Trusted Agent profile · Wingerworth

Simple Life Wingerworth reviews

3.8

★★★★★ Good

1,236 reviews across 1 platform

Holmewood, Wingerworth, S42 5NS

Simple Life's office in Wingerworth, at Holmewood, is rated 3.8 out of 5 across 1,236 reviews on 1 platform.

Trustpilot logo

1,236

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews

Every review we hold for the Wingerworth office, from every platform, shown as written. First names only.

4/5

Trustpilot

Long wait with no empathy and no complaint redressal in place - sorted after the review

I am very disheartened by the recent experience I had with Simple Life Homes Dunstable property management. There had been properties coming up in the Dunstable area which we had called and in for getting a request form which was hardly answered since the phone is rarely attended. After long wait and multiple attempts once we got the call connected and was told the property is available and will receive a email which never came and by the time we got somebody on phone (after days) the property was gone. Later for another property we got request form sent after multiple calls. I received the link to fill the request form which I replied same day (22nd August) through application reference number HD SL-CH-89B1. I had sent some other queries along when I finished the application for which I never received any reply. Later I received email saying I will be receiving a mail to pay the holding deposit after review. Relying on this I cancelled other two offers I had for other houses and completely relied on this application. On 23rd August when I did not receive any reply I called the office again and after multiple attempts I could talk to the executive dealing my application to be told that my application is rejected. The reason cited was that the co-tenant who is my wife haven't replied to the mail to fill the form within 24 hours. I am disheartened by the lack of communication the company has with the costumers. The mail which sends the link says that we have to send the form in 48 hours and no where it is mentioned that co-tenant will receive a mail too. My wife was travelling and had limited access to her email. The mail for application was in her junk mail. The executive who attended the call did not had anything to offer other than ''sorry'' and she thinks it will be ''injustice'' on the other applicant whose application is in process now. I later called the central office and was kindly offered other property which do not match with my timing of moving in but paid holding deposit. Now referencing is done by another company which is taking time and to my surprise the simple life sends an email for us to call and enquire with company for expediting the reference process. Is this a joke?I sent complaint regarding the lack of communication and violation of time frame stated in the application process one of the email I got from the website since the executive never sent me the complaint redressal policy of the company nor any email to raise concerns. Whatever I never got any reply. I understand these all will happen but the appalling is the attitude of the staff who attends the phone all. I was shocked today when the executive attended my call did not have any empathy nor interested in knowing my query. Felt insulted and sorry that this company do not have any customer care interest which reflects from many feedback here and seems that trust pilot is the customer care hub. Hope the things will be rectified for your good.Update: I got a call from Jade from the Manchester office immediately after this review and she was very kind and compassionate. She has sorted all the issues I had and has got the property which suits to my moving date. I appreciate the swift response from the company. I have updated the star from 1 to 4 as per the response from the company. I wish them all the very best and appreciate the commitment to rectify and make things better.

Faiz · 4 September 2023

Agent replied · 16 June 2024

Hi Faiz, We're so sorry for the troubles you faced when first contacting us for a property. We're delighted to hear that Jade has rectified the situation and that you're now happy with the outcome and service provided. We look forward to getting you moved in!

5/5

Trustpilot

Good letting agency

House is great and quick réponse for any questions

Ophélie · 22 November 2024

Agent replied · 22 December 2024

Thank you Ophelie

5/5

Trustpilot

Great experience

The process has been a lot simpler than i imagined.The staff are so helpful and knowledgeable.I dealt with Olivia Sutton and Iram Rasheed who were so professional and answered all my questions within minutes either on the phone or via email.

Gillian · 18 November 2022

Agent replied · 16 June 2024

Thank you for your wonderful review Gillian! We delighted to hear that you have had a great experience with us!

4/5

Trustpilot

Peaceful Neighborhood

Neighborhood is very peacful & secure, easily accessible locality with all amenities nearby.

Ajit · 18 September 2024

Agent replied · 23 October 2024

Thank you for your review.

5/5

Trustpilot

Jade W

Jade W. has been my main point of contact within Simple Life and I have nothing but praise for the care and attention I have been given throughout my experience thus far. Jade has had her finger on point every time I have had any concerns or questions regarding renting our first property with Simple Life.The process has been rather straight forward and from my experiences I would recommend to others.

James · 19 March 2024

Agent replied · 16 June 2024

Thank you for your wonderful feedback James!

1/5

Trustpilot

zero integrity

This company has zero integrity! Do not stand by their word at all. Communication amongst their staff is dyer. I know looking for a rental property is hard enough... stay well well away from these guys if you do not wish to make things even more strenuous. A pathetic apology from the office manager is the best you will get. I could go on but what's the point.

Dane · 14 May 2024

Agent replied · 16 June 2024

Hi Dane,Thank you for your feedback and for responding to find reviewer, which has enabled us to investigate your experience with us.Regretfully, we can see that a member of staff had communicated to you that you were the first to enquire about a specific property, the member of staff didn’t communicate this to another member of staff before leaving the office for the day to conduct viewings, by which time a holding deposit was taken by another member of staff. This subsequently meant that you lost out on this particular plot. We’re very sorry for this situation and we have given feedback to the team to ensure that holding deposit links are sent out immediately and the communication between staff members is improved. We’re pleased to hear that the team have successfully been able to find you another property that fits with your requirements and we hope that you feel your experience has improved.

5/5

Trustpilot

So far I dealt with Hannah Bishop who…

So far I dealt with Hannah Bishop who is our property manager and she is been very reasonable and helpful with the requests we had. I would recommend simple life to anyone. A professional company.

Tiberiu · 23 May 2023

Agent replied · 16 June 2024

Thank you so much for your recommendation!

5/5

Trustpilot

Outstanding service.

Outstanding service.The staff go above and beyond to help and assist in anyway they can offer. Christine was excellent and gave the best customer service answering any questions and helping talk through details and processes.

Ethan · 22 May 2023

Agent replied · 16 June 2024

Thank you for your wonderful review Ethan!

5/5

Trustpilot

Not sure what to say about Simple Life

Not sure what to say about Simple Life. The agent I dealt with Max was excellent. He was very helpful, reassuring and quick to respond to anything I asked. The service was almost too good. For anyone thinking about renting a property with Simple Life, stop thinking and do it.

Andrew · 30 July 2021

Agent replied · 16 June 2024

What a fabulous review, thank you so much Andrew! This is really great to read. We will pass on your compliments to Max!

1/5

Trustpilot

Have rented with Simple Life for just…

Have rented with Simple Life for just over 2 years and handed property back on the 4th August they’ve now said they will be making deductions for damages overgrown grass which was cut one week before we moved and rubbish near to bin which we had paid private contractors to remove also a cracked freezer drawer we had carpets professionally cleaned and house cleaned top to bottom and now we are in dispute with them regarding our deposit we have heard from several other residents on estate this is what they do I’m absolutely fuming and will be logging my dispute. If you do rent from these then don’t expect your deposit to be returned. I will be contesting this fully and believe they are being unfair especially as Simple Life previously graded our property as excellent.

Carole · 15 August 2023

Agent replied · 16 June 2024

Hi Carole,Thank you for supplying us with further information so we can locate your records.As you have stated in your review, there were items that required work upon your move out, for example items that needed removing, a cracked freezer drawer as well as some other small damages and areas of cleaning required. We can see from your records that whilst the list of items has been shared with you, we have not yet received all costs and haven’t yet proposed the landlord and tenant split for these items (as fair wear and tear will be considered with all end of tenancies). We would recommend waiting to receive the full information and costs. If at that point, you are still unhappy, we would advise you to raise your dispute with the TDS (Tenancy Deposit Scheme) who will act as an independent adjudicator on behalf of both the landlord and the tenant. They will review all information and the check out report, to make a final decision which is fair for all parties.

5/5

Trustpilot

I had the pleasure of dealing with a…

I had the pleasure of dealing with a lovely lady called Naimh. She has been so helpful and informative through the whole process.I was asking ALOT of questions but she never failed to give me the information and was extremely professional. Thank you soo much Niamh for making this process as smooth as possible ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Katy · 11 December 2024

Agent replied · 22 December 2024

This is lovely to hear, thank you for sharing your feedback with us Katy! Niamh will be delighted.

1/5

Trustpilot

TERRIBLE CUSTOMER SERVICE!!!

You know what? If I could give them zero rating, I would. My husband & I have had a TERRIBLE experience with simple life homes, would not recommend.First off, we moved into one of their properties in Burslem about 2yrs ago & it’s been nothing but chaos. Their homes are aesthetically pleasing but customer service is 0 After we moved in, we started noticing some cracks in the home & contacted them, they said this was normal & expected for a new home & that it will be fixed, should it get to a certain level. The cracks got worse, we took videos & pictures, sent to them…we were told they’d come fix it. It’s been almost 2yrs now, not a single fix. When people come to visit us, the first thing they see are the cracks cuz it’s now the focal point, as it’s lots of cracks. This is so embarrassing. I just had a new born and I’ve been so scared that maybe the building will give in, cuz it’s that bad. One of their staff came to see it the other day & he was shocked at how bad it was, he raised it but still nothing yet. When we had a water leakage, it took them about 2wks to come fix it. When our heater wasn’t working in winter, it took calling them over & over again for them to come fix it, after like a month or two. I was heavily pregnant with no heater in winter. Customer service is everything! You can’t be building homes and be lazy with maintenance. If you can’t make your clients happy, why stay in business? They said they’d be maintaining the front yard but every single time someone comes, it’s always like nothing’s been done & my neighbour & I literally had to call the guy to do a proper job. I can go on & on about their terrible customer service. It’s been a lot as I do not feel safe living where I live, cuz every single day, I’m worried the upstairs might come crashing down on me but to them, it’s nothing. They can’t be bothered. If I see them being the landlord to a property I’m interested in, won’t even touch them with a 6 foot pole. Terrible customer service. The “I don’t care” attitude is disgusting.Might I add that the last time we had to get the heater issue resolved, my husband had to leave a review on trust pilot before they fixed it. They begged my husband to take the post down or edit it. Why must that be the motivation for y’all to fix up. If you want good reputation, do good and be good. No one will have bad things to say if you’re doing your job. One thing I will make clear now, I am NOT my husband & nothing in this world would make me take down this post, as this is my honest review about my experience & I won’t for any reason go back on my words. Don’t beg, don’t cry. I’ve had it up to here & I’m sick & tired of your nonchalant attitude. If you care about your reputation so bad, do right by your tenants. Don’t stress my life & we good xx

Eni · 10 August 2023

Agent replied · 16 June 2024

Hi Eni,Thank you for sharing your concerns with us and for getting back to us with further identifiable information so that we are able to locate your tenancy.Were sorry to hear that you are not satisfied by the service provided to you. We can see that there are some settlement cracks in your property, which are common and normal within all new builds. The majority of these are within tolerance which is why they have been left. We can see that one settlement crack needs repairing and this is currently awaiting contractor costs for us to proceed. As our recent inspection report provides evidence that there is no reason for concerns over safety this is classed as a non-urgent repair so we expect this to be completed within 30 days for you.We can see that previously you had a heating issue with the one radiator in the living room, as this wasn’t a house-wide issue, again this wasn’t classed as an emergency repair. We can however see there was a slight delay by the housebuilder in getting this fixed, which we apologise again for.We can also see that you have a current issue raised for a leaking kitchen tap, which once the contractor attended, has confirmed that it requires a new tap as opposed to a fix. We’re just awaiting this replacement so we can get the work completed for you. Again, we apologise for any delays you have faced and please rest assured that the team is pushing this along as quickly as possible for you.

4/5

Trustpilot

Referencing was seamless.

Referencing was seamless.. Tyler and Lucy were quite professional.Would have been a 5 but my beautiful property was not in completely satisfactory state as the compound was untidy.Complained already at the inventory check.. hopefully this would be considered.The homes are so lovely. Ambience excellent as well

Hrm · 10 March 2022

Agent replied · 16 June 2024

Thank you for your review. We’re delighted to hear that Tyler and Lucy looked after you well and we’re pleased to hear that you love your home! We can see that you’ve reported a few small items as part of your inventory and I’m pleased to see that all of the items raised are either fixed or booked in to get sorted for you very shortly, sorry if this has caused any inconvenience for you.

5/5

Trustpilot

Service beyond my expectations

I never expected such a wonderful service, simplelife helped me In every step and made the whole process stress free and enjoyable. Especially Ardent julius was my first contact and he was very supportive during the whole process. Highly recommended.

Asad · 16 November 2022

Agent replied · 16 June 2024

Hi Asad, thank you so much for sharing your experience with us and for your recommendation!

1/5

Trustpilot

Please be cautious about trusting the positive reviews you see here!!! They are fake!

"Please be cautious about trusting the positive reviews you see here. Simple Life occasionally holds competitions offering a chance to win a free month's rent in exchange for leaving positive reviews. If I could, I would give them 0 stars. Throughout our tenancy, Simple Life proved to be utterly ineffective. As expected with poorly constructed new build homes, there were inevitable teething problems, but when we reported them, Simple Life did nothing. They refuse to address issues over the phone and instead ask for reports through their app, which proves to be useless as it takes around two weeks to receive a basic response stating they won't assist with any problems. They try to present themselves as a company that simplifies things and cares genuinely, but in reality, they show no concern, and it's nearly impossible to reach them. Renters should steer clear of Simple Life unless they enjoy spending hundreds of pounds on fixing issues in a new build home for the sole benefit of one party. Don't be fooled by the occasional ice cream van they bring around once a year for everyone."

Nik · 22 July 2023

Agent replied · 16 June 2024

Hi Nik,As you will be aware, we requested further information from you via Trust Pilot so that we would be able to identify you as a resident and your tenancy. Without this information, we’re unable to investigate the detail surrounding your complaint. We would very much appreciate you getting in contact with us, so we are able to help you further.We’d also like to take the opportunity to address your comments around a competition for free month’s rent for a review. We can confirm that this is not something we have offered as a brand, and this accusation concerns us. We would therefore appreciate it if you could contact us with any evidence of this.

1/5

Trustpilot

I’m only leaving 1 start as I cannot go…

I’m only leaving 1 start as I cannot go any lower! Simple life decided to increase our rent by £150 a month and as they left it until we were a month out of our contract with them and couldn’t dispute it and pretty much told us if we couldn’t afford it we needed to leave. Me and the missus then spent several hours a day for a week restoring the house to how it was when we first moved in and repainted the rooms we decorated the colours that they told us the colour for, they have now emailed us asking for a further £736 for things that have happened to the property in the 10 day in between us sending our key back to them and them doing a check on the property and also charging us for a full house paint. While we were in the property they were a nightmare to deal with, as on several occasions we reported damages due to skirting boards coming away from the walls and the plaster on the walls pretty much falling off and all we got told was they would be left until we moved out! They also left us several weeks (more than a month but can’t remember the specific time frame) without heating in our house and it got to the point where we couldn’t take our at the time 2 year old son downstairs until mid day due to it being to cold for any of us.Edit - They state that an inspection was done within 48 hours of us moving out however we have email proof that they stated they left it 10 days until they attended the property. Also the the heating was fixe 2 weeks after we put a complaint in about it taking so long to fix

Declan · 19 July 2023

Agent replied · 16 June 2024

Hi Declan,Thank you for sharing your feedback with us. We’re really sorry to hear that the increased rent wasn’t suitable for you. However, this is in line with (if not below) the rental amount for similar 3 bed modern properties for rent on your development. As we are not an ‘Affordable Housing Provider’ we do our best to strike the balance between taking a fair view on increases for our existing residents whilst still aligning as best we can with the rest of the UK property market.We have looked into your records and we can confirm that one settlement crack was raised which was deemed within tolerance - nothing has been raised on our resident maintenance portal regarding skirting boards since. We can also see your heating was working, however there was a fault in the September restricting it from working at full capacity, so a new thermostat was fitted for you within 2 weeks. Upon reviewing your check out inspection report, we can see that the deposit deductions were necessary and fair to get the property back to its original standard. We would like to reassure you that no third party caused any additional damage since you moved out. We can confirm that the inspection was carried out within 48 hours of you moving out.EDIT - In response to your edit, we do have a date stamped check out report on file by way of proof of when the check out inspection took place. If would like a copy, please contact the team and they would be happy to help.

5/5

Trustpilot

Olivia was super helpful with my…

Olivia was super helpful with my maintenance query raised. Olivia kept in contact and updated me on the arrival of the engineer and even followed up after the engineer left to check I was happy. What a star ⭐️

Steph · 23 November 2022

Agent replied · 16 June 2024

Thank you for your lovely feedback on Olivia, Steph!

5/5

Trustpilot

Great so far!

SimpleLife have been great so far in the lead up to moving into our new home, Jade has been really helpful throughout and quick to respond to emails etc. I hope the great service continues when we move in!

Jack · 21 November 2022

Agent replied · 16 June 2024

Thank you for your review Jack! We're so pleased that Jade has taken good care of you!

4/5

Trustpilot

Well done SIMPLE LIFE TEAM

It's been nearly one month we are with Simple Life, and after all I can say *** and **** tried their best to give us a better experience as the beginning wasn't good enough.After various complaints about not viewing the house we got it.We saw it and was adorable, I fell in love instantly, not cleant with my standard and with some little broken components in the kitchen that we reported on the inventory but all I was looking for; a nice house where let my children grow happy.Our move in date was the 1st May (Bank Holiday) and we should have received the code for getting the keys during the morning.I contacted ***, who did her best to help us and everything was sort it out at lunch time.I must also say I've been thankful to ******* who helped me with one tricky issue with UC, around few hours I had all sort it out and the document I needed was sent at the right time.This morning we had to contact her again for another matter to solve and she emailed us immediatly, saying the account team will sort it out everything.Well done SIMPLE LIFE TEAM!

Stefania · 6 July 2023

Agent replied · 16 June 2024

Hi Stefania, thank you so much for taking the time to write a review and for your valuable feedback. This will be taken onboard to improve our services. We're pleased to hear that you're happy with the service provided.

5/5

Trustpilot

Simple Life Homes....Simple!

We've been with SimplelifeHomes for almost a year now and can say that, although it hasn't always been smooth sailing, we are happy. The whole process is not like any other estate agency or the norm, i.e., we didn't physically see the property we were renting, but we had the support and reassurance from the team who initiated our application up to our property manager. Our property manager has been amazing in trying to resolve issues we have raised and has worked hard with us to get things sorted. Both our property manager and her team have always answered our calls and emails within a timely manner and we are happy to continue working with her to have a simple(r) life. Reviews should be based on overall experiences and not when things don't go according to OUR plans or demands. SimpleLifeHomes made it easy to get into our property and have a home. We try to work together and find solutions to the problems and not create more, so we would be more than happy to stay where we for as long as we can. We can't always tryst what we read, but I have nothing to hide and like I said, even with the most annoying of situations, our property manager & her team have been great!

AC · 6 July 2023

Agent replied · 16 June 2024

Hello, thank you for your honest and well balanced review - we really appreciate it!

5/5

Trustpilot

Simple life property..

Everyone at Simple Life has been really helpfulI, the service and response was great. Jade Woodham has been brilliant in helping us with our property transition.

Ky · 4 December 2023

Agent replied · 16 June 2024

Thank you so much for your review Ky!

5/5

Trustpilot

I moved into property in Feb2023- the…

I moved into property in Feb2023- the house need a number of repairs due to prev tennant trashing the place , Olivia sorted all the initial problems within weeks and all is great, yesterday reported issues with both toilets in the house, report through system and called and spoke to junior , he jumped on issue straight away and repair company were on site the same day and all repaired- needless to say i am very happy so for with my experience of simple life homes, friendly staff , easy to communication, would recommend to others .

Mr · 27 June 2023

Agent replied · 16 June 2024

Thank you for your review!

5/5

Trustpilot

Called previously about a 2 bed house…

Called previously about a 2 bed house in Newhall however the property was gone I spoke to Courtney Davis and was put on a waiting list. Within two weeks I was contacted back and given details about a new property very good customer service and smooth process, thank you Courtney!

JW · 18 March 2021

Agent replied · 16 June 2024

Thank you for taking the time to write us a review! We're delighted to have been able to help you find your home! We will make Courtney aware of your lovely feedback.

1/5

Trustpilot

Really bad management

Really bad management. They get the properties cheap and in the year start getting the prices on the rent really high. In the year they uplift the rent £100 per month more. About 13% of the monthly rent payment.Because I didn’t agree they put my family in the street.One star is too much. Be away from this

Savvas · 16 October 2024

Agent replied · 23 October 2024

Hi Savvas, We're sorry to hear that your rent was no longer suitable for you. As we are not an Affordable Housing Provider, our rents have to be in line with that of the local area. Like any business, our increases are unavoidable unfortunately, however we always try to take a considered and fair approach. Annual rental increases are also outlined in our tenancy agreements.Although we are mandated to give 4 weeks notice of increases, we give residents a minimum of 6 weeks notice to give sufficient time should a resident decide they would like to serve notice.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Simple Life hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Wingerworth.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent