Trusted Agent profile · Southend-On-Sea

Martin and Co Southend-On-Sea reviews

2.5

★★★★★

1,145 reviews across 2 platforms

, 228-230, The Victoria Shopping Centre, Southend on Sea, Southend-On-Sea, SS2 5SP

Martin and Co's office in Southend-On-Sea, at , is rated 2.5 out of 5 across 1,145 reviews on two platforms, including 295 Google reviews rated 4.1.

Google logo

4.1 / 5

295

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

850

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Martin and Co hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Southend-On-Sea.

What do you need help with?

Reviews

Every review we hold for the Southend-On-Sea office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Trustpilot

Very bad experience from the very first…

Very bad experience from the very first day.During the viewing we have been pushed to pay the fees, the argument was ` I have another viewing in next 20 mins, so you may want to pay it ASAP`. We couldn`t even see the property and all its features, cause she was in such a rush...After we moved in, we noticed that some furnishing was in bad condition ( could not seen it before as the previous tenant stuff was still in during the viewing), after them ignoring our emails , we went to the office and being told the furnishing was like this originally and it is how its patterned ( It was stained with coffee) ? Do they really think people are this stupid, or are they maybe?Another incident happened when we asked if we can have the walls repainted, as they promised the apartment will be refreshed to the highest standard. (Walls were stained, just like the sofa bed, I was wondering if it is patterned as well?)They never got them done, along with other things that were either faulty or in bad condition. (they just fixed the washing machine, and then it broke again after 2 days. Great service isn`t it? )We are moving out soon, I will probably have to call the solicitor cause these incompetent people will try to steal all our deposit.(Despite the apartment being in better condition than at the beginning.)Overall:Appalling serviceDisgusting approach to the customerInadequate responses (if any)Shame, shame, shame they are not worth the penny and pricing themselves like they are top of the tops.

Caroline · 21 December 2018

1/5

Trustpilot

Warning about them

Warning about themSo I seen a property on sale in Lozells, enquired and had viewing arranged on Saturday 27 Oct . Was told bids take place the following Monday on phone. Phoned in gave a bid and asked if I need to send in any id as I was wondering how will they accept a bid without knowing who and where I live. Spoke to Elise, she said no id is required yet. Thought no worries phoned the next day increased the offer as well as I said do I need any id was told no again but this time I was told I was the highest bidder. I received an email by Gurj, on it, it stated I needed to give them my id and etc. So I phoned once again I was told no Id or any documentation is not needed at this point. Enquired the following day to see what’s happening spoke to Gurj, he knew who I was but said you haven’t bought in your id so we can’t accept your bid, I explained the whole situation he said okay, I will give until the next day 10am to see if the other person brings in the id if they don’t then you bring yours and we will accept your offer as I was the highest bidder. I was upset, the fact I was being told different information but thought hey there is chance. Next day Gurj phoned me at 930am saying the other person did not bring in thier id if i was interested to take mine to thier branch. I quickly got everything together and gave it all in, which he scanned and kept a copy, he then asked if I had a solicitor, I said I do have a family recomnded one but if Martin & co have one I’ll get a quote. Came home phoned mortgage advisor saying I found a house, arranged my own solicitor; Martin & co solicitors recomnded solicitors charged too much. I then emailed Gurj the solicitor details as he was asking for it on email, he didn’t reply back to me or solicitors so at this point the solicitor said we haven’t got the sale memo yet to me so emailed agin he replied that they was considering two bids and the other person was the one who at first didn’t take in thier id, I was really angry as I thought for a few days (over a week) I was the highest bidder and it all was sorted and the solicitor was waiting for the memo. I then sent him an email explaing this and he then sent a email saying that I lost the property. I was very disappointed, got into contact with the branch manager Ashley. Will give you updates of what happens next.Birmingham jewellery quarter branch. Trust pilot can you please leave this review on their main review page to make people more aware. Thank you

Mohammed · 15 November 2018

5/5

Trustpilot

Martin and Co Birmingham City

Martin and Co Birmingham City. Responded to emails and queries/ concerns in timely manner. Helpful agents, especially Neil who looked after us for the second half of our tenancy. Landlord was very fair. Inventory was completed with detailed photos at start of our tenancy and this gave us a lot of confidence when coming to the end of our tenancy as we have been taken advantage of before. Thanks Martin and Co.

Grace · 6 July 2021

5/5

Trustpilot

Moved into my new house

Moved into my new house. Application process was fast and simple. Huge thanks to Ellie and Cai for all their help!

Nial · 22 March 2025

5/5

Google

I had the opportunity to use this company while searching for and purchasing a property. I was greatly assisted by a very helpful and professional sales agent / negotiator Erin Kelly. This lady was so helpful in actually knowing what she was doing and being able to communicate effectively what I needed to know. She truly helped minimise the potential stress and anxiety, property buying can induce. She was a credit to herself and Martin&Co and I am happy to recommend her to any other future customers! Thank You, Erin Kelly Yours Sincerely Mr David Noble.

David · 19 October 2024

5/5

Trustpilot

First Class personal and professional…

First Class personal and professional service - I used Martin and Co Mansfield to sell our property. All of the staff were amazing. They were friendly and always wanting to help and go that extra mile. If they didn't know the answer they would find out and call me back. Rebecca was really organised and when I rang to enquire about a query she already had the answer. My house sale took a while due to factors up the chain. The staff at Martin and Co also supported the guy I was buying off as he used an agent that didn't have this service. They chased solicitors for me liaised up and down the chain and nothing was too much trouble. I received timely emails with updates. When I first had viewings the staff did all they could to ensure that the viewers were genuine as I had little time for them to visit the property. They provided me with feedback very quickly from prospective buyers. Vanessa Rebecca and Jack are first class and I would not hesitate to use their company again. Personal 1st class customer service is just what you need when you are doing something as big a buying and selling and I certainly received it.

Joanne · 21 August 2018

5/5

Google

Jo and her sales team have given brilliant pre and post sales support. Knowledge of the market is excellent, innovative and supportive leading to a successful sale within my brief. Support from start to finish was faultless and the personnel are easy to deal with. Over the years I have used many of the agents in the area however most have eventually failed me. At this time I have no reservation on using them again for future purchases / sales.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

David · 25 August 2022

Agent replied · 21 June 2024

Thank you David.

5/5

Trustpilot

Excellent Service

As first time buyers, Martin & Co made the process of buying our first property smooth and hassle-free. They were good at keeping us updated and were very helpful. Shannon was quick to provide us with multiple property details that matched our requirements on the first day we contacted her. We started looking back in April and now pick up the keys to our new home tomorrow - we can't believe how quick and efficient the service has been! I will definitely be recommending.

Beth · 12 July 2018

1/5

Trustpilot

The repairs are just not getting done no matter how many times we call & email them, should not take a month to sort out the mould and other repairs

We have been here one month, we didnt notice the damage and damp when we viewed the property. Of course we took pictures and sent them through email. We kept getting excuses that the landlord was not responding. We keep asking them to send us emails asking to keep us updated but nothing. Previously Naomi kept getting our details wrong, I mean how much of a moron can she be?? We called about it and we even we to the office face to face and she still got it wrong!! One month down the line and nothing has been done! Why? My previous landlord, Blackpool council did any sort of repair within the week. I expected more from estate agents since they’re supposed to be so much better?? When we moved in the property was filthy, it hasn’t even been cleaned (took pictures on day one) My friend had the same problem and if we knew their letting agents were Martin and co we would have stayed well away from Martin and co and them two morons at the office!! (Naomi & Samantha) we contacted the council and citizens advice bureau, hopefully they will sort this idiotic company into doing something

Thimothe · 5 July 2018

5/5

Trustpilot

The Sunderland branch are amazing!

Recently rented a property via Martin & Co and I couldn't fault them. The Sunderland team have been amazing. We moved out of a property and moved into a property under management of Martin & Co, the situation could have easily became rather confusing and difficult however the staff particularly Sarah and Regan were amazing. Very professional and friendly, Sarah went out of her way to accommodate us and ensure we knew what was going on. We were kept up to date on all stages and moved into our new home within a week of our first viewing. I would highly recommend using Martin & Co, they are most definitely the best estate agent we have ever used.

Sarah · 5 July 2018

1/5

Google

Sending daily texts to a phone demanding a Tennant to pay money when NOTHING is due until the END of the month!..evidence can be provided to anyone wanting to rent from this company. Call to ask a question get told they need to talk to someone and will get back to the tenant, didnt happen ... demanding once rent paid that they have tennants personal bank payment receipts for a bank transfer or the balance won't be cleared...wow... so much hassle . Either want to be paid or NOT? ??!!? How is that possible for a busy person to do this, surely its there job.

S · 23 June 2018

1/5

Google

Awful service, treated really badly and have a lot of mould issues that took months to fix and turned out it wasn't it had just become summer and heating went off mould returned following winter, communication was poor and staff were extremely rude at Southend martin and co especially Gaynor. They handed out our keys for maintenance people to enter our flat without our knowledge scaring my heavily pregnant girlfriend when on maternity leave by a man letting himself in and coming into the flat, when phoned to complain they had the cheek to complain we scared the man entering. Return of deposit is still a battle 4 weeks later and they do not look after tenants only landlords it seems

Brett · 23 June 2018

1/5

Trustpilot

PLEASE I beg you do not use this…

PLEASE I beg you do not use this company. The company has actually tried to remove my comment.. I have never in my life dealt with such unprofessional, rude, and, condescending people. From the start to the end of the tenancy it was a nightmare. The house wasn’t cleaned at all. I literally had peoples toe nail clippings and hair still in the draws, floor and, rubbish still in the bin.. the list could go on in the house.. there was food still left on the walls from the last tenants and, even found a used syringe under the sofa. The house was vile. We had to deep clean before unpacking. We had no WiFi for a month due to them not able to organise anything. We had no working microwave, oven which was falling a part when first moved in. We used our own microwave, toaster and, kettle as they were so disgusting. We had large amounts of glass and old cigarettes all over the garden. I was told the house was ‘professionally cleaned’ When ‘professional’ people would come to the house they would come into the house without knocking, even into my bedroom when I was asleep… We also had a case where they come and left the door wide open and unlocked with no one in. Honestly the list could go on. They are now trying to charge us over 1000 pounds for damages and cleaning cost!? We honestly kept this house spotless and we’ll respected. So we can’t believe it. Please don’t use. They are horrible people and this company needs to be looked into. To try take away peoples hard working money on unfair and untrue claims is so wrong.* I have spoke with your team and sent many emails with all the issues. I have sent pictures and complained with proper evidence. AGAIN why so rude.. you are only showing yourself up even more. Please check first before attacking someone. YOUR company is 2 stars with over 70% poor reviews! You tried to take my review down and I got it back up with PROOF.

Nola · 10 August 2022

Agent replied · 16 June 2024

We note your comments, however, do not recognise the circumstances described. We record that we have not received any complaint to this effect and are not aware of any complaint to the Property Ombudsman Service who provide redress, free of charge, for any valid claims against an agent. If you would like to follow our complaints procedure, this can be found on our website and we will provide a comprehensive response.

5/5

Trustpilot

Stree free sale.

Purchase a house through the Staines office. Lynn Parramore, who dealt with the process from start to completion. I found her very profession and helpful with nothing being to much trouble for her.Thank you Lynn

John · 17 March 2022

Agent replied · 16 June 2024

Thank you for the 5 stars! We are so happy to hear that you have had such a pleasant experience having us as your letting agent, and we hope to hear from you again.Kind Regards,Martin & Co

5/5

Trustpilot

Brilliant service

I am very happy with the help I have received from Craig, From the chorlton branch. He has been assisting me with my process of moving into my new property. The help he has given me through this process has been exceptional, he has gone above and beyond and really done what he can to make this easier for me. he is also very prompt at answering emails and telephone calls. I am very grateful for all the help I have received and feel confident that if I have any concerns or queries in the future, they will be assisted effectively and efficiently.

Jodie · 1 August 2022

Agent replied · 16 June 2024

Thank you so much for this wonderful review Jodie. We are so happy to hear that you had such a lovely moving experience and we look forward to hearing from you again.Kind Regards,Martin & Co

1/5

Trustpilot

Underhand tactics to drive up prices

Took annual leave to try and see as many properties as I could in one day. Ended up getting nothing but rushed group bookings all day. Group bookings by themselves are never great because you have anywhere from 4 to 8 other people traipsing through the house at the same time as you are while you are all trying to visualise where your stuff will fit in while queuing up to peek in each room. However I genuinely believe the group booking tactic is done deliberately to incite a bidding war. During the viewings I am told nearly every place "the sales guys" have offers waiting to go to the landlord then at the end of the day when you phone the office to enquire about the property you get told "We have received various offers already and ______ is expecting to go above asking price. Please put forward your best and final offer to improve your chances of securing the property.". The next day you get told you have been outbid so you ask about the second place and once again you are asked to make your best strongest bid first? Call me old fashioned but if I see a place advertised and I take a day of annual leave to see a place a) I am expecting to see it properly one on one and b) I am expecting to pay the advertised price as that is what I have weighed up when comparing locations, number of rooms and house spec. I would personally stay away. I am yet to hear of another letting agent holding offers intentionally, encouraging people to outbid each other and (especially during covid) do group bookings.

Shared · 19 July 2022

Agent replied · 16 June 2024

Hello, we are sorry to learn that you were not satisfied with the service provided by a Martin & Co. office. To help us further our investigation, would you please email us your contact information?Email: social.media@martinco.com

5/5

Trustpilot

Martin & Co Prestwich have just helped…

Martin & Co Prestwich have just helped us sell our property and they were amazing! It wasn’t the smoothest of sales but Barbra chased everything all the way to the end , nothing was ever to much trouble for her, we contacted her a lot and she always got back to us no matter what time of day. We will both be forever grateful for all your help Barbra Best wishes for the future Joanne & David

Joanne · 15 November 2024

5/5

Trustpilot

I used Martin & Co to find me a rental…

I used Martin & Co to find me a rental property while waiting for my house purchase to complete. Mia was both friendly and extremely helpful and I would recommend her services to anyone.

Daniel · 8 April 2022

Agent replied · 16 June 2024

Thank you for the 5 stars! We are so happy to hear that you have had such a pleasant experience having us as your letting agent, and we hope to hear from you again.Kind Regards,Martin & Co

1/5

Trustpilot

No wonder you just have 2*s on here

No wonder you just have 2*s on here. A plumber came round to fix a problem in our next door neighbours property involving a leak... They turned off an outdoor stopcock which serves our property leaving us with a one year old who we cannot give any water, a bath, we cannot use the toilet etc. Your agents said they were sending a plumber round within an hour - still waiting hours later. Rang the emergency number and no response. Awful. Do not use them!

Megan · 27 September 2024

5/5

Google

Martin & Co launched a truly effective advertisement & marketing campaign for the sale of our BTL flat at Southend-on-Sea. They lined up three potential buyers within the very first week of advertisement & sealed the deal . They also forwarded us recommendations for two local solicitor firms but with no obligations. At no point through the sale process we felt pushed or pressurised. Excellent advice & two way communications . We felt very supported all through the process till the completion of sale happened . Our heartfelt thanks, especially to Jo, Charlotte & Laura & to the team Martin & Co @ Southend-on-Sea.Thanks for your customer focussed approach, knowledge and professionalism. Very well done indeed! 💯/💯 🙏🙏

Amit · 22 June 2022

Agent replied · 21 June 2024

Thank you for your rating.

1/5

Google

Must be a pre requisite to work at Martin & Co, ignore the phone and any email enquiries. Been trying to book a viewing for a specific property for a while now but to no success as my tenancy is nearly up with another company. Even prior to moving to my current property, I was still faced with the same problems at Martin & Co, no one answering anything. Shocking how they're still in business if they cant respond to business. Looking at the response from the owner on these reviews too, I'd love to see them say "You never left any details" I've called the central team 5 times in the last 5 days trying to reach the office but to no success.

Ashley · 22 June 2022

Agent replied · 21 June 2024

Hello Ashley, We are so sorry to hear that you have had issues with contacting our team. We have looked into this and have seen that we have been having technical issues with our calls team. If you have any further issues, please be sure to contact our lettings manager Reece, or pop down to our office.

5/5

Google

I've just completed on a property with Martin and Co. Leanne Levy mortgage advisor provided exceptional service by finding very low interest deal with fixed rate for 5 yards. Money getting from the bank process went so smooth and fast that hard to believe. Charlotte and Joanna extremely professional agents, found suitable for me property faster than in an a week. ( and I had quite few specific requirements for property I want) Whole Martin & Co team have been very helpful, and provided support in every step during the purchase. I had quite tiny deadline to buy a property and they hit it very easy, leaving almost 2 months extra time for me. I'm very pleased with their service and professionalism. If you looking for service without unpleasant surprises Martin & Co Southend-on-Sea team must be be first choose.

Minde · 22 June 2022

Agent replied · 21 June 2024

Hello Minde, Thank you for your amazing review! We wish you all the best in your new property!

5/5

Trustpilot

A HUGE thank you to Myra in the Kirkcaldy Office

A HUGE thank you to Myra in the Kirkcaldy office for all her help especially over the last 12 months. A true professional Myra has helped us and our tenants through a very challenging time, using her extensive experience to keep us all in line with respect to new housing legislation. Could not have managed without her a gem!!!

Pam · 5 January 2023

1/5

Trustpilot

Fraud Company

Fraud Company! Please don't be misled by the positive reviews below; most of them seem to be written by their own people. If you want to save your money, time, and energy, stay away from this company. They are only interested in taking money from people while providing zero customer service or assistance with any issues you raise.I'd like to highlight a few individuals who have been of absolutely no help and perfectly represent the company's poor practices:Nisha Patel, Property Manager, Shanti Bailey, Head of Property, Kate NG, Property Manager, Sarah Louise, Pre-tenancy Manager, Deepa Sohal, DirectorThese people will tell you that they cannot assist you with anything. They are just here to steal your money. Avoid this company at all costs.We made a mistake by choosing this company to rent an apartment. After all the issues we've experienced, we are still waiting to get our deposit back. As usual, we're receiving nothing but excuses for more deductions and delays. Do yourself a favor and stay away from this company and its people.

RAKSHA · 11 September 2024

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Martin and Co's Google reviewsLeave Martin and Co a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Martin and Co hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Southend-On-Sea.

What do you need help with?
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent