Trusted Agent profile

AIHOMES LIMITED Manchester reviews

3.4

β˜…β˜…β˜…β˜…β˜…

23 reviews across 1 platform

AiHOMES LTD, Empress Business Centre, 380 Chester Road, Manchester, M16 9EA

AIHOMES LIMITED's Manchester office at AiHOMES LTD is rated 3.4 out of 5 across 23 reviews on 1 platform, including 23 Google reviews rated 3.4.

Google logo

3.4 / 5

23

Reviews on Google

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Manchester office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Google

I was unfortunately misled by the advertisement on Rightmove, which clearly stated that the property was offered under a zero deposit scheme. Based on this information, I proceeded to arrange a viewing. During the viewing, the representative did not mention any requirement for a 5-week deposit, so I paid the holding deposit under the assumption that the Reposit (zero deposit) scheme applied. The following day, I was informed that I would need to pay a 5-week deposit instead. When I questioned why this was not mentioned earlier, I was told, β€œI thought you knew.” Shortly after, the advertisement on Rightmove was changed

Ewubare Β· 19 March 2026

Agent replied Β· 16 April 2026

Hi Ewubare, We are sorry to hear that you remain dissatisfied. We have carefully reviewed this matter in full, including the Rightmove listing, the historic audit trail, and all correspondence relating to your application. On 11/02/2026, we sent you the holding deposit email together with the written terms outlining the application process. The holding deposit was then paid by you on 12/02/2026. You later requested a refund after deciding not to proceed with the application. Our records confirm that the property was advertised with a standard five-week tenancy deposit requirement and was not offered under a zero-deposit scheme. The audit trail shows no record of any amendment to the listing at any time during the marketing period. We understand that this situation has been frustrating, and we regret that your expectations did not align with the terms of this property. However, our position must remain based on the documented records available to us. As this matter has already been reviewed through our formal complaints procedure, any further correspondence will continue to be handled through that channel to ensure the matter is dealt with fairly, consistently, and in line with our complaints policy. Kind regards, AiHOMES

5/5

Google

Dee is a great partner in the real estate business because he knows a lot about sales, rentals, and management. What sets him apart is his strong ties to foreign investors and his ability to respond quickly and effectively to changes in the market. For instance, Dee set up meetings with global investors in just seven days after the recent launch of Select Vita, making sure they understood the possibilities. This degree of clarity and efficiency is not common among local agents. It shows that he is very good at connecting international clients with UK developments. If you want to swiftly and successfully approach investors in the UK, I highly recommend working with Dee.

Qian Β· 22 August 2025

1/5

Google

Truly awful, no care for the resident whatsoever. Tried to extort money out of us by saying we were unable to cancel the contract after agreeing a break clause only to say they made a mistake on the dates. I can recall 1 time someone actually came to check the property in nearly 3 years and it was a brief inspection. After we left the property they were hounding us with unpaid rent allegations as they failed to take us off their system, and finally, they will whack an extortionate amount of money on cleaning to attempt to pinch every penny possible from your deposit. Would highly recommend using a different agency *UPDATE* The money they were withholding was deemed unlawful from an independent panel and they were forced to return the full deposit. This shows exactly how hard it is to get your deposit back, especially at the hands of Ricky Chan, the branch manager.

Owen Β· 16 May 2025

Agent replied Β· 16 April 2026

Hi Owen, We are sorry to read your comments, however we do not recognise a number of the claims set out in your review. For clarity, all tenancy matters, including early termination options and deposit deductions, were handled in line with the tenancy agreement and standard industry procedures. Where agreement could not be reached, the matter was referred to the government-approved Deposit Protection Scheme (DPS) for independent adjudication. These characterisations do not reflect our procedures or professional standards. AiHomes Management Team

1/5

Google

I have been extremely dissatisfied with the handling of my deposit refund. Despite following up for two weeks, I am repeatedly told that the refund cannot be processed until a contractor's invoice is received. This raises serious concerns about transparency and suggests an intention to unfairly deduct from the deposit. I would advise others to carefully consider their options before engaging with this agency."

K Β· 16 April 2025

Agent replied Β· 16 April 2026

We are sorry to hear that you were dissatisfied with the handling of your deposit. For clarity, deposit returns can only be processed once all relevant information, including contractor invoices where applicable, has been received and reviewed. This is to ensure that any proposed deductions are accurate, properly evidenced, and in line with tenancy agreements and industry requirements. Where there is any disagreement, deposits are protected and can be referred to the government-approved Deposit Protection Scheme (DPS) for independent adjudication. We aim to handle all matters transparently and in accordance with proper procedures. AiHomes Management Team

5/5

Google

The service is professional, patient, and responsible. Because my English is not good enough, they also helped me communicate with the irresponsible agent before and wrote emails for me. Very satisfied! Five-star real name recommendation πŸ‘πŸ’• …

JING Β· 16 August 2025

5/5

Google

The best lettings agent I've ever had - over 7 years of renting in Manchester and they top them all. Lynn & Tessa were amazing, always on hand for anything we needed, and made the move in and move out as smooth as possible for us.

Natalie Β· 16 April 2022

Agent replied Β· 23 August 2024

Thank you for taking the time to provide us with your feedback. It’s very graciously received. Our team work very hard to ensure we provide our tenants with a great renting experience and importantly you enjoy the high quality apartments.

5/5

Google

To be honest. Compared to larger letting agencies in Manchester, aihomes offers perfect service quality for letting properties. they respond to maintenance and consulting services faster than other letting agencies do after move-in. and that is really supportive. Additionally, They can offer customizable services. That is the best part I loved.

Alex Β· 27 March 2024

1/5

Google

I strongly advise against engaging with this agency. The landlords are Chinese and display a lack of respect and consideration towards tenants. They have failed to fulfill their commitment of providing me with a 4K refund, and I am still awaiting the transfer of funds. Dealing with them has been extremely frustrating, and I would recommend avoiding them altogether.

Ylenia Β· 27 March 2024

Agent replied Β· 23 August 2024

Thank you for your feedback. We sincerely regret the challenges you've faced with your flatmate and your decision to move out. Our team has made every effort to assist you throughout the tenant replacement process. Despite encountering difficulties, we prioritised your case and completed all necessary paperwork promptly. Regarding the rent refund, we want to clarify that it has already been transferred to the landlord, who is currently away for Chinese New Year celebrations. We explained to you the challenges involved in processing international transfers, particularly due to the absence of a nearby HSBC branch where she is currently located. Rest assured, she has assured us that upon her return to her city in two weeks' time, she will promptly initiate the transfer process. We understand your frustration and impatience with this delay, but unfortunately, there is little we can do at this point, and we cannot accept blame for this situation. It's important to emphasise that AiHOMES maintains a zero-tolerance policy towards any form of staff abuse. Our team members are dedicated to assisting you, and we kindly request that you treat them with the respect they deserve.

5/5

Google

Lived in a property let & managed by them for 2 years, never had a problem with them, staff were always helpful, friendly and professional, and any issues we had were addressed promptly and without hassle. Tessa & Lynn were great when we were moving in, and Fran was particularly helpful around our moving out.

Adam Β· 28 March 2023

1/5

Google

Worst letting agency ever dealt with. Inhuman, putting up rent more than 20 % at every opportunity with the excuse that other houses in the neighbourhood have also a very high rent. Do not trust these people! They were also asking for 60Β£ for a bulb that was missing (not even there when we moved)...

Christine Β· 28 September 2023

Agent replied Β· 23 August 2024

Thanks for your feedback. According to our records, you have been renting with us for 3 years. Thank you. However, please let us clarify the actual cost increases. Your 2nd year rent rose by Β£20 and your 3rd year rent rose by Β£90 due to the huge market increase which was out of our control. Your renewal rents are still over 20% lower than other apartments in the same building. Your landlord asked us to keep the rent in line with the market value. Due to this, we had to try negotiating with you to keep both parties happy. You chose to leave which was totally understandable and we hope you have settled in well at your new place. With regard to the missing light bulb, it was evidently in place as it clearly showed in the inventory report that you signed. Your partner explained to us that he was the one who removed the bulb as it had gone off. All the evidence was provided to the DPS for dispute. We also explained that we could not only charge for the cost of the missing items but also the labour, time, and admin costs too. (These charges were clearly listed to you and we even offered you the opportunity to purchase the damaged and missing items yourself to save you costs. You refused to do so and were only willing to compensate Β£60 even though we sent you the links for the damaged items showing the actual cost to buy them were Β£62.62 inc. shipping). Unfortunately we are unable to carry out all the works for free nor are we able to cover any costs for damaged items caused by the tenants. If this wasn’t a reasonable claim, the DPS wouldn't have returned all the money for recovering the missing and damaged items in dispute to us. It is essential that as a tenant, you should return the property without anything missing or damaged. To all who read this, please note that we have no intention of keeping any tenants' deposits as we would much prefer all the properties to be returned in its original condition and for there to be no work required to be carried out by us. Should this be the case, we would be more than happy to return all deposits so that all parties would be happy. In terms of any missing or damaged items that need replacing, there will be labour, time and admin fees added to the cost of the items. Please feel free to arrange this by yourself before your tenancy ends if possible to avoid any inconvenience and misunderstanding.

5/5

Google

Best agent ever!! As an international student, they help me set up everything before I moved in, very good communication with Fran and Shuyi, thanks a lot. i paid 12 months rental in advance, as I don't have a UK based guarantor or income, …

Vivian Β· 16 April 2024

Agent replied Β· 23 August 2024

Thanks for your review and rating.

5/5

Google

Very good service from Fran & Jimmy. I purchase an apartment in Manchester from them and then went on to work with Fran to find new tenants. The communication was great and service was outstanding. We had 5 offers on the property with it being on the market for 1 week. Very trustworthy and went above and beyond. Would recommend.

Glenn Β· 15 April 2023

Agent replied Β· 23 August 2024

Thank you so much for your kind words, Glenn. We really appreciate you taking the time out to share your experience with us. We count ourselves lucky for clients like you. So easy to communicate with. We look forward to working with you again in the future!

1/5

Google

They will try and charge you for missing things that weren't in the flat in the first place when you leave. They have no concept of 'wear & tear' I would avoid unless you're comfortable loosing your deposit money. Also constantly put up rent

Shauna Β· 27 March 2024

Agent replied Β· 23 August 2024

Thank you for sharing your feedback with us. We apologise for the delay in our response, as it took us some time to locate your records. According to our records, you rented with us from April 2021 to July 2022. After 12 months, a rent … More

1/5

Google

Terrible!!! Requested Β£110 for two bolts (not even exaggerating) Update: after months of chasing, we finally went into the DPS dispute who sided with me!

Naomi Β· 16 December 2025

5/5

Google

Very professional. Very efficient. The staffs are very friendly. They tried their very best to help me deal with problematic tenants. Strongly recommend them.

Qun Β· 16 December 2025

1/5

Google

Have been letting with them for about 9 months. We've been looking for a replacement as our bed was broken (due to poor furniture quality) and it's been 9 weeks and have had no solution. The flat is let at Β£1300 for a two bed and one of …

C Β· 16 April 2023

Agent replied Β· 23 August 2024

Thank you for your review. I’m sorry to hear you had a frustrating experience, but we really appreciate you bringing this issue to our attention. We have investigated this. We have been going back and forth with the furniture supplier who … More

5/5

Google

I had a fantastic experience with AIHomes letting agency. Their professionalism, responsiveness, and attention to detail truly impressed me. From the initial inquiry to the signing of the lease, they guided me through the process seamlessly. The staff was knowledgeable, friendly, and always available to address any concerns. I highly recommend AIHomes to anyone looking for a reliable and efficient letting agency.

He Β· 27 March 2024

5/5

Google

Can't say a bad thing about them as a letting agent! Always responded to any message I had in a timely fashion, we're open and honest about everything and the handover (moving in and out) was flawless! Definitely recommend

John Β· 16 April 2023

Agent replied Β· 23 August 2024

Thank you for taking the time to leave us a 5-star rating, it’s much appreciated! We’re so happy your tenancy with us went so smoothly and I have to say your apartment was left spotless, definitely one of the best tenants we’ve ever had! Thanks for looking after the apartment so well.

5/5

Google

Rented an apartment through Fran from overseas trouble-free. Communications were effective. Called reception a few times and always got responses.

Ky Β· 15 April 2023

5/5

Google

This is the most responsible estate agent I've contacted so far, they are really professional!

Owen Β· 5 August 2025

1/5

Google

Been trying to contact them for 2 weeks about a property, no response to emails and no answer when calling any of their numbers.

Aidan Β· 16 April 2022

Agent replied Β· 23 August 2024

Thank you for taking the time to provide us with your feedback. We do endeavour to respond to all enquiries within 2 working days. During our busy season there will be certain delays. We are constantly striving to improve our service and we … More

5/5

Google

Just finished a 12 mo. tenancy with these guys. Received my full deposit back within 4 days of vacating the property which is completely unheard of and much appreciated! …

Adam Β· 16 April 2023

5/5

Google

Rating only, no written review.

Ana Β· 24 August 2021

Agent replied Β· 23 August 2024

Thank you for your rating.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read AIHOMES LIMITED's Google reviews

Questions about AIHOMES LIMITED Manchester

How many reviews does AIHOMES LIMITED Manchester have?

AIHOMES LIMITED's Manchester office has 23 reviews across 1 platform: 23 on Google.

What is AIHOMES LIMITED Manchester's rating?

AIHOMES LIMITED Manchester is rated 3.4 out of 5 across all 23 reviews, and 3.4 out of 5 on Google from 23 reviews.

Where is AIHOMES LIMITED's Manchester office?

AIHOMES LIMITED Manchester, AiHOMES LTD, Empress Business Centre, 380 Chester Road, Manchester, M16 9EA.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.