Every review we hold for the Medway office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
GoogleReally poor managing agent. ''managed'' in the loosest possible terms a flat block I lived at in Chatham in Kent. They received in excess of £10,000per annum in fees from the flats combined, and in over 20 years of owning the property they replaced the carpet once, decorated the communal areas once and painted the outside windows once. Over £200,000 in fees during that time. I questioned many, many times where this money sits and what they do with it and never got an answer.
There was mould on interior wall left untreated for months on end and is still not fully repaired.
They also charged me £600 for a property information pack when selling the property. This was no more than filling in a form that must have taken about 20minutes to complete. They also required me to pay an amount from 7 years ago relating to an unpaid amount for the exterior.
This company would be great if you are a landlord and looking to take a cut from your tenants management fees, but as a tenant looking for value for money you will be sorely disappointed.
However, the people that work there are quite nice and it’s not their fault the business is mainly focused on maximising profit from tenants, I am personally very very glad I no longer need to deal with this business.
Ross · 10 April 2024
★★★★★ 1/5
GoogleProbably the very worst letting agency in the world. I stand by this as nothing short of the sad truth. Paul Higglesdon the manager is an arrogant, obtuse, unprofessional con man. We had evidence of him stealing money by backhanding his own friends in repairs, not informing us of his jobs, allowing subletting to go on within the property. He invited DSS tenants to the property under the guise of new tenants who lost their job. He cannot be reasoned with and we had to threaten legal action to gain back money for breaking our boiler with his cowboy associates. There is nothing redeemable about the man or his agency. If you want to lose money then go with GAP.
Hells · 25 October 2019
Agent replied · 23 October 2024
We feel we need to reply to this false accusation and that we take detriment to the implications to the company and myself. The owners previously let the property privately and got into problems at which time we were required to quote for our management services against another agent, at which time we were instructed. We therefore visited the owners tenant, started to collect rent on their behalf, the tenants then refused to pay further rent so we served notice in this regards and during the notice period the tenant up and vacated their tenant left the property in a poor condition and once put back to a condition for re-letting we proceeded to re-let.
This tenancy commenced in January 2017 and continued, the owner has never lost any rent what so ever and the owners were aware that they were Housing benefit tenants and there was never any problems with the payment.
Very early part of this year the tenants reported the boiler was leaking,the owners arranged their own plumbing contractor to attend and it was confirmed to our agency by the tenants that their plumber drilled holes in the casing to alleviate the leaking so the contractor was nothing to do with our agency but the owners. In March we arranged the Gas safety inspection at which time our plumber whom we arranged confirmed the boiler had been leaking for sometime and took internal photographs, towards the end of May beginning June the boiler was leaking very badly to external which could have caused problems to the property, our plumber managed to get the boiler operating but recommended replacement. The cost of his attendance was £70.00, we arranged a quote but the owners got their own plumber again.
We assume due to the charge of £70.00 the landlord was not happy but it had to be done, we made a compensation refund of £35.00 as a goodwill gesture, obviously invoice and photographs were provided to the client. However following this the tenants advised us that the landlord had been in direct contact to state they would now be collecting the rent themselves and we were no longer involved, we had no notification from the client and no notice was served upon us to this effect. Even prior to this a few months before they put the property on the market to sell again with no advises to our agency and the first we knew about it was when the selling agents contacted us about access.
We therefore feel that our agency and myself have been dealt and treated badly not the other was around and we felt we needed to make our case and reply to the unjustified accusations. I take this as a personal slander to myself and our agency.
★★★★★ 5/5
GoogleI was recommended to these people by a friend, but having checked the reviews was a bit wary.
I found them to be extremely helpful, and cannot see how anyone could think Paul is arrogant, true, he "tells it like it is", but at least you know where you are!!
I would say to anyone who may be put off by these reviews, - Don't be
Eileen · 25 October 2019
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your positive review and thank you for giving us the opportunity as Agents on your behalf.
★★★★★ 5/5
GoogleI have found Garrett and Anderson to be a first class Letting Agent As a first time renter Iam amazed at how smoothly the whole process was. A few minor glitches were dealt with smoothly and professionaly and I can honestly say Iam very happy
Many thanks to the office girls especially Zhara who has been brilliant ! Highly Recommend
Cheri · 11 April 2020
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your kind review, much appreciated.
★★★★★ 1/5
YellDREADFUL DO NOT RENT FROM THIS ORGANISATION
Dear readers,over three years this company inspected my flat only once. This was despite me calling and emailing to inform them there was damp and that my furniture and clothing had clear signs of damp,Their response was to tell me to leave my heating on in the day when I was at work.Upon leaving the property they then tried to charge me for the damp in the property and have witheld my deposit.My bank mistakenly paid two months of rent to them after I left, even though my standing order had ben cancelled. GAP refused to immediately refund this. They currently say as of 5/10/15, that this was not their fault. That is correct. They state that they haven't received the final bill on the property saying all bills had been paid. That too is correct I am waiting for one more bill confirming all bills are settled. GAP have said that until they receive the final bill they will hold onto the overpayments as well as the deposit. The overpayments have nothing to do with the deposit.I have lodged a compliant with the Property Ombudsman and my bank's fraud department are also pursuing GAP. GAP held onto mistaken payments from August 2015 and had no intention of informing me of these mistaken payments.Their poor service and their underhand way in which they run this company is not fair or just.Any advice gratefully received.Thank you
Alisdair1165 · 5 October 2015
★★★★★ 5/5
GoogleRecently rented a property through this agency in Chatham. Absolutely lovely staff in the office. Ever so helpful. Respond to emails and phone calls quickly.
Would absolutely recommend this letting agency to anyone looking for a property, all staff are kind and help with everything they can.
Ksenija · 10 April 2024
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your kind review
★★★★★ 5/5
GoogleI have known Paul and his Team for many years and have no hesitation in recommending Garrett, Anderson & Ptnrs to anyone who is thinking of purchasing, selling, or renting a property. I have always found this Company to be exceedingly reliable, with impressive negotiating skills, excellent communication and customer service, friendly and polite at all times, together with being, highly charged and motivated. Give them a call and find out for yourself!
Susie · 25 October 2019
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your kind words and review.
★★★★★ 1/5
GoogleHappy to take money, no interest in helping solve problems. Expect people to live with water in there flat, but no help offered. Utterly hopeless.
Re your comments below. What a shame it took numerous phone calls to bring about the action you describe. The initial response was “nothing we can do”.
Gary · 11 April 2023
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your review, however this is incorrect, we have spoken to Gary Belsham who is not the owner of the flat and we have advised him we will do everything we can, we have even arranged a contractor to inspect inside the flat within a few hours of the report but as explained due to weather conditions today, no roofer will go on the roof. Also due to the height of the building scaffold will have to be arranged and as it is on a public footpath the scaffold firm will have to apply to Council for a permit which takes 7 days.
We are doing everything as quick as we can to arrange when the weather gets better, but we are in the hands of contractors and weather.
We have explained to his son who is the lessee of the flat who seemed to understand.
★★★★★ 1/5
GoogleUnhelpful and unprofessional
I note your response and request for more information. I am the relative of someone that you have let down incredibly badly due to your inept, unhelpful and unprofessional handling of a major problem they were having with a property you manage.
Carol · 11 April 2023
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your review, however we do not recognise you as a client or tenant or Lessee of a property on our system. Please therefore provide contact or fuller details in order we can respond to the review.
★★★★★ 1/5
YellAwful company, awful attitude, awful service.
Do not respond appropriately when things go wrong. Rain coming in through a leaking roof and pouring through the electrics. Rather than get an emergency repair done or a temporary fix to stop the risk of someone being electrocuted the manager suggested that we simply turn the electricity supply off and he will get someone out when he can but "not today because it's still raining". So the answer is we live in the dark with no heating or means of cooking and given that rain is forecast for the coming days, it seems unlikely they'll be taking any proper action any time soon. Awful company, awful attitude, awful service.
CarolB-732 · 3 November 2022
★★★★★ 5/5
GoogleI have used Garratt Anderson for a number of years. They have always provided a superb service. They have provided a full and comprehensive letting service, managing repairs and maintenance issues promptly and economically. In particular I have always found Paul a pleasure to deal with.
Indeed all the office staff have been polite, efficient, and helpful. I would thoroughly recommend their services.
Berry · 25 October 2019
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your comment and recommendation very much appreciated by myself and the staff.
★★★★★ 5/5
GoogleReally shocked to read some of these reviews. Definitely not the experience I have had had. All staff are friendly and efficient whenever I have had to contact them. Have used this estate agents for years and have nothing but praise for the professional service they deliver. Wouldn't go anywhere else
Leanne · 11 April 2020
Agent replied · 23 October 2024
We appreciate your review, pleased you are happy with the service we provide.
★★★★★ 2/5
GoogleThey were ok not much help with forwarding my mail onto me at all useless there thanks for that left me alone most of the time with only the occasional threatening letter over the 10 years charged me when I left for a plumbing issue because I’d then had it fixed house was full of mice but I got rid of them I had central heating fitted and a gas boiler because the storage heaters were rubbish and never any hot water without the old electric boiler on no where to hang washing out to dry stinky old carpet I had the entire flat painted and decorated it as the wallpaper was peeling off and yellow so they did well out of me but I was fed up of maintaining and doing up their property I improved the fireplace also and the back garden it was affordable though and I am grateful for being housed with all due respect I do agree with them being arrogant but Medway/ south east/ wealthy people in general can be on the whole removed a star for being left to deal with infestations of mice noticed they’ve hiked their prices right up now probably wouldn’t afford to live there now I’ve moved out
Be · 25 October 2019
★★★★★ 5/5
YellMyFirst Letting Experience
I recently decided to let my property with Garratt, Anderson & Ptnrs. As this was my first time, and experience in this business, I was of course concerned and unsure of the letting procedures. I met Mr Higglesdon at my property to discuss the various matters in relation to the letting. I was very impressed with his approach, and the time taken explaining to me all relevant aspects of letting my property. I then decided to engage him as my agent.I found that his staff were very professional and helpful in all matters. My concerns were dealt with immediately by Mr Higglesdon, or his staff.I would not hesitate in recommending Garratt, Anderson & Ptnrs for any further business on my behalf, or others in the future.
BarryT-147 · 10 September 2019
★★★★★ 5/5
YellTHE BEST ESTATE AGENT I HAVE EVER DEALT WITH!!
I have known Paul and his Team for many years and have no hesitation at all in recommending Garrett Anderson and Partners to anyone who is thinking of purchasing a property, selling a property, or renting a property. I have always found this company to been exceedingly reliable, with impressive negotiating skills, excellent communication and customer service, friendly and polite at all times, highly charged and motived and they get things done in a professional and efficient way!! Give them a call and find out for yourself … you certainly won't be disappointed!!!
SusanH-575 · 9 September 2019
★★★★★ 1/5
Google"I rented from this letting agent and found them to be very poor. It takes weeks if not months to get repairs done and that’s if they even do them at all. We were left with water coming through the roof and dripping onto live electrics every time it rained and they just didn’t care and told us there were no repairs needed even though the ceilings had collapsed twice, once onto my daughter while she was sleeping. The house was damp and they said it was condensation. The manager is an arrogant man and his staff aren’t much better. They only care what profit they can make from the tenant and have no concern for what sort of conditions the tenant is living in. If you are a landlord I wouldn’t use this agent as they never check the house and the tenants could wreck it without them even knowing or caring, they are only interested in what money they can make off the tenant and landlord
Debra · 25 October 2018
★★★★★ 1/5
YellVery poor agent whose only concern is the money they can make from the tenant or landlord
"I rented from this letting agent and found them to be very poor. It takes weeks if not months to get repairs done and that’s if they even do them at all. We were left with water coming through the roof and dripping onto live electrics every time it rained and they just didn’t care and told us there were no repairs needed even though the ceilings had collapsed twice, once onto my daughter while she was sleeping. The house was damp and they said it was condensation. The manager is an arrogant man and his staff aren’t much better. They only care what profit they can make from the tenant and have no concern for what sort of conditions the tenant is living in."
DebraO-17 · 12 July 2018
★★★★★ 1/5
YellPainful to work with - AVOID
Probably the very worst letting agency in the world.There is nothing redeemable about the man or his agency. If you want to lose money then go with GAP.
EllisK-6 · 28 August 2019
★★★★★ 5/5
Googlei have always had great service from garratt anderson, the staff are always friendly and happy to help and solve any problems straight away. i would highly recommend
great service
Emma · 25 October 2019
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your kind review.
★★★★★ 5/5
GoogleGreat agent goes above and beyond have been using them for years wouldn't use anyone else
Ann · 25 October 2019
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your review, duly noted
★★★★★ 5/5
GoogleFirst time renters, very good experience and no problems, highly recommended!
Liam · 11 April 2020
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your review
★★★★★ 1/5
GoogleJust appalling - Should be reported to the authorities.
Pumpum · 25 October 2019
Agent replied · 23 October 2024
Please elaborate in order we can reply to your comments, as we feel this is unjustified.
★★★★★ 5/5
GoogleReally good estate agent
Michael · 25 October 2019
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your review.
★★★★★ 1/5
GoogleThey take people deposit make things seems easy then you have to wait 14 days for referencing
Total waste of time quick to take people money and don't want to return it
Scooby · 11 April 2020
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.