Trusted Agent profile · Birmingham

Arkade Property Birmingham reviews

3.8

★★★★★ Good

63 reviews across 2 platforms

41 Vittoria Street, Hockley, Birmingham, B1 3ND

Arkade Property's office in Birmingham, at 41 Vittoria Street, is rated 3.8 out of 5 across 63 reviews on two platforms, including 60 Google reviews rated 3.8.

Google logo

3.8 / 5

60

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

3

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Birmingham office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

First and foremost there are not enough stars!! Although an offer for the full asking price was accepted for my flat, it took 6 months to get to exchange of contracts! Throughout that period both Andrew Kay and James Clapham were encouraging, persistent and absolutely brilliant with client care. I cannot praise them enough for all their help and encouragement. I am moving to Harborne and would have no hesitation whatsoever in recommending Arkade Property to handle property matters for anyone who asks! Well done guys!! (and Sybilla of course:P)

Michael · 11 June 2020

Agent replied · 10 June 2024

Michael, thank you so much for leaving this lovely review. It has been a pleasure having you as a vendor and we got there in the end :) thank you again it means a lot. Take Care Sybilla

1/5

Google

Atrociously incompetent letting agency - wouldn't allow me to get a new flat mate when my previous friend left and wanted me to get out at barely any notice. Then re advertised for two people after they pretty much forced me out for no apparent reason, bare in mind I hadn't made a fuss the whole time I lived there. Then tried to take a big chunk of my deposit for a bit of non-existent dust and not reattaching a lamp shade that wasn't there when I entered the property. Didn't do an inventory when I arrived. Also made me transfer the deposit to the previous tenant which made no sense (out of sheer laziness and incompetence) and citizens advice weren't impressed. Good job for My Deposit protection scheme, thankfully managed to get the full amount back. Avoid Arkade at all costs, they'll do you dirty.

Natalie · 11 March 2024

1/5

Google

You will notice how this company is a toxic company, with toxic employees, when you will start having some problem. My bill includes a private parking. But I have no access to the parking, someone else is putting his car there. Arkade Property doesn't even care about the issue. Letting me know that's not their matter. The worst company I've ever dealt with. I will never recommend it to anyone. Edit: I said you again, you are a very toxic company. You made me lost too many hours, on phone and emails, without finding a solution to a simple parking issue. You rent a flat in a building which you don't know how it works. The only thing you care about is the money. The safety and healthy of your tenants matter less. You lied to me since the begining. When I moved to the apartment there was no blind in the bed room. I had to wait three weeks. How much do I owe you ? Nothing! You have no moral value, no shame.

Yakhya · 12 June 2019

Agent replied · 10 June 2024

Dear Yakhya, you have been a tenant with us for over two years and during those two years any repairs or maintenance issues you have risen with us has always been dealt with in a timely and professional manner which you are aware. You have left this review which of course is never a review we want to receive and is upsetting to read as we always strive to perform at the highest standard for our Landlords and Tenants. In regards to this issue, I would like to understand why you have gone straight to leaving a poor review when my colleagues contacted you to inform you that we have contacted the management company who manage the car park to inform them someone is in your space, they have informed my colleagues that they will come out and issue a ticket to the car. We need your registration number which you have never responded to. You could have contacted us again to see what we could do to assist you but you have not until this morning. Please be advised that as we do not manage the communal areas or car park area we have to ask and rely on other people to help us out. We want nothing more than to resolve this for you, however the incredibly aggressive nature you have shown and the fact that you have sworn at my staff is I'm afraid not acceptable.

5/5

Google

I moved into a rental apartment here in Jewellery Quarter just over 1 week ago, and this was arranged through Arkade Property. From start to finish, this ‘check-in’ process has been seamless. I’ve experienced exceptional customer service and particularly enjoyed using a digital platform to scan, review and sign all necessary documents. I would also like to thank Nicola, Justin and Wesley for all of their help. Their customer service skills have been outstanding and they are an absolute credit to this company. I had a lot of questions/queries and these 3 team members that I dealt with were always more than happy to assist on each occasion. I have been privately renting for over 8 years and have now dealt with a total of 4 different Lettings Agents in that time (across both South Warwickshire and Birmingham City Centre). By quite a large margin, Arkade Property has got to be the friendliest and most professional of all 4. Thank you once again Nicola, Justin and Wesley! Kindest regards, Jas N.

Jas · 12 June 2019

Agent replied · 10 June 2024

Good morning Jas, thank you for your wonderful review. It was a pleasure receiving it and reading it. We constantly strive to provide an incredibly high standard of service to all our clients and with the fantastic team we have here, we are able to do this. Thank you again and I have passed your kind words on to Justin, Nicola and Wesley. We hope you enjoy your time with Arkade Property. Kind regards Sybilla Rose

2/5

Google

They mostly nice until your end of tenancy. Then they will do everything to keep your deposit, no matter if you reported the issues or not. They returned about 11% of our deposit. They not taking responsibility for bills after you have moved out. I just had to call the energy supplier to let them know they trying to charge the wrong people since we moved out 2 months ago and we are already paid our finals for everybody/everywhere. Nice start, nice cooperation during tenancy but awful end.

Adam · 11 January 2024

Agent replied · 10 June 2024

Hi Adam, we're sorry to receive the review you have posted. However, in regards to the utility bills we have a company that we hire to notfiy all suppliers. This has been completed from our end, if you had contacted us to inform us we would have looked into this further for you. Secondly, To explain the process: 1) We employ independent inventory clerks to assess and report on the property before the tenant moves in and after the tenant moves out. We do this because and independent assessment carries more weight if the matter of the deduction from the deposit goes to tribunal. 2) The inventory clerks get paid the same sum whether or not there is work to be done at the property after the tenant moves out. They have no financial incentive to produce anything other than a detailed, accurate report. 3) If work needs to be done, Arkade Property has to arrange for cleaners/repairs, supervise and inspect. We do not receive any more money for doing this and therefore we would prefer not to. 4) The deposit is held within a Registered Deposit Scheme. The tenant has the right to dispute the findings of the independent inventory clerk and the matter will be determined by an independent tribunal at no cost to the tenant. This is a simple process. Arkade Property strives to be fair to all parties, there is no personal gain in “inventing” work to be done as this only creates more work for us for which we do not get paid. If the tenant disputes the deduction, there is a simple process to follow. The before and after inventories are detailed often running to 50 pages with hundreds of photographs. Arkade Property will merely confirm the findings of the Inventory Clerk. Unfortunately this illustrates the problem with Google reviews. It provides a forum to throw stones with impunity and a negative review impacts on our business irrespective of the accuracy of the same.

5/5

Google

Arkade Property have been managing our flat for years now. There was always the feeling that the property was in safe hands from the moment a new contract is signed to the way they communicate with us. If there was a chance to give them 10 starts, that is what I would do.

G · 11 June 2020

Agent replied · 10 June 2024

Thank you Gus, your review and kind words mean a lot to all of us :) we really enjoy having you as a Landlord.

1/5

Google

Absolutely disgusted by the staff and their behaviour. They arranged a viewing and then changed the appointment themselves, even after telling them we're not OK with the changed timing!! After driving all the way from Manchester to Birmingham, came across a huge miscommunication and confusion that caused a lot of issues with matching the timings as 2 staff members were speaking 2 different things! Also had their team member shout at us over the phone! ABSOLUTELY DISGUSTING CUSTOMER SERVICE and BEHAVIOUR!! NOT recommended at all!!!!!

Nilakshi · 11 June 2023

Agent replied · 10 June 2024

Following your complaint above, I can confirm that we asked if you could change the time which you refused. We then had you booked for your original slot which you were over 30 minutes late in attending at which time our staff were on other appointments who arrived on time. We are sorry that you feel this way and wish you luck in finding a property.

5/5

Google

Arkade Property have been managing our flat for years now. There was always the feeling that the property was in safe hands from the moment a new contract is signed to the way they communicate with us. If there was a chance to give them 10 starts, that is what I would do.

GBA · 11 November 2019

Agent replied · 9 November 2024

Thank you Gus, your review and kind words mean a lot to all of us :) we really enjoy having you as a Landlord.

5/5

Google

Arkade Property have been managing our flat for years now. There was always the feeling that the property was in safe hands from the moment a new contract is signed to the way they communicate with us. If there was a chance to give them 10 starts, that is what I would do.

Mr · 27 August 2019

Agent replied · 25 August 2024

Thank you Gus, your review and kind words mean a lot to all of us :) we really enjoy having you as a Landlord.

5/5

Google

The best letting agency I have had the pleasure of letting from. From viewing the property in question to moving in and living in, every single thing has been smooth sailing. The team are incredibly friendly, responsive and pleasant to deal with. Whenever I have had a maintenance request it has been deal with within a few days. The company provide you with your own personal dashboard to log and issue and is addressed within days. I couldn't be happier after having an awful time dealing with the former letting agency. I highly recommend Arkade Property LTD to anyone who wants a hassle free experience of letting.PositiveProfessionalism

Somaya · 26 August 2022

Agent replied · 10 June 2024

Hi Somayah, thank you so much for this review. It really is appreciated, it means a lot to the staff, it is a pleasure having you as a tenant 😊 …

5/5

Google

Carol and the team at Arkade are nothing short of amazing. Carol, honestly could not do enough for us and felt like she was a friend, who actually cared, not just an agent, if only all estate agents were like Carol, huge thank you, would recommend to everyone and use again in a heartbeat.

Liz · 11 June 2022

5/5

Google

Myself and my partner have been renting a property with Arkade Property Ltd for just over a month now and we couldn't reccomend them highly enough! Having only rented student accomodation prior to our tenancy, we were very impressed with the moving in process and how clearly our contract and next steps were explained to us. Maintenance issues are dealt with very easily through an app and the engineer who came out was extremely helpful. When emailing Tom and Justin with any enquiries they typically reply within a couple of hours....a huge improvement on waiting for weeks with who we were renting with before!

Simon · 11 June 2020

Agent replied · 10 June 2024

Hi Simon, Thank you so much for your review. It means a lot to us and the staff here. I will inform them of your kind words, we hope you enjoy living in your property and we look forward to having an enjoyable tenancy with you both. Kind regards Sybilla

5/5

Google

I have been with Arkade for over 10 years and honestly, I can’t say a bad word about them. They have been great. Can’t recommend them enough, they are a great bunch and quick to respond to all issues. Can’t fault them and I really don’t understand the few negative reviews on here. Sybilla is lovely, as is her team 👍🏻😊 Attyyah x

Attyyah · 11 June 2020

2/5

Google

1 year living in one of their apartment : oven, washing machine and dishwasher were not working from the beginning. They slowly changed two of the appliances and left us with dysfunctional dishwasher saying that they exceeded their budget. The apartment contained many undesirable items from previous tenants that were put on the inventory and we were held responsible to keep them in the apartment and not damage them. At the end they found a way to keep 300 pounds from the deposit, namely 160 pounds to remove two beautiful hooks we installed in the hallway, but I suppose this is the letting agency buisness model in the area sadly… avoid if you can, but there must be worse agents around

Julien · 14 September 2023

1/5

Google

Basically they just take your entire deposit for merely anything, you can try and leave the flat for example clean and proper like the day you moved in and for them it does not matter, they will find a reason to charge you the entire deposit as it happened to myself

Rin · 11 June 2023

Agent replied · 10 June 2024

To explain the process: 1) We employ independent inventory clerks to assess and report on the property before the tenant moves in and after the tenant moves out. We do this because and independent assessment carries more weight if the matter of the deduction from the deposit goes to tribunal. 2) The inventory clerks get paid the same sum whether or not there is work to be done at the property after the tenant moves out. They have no financial incentive to produce anything other than a detailed, accurate report. 3) If work needs to be done, Arkade Property has to arrange for cleaners/repairs, supervise and inspect. We do not receive any more money for doing this and therefore we would prefer not to. 4) The deposit is held within a Registered Deposit Scheme. The tenant has the right to dispute the findings of the independent inventory clerk and the matter will be determined by an independent tribunal at no cost to the tenant. This is a simple process. So Arkade Property did not simply “take” the deposit and we consider this review to be unfair and inaccurate. Arkade Property strives to be fair to all parties, there is no personal gain in “inventing” work to be done as this only creates more work for us for which we do not get paid. If the tenant disputes the deduction, there is a simple process to follow. The before and after inventories are detailed often running to 50 pages with hundreds of photographs. Arkade Property will merely confirm the findings of the Inventory Clerk. Unfortunately this illustrates the problem with Google reviews. It provides a forum to throw stones with impunity and a negative review impacts on our business irrespective of the accuracy of the same.

5/5

Google

Excellent service from the team at Arkade. They managed the sale of my house seamlessly - communication was really prompt. They made the whole thing stress-free and quick! Would definitely use again. Thanks Andy!

Alice · 11 June 2023

1/5

Google

Terrible service and unprofessional. Arkade Property (AP) managed my rental property for 18 months and it was a painful experience. I had to constantly chase them to do their job. When the tenants failed to pay their rent I was not informed and had to email AP to resolve the issue. When there were any repair works AP did not source competitive invoices for the work to be performed (e.g. they once quoted me £17,000 for repair work, I found my own builder who did the work for £1500). For the repair work that AP were responsible for no quality checks were done on the completed work, this resulted in substandard work and months of emails trying to get AP (and their recommended contractor) to finish the work to the correct standard. Finally. AP do not perform regular inspections (no inspection done in first 12 months) which results in the accumulation of issues. If you are a landlord do not use AP!!!

Kieran · 11 June 2023

1/5

Google

Absolutely do not rent with this company. Out of the £1,000 deposit my flatmate and I paid, they are only planning to return £50. They are keeping £950 for alleged damage and cleaning. Multiple things they claimed needed ‘deep cleaning’ did not, as I and my family spent a full week scrubbing that apartment before we moved out. We left it in better condition than the day we moved in. They have charged me to repaint the bedrooms that did not need repainting. They are charging me for things out of my control, that they expressly told me I would not be charged for which I have in writing. Absolutely appalling behaviour. I DO NOT RECOMMEND. Disgusting treatment, highly unprofessional and immoral.

Chloe · 11 June 2023

5/5

Google

Arkade are a fantastic company. They helped me and my partner find a place in no time, and were nothing but informative and responsive whenever we had any questions. The whole team are very friendly and helpful.

Callum · 11 January 2024

Agent replied · 10 June 2024

Thank you Callum for your review. It means a lot to the team when their hard work is acknowledged and so lovely to recieve good reviews. Thank you again

5/5

Google

I tend to be quite busy so really appreciate the attention and thoroughness that Carol, Sybilla and Team at Arkade gave to the sale of my property. It made what is often a stressful time, a very easy transaction. Thank you all.

Chris · 11 June 2023

Agent replied · 10 June 2024

Thank you Chris for your kind words, it means a lot to the whole team. Always aim to provide the best service and make it as stress free for you. Thanks again.

1/5

Google

My flat has many issues. Mould all over which is affecting health and my belongings. Not that these guys care. No action has been taken after months of complaints. I'm writing this so that people consider better options in terms of living.

Eire · 11 June 2023

Agent replied · 10 June 2024

Dear Eire, we're sorry to recieve this reivew. However you were fully aware that the mould isse was a block issue for the management company sort out. There is only so much we can do as we manage the individual property not external issues, so I would say this review is unjust. Also our property manager constantly kept you updated and tried to do what he could for you. This however has not been acknowledged. I'm happy to send over all correspondence to you if required.

5/5

Trustpilot

"I am extremely happy with the service…

"I am extremely happy with the service provided. A professional, kind and friendly team of understanding individuals. Who made my stay at my rented property straightforward with no hassle or problem. Especially Justin who I spoke to on most occasions " Reasonable prices and very efficient repair team.

Richard · 7 August 2018

5/5

Google

These Guys are the Best on the Planet! We have used them twice already and both occasions they sold our properties in the first week for the First Viewer! All of them are highly professionals in their office and the business owners are always there for you too. They are not just delegate their colleagues they are not shy to make their hands dirty too!! Can’t recommend them enough! If you want a piece of mind and feeling that your property is in the safest hands, do not hesitate, contact them immediately, you won’t be disappointed I guarantee!

Prime · 11 June 2022

5/5

Google

I used Arkade Property when selling my mothers house. I found all the staff friendly & curteous. The sale of the property was completed in 3 months. A hassle free experince & I would recommend to everyone.

Pam · 11 June 2023

Agent replied · 10 June 2024

Thank you Pam for your review, it means a lot to us all at Arkade and so glad you had a good experience with us and would be happy to recommend. All the very best.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Arkade Property's Google reviews

Questions about Arkade Property Birmingham

How many reviews does Arkade Property Birmingham have?

Arkade Property's Birmingham office has 63 reviews across two platforms: 60 on Google, 3 on Trustpilot.

What is Arkade Property Birmingham's rating?

Arkade Property Birmingham is rated 3.8 out of 5 across all 63 reviews, and 3.8 out of 5 on Google from 60 reviews.

Where is Arkade Property's Birmingham office?

Arkade Property Birmingham, 41 Vittoria Street, Hockley, Birmingham, B1 3ND.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.