Every review we hold for the Colchester office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
Google5 starts isn’t enough for this agency, honestly if i can give them a 10 i would do😊.
I want to say a massive THANK YOU to Donna (Colchester branch) she is the best estate agent i ever dealt with since i moved to the UK.
When i called to arrange a viewing Donna was really helpful and welcoming asked me a few questions to confirm my eligibility and that i meet the landlords requirements (I really find this useful so we wouldn’t waste each other’s time) then arranged a viewing the second day straight away, going for the viewing she was there on time she was knowledgeable about everything related to the property, she was really helpful during the referencing checks everything was fast she was always in touch and now i moved in and honestly this was the best and easiest experience i had.
Thank you Donna😊
Highly recommend agency and really professional agents.
Nouran · 24 September 2024
★★★★★ 5/5
GoogleThis is my first time renting through Eze Let. Everything went so swimmingly from the video viewing right up until I picked the keys up. My main point of contact is Donna and she has been so helpful! If I have any problems or questions, she will never leave an e-mail for any longer than a few hours max. Very responsive and arranging the contractor to come out and fix any issues is all done within the same day. Definitely recommend :)PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Gemma · 12 November 2021
Agent replied · 11 November 2024
Thank you for your review Gemma, we try our best here at Ezelet to ensure all clients, tenants and landlords are happy with the service we offer.
★★★★★ 1/5
GoogleThey’re unable to communicate. Wasted my time going to a student accommodation viewing for them to say the agent I spoke to did not book me in. I spoke to them 4 times. Mind you. they were supposed to get back to me and one would think a little bit of respect and empathy would prevail for the simple fact that my time was wasted due to incompetency and rude staff. I came all the way from London. I emailed, called and no response. It’s no hard to communicate and let potential customers know what is going on. Very basic expectation. Don’t waste your time.
Demi · 25 August 2024
Agent replied · 11 November 2024
Hi Demi, thank you for your review.
We pride ourselves in our customer service and we have received several awards for our customer service over the last couple of years.
I’ve spoken with the staff member and looked at our system, this states that you were called to confirm the viewing in which you said you unfortunately did not receive confirmation so didn’t bother attending therefore, it seems you did not come to this viewing all the way from London, maybe you have us mixed up with another agent. In this situation, if for any reason a viewer had not received viewing confirmation, we would normally have a call from them to say so in which we would have then confirmed the address over the phone, we did not receive a call from you, the staff member from Ezelet called you.
To read this review it’s very upsetting and we’re very disappointed as we tried to help, we’re very are happy to rebook the appointment for you if you’d like to give our office a call.
★★★★★ 4/5
GoogleI’m now using Ezelet as management agents for a third rental property as I’ve previously been so satisfied with their service. They have gained a certificated award during the time I’ve used them, which just confirms the professionalism and friendly support that I’ve always found the company offers. They deal well with liaising between themselves, the tenants and tradespeople, sorting out any problems along the way to my full satisfaction, whilst keeping me informed of any developments. Thank you Ezelet.
Dawn · 27 May 2024
Agent replied · 11 November 2024
Thank you for your kind review Dawn.
★★★★★ 1/5
Google1 star is too kind. Absurdly unprofessional and rude company. The lettings staff I spoke to was completely disinterested in helping, when I mentioned I wanted to cancel a viewing I had booked due to finding another property with many more desired amenities for the same cost. The lettings agent became defensive and hostile, rather than promoting other properties available to let, which I only found out after pressing. I mentioned some of my personal information and she literally said she didn't care because she had other viewings, at which point I promptly said how unprofessional and ridiculous the attitude was and bit her good day. I am glad to not be working with a company like this, and putting my trust in people that, for lack of a better description, could not care less.
Oliver · 23 March 2024
Agent replied · 11 November 2024
Hi Oliver, thank you for your review. This is extremly upsetting to hear, the staff at Ezemove Ezelet would never intentionally be rude or say that they "didn't care" about something or someones situation, this would just never happen so I am surprised to hear this. I'm very grateful to hear that you called up to cancel your viewing as a lot of people wouldn't call us but would instead just not turn up which is very frustrating. I am sorry you feel that this company is unprofessional and rude but I can assure you, that is the absolute opposite of what we are. We have just won a gold award for our customer service in our area so I am sorry you feel this way. If you decide to speak with us again in the future, we would be happy to help and you would not experience a rude or unprofessional service, I can assure you.
★★★★★ 5/5
GoogleI’ve recently gone through the process of moving house and trying to rent a property, and having been really anxious about it, I couldn’t recommend Ezelet enough. The team were really professional and friendly in handling my queries, and Donna who handled the property viewing and referencing right down to moving me in, went above and beyond to make me feel reassured. She was incredibly helpful all the way along and I can’t thank her enough for all the support she has given me. ❤️
Lucian · 23 March 2024
Agent replied · 11 November 2024
Thank you for your kind review Lucian.
★★★★★ 5/5
GoogleSoon to leave our rented flat, been here for nearly 5 years and had faultless experience with the team from Ezelet from start to finish. Biggest thanks to Ross (I know he doesn’t work there anymore) and big thank you to Ella over the last few years as well. 5* well deserved!
Mark · 12 November 2021
Agent replied · 11 November 2024
Thank you for your kind words, that’s very thoughtful of you :)
★★★★★ 5/5
GoogleDonna has been really professional and helpful from the start to finish and always responded very quickly to my emails and always kept me updated with the process would definitely recommend thank you so much for all your help Donna.
Maxine · 12 November 2022
Agent replied · 11 November 2024
Thank you for your kind review Maxine.
★★★★★ 1/5
GoogleDiscrimination on benefit rental and pip which is against equality act 2010.they told me because I'm on benefits they have refused me. But post on openrent as dds accepted? Also unprofessional emailing staff
Beppe · 1 August 2025
Agent replied · 8 October 2025
Thank you for your review, sorry to hear of your bad experience. We do not discriminate against anyone and we do accept housing benefit/pip/universal credit. In some cases the income from these payments may not be enough to cover the rent when referenced, in which case you would need a guarantor to proceed which I believe was part of the situation when you spoke to us. To add, the property you enquired about was also a student property which unfortunately due to the Landlords insurance, is strictly for students only.
★★★★★ 5/5
GoogleThese were the agents for a flat that is next to ours, in a heavily student populated area. The agent who visited was really polite and helpful, and did all he could to assist in keeping the block secure. Thank you so much to the agent I met today, I really appreciate what you did to help me and the information you provided.
Just to note:,less than preferable tenants can happen to anyone, no matter what agency you are with: make sure you take out insurance, landlords. The agents can only do what the law allows them to. There are a growing number of unscrupulous tenants who have no respectable values or sense of decency. You have to protect your investment, in addition to the pre-tenancy checks that agents can lawfully make.
Jacq · 13 November 2019
★★★★★ 5/5
GoogleBrilliant team. I never encountered any issues with Ezelet. They were always ready to help and i lived in my flat peacefully. The Landlord was also brilliant in ensuring things were fixed immediately. I would definitely recommend Ezelet. :)
Tsitsi · 12 November 2021
Agent replied · 11 November 2024
Thank you for your kind words Tsitsi, they are greatly appreciated.
★★★★★ 1/5
GoogleBeen more than 23 days since contract finished and still haven’t gotten any update on the deposit return or deductions invoice. Keep telling us that they are waiting for landlord. They do not take account from the perspective of the tenant. As a student we are so tired of not being taken seriously. Some student tenants need their deposit to make payments for their bills. For my last house, got full deposit on the same day, our contract finished (obviously was not ezelet).
Foodie · 12 November 2021
Agent replied · 11 November 2024
Thank you for your review. I am sorry the deposit process is taking longer than you would like. We have a procedure that we must go by and in this case it is taking longer than anticipated to get all of the information required for the deposit return. We hope to have this resolved for you in the next day or so.
★★★★★ 1/5
GoogleDO NOT USE THIS COMPANY IF YOU ARE A STUDENT. I never once spoke to the landlord of the house i was trying to rent. The company demand extensive and instrusive information such as passports, utility bills and ID on both you and your guarantors which scared people off renting aswell as not being asked for by any independent private landlords, making finding tenants near impossible.
At points I didn't know whether I should contact Ezelet or Homelet as so little information is provided in addition to a near £450 holding deposit on one such property. The process is overly complicated and for students a nightmare.
Jerome · 12 November 2021
Agent replied · 11 November 2024
Thank you for your review Jerome, I am sorry you feel this way. The reason why you would not have spoken to the landlord is because Ezelet manage the property on behalf of the landlord, this is very common in the Estate/Letting Agent Industry.
Legally we must hold ID as part of the ‘Right to Rent’ legislation for tenants and guarantors and the other information you mentioned would have been for referencing purposes which again is very common for most in the Estate/Letting Agent Industry. The team at Ezelet do not try to make things difficult we are just doing our job and following all of the correct legislations for our company and for our landlords.
★★★★★ 1/5
GoogleBeen trying to rent a place, and i can't believe it takes 3 weeks to do this. It was also the referencing companies fault, Homelet.
They would email me the same stupid questions over and over again that I do not have the answer for about my guarantors. They also have the nerve to email me saying that my referencing is outstanding and that I would have to chase them, even though i have been chasing them for a week. They don't even want to call you. Instead of doing the guarantor details first to see you are able to rent the flat, they will of course take the security deposit and send emails saying that your guarantor has failed, following with more stupid emails and then refusing to refund some deposit back for the complete waste of time and unprofessionalism.
They can't even give me the contact details of a Manager so I can give a complaint.
0 stars. that's all i can say.NegativeQuality, Professionalism, Value
Chiara · 12 November 2021
Agent replied · 11 November 2024
It is very disappointing to receive this review after you were in conversation with the manager regarding your concerns.
The team at Ezelet do everything they can to ensure the process goes as quickly and as smoothly as possible for you but unfortunately if the referencing process is taking longer than you would hope, this is not Ezelets fault. Usually it is the employers that take the longest to provide the relevant reference and this is out of the agents control, we can just chase the referencing company. We do referencing for all our tenants and guarantors for the landlords security to ensure both the tenant and guarantor are suitable for the property they are hoping to rent, this is the case for a lot, if not all agents.
When it comes to the holding deposit, a holding deposit confirmation gets signed by the tenant before the referencing process starts which states in here that if the referencing fails or the tenant decides not to proceed then the holding deposit will not be refunded. Ezelet as an agent are in their rights to retain the holding deposit with the signed confirmation should any of the above two points arise.
★★★★★ 5/5
GoogleReally good experience with the company , Donna was very helpful with all the questions and queries we had and process gone nice and smooth. 100% recommend ☺️PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Emilija · 12 November 2021
Agent replied · 11 November 2024
Thank you for your kind review, the team here at Ezelet try their best to ensure the process goes as smoothly as possible for our clients.
★★★★★ 5/5
GoogleDonna and the team made my recent move to Colchester easy and stress free. Highly recomended!
Adam · 24 March 2023
Agent replied · 11 November 2024
Thank you for your kind review Adam. We hope you are very happy in your new home.
★★★★★ 1/5
GooglePossibly Illegal raising of rents/hidden fee due to "having a pets" wanted to charge and extra £240 a year for a tiny dog.. along with the holding deposit and 1 months deposit. Big red flags avoid.
With regards to the response. You would charge and extra £720 over 3 years say then still have the audacity to dip your hands into the deposit. I'm not sure if it's legal so I am reporting you to the financial ombudsman service
Tilly · 12 November 2020
Agent replied · 11 November 2024
Good afternoon, thank you for your review. Please understand that we are not illegally raising the rent for a pet, we make anyone with a pet aware before they view a property that the landlord may ask for an extra £20.00 on top of the rent for extra wear and tear as we are no longer allowed to charge a higher security deposit. Thanks
★★★★★ 5/5
GoogleGreat experience with Ezelet, professional and excellent service
Very helpful team, quick and easy communication
I strongly recommend Ezelet.
Thanks Donna and all team.PositiveQuality, Professionalism
Alexandra · 12 November 2021
Agent replied · 11 November 2024
Thankyou for your kind review, we try our best to give a great level of service.
★★★★★ 3/5
GoogleI am currently looking at a few estate agents online. Ezemove were one that has ground floor accommodation suitable for me. However, there are still problems that some estate agents or landlords don't or won't accept those of us that are on housing benefits without a guarantor. I keep trying all the estate agents as much as possible. I may find a place soon.
Gus · 12 November 2022
Agent replied · 11 November 2024
Hi Gus, thank you for your review.
We accept people on housing benefits yes however you would need a guarantor to get through the referencing stage as housing benefit or universal credit are not a guaranteed income and can be stopped by the local authorities at any point and as you have found, this is the case with a lot of agents.
Thank you
★★★★★ 5/5
GoogleAs a Landlord Ella and Donna from Ezelet done a great job in finding a new tenant for my property and liaising with contractors to fit a new bathroom suite and carry out other improvements including a full electrical Inspection and Certification to allow the new tenant to move in. A highly responsive and professional company whom I have no hesitation in highly recommending to both tenants and Landlords.
Glen · 12 November 2021
Agent replied · 11 November 2024
Hi Glen,
Thank you for your kind review. We will continue to offer the same service you have received for the duration of your tenancy with us.
★★★★★ 4/5
YellHelpful and efficient
My third property now managed by Ezelet so I’m obviously more than happy with the service offered. Any problems we’ve hit along the way have been dealt with by friendly, efficient staff who I’m very grateful to. They’ve gained certification for the quality of service they offer during the years I’ve used them and have certainly taken time and effort to liaise between myself, my tenants and necessary tradespeople. Thank you Ezelet.
DawnArkellpilates-219 · 3 May 2024
★★★★★ 5/5
GoogleFriendly, professional and patient letting agents who are with you every step of the way! I would 100% recommend ezelet to all my friends and family! Ella, Donna and Jackie are absolutely AMAZING!!!!
Luke · 23 March 2024
Agent replied · 11 November 2024
Thank you for your kind review Luke :)
★★★★★ 5/5
GoogleExcellent team, who are all very helpful and friendly. I was renting through them for two years, and had consistently positive interactions, with all issues being dealt with in a professional and courteous manner. Thanks!
Josh · 24 March 2023
Agent replied · 11 November 2024
Thank you for your kind review Josh!
★★★★★ 5/5
Facebook5* Review
In the last 4 years I have rented through Ezelet.
I have had an amazing experience with them and any problems or issues that had arisen throughout the 2 tenancies I have had with them has been sorted within the 24/48 hour period and contact had been made throughout.
The staff have always been amazing espescially Ross, Donna, Brooke, Ella and Mark and as an agency they have always been super supportive in the last 4 years and I can’t recommend them enough as a letting agent!
Thanks again for everything in the last 4 years.
Ems · 5 August 2020
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.