1/5
No help at all if you have a problem.
I was a tenant in a property managed by Martin & Co for 6 months, There were problems from the start. Once I moved in, it was clear there was a major drainage problem with the toilet. Despite warning them, they took no notice and when I first used it, it basically was up to the rim and about to spill waste onto the toilet floor. Only at this point did they do anything. Water was pouring down the side of the house meaning I couldn't open my bathroom window, the electrics were slightly dodgy, meaning the boiler and everything didn't work. There was a damp problem affecting the walls and the electrics in the kitchen (according to the landlord's electrician guy). This was just a few of the problems. Communication was just dire! Multiple phones calls, emails, physically going into the office, making a formal complaint to Martin & Co and I actually complained to Birmingham Council in the end. I wouldn't use them for letting / selling a property ever again. Only good thing is my deposit was returned quite promptly so my dealings with them could end. Thank god!
Agent replied · 15 October 2016
Dear Michelle, I am really sorry to hear that you weren't very happy with our service when you were renting a property through us. I know that you had numerous maintenance issues that needed to be sorted that took too long to get fixed. Unfortunately we were not managing the property for the landlord in terms of being able to deal with maintenance issues on his behalf. All maintenance issues had to be done by the landlord and his own contractors and this made it very difficult for us to help you to get these issues fixed for you. It is really disappointing when this happens as it looks bad on us as the agent when the landlord and his contractors are slow in dealing with maintenance. I hope you understand that this was beyond our control and I wish you well in your new property. Regards, Raj Bedi (Director)
