Every review we hold for the Coventry office, from every platform, shown as written. First names only.
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotAvoid.
Regarding the Salford Quays branch.They refused to comply with a request for our landlords address in line with Section 1 of the Landlord & Tenant Act 1985. Explicitly stated that the request was in line with this act and still declined.Requested a "relisting" fee, we came to an agreement to move out of the property early due to antisocial and criminal behaviour from a behaviour. When asked for an invoice and an itemised cost of the fee, this was also refused. Β£350 + VAT was requested to "relist" the property.Money was taken from our deposit to pay for a skip so a new drive could be laid. We were informed that "Rubbish had been left in the bins and a skip was needed to remove it" (unsure why the bins couldnt be put out for the bin man). We have since been back to the property and have seen a whole new drive has been laid. We are now being threatened with small claims court for the relisting fee. We are still in arbitration regarding the outstand part of our deposit that was not returned.Complaints have been made to Salford City regarding there practices and inability to follow tenancy law.Avoid.
Rob Β· 3 December 2020
Agent replied Β· 23 October 2024
Hi Rob,I am really sorry you have not been happy with the experience youβve had from Reeds Rains. We take customer satisfaction very importantly. Following this review and your recent email, our Senior Property Manager, Joe Taylor is currently investigating these matters for you and will be in touch shortly with his response. Kind Regards,Greg Davies - Senior Branch Manager
β
β
β
β
β
5/5
GoogleMy husband and I initially chose Reeds Rains as we fell in love with a house on their books. From the moment their representative Neil came out to value our house we knew it was the right choice. Neil was honest, professional and friendly. The communication was fantastic with regular emails, phone calls and pdf documents at every stage. We were unlucky enough to be affected by Lockdown and feel that if it wasn't for Neil reassuring our buyer, our sale would have fallen through. It took seven months from being sold to completion because of Lockdown. However Reeds Rains Coventry kept up their first class service even when their own staff were furloughed! This agent is not the cheapest, nor the most expensive but they are worth every penny. Special thanks to Neil and Cheryl but also to the lovely Reece and Sam who were so warm and friendly when they showed us around our beautiful house.PositiveProfessionalism
Renee Β· 11 November 2020
Agent replied Β· 10 November 2024
Thank you so very much for using my firm and your kind comments. It was a pleasure working for you and I would like to wish you and your family every happiness in your new home. Best Regards Neil.
β
β
β
β
β
4/5
GoogleI would like to thank Neil and the team from Reeds Rains especially Cheryl for all the help with the recent sale of my property. Any issues I had it was dealt with promptly, they kept me updated on every occasion, every viewing was emailed daily an offer was made and accepted 3 weeks after going on the market. Any requests I had they acted upon these swiftly and professionally. Their advice was also welcomed and helpful.
I would FULLY recommend Reeds Rains Estate Agents Coventry.
Thank you guys
Maxine Β· 11 November 2020
Agent replied Β· 10 November 2024
Thankyou for your comments and feedback.
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotGreat estate agents
Great estate agents. Customer Service was fab. Leah and Tom were both very helpful and kept me up to date and chased solicitors etc. On the day of completion there was an issue with the funds being released and it was late in the day when we got the keys but Tom arranged for them to be dropped off as soon as funds had cleared. I wouldn't hesitate to use them if I move again.
Rene Β· 12 July 2024
β
β
β
β
β
5/5
GoogleBrilliant estate agents. They are really on top of the whole process and kept me fully informed at each stage. Extremely professional and efficient. Cheryl is a great asset to the firm and her emails and phone calls keep all of the stress out of the selling process. This is the second time we have used Reeds Rains and would highly recommend them as they are the best estate agents in CoventryPositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Jacqueline Β· 11 November 2021
Agent replied Β· 10 November 2024
Thankyou for using us again !
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotStill waiting for my deposit back afterβ¦
Still waiting for my deposit back after 5 month ! Now saying landlord disputing it.. also waiting on calls back from phill in the office is a joke! Told constantly heβs not there or will call back to never hear from him!
Mandy Β· 11 February 2026
Agent replied Β· 22 February 2026
We apologise for the deposit return delay and any communication issues. We take your concerns seriously and will look into this, please let us know which branch this was with.
Regards,
Reeds Rains
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWe chose to use Reeds Rains for our house sale after observing the excellent service they provided to my sister when she sold her house with them a few months previously. Our experience with them was equally good. The team are supportive, friendly, always professional and I wouldn't hesitate to use them again. Thank you to Neil and his team for all the hard work and for getting the job done in what were sometimes quite challenging circumstances. π
Elizabeth Β· 11 November 2020
Agent replied Β· 10 November 2024
Thank you very much for your kind comments and feedback.
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotLeft in the dark by Nicola Baines.
I know all estate agents are rubbish but appalling performance from Reeds Rains.We put an offer in on our first home in April, after getting accepted less than a day late we were over the moon.We were put in touch with a lady called Nicola Baines. She was handling the sale and at first she seemed to be on the ball and quick to help. So we thought...Now the issues we had were endless. The sale took 8 months to complete and was a roller coaster of emotions along the way.With my partner heavily pregnant and us itching to get moved in. I found myself doing all the chasing for updates and getting non to little response from Nicola. The issue at hand was the vendor of our first home was struggling to receive paperwork from her solicitors regarding searches.We were asking Nicola to chase up the solicitors to make the sale move. This went on for months. Enquiry after enquiry and little to no interest from Nicola.Eventually around June time I kept trying to contact Nicola and was getting no response. Completely ignored. As I was already doing the estate agents job for them chasing up and sending information off I completely forgot about Nicola.With my partner then giving birth in August we found ourselves living out of a small bedroom in a 2 bed end terraced with a new born baby and my partners Mother, step father and sister. 6 people in a 2 bed house.I was getting very angry and tired of the let down after letdown of this sale and the estate agents not even interested in it going through. After contemplating pulling out I decided to email the Director of Reeds Rains and copy Nicola in explaining my frustration and disgust from such an appealing company...I was then in receipt of a missed phone call. When I rang back it was a lady from Reeds Rains apologising on behalf of Reeds'.Then she proceeded to inform me that Nicola had gone on sick then left the company. Abandoning all sales leaving one member of staff to pick all the properties up and work them one by one. Angela (lady who took over) i completely sympathise with and she did her best to get the sale over the line.The reason for my disgust is the fact that it went 2 months without an agent and Reeds' couldn't even be bothered to let me know she had dropped us and left.I appreciate that the sales were being directed to another member of staff but we should have been at least briefly informed that this was happening...I was absolutely disgusted. I was also told that this behaviour is not new from Nicola and she wasn't that great of an agent.The question i still have in my head despite being in the house 4 months and settled happily is why did all this take 2 months to be informed of. I had to chase for updates myself. If I didn't then how much longer would we have been in the dark. 3 maybe 4 months? I'm confident Reeds' would have been more than happy to keep us at the back of the queue.Absolutely abysmal operations from Reeds Rains. Poor management and terrible staff.I sincerely hope than Nicola Baines new employer is aware of how she treat us and I hope this leaves a mark on her career. As a manager myself why wasn't Reeds supporting her or looking into her lack of work as a staff member.She is supposedly living on the same estate as us as she told us at the start. I'd love to ask in person why she left us in the dark. Absolutely disgraceful behaviour and despite the issue being resolved. Its the fact that they left the buyer to do all the work. Causing peak stress during an already stressful time.Ironically we had to pay up front Β£100 for a credit check on ourselves before the property even got took off the market.I'd like the Β£100 back personally and suggest next time Reeds you should check your staff's work ethics before checking the buyers credit score. Which has nothing to do with the estate agent anyway. This should be handled by the solicitor.AVOID AVOID AVOID.
Anonymousperson Β· 17 December 2024
Agent replied Β· 29 December 2024
Dear customerFirstly, I would like to apologise for the way you feel you have been dealt with, unfortunately the colleague in question left the company 4 months ago and we canβt address this with Nicola. This being said I would be more than happy to discuss this further with you, as this is not a reflection of Reeds Rains Rotherham now.In respect to the Β£96.00 payment, you made while purchasing the property, this was not to check your financial position but in fact our company policy for compliance and Identity checks which is a non-refundable process.If you would like to contact me on the above please donβt hesitate to do so on 01709 363152.Regards,Reeds Rains
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotSellers Beware !!!
Sellers Beware !!!I instructed Reeds Rains Northwich, Cheshire branch to sell my property. After nearly 10 weeks of no interest whatsoever, the seller suggested I sell my property to βhis mateβ. A so called property developer who wanted to buy the property but did not have the money to do so! The so called property developer uses a delayed completion scheme over three years, following which you would receive the money for the house, all the while the seller is liable for damages/repairs etc. This process is regulated by the FCA as you would expect and shock horror the so called property investors are not FCA regulated and have a property portfolio of 2x vans! At no point did I tell the agent I wanted to rent the property out! I, of course escalated my complaint via their complaints process which was a waste of internet and email storage. Speaking to the manager was an awful experience! PS, the photographs taken of the property for the sale were terrible! Donβt worry about a response Reeds Rains, more gaslighting has no effect on me.
Anthony Β· 14 December 2024
Agent replied Β· 29 December 2024
Hi Anthony,We are sorry to see the low star review and your comments, we would like to investigate this further for you and address these issues.Could you please reach out to us directly by phone 01606 41315 or email at northwich@reedsrains.co.ukWeβd like to understand your concerns better and work towards a resolution.Regards,Reeds Rains
β
β
β
β
β
5/5
GoogleReeds Rains is recommended by a friend who is former Real Estate specialist in different field. Neil the GM and Cheryl the manager are so professional with rich expertise and great customer service. The house was sold and sales completion in 2 months time. Thank you so much Neil and Cheryl - would highly recommend Reeds Rains to anymore who wants to sell the house! Stella
Stella Β· 11 November 2022
Agent replied Β· 10 November 2024
Many Thanks for using my firm.
Best Regards Neil .
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotResponded quickly to request forβ¦
Responded quickly to request for information on property and good communication during placing offer.
MK Β· 27 August 2026
Agent replied Β· 22 September 2026
We're so glad we could provide quick responses and clear communication throughout your offer process. Thank you for sharing your positive experience!
Regards,
Reeds Rains
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotGreat customer service
Great customer service , great staff, pleasure to do business with , highly recommend.
Albert Β· 25 August 2026
Agent replied Β· 22 September 2026
We are so happy to hear you had such a positive experience with our customer service and staff. We truly appreciate your kind words and recommendation!
Regards,
Reeds Rains
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotWorst agency I have come across
I've rented with some bad agencies in the past, but these guys are on another level. Several cases of mistaken identity - had repair jobs turn up at my door stating my name and house number when I hadn't called anyone.Communicated with us over a move date and then a week before tried to claim we hadn't given notice. Nearly last two months rent as a result, which we had to fight for.On moving out they picked on every spec of dust and blamed us for damages that were already there. They lost email communications from us, which led to issues on the moving out period as above.They promised to fix spelling errors in our names on contract, but then refused and stated it's because our official documentation arriving in the country was wrong - still can't believe that one.All in all a terrible experience... Avoid!
Ken Β· 30 November 2024
Agent replied Β· 29 December 2024
Hi Ken,Sorry to read your review - we would like to investigate this further for you. You will receive a request for more information via Trustpilot.Regards,Reeds Rains
β
β
β
β
β
5/5
GoogleNeil and his team provided me with a very professional service throughout the process of selling my cottage. They kept me updated at every point and showed potential buyers around the property. From the valuation all the way to completion, they were there to help and answer any queries that I had. I canβt recommend them highly enough. A job really well done. Thank you.
Mary Β· 11 November 2022
Agent replied Β· 10 November 2024
Thankyou again for using Reeds Rains Coventry .
β
β
β
β
β
5/5
Trustpilot4 Willow Grove
We had an outstanding experience with Reed Rains. From our initial consultation, Simon took the time to understand our needs and priorities, making us feel heard and valued. The flow of information was exceptional; we received prompt emails, helpful phone calls, and the online portal provided up-to-date information on viewings and offers. We especially appreciated the regular updates and feedback after each viewing. Kurtis's expert negotiation skills and market knowledge resulted in us achieving our asking price, exceeding our expectations. He is an absolute delight to deal with and a credit to your company, professional, courteous, and friendly throughout the entire process.
Mr Β· 25 November 2024
Agent replied Β· 29 December 2024
We are thrilled to hear about your positive experience with our team. It's wonderful to know that Simon and Kurtis were able to provide you with the exceptional service you deserve. We are proud to have such talented individuals representing our company. Thank you for sharing your feedback; it motivates us to continue providing the highest level of service to all our clients.
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotVery responsive
Very responsive, clear and well organised appointments for viewings.
Ms Β· 21 September 2026
Agent replied Β· 10 October 2026
We're truly happy to hear that our viewing appointments were clear, well-organized, and responsive to your needs. We appreciate your positive feedback.
Regards,
Reeds Rains
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotThank you all for all your hard workβ¦
Thank you all for all your hard work you are an amazing team
Sharon Β· 26 August 2026
Agent replied Β· 29 December 2024
We are so happy to hear such kind words about our team's hard work. Thank you for your wonderful feedback!
Regards,
Reeds Rains
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotFantastic communication
Excellent from start to finish and great to work with.
Katy Β· 14 September 2026
Agent replied Β· 10 October 2026
We're so glad to hear you had such a positive experience working with us from beginning to end. Thank you for your wonderful feedback!
Regards,
Reeds Rains
β
β
β
β
β
5/5
GoogleA big thank you to Neil and his team for supporting me through a difficult sale process. Communication excellent in keeping me updated and providing support to ensure a positive outcome.
Christine Β· 4 December 2024
Agent replied Β· 11 January 2025
Thank you for your fabulous review .
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWe would not hesitate to use Neil and the team at Reeds Rains again, in fact we did. Having sold our house last year within a week of going on sale, we had to pull out and they could not have been more understanding. We went up for sale again a year later and had no hesitation in going back to Reeds Rains. Sound and honest advice from Neil at a time when house sales were slowing down, resulted in a sale within 3 weeks. The support has continued post-sale and up to completion. Excellent service from the entire team at a competitive price.
Jean Β· 12 November 2019
Agent replied Β· 10 November 2024
Thank you Mrs Wheldon for your 5* review- and most importantly thank you for using us !
β
β
β
β
β
5/5
GoogleExcellent service!!!!! A pleasant selling experience. Thank you so much to Neil, Cheryl, Ben and rest of the team who dealt with our house selling. A very positive, experienced team whoβs knowledge is second to none. Always kept us up to date with appointments, feedback from viewings, offers received. Advice from the get go was spot on. We are so glad and relieved we chose Reed Rains to market the property. They made our dream house move happen :) Going from our purchase and selling estate agent experience. The standard difference between Reed Rains and the commission/fixed rate agents is huge. If you want it to happen- Go Reed Rains!!!!
R Β· 12 November 2019
Agent replied Β· 10 November 2024
Many Thanks for your comments- i am delighted you were so pleased with our service. All the very best to your and your family in your new home. Best Regards Neil.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleNeil was prompt and efficient. I greatly value his insight and guidance
Reena Β· 25 July 2025
Agent replied Β· 10 October 2026
Many thanks for your kind review.
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotMy property at Leyland is being managedβ¦
My property at Leyland is being managed by Reeds rains, Chorley branch. Being a new landlord and also converting my property into an HMO has been extremely stressful. But thanks to all the staff at the Chorley branch for helping me out with every step; particularly the Lettings manager Nick Reid. He has so much confidence in his voice that it was very reassuring when I spoke to him; thereby making the whole process less stressful for me. Even after being transferred to another branch he continued to look after my property until it was all ready to be let out.I cannot thank you enough and I will highly recommend Reeds Reins. Fantastic staff!!
Taryn Β· 9 October 2019
Agent replied Β· 23 October 2024
Hello - Thank you so much for taking the time to write a positive review, we're always happy to hear our team in our Chorley branch is providing a great property management service. We will be sure to pass on the good words!Many thanks,Reeds Rains
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotReeds Rains Woodseats - Angela is a star!
Just bought our first home where Reeds Rains were the agents. We had quite tricky sellers and the whole process ended up taking far longer than it should have, but Angela was an absolute superhero in pushing things forward for us, chasing the sellers and both sets of solicitors to keep the pressure on for us. Considering we were paying her a penny as she was working for the seller not us, she really went above and beyond to sort out our issues without ever making us feel like a burden.We'll definitely be asking for Angela when we come to sell our house in the future!
Rosie Β· 25 September 2019
Agent replied Β· 23 October 2024
Hello Rosie - Thank you so much for taking the time to write a great review, we're so glad Angela and our Woodseats branch provided you with a great service, we'll be sure to pass on the good words. We look forward to hearing from you in the future!Many thanks,Reeds Rains
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.