Trusted Agent profile · High Wycombe

Thara Properties High Wycombe reviews

3.9

★★★★★ Good

67 reviews across 2 platforms

254A Desborough Road, High Wycombe, HP11 2QR, HP11 2QR

Thara Properties's office in High Wycombe, at 254A Desborough Road, is rated 3.9 out of 5 across 67 reviews on two platforms, including 66 Google reviews rated 3.9.

Google logo

3.9 / 5

66

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

1

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the High Wycombe office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Google

I recently contacted Thara Properties in search of a place to rent for me and my husband. After arranging a viewing, I had to ask 3 separate times for a viewing confirmation. I was told it would be sent on the day of the viewing or that they would send it before the end of the day, yet nothing. Still, we decided to go ahead with the viewing, which was at 5:15 pm. We were at the property, calling and emailing to ask where he ( the agent) was or where we should park, but again no response. Me and my husband get frustrated and leave and then at 5:25 I get a call from the agent asking where we are. Beyond unprofessional, if he was running late, he could have very well called me to let me know or check up on us regarding where we are at 5:15.

Fatima · 10 September 2026

1/5

Google

I had a very bad experience with Thara Properties. When I rented a property, the boiler didn’t work, and I had to spend the whole month with cold water. Now that I’ve moved out, they are refusing to return my deposit. It seems like they’re just out to make money. I would not recommend trusting them or paying any deposit to them. Answering your reply It's not true, what you are explaining. First of all, if the boiler and fridge were not working properly, you should have fixed them before renting out the property. Secondly, if you are claiming that you deducted the amount for those damages, there should be proof, such as bills or receipts, to support that. I asked you for evidence, but you didn’t provide anything. This is not appropriate behavior when dealing with a client. I’m sorry to say that your way of handling this situation and deducting the deposit without any proof is unacceptable. Unfortunately, I can no longer trust you, and I will not recommend anyone to deal with you in the future.

Amna · 26 July 2025

Agent replied · 25 July 2025

Thank you for taking the time to leave a review. We would like to address and clarify a few of the points you raised. Firstly, regarding the boiler issue, this did not last a whole month. Once the landlord was informed, a contractor was promptly arranged. The delay in resolving the matter was due to scheduling conflicts between the contractor’s availability and yours, not due to any inaction on our part. Secondly, in relation to your deposit return, we would like to clarify that at no point did we refuse to return your deposit. We did inform you that the property had not been cleaned upon your departure, and there was also damage to a blind and repainting required. These were valid reasons for deductions, which you accepted. The remaining balance of your deposit was subsequently returned. We aim to resolve all issues fairly and in line with tenancy agreements and deposit protection regulations. Kind regards, Thara Properties

5/5

Google

I had an excellent experience with this letting agency. From start to finish, they were professional and efficient. Their team was friendly and always available to answer any questions I had. They made the whole process of finding a rental property easy and stress-free. Not only did they help us find the perfect property, but they also made sure that everything was in order before we moved in. Their communication throughout the entire process was exceptional, and they made sure that we were happy with the property and all the paperwork before we signed anything. Overall, I highly recommend this letting agency to anyone looking for a reliable and trustworthy agency. They truly go above and beyond to ensure that you have a smooth and enjoyable renting experience. Thank you to the whole team for all your hard work!

Alexandra · 23 December 2024

Agent replied · 23 October 2024

Thank you Alexandra. We have loved working with you over the years and appreciate your review.

5/5

Google

Thara properties provides excellent service with high quality construction and clear honest communication . The team is professional supportives and delivers on time as promised . Their integrity market expertise and customer first approach make them a reliable choice for anyone seeking peace of mind and premium real estate solutions . Choosing Thara Properties is not just an investment in property, but an investment in quality living and lasting trust.

Alsha · 10 March 2026

1/5

Google

I called this estate agent to find out what’s the criteria for gurantor for dss he said go on the website and complete the form and it will give the information. Very rude on the phone it’s like they’re busy doing nothing

Siyamala · 12 September 2026

5/5

Google

High Recommended Best Agent

Isaac · 10 June 2026

5/5

Google

I’ve had a really positive experience renting through this agency. They’ve always been friendly, helpful, and easy to communicate with and would definitely recommend them to others.

Bishal · 3 October 2026

5/5

Google

I had an exceptional experience with Thara Properties. Their team was professional, helpful, and truly went above and beyond to assist me. I highly recommend their services!

Darshan · 3 October 2026

5/5

Google

Highly recommended! Brilliant service and very professional team. Friendly , helpful and made the whole process smooth

Ari · 3 October 2026

5/5

Google

Excellent service from thara properties professional, responsive and trustworthy throughout . Highly recommended for a smooth property experience.

Mark · 26 September 2026

5/5

Google

Very good in service. kind and polite behaviour of staff. Highly recommend and trusted one.

Pratik · 3 October 2026

1/5

Google

I CANNOT reccommend it. Firsty, I've booked an appointment to see a flat. I got an email that they will call me in 3 days. They didn't call me. After this, I gave one more chance to the agency and booked another appointment but in this time, they said they don't have the property what i booked for. So why was it on the website? Badly, but it's not updated. The lady said, the manager will call me but i was never called. Maybe is it a fake agency?

Nóra · 24 October 2021

5/5

Google

Great service from Thara Properties! Very professional, friendly and helpful throughout. Highly recommended!

Narayan · 3 October 2026

5/5

Google

Great service from Thara Properties. Very professional, helpful and responsive. Highly recommended!

Pradeep · 8 October 2026

1/5

Google

Worst experience of living here for 6 months . Firstly haven’t got clean house . I cleaned by myself .2ndly mould problem in whole house it was not solved . Very rude communication. Are not returning deposit. And saying not the priority. Said not gonna eat your money . Would not recommend it b careful

Harshdeep · 10 October 2024

Agent replied · 23 October 2024

Dear Harshdeep, thank you for your feedback just to confirm that never did any of our agents mention that your deposit will not be returned nor that you are not a priority nor that your money will not be eaten. First and foremost we advised you that consistent phone calls making demands is not the way to go about resolving a deposit dispute and to keep correspondence via email which you understood and did. Then we explained to you that we require the other individual on the tenancy agreements confirmation before we could move further which you provided. We then explained to you that we will be making certain deductions to the deposit due to 2 broken doors which you accepted. Therefore the remainder of your deposit was returned resolving the matter.

1/5

Google

Unreliable - would not recommend. I had a viewing booked, turned up at the property and the estate agents called me to say the person who’s meant to be showing me the property is stuck and won’t make it. The call was made at the time when the viewing is booked, no notice. Be careful when you book viewings with these estate agents, as there is a high chance the viewing will be either moved, or cancelled with no notice.

Ellie · 23 December 2024

5/5

Google

Very good agent nice and friendly been living with them since 2015

Stefani · 10 September 2026

5/5

Google

Have been living with Thara for the last 6 years and have never ever had an issue. The team are excellent especially Rehan and Zeeshan they have gone above and beyond in helping me out

Cristian-Marian · 10 October 2024

5/5

Google

Recently sold a property with Thara Properties and have had a transparent and friendly service throughout would definitely recommend over certain high street agents that were useless

Yasmin · 10 April 2026

5/5

Google

As an Landlord I am using services since 2014 good service highly recommend

Ghulam · 10 June 2026

5/5

Google

Nice place to find your next home. They provided me all the information properly. Staff are also very good, helpful and friendly.

Reshmi · 10 March 2026

5/5

Google

I’ve been with Thara properties for 3/4 years and must I say the experience I have had has been great, they are very friendly and will help you if you want to find a new property, especially the agents Rehan and Zeeshan they have treated me with the most respect and helped a lot i highly recommend going to them

Aaman · 23 December 2024

5/5

Google

I am staying with thara properties since 2015 all staff are really helpful

Zlote · 10 March 2026

1/5

Google

Unprofessional and run by someone who has poor communication skills. Do not trust this junk.

Keep · 10 February 2026

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Thara Properties's Google reviewsLeave Thara Properties a review
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.