Trusted Agent profile

Docklands Residential reviews

3.9

β˜…β˜…β˜…β˜…β˜… Good

43 reviews across 1 platform

15 The Quarter Deck, London, E14 8SH, Tower Hamlets E14 8SH

Docklands Residential's Tower Hamlets office at 15 The Quarter Deck is rated 3.9 out of 5 across 43 reviews on 1 platform, including 43 Google reviews rated 3.9. Checked 9 October 2026.

Google logo

3.9 / 5

43

Reviews on Google

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Tower Hamlets office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

Nur was fantastic in helping my sister and her family secure a property to rent in Barking, and was present and available every step of the way! Everything was taken care of before my sister and her family moved in, and they are happy that Nur will be their point of contact for the duration of their stay in the property. Thanks again Nur!

Iyanka Β· 23 February 2025

Agent replied Β· 9 May 2025

Thank you

5/5

Google

I was struggling to sell my property, one day I found a leaflet from Docklands properties through the letter box, I contacted them, Nur Islam responded. After few viewings, he got me a buyer and a good offer, the sale process took longer due to issues on my side, but was very helpful in reassuring the buyer not to walk away as the buyer was growing impatient with the delays. Eventually the sale went through and I couldn't thank him and his agency enough. My experience dealing with Docklands Properties and especially Nur Islam was very positive. I would use them again.

KHAMIS Β· 23 May 2024

Agent replied Β· 24 October 2024

thank you and i am glad we can help!!

1/5

Google

Big SCAM company! Very big LIARS especially the bengali guy who claims to be the owner. Sweet talk but 0 efforts in returning my monies; i have paid deposit+ 6m rent and never got the property..they told me that my monies are with the landlord and he is not in the country..for 3 months i`ve been asking for landlord details i just got ignored and flogged off..NO REFUNDS, NO PROPERTY and NO REPLY since from the bengali guy. I now read that im not the only one scammed...Police cannot help!!! BEWARE OF THESE SCAMMERS!!! AVOID

Capra Β· 6 November 2025

Agent replied Β· 10 November 2025

Dear Capra, I categorically reject the validity of your review. My company has never had any dealings with an individual named Capra Edoardo. A search of public records and social media reveals only a professional footballer by that name, someone highly unlikely to engage with a small property business such as mine. Your claims are not only baseless but defamatory. If you genuinely believe my company took six months’ rent in advance without providing service, I urge you to report this alleged theft to the police immediately. I fully welcome legal scrutiny, and I guarantee that any legitimate authority will find no wrongdoing. You are also entitled to escalate your concerns to our regulatory body, should you have a genuine grievance. However, posting knowingly false and malicious reviews constitutes defamation and may be subject to legal action under the Defamation Act 2013, which protects individuals and businesses from reputational harm caused by untrue statements. Additionally, Section 2 of the Malicious Communications Act 1988 may apply if your intent was to cause distress or reputational damage through false claims. I will be reporting this review to Google for investigation. If you wish to resolve this matter properly, I invite you to contact my office directly and present any evidence you may have. Otherwise, I strongly advise you to retract this review.

1/5

Google

They are scammers. Nur is a crook. Flee, don't do business with this bandit. He asked me for 600 pounds guarantee which we gave. He wanted us to pay 8 months in advance while the law says 6 months He wanted to make us pay the entire amount without even having any certainty that we would have the apartment. We asked him for 48 hours to transfer the money. He said yes then sent us an incomprehensible cancellation email. If I could I would have put zero. Don't be fooled and run away run away run away Nur you're a bad person and I wish the worst

Laurence Β· 25 October 2023

Agent replied Β· 24 October 2024

Dear Luarence, Any reviews all reviews are welcomed, as you are aware and know that the tenancy starts on 30th August 2023 and I have every step of the way advised and notified when I need the signed tenancy returned to us before or on that date along with the moving in funds, this did NOT happen, you ignored calls and my messages and refused to pay any money until moving date, which is fine and I advised you that the money needs to reach our account in the morning of 30/08/2023 and the signed tenancy. This did not happen, you stopped communicating with until 31/08/2023, which by then the dead line for you to pay and send back the signed agreement passed. You son LOHAN called me on 31/08/2023 and I explained to him the situation, he even said he was shouting at you for not telling him and flat mate the when the money needed to paid and the tenancy needed to be sent back, nevertheless, you son Lohan called and requested to give him 1 more day, which I did so that will take us the pass the tenancy start date to 01/09/2023, but no money and no signed tenancy was received and on that basis I could not move forward with your and your sons tenancy. I was helpful as possible and it clearly says on our terms offer better that if you do decline to move forward with the application for any reason whatsoever, the holding deposit of 1 weeks will not be refund, due to your mistake you called me crook and bad agent. I can only suggest you look at your self before deciding who was at fault here. Thank you for your review.

5/5

Google

As a new tenant I highly recommend this Estate Agent Mr. Nur is a friendly and hard working person. Made our process nice and smooth and explained everything clearly. πŸ‘ …

M.A Β· 13 March 2025

Agent replied Β· 8 October 2025

Thank you

5/5

Google

From start to finish of my application to rent a property via Docklands Residential, Mr Nur Islam went far and beyond my expectations to work with me to achieve my goal. His professional attitude and helpfulness made my whole experience stress free and simplified right up until the day I moved in. Thank you for making my dream come true. I’m sure I’m going to be very happy in my new abode!PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Michelle Β· 25 October 2021

Agent replied Β· 24 October 2024

Thank You Michelle, I am glad that we can help.

1/5

Google

RUN AWAY Nur is the worst agent in London you can find. I don’t have a lot of money and because I proposed to pay on Friday instead of Wednesday, he cancelled our contract. Moreover, he kept 600pounds I have as deposit… I wish you the worst Nur because you deserve only bad things.

MARCIANO Β· 25 October 2023

Agent replied Β· 24 October 2024

Dear Lohan, I can’t say much to you because I did not deal with you, you only left me a review above because I did not agree to give your portion of your holding deposit. You need to speak to your mother regarding this and you need to read on our offer letter regards to return of the holding deposit. Once again, I thank you for your review.

1/5

Google

Do not use this guy!!! He misrepresented a property, contracts were full of errors. Wrong pictures advertised and when my sister in law changed her mind because she was unsure if the property was a scam. Nothing signed! He kept the deposit and tried to take her to a small claims court for supposed cost incurred. What a scum!!

Angelo Β· 8 February 2025

Agent replied Β· 8 October 2025

Dear Angelo, I never had the pleasure of dealing with you by me or my company, you have confused my company Docklands Residential with Docklands Prestige Residential, i would be grateful if you review your review again, Thank you,

5/5

Google

I rent out several properties with Docklands Residential and they are the best estate agent I have dealt with in London. Nur is always extremely professional and goes above and beyond to ensure both landlord and tenants needs are met. I have no hesitation in recommending them. RosiePositiveResponsiveness, Quality, Professionalism

GCR Β· 25 October 2021

Agent replied Β· 24 October 2024

Thank you

1/5

Google

BEAWARE OF FRUAD.. These people are a complete scam! NUR/ISLAM Nurul / Nur Islam IS THE owner/ director/secretary and consultant is same person. took money from me with bluff and lie and not returning the deposit. Big time lire. OFFERED ME THE PROPARY FOR DSS APLICENT AND AT THE END WHEN I PAID HE STARTED LIE. THAT WE DO NOT TAKE RESPONSIBILITY ON GIVING PAPERS THE COUNCIL REQUIRE. BE CAREFULL ALL. HE WOULD BE SEING COURT SOON. CHECK THE PICTURES GUYS. BECAREFULL OF THIS SCAM. ALSO THE POSITIVE FEEDBACK FROM PEOPLE ARE FROM HIS FRIEDS AND FAMILY MADE UP ONENegativeResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Shafreen Β· 25 October 2021

Agent replied Β· 24 October 2024

Thank you for your feedback, any reviews will help us to improve on our services. reply to your review so that the public can make fair decision when reading this review. After our viewings I have emailed you our terms and conditions of the offer to you after getting the offer agreed with the landlord and after reading and understanding my conditions of offer you have transferred 1 weeks holding deposit in our account for us to take the property of the market for 7 days. Once I had received the holding deposit, I emailed you the link for the standard the checks that I need to carry out on you and your guarantor. At the time of the viewing you and your guarantor, stated that you have over Β£140k in your savings and you needed my help to ask the council to pay for your deposit and your rent, I maintained at the time of viewing that I can only provide documents what the council will request and I cannot help you to deceive or cheat the council and on that basis of conversation you had agreed to proceed ahead, you have also confirmed that you are acquainted with Mr Jeetu Miah from Newham council PRS team who will help you get the money. I also stated that I will not do anything that will waste my time and I will not do any additional work that is not needed in my line of work. Mr Mohammed Faisal Jaleel is who I believe is your boyfriend/husband (ex), understood the above explanation and then I proceeded to continue the preparation of your tenancy, you both had stated that whether the council pays or not you will proceed to take the tenancy with your own money, based on that agreement I had requested you to come to my office to sign the tenancy and pay all the moving in money. I also stated that I have limited time to the above. You have left a review for my service without raising a complaint to our office and getting definitive answer from us and called my colleague a fraud. The actual fraud is committed by yourself by lying to the authorities. This is baseless accusation and baseless review because according to our terms and conditions you have forfeited your deposit as you have refused to take the property/tenancy. No agents willingly will help you to cheat and deceive any boroughs and help your get your way.

5/5

Google

Docklands Residential are great. ......and helpful ..During the COVID-19 National lockdown, they helped speed up my house search. In less than two weeks of indicating an interest in a place, my application was approved, paperwork sorted the following week, and I was able to move into my new home within a week.... Nur Islam the property manager, was incredibly responsive and promptly provided me with answers to my queries. Working with them has been a pleasurable experience. Love ❀️ you guys...... special Thanks πŸ™πŸΌ from my familyPositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Hazera Β· 25 October 2021

Agent replied Β· 24 October 2024

Thank you, We hope that we made your transition simple.

1/5

Google

SCAM!!! SCAM!!!!Beware and read all other reviews aswell. This guy has been scamming so many tenants. He has lied on my name and tried to make money out of me with all his lies. FRAUD!!!!! BEWAREEEEEE. BEWAREEEEEE i will be taking NUR TO COURT FOR FRAUDULENT!!!

Serap Β· 27 June 2024

Agent replied Β· 24 October 2024

The tenant has vacated the premises, leaving behind a number of unresolved issues.Firstly, there is a significant amount of outstanding rent that has not been paid. Despite my attempts to address this matter in a friendly and cooperative manner, the tenant has failed to fulfill their financial obligations. Furthermore, the property itself has suffered damage during the tenancy. I have inspected the premises and identified various areas that require repair and restoration. It is disheartening to see the lack of care taken by the tenant, as this has resulted in additional expenses for me as the landlord. Additionally, I have discovered that several pieces of furniture are missing from the property. These items were provided for the tenant's use during their stay, and their disappearance is both concerning and unacceptable. I will need to replace these items in order to maintain the quality and functionality of the rental. Lastly, there are outstanding bills that remain unpaid. The tenant is responsible for covering utilities and other related expenses, yet they have neglected to settle these accounts. This failure to meet their financial obligations further compounds the difficulties I have encountered as a result of their departure. Despite my best efforts to resolve these matters amicably, it is clear that the tenant has not shown any willingness to cooperate or rectify the situation. I have attempted to engage in open and honest communication, but unfortunately, this has not yielded any positive results. In light of these circumstances, I am left with no choice but to pursue appropriate legal action to recover the outstanding rent, address the property damage, and seek compensation for the missing furniture and unpaid bills. I believe it is essential to uphold the rights and responsibilities of both landlords and tenants, and it is regrettable that this situation has reached such a point. your first review was removed and you have left another review.

1/5

Google

I was hoping to leave a positive review because our experience with our landlord was extremely positive, but just before leaving the property we got to see the true colours of the agent through whom we rented the property: he is a compulsive Liar. He kept a chunk of money from our deposit. when there was absolutely NO damage to the property whatsoever, explaining to us that it is a "checkout fee" that the landlord charges. When I asked the landlord, it seems she knew nothing about the money she was to supposedly receive, and since there was no need for repair or cleaning then no checkout fee should have been charged. He then changed his statement to "it's an agency fee" and that apparently it's on the tenancy agreement that we signed. Never once did he mention to us verbally that a chunk of our deposit will be slyly stolen from us at the end of the tenancy, using "checkout" as an excuse, even when checkout went fine and there are no changes to the property whatsoever. A warning to anyone who looks into properties with this agency: read every single point of the agreement including the smallprint before signing, because somewhere between those lines it cunningly mentions a checkout fee - which basically means that HE will be keeping an amount from your deposit at the end of your tenancy, whether any damage done to the property or not.NegativeProfessionalism

Md Β· 25 October 2020

Agent replied Β· 24 October 2024

Hello MD Rahman. We have not received any complaints from you or any contacts regarding any complaints. We do not have any tenant named as yours. I would be grateful if you can let me know which property you resided in and whats your complain? Please get in touch with us. I believe this fake review and I will be contact Google to get this removed

5/5

Google

These guys are very polite and generous. highly recommended I’m extremely sorry πŸ˜”

Osama Β· 2 August 2025

Agent replied Β· 8 October 2025

Dear Osama, I never had the pleasure of dealing with you by me or my company, you have confused my company Docklands Residential with Docklands Prestige Residential, i would be grateful if you review your review again, Thank you,

5/5

Google

Nur from Dockland Residency was very professional in end to end execution of the tenancy agreement.PositiveQuality, Professionalism

Parag Β· 25 October 2022

Agent replied Β· 24 October 2024

Thank you

5/5

Google

Had it very smooth with them, as a retiree having peace of mind and cash flow is vital. With Docklands residential you can rest assured your money will be on time and all the upkeeping of the property looked after

Carlos Β· 23 May 2024

Agent replied Β· 24 October 2024

Thank you.

5/5

Google

My agent that i was dealing with was called Angie. Such a outgoing, polite and bubbly person. Made my experience with DPR very easy and straight forward. Always attentive when i needed something whether that was via email or phone. I would recommend and would be delighted to use this company again.

Rumina Β· 25 October 2022

Agent replied Β· 24 October 2024

Thank you

1/5

Google

I was dealing with Mo Ahmed for our property and we had a hard time with him. He is very persuasive and makes promises he cannot keep. Finally it took a couple of months to return my apartment keys. I would be very cautious dealing with this company.

Jeff Β· 25 October 2022

Agent replied Β· 24 October 2024

You have been warned that we had a contract in place, once the contract terms were up the keys were return, note that I will reporting the review

5/5

Google

Absolutely professional and responsive! Super friendly and communication is great, can honestly say best estate agents I have delt with. I have been accommodated with a lovely apartment with a great price. As a tenant I have received a great service from Nur. Overall a hassle free and seamless service/process.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Minar Β· 25 October 2021

Agent replied Β· 24 October 2024

Thank you very much, It was pleasure to help you in your situation.

5/5

Google

Great agent , managed to sort paperwork quickly and assured move in day as promised. Very professional and polite

Bernadeta Β· 27 July 2024

Agent replied Β· 24 October 2024

Thank you for the great feed back. great to help when you needed.

1/5

Google

Don’t try enquire for a property with these guys rude people unhelpful. Heads to big for there boots

TONY Β· 27 July 2024

Agent replied Β· 24 October 2024

Dear Tony, if you like to leave a bad review then be a man enough to leave under your real name. Mohammed, you spoke a lot not once you understood my explanation and you called me a D**khead and you put the phone down. Be a man and own your own name. you have left this review and unjustly and i can see you left another review, i assume they had the same issue as i did with your communication and language.

5/5

Google

Really recommend this agency, very good communication they are 24/7 there for you if you get straggled somehow.

Deea Β· 23 May 2024

Agent replied Β· 24 October 2024

thank you, happy to help

5/5

Google

They have been managing two of my properties for the last 9 months, and they have conducted themselves as the professional company. I would recommend them to any landlords and tenants. Reading these reviews it seems there is a grudge against the agency, please grow up and act professional to the people out there.

Jonathan Β· 26 October 2019

Agent replied Β· 24 October 2024

thank you

5/5

Google

We have 3 properties that Nur manages since 6 years now.. Amazing experience - very responsive and goes over and above his remits to help you as well. Never left the property without a tenant so overall highly rate him and his agency.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Sahi Β· 25 October 2021

Agent replied Β· 24 October 2024

Thank you Sahi,

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Docklands Residential's Google reviews

Questions about Docklands Residential

How many reviews does Docklands Residential have?

Docklands Residential's Tower Hamlets office has 43 reviews across 1 platform: 43 on Google. Reviews may appear on more than one platform. Checked 9 October 2026.

What is Docklands Residential's rating?

Docklands Residential is rated 3.9 out of 5 across all 43 reviews, and 3.9 out of 5 on Google from 43 reviews, checked 9 October 2026.

Where is Docklands Residential's Tower Hamlets office?

Docklands Residential, 15 The Quarter Deck, London, E14 8SH, Tower Hamlets E14 8SH.

The Trusted Agent

Ratings and review counts checked 9 October 2026. Is this your office? Claim your page.