Every review we hold for the Sheffield office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 2/5
GoogleUnfriendly receptionist. Postcode is not registered with anything. Unable to get any parcels delivered. They charge parking ticket of £100 and there is no negotiation. The building was allowed for moving in since early June. There is still a crane that works in the front which disturbs people working from home. There is no support team to raise any issues!
Dr · 28 July 2024
★★★★★ 1/5
GoogleWorst place to rent. People in the renting office are pathetic, rude and unhelpful. This is just a business for them. Since most of the tenants are foreigners or students, they just have no respect towards their tenants. PLEASE DO NOT RENT HERE.
Rahul · 16 January 2026
★★★★★ 5/5
GoogleWe’ve lived in an apartment managed by Omnia for the last year and we’ve had a great experience. The Omnia team are all very helpful and especially Lily, who was always on hand to attend to any questions or concerns that we had. Definitely recommend!
Dan · 25 March 2024
★★★★★ 4/5
GoogleWe recently moved to Birmingham. We chose to go with OMNIA since the flats advertised were by far the most luxurious and well built. Nice, modern, cosy, recently built and in central location. The team instantly respond to our request for a viewing and when I arrived a member of the team welcomed me and show me not only the flat I requested but as also other available apartments. We didn't experience any problems with the documentation since OMNIA took care of the majority. When we finally arrived to our flat everything was as promised and exactly as shown on pictures. Just a couple of snags but the maintenance team took care of them on the same day. If I can make a small complaint is the response times to e-mails or calls, but I suppose that this is normal due to the high volume of tenants or it could be my impression since the rest are fine. Thanks to Becky and Amy we found a lovely apartment which is exactly as we had in our minds. Keep up the good work!
Dimitris · 21 June 2017
★★★★★ 5/5
GoogleAll the team at Omnia Gosforth were great during our stay at Northumbria House. We had very few issues during our stay but if any issues arose, Lily and the team were always very helpful, responding very quickly to our issues or queries. I’d definitely recommend Omnia to anyone looking for a rental property in Newcastle.
Thomas · 26 March 2023
★★★★★ 1/5
GoogleAs a previous tenant of omnia I wouldn't give them 1 star and I would hope landlords do their research before using them to manage their property. We first moved into a property they manage roughly 3 and a half years ago and had nothing but bad service from this company. Just to mention a couple of things when we first moved in you expect your new home to have been checked for any problems......not this management company, we where given a sheet to fill in ourselves to find the problems....Wow very professional. Shelfs in fridge broken , taps that spin around, sofa that was split in 2 pieces and many more things......I'm unsure what the landlord is paying for but I'm sure this should be checked before a new tenant moves in. Don't expect them to rush an PAT test either. 3 and a half years on they still can't get your wife's surname or e-mail address right no matter how much you contact them. I spoke to one of the so called owners of the company about a complaint I needed looking into but obviously back in her day the customer is always wrong and not giving me the chance to explain my concern in full. This is only a handful of the problems we have had but I'm sure she took this into consideration and didn't just believe the staff she has working for her's word.
Thankfully I no longer have to deal with this company that say there a property management company.
Keep up the good work I'm sure the administrators will be along shortly.
James · 21 June 2019
Agent replied · 19 June 2024
We're really sorry to hear that you were unhappy with certain aspects of your tenancy. We note that a full investigation was carried out following your complaint and you did speak to one of the company owners as this is in line with our complaints procedure. As you were advised, if you did wish to take this further the next step would have been to contact the Ombudsman Service that we are registered with.
★★★★★ 1/5
GoogleIf I could rate less that one star I would. Save your money and book with a company that actually cares about their tennants .Management is alwful. The rooms are small and the kitchen areas are disgusting. I would recommend unite or any other student properties that are not provided by Omnia! Overpriced for the unsatisfactory service and facilities provided.
Sithembile · 20 June 2020
★★★★★ 1/5
GoogleAbsolutely useless. The place was dirty when I moved in (despite being promised it would be cleaned before I moved in) left me without a toilet for a week and without a workinh bathroom light for a year (despite the issue being reported both by email and in person). Then they had the cheek to try and claim my full deposit. Wouldn't touch them again with a barge pole.
Andrew · 25 March 2024
★★★★★ 5/5
GoogleThe Newcastle branch of Omnia have been great during my stay in one of their properties! Lily in particular has been great, with quick responses and always happy to help with any problems that arise. I've not had a single maintenance or cleanliness issue that hasn't been resolved within a few days, even when external contractors are required. The staff at the Newcastle branch have been great, I'd definitely consider moving back into one of their properties in the future! :)
Becky · 26 March 2023
★★★★★ 5/5
GoogleProperty manager Lily is extremely lovely. Was very accommodating from moving in and solving any issues during the tenancy. Omnia estates processes has been easy and smooth.
Chawisa · 20 June 2023
★★★★★ 5/5
GoogleProperty manager Lily is extremely lovely. Was very accommodating from moving in and solving any issues during the tenancy. Omnia estates processes has been easy and smooth.
Belle · 26 March 2023
★★★★★ 1/5
GoogleIt is obvious from previous reviews that this company is purely in business to make as much profit as possible. They use the most expensive contractors and although they say they put jobs out to tender it is obvious they have a bias towards certain companies. They take months to respond to very simple problems and when they do eventually respond they have never dealt with the issues . BE AWARE......if you try to withhold payment until a matter is dealt with they will hit you with astronomical legal fees to the sum of hundreds of pounds. They are a small company that don't really have people working for them that know what they are doing. I have since moved and we have a new management company and I guarantee you there reputable and proactive management companies out there. DO NOT USE OMNIANegativeResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Karen · 20 June 2022
★★★★★ 2/5
GoogleThe management of the property I lived in are usually very good. Any issues are resolved quickly and routine cleaning and waste management etc. Are all fine.
However, the out of hours team are so woefully unequipped they seem completely pointless. We have had issues regarding the water supply into the building, meaning that no water was available from any taps, issues regarding the internet outages and issues with lifts not working have been unable to be sorted at all. Out of hours means, after 5pm during the week, and all through the weekends, so when issues have arisen on Friday evenings or over the weekend, they aren't fixed until Monday morning. I am writing this having just lost internet access for the entire weekend, along with most other residents (our building only has one really viable option for Internet Provider). The internet can't be fixed as the engineers can't access the equipment as it is locked in a cupboard that only the 9-5 staff have access to. A similar issue was also the case with the water supply and lift troubles as these were only rectified after a weekend.
Joe · 20 June 2020
★★★★★ 1/5
GoogleAbsolutely shocking services from Omnia. It’s been a year that our tumble dryer has not worked. After lying to us and ignoring the matter for months I have decided to write this review because of an email we received saying that there is nothing wrong with the machine and asked us if we are using properly. We also know of other apartments that have had problems with their machines and the it has been sorted in a short space of time. Very dissatisfied with Omnia
Adam · 21 June 2018
★★★★★ 1/5
YellAwful
Their staff don't communicate well, neither through email, phone or in person, and are unbelievably rude and unsympathetic when things go wrong and they're charging you hundreds of pounds to fix their mistake. Frankly, I wish I'd taken legal action. Their Facebook page got so many bad reviews with similar complaints that they removed the review feature altogether. Speaks for itself really.
CrystalW-13 · 9 October 2019
★★★★★ 5/5
GoogleOmnia estate office located in Eldon View, Gosforth. Been looked after by the lovely Lily since the start of the rental process and her service has been fantastic, very helpful and friendly. All other staff I've met have also been very helpful.
Justine · 26 March 2023
★★★★★ 1/5
GoogleWorst customer service,
Can’t do anything about WiFi on the weekend
This company is a joke, they don’t care about their tenants at all.
Adrian · 21 June 2019
Agent replied · 19 June 2024
Hi Adrian. We're really sorry to hear you have experienced problems with your WiFi service. We offer WiFi through Ask4 and their details are provided to you when you move into the property. They offer a 24/7 response for any out of hour requirements. If you have any further queries unrelated to the WiFi, please get in touch and we can discuss these further.
★★★★★ 1/5
GoogleIt is obvious from previous reviews that this company is purely in business to make as much profit as possible. They use the most expensive contractors and although they say they put jobs out to tender it is obvious they have a bias …
K · 16 April 2022
★★★★★ 1/5
GoogleOmnia Estates is one of the worst agents I’ve ever used. We engaged them for full management of my HMO under the developer’s recommendation 4 years ago. Over the years, the management problems aggravated, it was so bad that I had to …
Fun · 16 April 2022
★★★★★ 5/5
GoogleLily the lettings negotiator at the Gosforth branch is literally incredible. She's so quick to respond whenever we have an issue and has made living here an absolute joy. Gorgeous flat and great location.
Katie · 26 March 2023
★★★★★ 1/5
GoogleHorrible company stay away. Very dirty premises and rude staff.
Jake · 21 June 2019
Agent replied · 19 June 2024
We're really sorry to hear you haven't had a pleasant experience with us. Please get in touch with us directly and we will happily discuss this further.
★★★★★ 1/5
GoogleThe absolute worst of worst companies I have EVER dealt with. Do not go near this company unless you get a buzz from getting your data breached, being lied to and trying to scam the living day lights out of you. Disgusting service
Charlie · 21 June 2018
★★★★★ 1/5
YellWorst experience
One of the worst estate agents. I have a leak in the house which I reported 40 days ago and still they haven't even provided me with a timescale of fixing the problem. Unacceptable service.
SofiaC-16 · 23 December 2019
★★★★★ 1/5
GoogleEmpty offices. They arrange viewings and no one turns up. What a JOKE. Disgraceful behaviour during this pandemic. Should be ashamed of themselves.
Marco · 20 June 2020
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.