simple life resident when second lockdown happened from day one we applied for the YEW home but was given the maple that point we accept it but our home manager Megan said when a YEW home came available we would be first to get it came to June due to the pandemic which hit every one hard my partner lost his job but managed to get another job straight away I was on maternity leave and was due to go back to my job in June but I need up ill and was in hospital for 2 weeks and we missed one payment that time we told Megan of the situation and she goes this would not affect us applying for the YEW and advised us we can do 3 months payment as simple life offer this and it won’t affect us getting another home a yew came along we wasn’t Made aware. Come to March this year we left simple life due to family member being ill but a yew property now coming on market we applied as new applicants and every day we chased it up through simple life home and even was willing to pay the deposit on the spot we had a manager called Jade who sent us the application and with in one second of emailing her back my Partner called her and she advised she already spoke to the landlord how is it possible within a second and I didn’t send my email back in order with my details so she refused my partner on the call so I emailed jade to get further information jade Called and she was so rude with no empathy I explained I had a miscarriage hence why I was in hospital that put us in arrears it was out of my control but jade wanted me off the phone?. if we was advised from a property manager when we was living at the maple with the information and we went ahead with the advise to now be told because Megan had left we was told wrong they can’t do anything it’s disappointing but we are willing to still put a deposit down for the house it’s situation like this that impact families as we waited so long for this home and we refused so many homes for the yew. Now with GDPR act out file should be removed as we no longer with simple life and if we have to sign up as new tenants why is the one month in pandemic that affected so many lives is affecting us now when we was told it won’t and Jade has told me due to that one arrear We can never apply with simple life again which I find so dramatic which is now impacting us we even called after speaking to jade that we will put deposit down but jade still refused I feel this has been handled So unprofessionally and it was never our fault we went by simple life’s advise and now Megan has left it has impacted us we been advised all calls are recorded but nothing it’s being checked even after this we are still willing to pay £1200 a month
Rizwana · 16 May 2022
Agent replied · 29 October 2023
Hi Rizwana, Thank you for getting in touch and providing us with more information, allowing us to identify your records. As you have stipulated in your review, you were in arrears during your last tenancy with us. Unfortunately, this makes it extremely difficult for you to pass our referencing criteria for a new property. As this response is in a public forum, due to GDPR regulations, we are unable to go in to further details of your past tenancy on Trust Pilot, but we would be happy to discuss this with you over the phone.
★★★★★ 1/5
TrustpilotAbsolutely shocking, taking action!
Absolutely shocking. One of the most unprofessional, unorganized companies I've ever had to deal with. Got us in debt with British gas as they wouldn't give us the meter readings and locked the cupboard for them, half way through the tenancy they added parking restrictions (1 car per space) then you would get fined if you parked behind your partners car (not blocking anyone else) They were constantly changing asset manager so we was unable to keep track who we had to contact, the flat was a mess, constantly getting damp, window hinges broken, bulbs dead already as we moved in, doors wouldn't open or lock. It's just a big disaster. charging £750 for 2 bedroom tiny apartment is ridiculous. I'm glad we are out!! We have started taking action against you, our solicitor told us we have a very good case against you, we have picture proof of you leaving every tenants meter readings out for the world to see. You left most of the tenants in debt.
B.H · 13 May 2022
Agent replied · 29 October 2023
Hello,Thank you for flagging the issues you have faced. We’d be really keen to look in to these and get to the bottom of them for you. We are currently unable to identify you based on the information provided, so you will see we have requested more information from you via Trust Pilot. It’d be appreciated if you could get back to us on this in order to help you.In the meantime we would like to confirm that we provide all apartments with their meter readings on a monthly basis. These meter readings are available on your apartment notice board. Please rest assured that these meter readings do not display any personally identifiable information and therefore, adhere to GDPR regulations. If you would like to seek further peace of mind on this, we would welcome you to speak to the ICO. Additionally, meter readings are available to residents on an ad-hoc basis upon request. If this doesn't align with the experience you have had, please do respond to our find reviewer request so we can investigate this.
★★★★★ 3/5
TrustpilotSo after spending nearly 12 months at…
So after spending nearly 12 months at Beehive mill. Always pay my rent on time and consider myself a good tenant. I get rewarded with a nice email to say if I would like to stay on in my simple life home after 7 July then I shall be charged a £55 month increase to the rent and this is based on market value. Considering the cost of living has risen and utility bills have increased, I am quite astounded by this and I’d have thought that a little more consideration would have been given.
Daniel · 12 May 2022
Agent replied · 29 October 2023
Hi DanielThank you for getting in touch.We’re sorry to hear that you aren’t happy with your home’s annual rent review. We encourage our customers to speak with us if they have concerns of any kind or feel that they need support. If you have concerns about the increase proposed, please do contact Adam, our Head of BTR at adam.stephenson@simplelifehomes.co.uk and we would be happy to discuss this with you.
★★★★★ 5/5
TrustpilotAlways on hand to support and really…
Always on hand to support and really help us get settled into our new home. Special mention for our Communit Manager Ashley Jones has been on hand to solve issues quickly and efficiently and in a professional manner.
Kaby · 20 May 2021
Agent replied · 29 October 2023
Thanks Kaby! We're pleased you have settled in well. We will make sure Ashley gets a copy of your compliments!
★★★★★ 4/5
TrustpilotAll the staff we have dealt with have…
All the staff we have dealt with have been great and respond quickly, we are very much looking forward to moving into our new house however the only part of the process that I think needs changing is that a show home should be available to look round. We understand it’s still abit of a building site but a finished home that’s similar would be nice to view or even look around the house we chose with a hard hat etc!
Lydia · 11 May 2022
Agent replied · 29 October 2023
Hi Lydia, thank you so much for your excellent review and valuable feedback! Where we are taking applications on brand new sites where we haven't yet had any homes handed over to us, we are unable to get a show home, however we will always offer a viewing before your move in day. If you haven't yet been offered this, the team should be in touch as soon as we have a completed home available for you. We really look forward to getting you moved in and we hope you enjoy your new home!
★★★★★ 1/5
TrustpilotIncompetent & don’t take accountability.
Honestly, I do not leave bad reviews, I’d rather say nothing. But lSimple Life have continually added to the list of cons; so in this case I absolutely have to warn others of the incompetence of this company. In my personal experience this company has been an absolute shambles to deal with. When anything goes wrong they are terrible at resolving. Initially, my move in date was pushed back by over a month because “works” where underway. Fair enough I thought. Fast forward to move in and the house is in the same exact condition it was in!! (So was delayed for no reason when I was heavily pregnant). The referencing team are a mess, they seem dedicated to making everything more difficult than it needed to be. They refused to bring the move date forward because of these elusive “works” that where been carried out. Kept telling me the passed it to the property manager and now I wonder if they really did liaise with the property manager or if they just told me that to shut me up... who knows. Because absolutely no “work” had been done on this property!The house was in a disgusting state and had not been cleaned since the previous tennants. (During a pandemic I might add) Raised this to them and it was a battle to have them agree to send a cleaner, they raised it on the system and I never heard from them or the cleaner! What made it worse was that the job was marked as complete!!! At this point I was utterly fed up and had to do it myself. The walls are soiled with felt tips, fingerprints and god knows what else, they advised that they have to contact the developer fast forward 8months and nothing has been resolved. The stove is cracked and had been since before I moved in, again excuse after excuse after excuse, still not resolved!! Today I asked for an update after a few injuries from the broken glass and was very kindly advised that it is MY responsibility to raise this issue caused by PREVIOUS tenants although they already have full details of this as stated in the inventory done by THEM. Totally confused. Although the company is aware of the issue, they have turned a blind eye to it because they feel it is up to the new tennant to re raise an issue they are FULLY aware of. Honestly it’s just all a shambles, quite a few of the neighbours think the same. Some are paying over £900 for the same house and others are paying £700 and something. I wouldn’t mind it the service was good BUT IT ISN’T. For the price they’re charging they should be a lot more competent. Absolutely ridiculous. I must reiterate my disappointment in the referencing team who where not very helpful with my move in date and my disappointment in the actual state of the house and Simple Life not not fixing the issues raised when I moved in. I mean it should be standard procedure to clean a property after tenants move out. Especially mid pandemic. Personally I would avoid this company, it’s not worth the hassle. Anything but a “Simple Life” when dealing with them.
R.N.F.B · 6 May 2022
Agent replied · 27 August 2023
Hello, Thank you for raising the issues you have faced with us. Firstly we’re really disappointed and sorry to hear that you have had this sort of experience with us. This doesn’t reflect the standards we aim for. Since leaving your review, I know that Adam, out Head of BTR has been in touch to gain some more information from you in order to get to the bottom of any issues outstanding and we’re pleased to see that he is promptly seeing to these with further appointments booked in for you this week. As discussed with Adam, there are a few discrepancies between some of the information in your review and our records, so Adam will continue to be in touch while he looks in to a few of these further with you.
★★★★★ 5/5
TrustpilotWe rented a new build and had no issues…
We rented a new build and had no issues at all, the application process was smooth and as quick as any other letting agent. If I had a little niggle, they do a lot of home checks, every couple of months, and although we had no issues it still felt a little too often, but I guess sometimes they have to nip things in the bud quickly. At end of tenancy, deposit was repaid in full without any undue delay. We did have the property professionally cleaned ourselves, and filled in and repaired any picture hooks that we had put in place - not sure if this was necessary, but I wanted peace of mind.
Scarlett · 6 May 2022
Agent replied · 29 October 2023
Thank you for your review Scarlett, we're delighted to hear that you enjoyed your time with Simple Life! Thank you for sharing!
★★★★★ 1/5
TrustpilotPoor Maintenance
SimpleLife performs poorly when it comes to maintenance. Upon moving in, I reported delamination of doors, which they fixed after more than 4 months. About a month and a half ago, I reported a leak recently resulting in mould formation. It is yet to be resolved.@SimpleLife: Door delamination was raised in the check-in report immediately after move-in (17 Jun). After multiple follow ups, I was asked to raise a ticket on 26 Aug.
Udhayachander · 9 February 2023
Agent replied · 27 August 2023
Hello,Thank you for getting in touch and providing us with further information so we can identify your records.Having looked into your maintenance log, we can see that the issue with your doors was raised on 26th August and was resolved on 8th November. Whilst this isn’t 4 months as suggested, it is still a month and a half later than we would expect which we are very sorry for. This was due to delays on approving quotes our side and also a delay with contractor availability, but we take full responsibility for the inconvenience caused.We can also see your live maintenance request regarding your roof. We have been waiting on a roofer’s availability to get this sorted for you. Again, we apologise for any inconvenience, and we want to reassure you that the team have been working behind the scenes to get a date booked as soon as possible. I’m pleased to see that Roofcare have been instructed and they have been requested to treat this as a priority. The team will continue to be in touch to keep you fully updated.
★★★★★ 1/5
TrustpilotAbsolutely shocking customer service
Absolutely shocking customer service. I moved into a property in Beehive Mill during the COVID outbreak to find several bin bags full of food waste, used drink bottles, half full tins of paint, a ladder, used paint rollers, etc. I was left without any bins for 3 months and had to dispose of this garbage myself and then continue to take my household waste in the car to a tip every few days for 3 months. A huge health and safety risk ad yet I have had no apology. The garden was so overgrown I had to purchase a strimmer as it almost broke my lawn mower. I then took all this graden waste to the tip and cleaned up the whole outdoor area. Despite leaving the property in immaculate condition and paying for a deep clean, I have had £600 deducted from my deposit to include 'disposal of garbage' when moving out (I left no garbage in the house and put all garbage bins in the outdoor bins as instructed on the moving out document sent to me).The property manager has been consistently rude and incredibly unhelpful. - I was told that my deposit would be returned to me after inspection on April 6th, but heard nothing. - I emailed on April 7th seeking confirmation but had no reply. - I emailed on April 13th asking for an update but had no reply. - I emailed on April 14th but had no reply. - On April 20th the property manager wrote to me and told me it would be sent to me by the end of the week, but it wasn’t and I had heard nothing. - I emailed on the 25th asking for an update and the property manager replied and told me I would have it by the end of the day, but I did not and I heard nothing. Not a single apology nor any acknowledgement for the fact that I have was left waiting and given repeated misinformation for the 3 weeks. I have already told friends moving into the area to avoid Simple Life Homes at all costs and have written asking for the formal complaints procedure. Appalling.
A · 28 April 2022
Agent replied · 29 October 2023
Hello, Thank you for reaching out to us. We believe we have been able to identify you based on your Trust Pilot name and some of the information suggested in your review. In order to be completely sure and so we are able to get some more information from you regarding your review, Adam, our Head of BTR has tried to get in touch. You should have a voicemail from him. If you could kindly give Adam a call back at a time that suits you, we will be in a position to look in to the issues you are facing.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.