Every review we hold for the Glasgow office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotNo help what so ever
This company needs to start listening to clients they are managing our estate for us the tennants who pay them and they tell you one thing and do the opposite. Would never recommend them and staff on phones are very ignorant to clients they need training on how to communicate with people. The clients on this estate are now thinking of getting a new property management team.
Pauline · 30 September 2024
Agent replied · 25 October 2024
Pauline, thank you for taking the time to leave feedback. We are sorry learn that you are unhappy with our service. We note that our Property Management Team met with owners recently. They are currently reviewing the Tree Report received last week. They will be in touch with you and other residents on the estate shortly in this regard.
★★★★★ 1/5
TrustpilotTelephone calls to Ross and Liddell…
Telephone calls to Ross and Liddell since we booth the property regarding the windows needing to be painted. I email them last year and eventually one of the property’s manager came to see it last month and agreed that my apartment windows had not been painted and they were going to do it. The next day a received an e Mail saying they are not going to do it!
Frank · 28 August 2024
Agent replied · 25 October 2024
Frank, we have sent you a request for further information in order that we can assist you with any outstanding queries. We await your response. Thanks
★★★★★ 1/5
TrustpilotDisgusting
Rude, Threatening & incompetent. Disgusting customer service. Unfortunately because of the corrupt nature of the Business they are in & “arrangements” with house builders, theres nothing you can really do. And they know this, so they don’t carry out the services residents pay them to, and if you withhold payment to try and get them to take action you get hit with threatening debt collection letters. As you can see by the reviews on here and their unwillingness to engage with customers, they don’t give a toss. They’re going to get their money either way.
Lee · 4 February 2024
Agent replied · 11 June 2024
Mr Hosie, We note the comments made within your review, however, we do not agree that our staff have been rude, threatening or incompetent in dealing with your enquiries. We have assisted you with your enquiries, which followed contact from our Credit Control Team. Should you have any further queries, or require further clarity on the role of a Factor, please get in touch with our Client Support Team, where our staff will be happy to assist you.
★★★★★ 1/5
TrustpilotThey are trying to enter property with no arrangements or concent
I called the main office, as R&L have decided that a block with 66 flats shouldn't have a property manager, and I complained about water leaking jnto the basement of the block to some lady that didn't want to hear any details about the problem and told me the inspection is gonna figure it out, me and other tenants in the building shared the cost of the survey, and about 3 months later, to my shock I found some bloke who didn't identify himself clearly, trying to open a door into my flat, because according to him "they gave me some keys and told me to check for leaks from the balcony of your flat". When I called them to ask what's going on they told me to speak to my property manager- which we don't have. Shocking and terrible service
Dmitry · 29 January 2024
Agent replied · 11 June 2024
Mr Kremiansky, I am sorry to note the issues you have experienced. This seems to have been a misunderstanding. Our team have looked into this and will be in touch with you this week to discuss this matter further.
★★★★★ 5/5
TrustpilotGood communication and a lovely team of…
Good communication and a lovely team of people, have been with R&L in this rented property for almost 3 years and find Claire and the team supportive and genuinely a good bunch of people.
Michelle · 11 December 2023
Agent replied · 11 June 2024
Thank you so much for your feedback. We really appreciate it.
★★★★★ 5/5
TrustpilotHelpful from early on...
From early on, my dealings with this staff and office as a potential, then actual, tenant were supportive, and helpful. Working from a small office in Glasgow, I found this small team to be attentive and available on the phone, offering helpful advice, particularly when my tenancy situation became difficult with the landlord unwilling to allow basic things like running a missing internet connection into the property. I no longer rent with them, though wish that I did. A huge thanks goes to Joanne, who went out of her way to guide and support me through my short time with them.
KNS · 21 January 2024
Agent replied · 11 June 2024
Thank you so much for your feedback. This is much appreciated.
★★★★★ 5/5
TrustpilotSpoke with Angus today regarding an…
Spoke with Angus today regarding an ongoing issue, dealt with it quickly and was able to arrange a fix with no hassle.
James · 29 September 2026
★★★★★ 4/5
TrustpilotContacted re fly tipping
Contacted re fly tipping. Immediate response initially and then as email sender had ‘no reply’, I waited another couple of weeks.
Jacqueline · 17 February 2026
Agent replied · 23 February 2026
Jacqueline, we're pleased to hear that our Client Support Team handled matters quickly. Thank you for your feedback.
★★★★★ 5/5
TrustpilotReview
I’ve lived in a few flats over the years with different agencies and this has been one the best experience by far. They’re always happy to answer questions and have been quick to get back to us. They have been super accommodating to us as students. They are always a pleasure to deal with in person and on the phone!
Clare · 18 December 2025
★★★★★ 1/5
GoogleTruly the worst business Ive ever dealt with. Paying a high rate with 0 service provided. Have had 28 calls regarding serious external leaks to our property since November 2024. All calls have promises that contractors are being contacted followed by further calls where “they have no record of those calls”. Id highly advise not buying a property if they are noted as the factor insurers, or speaking with other owners to switch to literally any other company. They also have a record of charging for work that has never been completed.
Jamie · 19 May 2025
★★★★★ 5/5
TrustpilotI recently bought a house in bilston in…
I recently bought a house in bilston in Midlothian and I have had nothing but bother with Ross and liddel the company who do the maintenance around the new housing development.I would urge anyone who is considering buying a new build to seriously reconsider if Ross and liddel are the company who are taking care of the maintenance in the development. They have tried to fine us with late payments for a period where no work was actually even done. I have called them twice to try to sort this out with them, Iv even offered to pay for the period in which no work was done. I just am not willing to pay a fine for it.I then called again today and spoke with a girl in the office who said she couldn’t even take what I was due taking putting the fine aside. The company are absolutely ruthless. As it stands I won’t be offering to pay anything else to them. We shall see how this plays out but I will be back to let you all know the outcome.Please for your own sake stay well clear of this company. They are not worth the hassle.
Mr · 15 December 2023
Agent replied · 11 June 2024
Mr Martin, We have requested more information from you to enable us to assist you. We look forward to receiving this
★★★★★ 1/5
TrustpilotCan't get a response from them
Can't get a response from them, have written to them a couple times and heard nothing back after weeks.My neighbours can't seem to get a response from them either, they only thing I know they they do is send out letters demanding payment.We need information about the handover dates from the developer and areas they are taking on, as this has not been explained.Not my first choice for a factor as they just don't appear to respond to messages and questions. I am wondering if we should get someone else.
David · 15 December 2023
Agent replied · 11 June 2024
David, we have sent you a request for further information, as we are keen to assist you with your query. Alternatively you can call our main line on 0141 221 9266 and ask to speak to our Client Support Team, who will be happy to assist you.
★★★★★ 2/5
TrustpilotMy experience with Ross & Liddell has…
My experience with Ross & Liddell has been extremely poor.
PL · 4 May 2026
Agent replied · 6 June 2026
Thank you for taking the time to share your feedback.
We are very sorry to read of your experience and the concerns you have raised.
Matters involving health and safety, particularly those affecting access to communal areas, are taken extremely seriously. It is disappointing to hear that you feel this issue has not been addressed appropriately, and we appreciate you bringing this to our attention.
We would like the opportunity to review this matter fully, including the actions taken to date and any communication gaps that may have contributed to your experience. This will allow us to ensure that the appropriate steps are being followed and that any outstanding concerns are addressed as a priority.
As we are unable to identify your account from this review, we have sent you a request for information. Once we have this, our team will be in touch to discuss next steps.
We value all feedback as it helps us improve our service, and we are committed to resolving this matter for you as quickly as possible.
★★★★★ 5/5
Trustpilot12 years, great experience, no issues
I have been with Ross and Liddell foe 12 years and have only ever had a great experince with them. They are always responsive with any issues I have with my property, make regular checks and always ensure gas safety checks and water checks etc are all upto date. They have always been very helpful when my landlord is being difficult, and chased issues up for me to give me a quick and efficient resolution. They fully support me when I need help and advise with home issues. Always great communication and nothing is ever a hassle for them. Would highly recommend.
Fiona · 8 December 2023
Agent replied · 11 June 2024
Fiona, thank you. Lovely to hear such good feedback from a longstanding client.
★★★★★ 5/5
TrustpilotEilidh from the repairs admin team was…
Eilidh from the repairs admin team was very helpful today!
Ashley · 1 May 2026
Agent replied · 6 June 2026
Ashley, thank you for your feedback, we appreciate it.
★★★★★ 1/5
TrustpilotAnd it continues...
And it continues... I was supposed to have repairs come out today and instead they have stood me up! No communication, no time frames and no respect for other people's time. I moved various meetings and responsibilities today to stay home to ensure the repairs where carried out and instead have been left like a mug in the middle as the contractor ums and ahs on the other side of the line and Ross and Liddell continue to be the worst factors I've ever had the misfortune of being stuck with. They have a fast enough response time to falsely take down my reviews and refuse to provide a reference number for me to use to keep them up so here's a repost to catch you up on. "The trials of having the worst building factors continues. On top of my first review, I now have had a leaking roof for a month which Ross and Liddell have not fixed. In winter. In Scotland. Where it rains 75% of the time in summer! They have not responded to my letting agents requests to fix the issue. They sent a roofer out to look and smile and say, "Oh yes, that is leaking, isn't it?" and he'd be out the next week with a cherry picker if the weather didn't improve to fix it. Lo and behold we're two weeks since then with no fix in sight. No contact with myself or the letting agent. No apologies for the delay in fulfilling their obligations as factor. No concern even for the damage to the property itself as I watch water damage seep closer from the ceiling to the floor with every passing week of inaction. Terrible service. Avoid at all costs. If you want to take up with me about having an email for this case I can provide you the multiple my agents have cc'd me into to prove that this is your poor service. God help anyone that has to use your awful company."
Becca · 30 November 2023
Agent replied · 11 June 2024
Becca, our understanding is that you are a tenant within the property. Your landlord is our client and as such, we communicate with them/their letting agent on all matters. This explains the lack of communication between R&L and yourself. You have left 3 reviews in total. These haven't been removed from our profile, you can view them by clicking on your review history. We previously requested that you provided us with some further information to enable us to assist you, but our records indicate that you did not respond. Through discussions with our team, we have located your Landlords' account. Unfortunately, we do not have a record of us advising your letting agent of a planned attendance by a contractor yesterday. We are currently looking into this and will communicate with your Landlords' letting agent directly to assist in resolving the issues you have pointed out within your reviews. We would direct you to your Landlords' for updates on this matter. Regards
★★★★★ 5/5
TrustpilotHighly Recommend
The experience i had dealing with Ross&Liddell was really good from the offset due to the fact that it was my first time renting out a property they helped me immensely with advice on what certs i required to have for renting out the property and arranging for the work to be done so as to gain the certs quickly also within a month my property had a tenant couldn't fault them highly recommend them if looking to rent your property out.
Kevin · 30 November 2023
Agent replied · 11 June 2024
Thank you so much for taking the time to leave a review. It is great to see that you are happy with the service we provide.
★★★★★ 5/5
TrustpilotThe call handler was very helpful and…
The call handler was very helpful and efficient
Beth · 15 May 2026
Agent replied · 6 June 2026
Beth, thank you so much for taking time to provide feedback. It means a lot to us.
★★★★★ 5/5
TrustpilotI started renting through Ross and…
I started renting through Ross and liddell six plus years now . The service I have received has been amazing from the day I moved in , All repairs and safety checks have been fixed straight away and to a high standard , always great communication kept to all relevant appointment repairs and checks. From all the years I have rented privately this has been the best agency they are all lovely and look forward to many more years in my home
Dj · 27 November 2023
Agent replied · 11 June 2024
Thank you so much for taking the time to respond to our review invitation. Your feedback means a lot to us.
★★★★★ 5/5
TrustpilotRoss and Liddell go above and beyond to help
Ross and Liddell have managed my property in Glasgow for a number of years supervising changes in tenancy in an efficient and professional manner.Their attention to detail and timely information have always kept my mind at ease as I live out of the area .Recently I contacted the Glasgow office in an advisory capacity regarding another property I own and rent out in my local area (200 miles away)…their advice was much appreciated .It is unfortunate that they are unable to manage my second property too due to distance !!The support the team have given me as a landlord over the years has been exemplary
Jane · 25 November 2023
Agent replied · 11 June 2024
Jane, thank you so much for taking the time to respond to our review invitation. It is lovely to hear such good feedback.
★★★★★ 5/5
TrustpilotLandscape maintenance
I contacted Ross & Liddell today following receiving queries about landscape maintenance. I chatted online with Angus who was very helpful and had answered my query quickly and efficiently, much appreciated, thanks!
D · 10 July 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotRefuses to fix leaking roof for a month (and counting)
The trials of having the worst building factors continues. On top of my first review, I now have had a leaking roof for a month which Ross and Liddell have not fixed. In winter. In Scotland. Where it rains 75% of the time in summer! They have not responded to my letting agents requests to fix the issue. They sent a roofer out to look and smile and say, "Oh yes, that is leaking, isn't it?" and he'd be out the next week with a cherry picker if the weather didn't improve to fix it. Lo and behold we're two weeks since then with no fix in sight. No contact with myself or the letting agent. No apologies for the delay in fulfilling their obligations as factor. No concern even for the damage to the property itself as I watch water damage seep closer from the ceiling to the floor with every passing week of inaction. Terrible service. Avoid at all costs. If you want to take up with me about having an email for this case I can provide you the multiple my agents have cc'd me into to prove that this is your poor service. God help anyone that has to use your awful company.
Becca · 22 November 2023
Agent replied · 11 June 2024
Becca thank you for your email. We would like to look into this further and assist in resolving the issue. We have sent you a request for more information, to assist us in identifying your account. Regards
★★★★★ 1/5
Trustpilot81 % Of reviews say bad.
81 % Of reviews say bad.That tells you all you need to know.This lot are lazy, greedy, incompetent, rude, never available, hopeless and dont care.Money is the one thing they care about, they surround themselves not with competent tradesmen but " trusted" tradesmen............trusted with each other with all that entails. They fully admit to never checking work prior to paying invoices with their clients cash.Dont despair folks , they have just been removed from another phase at city quay in Dundee by the disgusted owners sick of Ross and Liddells greed and incompetence. It can be done.
The · 28 May 2022
★★★★★ 1/5
TrustpilotShocking experience
Shocking experience, have been asking them for 4 years to explain what it is they actually do for their money - no reasonable responses received. After instructing my solicitor to request this (who thought I had excellent grounds to do so) I was issued by them a solicitor's warning letter for late payment!!!! R&L were well aware it was under dispute so this should not have been done. Today I received my latest invoice (for no works applicable to me AGAIN) and disgusted to see a late payment charge as well as their solicitors charge!!! If I could move company I definitely would do
Customer · 1 November 2023
Agent replied · 11 June 2024
Thank you for taking the time to leave a review. We have sent you a request for further information, to enable us to assist you with your query.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.