Trusted Agent profile

Verified

R K Lucas reviews

3.9

★★★★★ Good

35 reviews across 2 platforms

9 Victoria Place, Haverfordwest SA61 2JX

R K Lucas's Haverfordwest office at 9 Victoria Place is rated 3.9 out of 5 across 35 reviews on two platforms, including 28 Google reviews rated 3.9. The 7 Facebook count is for the whole business. Checked 9 October 2026.

Google logo

3.9 / 5

28

Reviews on Google

This office

Facebook logo

3.9 / 5

7

Reviews on Facebook

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Haverfordwest office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Facebook

I have rented from RKLucas for 4.5 years. Initially, they were great. However, in recent years there have been many changes in staff and there has been a massive decline. I have been awaiting repairs to my house since Nov 2023 and have 2 rent increases while waiting. Works that were completed were done to a poor standard (shower needed replacing, builder cut the whole in the wrong place in the panel and glued a glass star mirror with a boarder which is falling apart due to the water and I have loose glass hanging in my shower which again has been reported numerous times and still hasn’t been documented on my property file). Most recently my key snapped in the door while the lock was out so the mechanism had to be removed to push the door closed making the door unable to close or lock. Imagine having to pay good money to have to use your chair to hold your door closed. I have now been unable to secure my property or even close my door properly for a month and can’t get a reply from anyone regarding any of the works. I have even emailed the 3 directors with no acknowledgement. Happy to take my money but not happy to give any help in resolving. When I do call I get spoken to like a naughty child as though I’m an inconvenience to them despite me being a good tenant paying my rent and looking after my property. Shambolic. Absolutely avoid.

Menna · 30 July 2025

Agent replied · 8 May 2026

This is wild that they treat their tenants like this!!

5/5

Google

We came across RK Lucas when we were looking for our forever home in Pembrokeshire. We asked to view a bungalow in Hook. When we arrived to view it we were met by the very helpful Poppy. Through her we were able to negotiate an offer which was accepted. Sometimes estate agents play mind games with you but Poppy was straight forward throughout the whole process. It felt that both vendors and buyers were equally important during the whole process. Poppy was excellent at negotiating and sorting out any issues that cropped up on the way. She even recommended a builder who has turned out to be a gem! Thank you RK Lucas your service has been excellent. If I ever want to sell a house it’s you I will use as my estate agent. You have a clear understanding of house prices , have great negotiation skills, and know the area of Pembrokeshire very well. Thanks again!

Cheryl · 16 September 2021

Agent replied · 16 November 2023

This is wonderful to hear, we hope you are very happy in your lovely new home 🥰 …

1/5

Google

I have rented from RKLucas for 4.5 years. Initially, they were great. However, in recent years there have been many changes in staff and there has been a massive decline. I have been awaiting repairs to my house since Nov 2023 and have 2 rent increases while waiting. Works that were completed were done to a poor standard (shower needed replacing, builder cut the whole in the wrong place in the panel and glued a glass star mirror with a boarder which is falling apart due to the water and I have loose glass hanging in my shower which again has been reported numerous times and still hasn’t been documented on my property file). Most recently my key snapped in the door while the lock was out so the mechanism had to be removed to push the door closed making the door unable to close or lock. Imagine having to pay good money to have to use your chair to hold your door closed. I have now been unable to secure my property or even close my door properly for a month and can’t get a reply from anyone regarding any of the works. I have even emailed the 3 directors with no acknowledgement. Happy to take my money but not happy to give any help in resolving. When I do call I get spoken to like a naughty child as though I’m an inconvenience to them despite me being a good tenant paying my rent and looking after my property. Shambolic. Absolutely avoid.

Menna · 31 July 2025

5/5

Facebook

Wade at R K Lucas & Son showed us around the property and helped us bring the completion on a purchase in on the deadline. He was very helpful with any questions and helping with pushing it along. The house is perfect and will be a great home for us all when we have put our mark on it. Thank you to you all involved

Lynsey · 6 October 2023

Agent replied · 15 November 2023

Thank you so much for this, we love hearing good feedback about our staff, we wish you all the best in your new home ☺️

1/5

Facebook

Just sat outside for a house viewing for 1pm, absolutely pissed off is an understatement. No one turned up, and had to ring to ask what was going on. Apparently viewing cancelled yesterday but I wasn’t told. They state I should have received an email but didn’t. Now told property viewing cancelled as its under offer! As a nurse with odd shifts who has been waiting around for 2 weeks to view this house I cannot believe the lack of customer service

Caitlin · 3 November 2021

Agent replied · 15 November 2023

HI CaitlinI am very sorry this has happened and I have looked at the circumstances that has lead to this misunderstanding. It was entirely avoidable and happened because of a duplicate entry of your details in our system which had an error in your email address. The notice was emailed to you but you would not have seen it as I can see that is has failed to deliver. Whilst the staff would have not have known that automatically it is frustrating that you have wasted your time. Please accept our apologies. I understand that you had some very choice words on the telephone and they certainly hit home, hard, with our member of staff. We will do our best to ensure such matters do not occur in the future.Kind regards

5/5

Facebook

Just wanted to say a huge thank you to Kelly and the team at RK Lucas. We had a quick sale, and things have gone really well. The team are brilliant, and recommend for anyone who is selling/buying a home! ❤️

Kathryn · 12 May 2023

5/5

Facebook

Excellent, professional service with great communication all the way ensuring both our house sale and purchase ran smoothly. Someone recently said to me “estate agents don’t sell houses, people buy them” This was totally not the case with RK Lucas who worked hard selling our house and helped buy our new home too. Would recommend 100% Thanks to all the team!

Sarah · 16 November 2022

5/5

Facebook

Excellent communication from Milford Haven office, dealt with Suzanne,kept me Informed at all times with my property purchase. 10/10

Billy · 19 March 2020

5/5

Google

We bought a bungalow in Haverfordwest through RK Lucas and they were helpful all the way through the process from the initial viewing to the completion day. I always found the sales staff friendly and available when needed or quick to call back if they were out. I would use them again and come highly recommended.

Art · 16 September 2021

1/5

Google

Booked a viewing for 12:15 on the Saturday after 20 minutes of waiting had to leave tried ringing 5 times with no answer, safe to say not using again

Stephen · 24 March 2017

Agent replied · 16 November 2023

Oh dear, I'm very sorry to hear about this. I will certainly be finding out what has gone wrong on Monday and sorry for the inconvenience. Edit: Update. Hi Mr Morse I have spoken with staff and I understand that you were to initially have a viewing at the property at 2:00pm Tuesday and if you liked the property you would have a second viewing on Saturday. You did not attend the viewing and did not return our subsequent calls so naturally it had been assumed that you did not wish to view on Saturday. If you would like to rearrange please get in touch. Kind regards Mike

1/5

Google

Very rude and unhelpful staff. Happy to elaborate further if management contact me. Thanks

M · 24 March 2022

Agent replied · 16 November 2023

Hello, very concerned to hear this. Please do feel free to email me; mike@rklucas.co.uk

5/5

Google

All staff very polite and helpful. Very thoughtful when faced with difficulties, none of their making.

Alan · 24 March 2021

Agent replied · 16 November 2023

That’s wonderful to hear, thank you.

5/5

Google

Rk Lucas were extremely professional and in constant contact as a seller of a property and also a buyer. Great service, great response to queries and advice when asked for. Highly recommended.

Cara · 24 March 2022

5/5

Google

Rk Lucas were extremely professional and in constant contact as a seller of a property and also a buyer. Great service, great response to queries and advice when asked for. Highly recommended.PositiveResponsiveness, Professionalism

Cara · 27 August 2021

5/5

Google

I had Mike come out to do a report on whether the property was suitable for another occupier (VISA stuff), he was polite, professional, good sense of humour and worked quickly. Honestly can't fault the service I received :)

Gwydion · 16 September 2017

5/5

Google

Great estate agents! Approachable, friendly and professional!

Alexandra · 30 March 2023

4/5

Google

Very friendly and helpfull

Kay · 24 March 2022

5/5

Google

Friendly helpful staff

V · 30 March 2022

5/5

Google

Plenty of information and easy to navigate website

Allan · 24 March 2021

5/5

Google

Friendly and professional

Anastasia · 24 March 2021

5/5

Google

Rating only, no written review.

Allyson · 29 March 2024

1/5

Google

Rating only, no written review.

Ama · 30 March 2023

5/5

Google

Rating only, no written review.

Ve · 30 March 2023

3/5

Google

Rating only, no written review.

Mary · 30 March 2022

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read R K Lucas's Google reviewsLeave R K Lucas a review

Questions about R K Lucas

How many reviews does R K Lucas have?

R K Lucas's Haverfordwest office has 35 reviews across two platforms: 28 on Google, 7 on Facebook (across the whole business). Reviews may appear on more than one platform. Checked 9 October 2026.

What is R K Lucas's rating?

R K Lucas is rated 3.9 out of 5 across all 35 reviews, and 3.9 out of 5 on Google from 28 reviews, checked 9 October 2026.

Where is R K Lucas's Haverfordwest office?

R K Lucas, 9 Victoria Place, Haverfordwest SA61 2JX.

The Trusted Agent

Ratings and review counts checked 9 October 2026. Is this your office? Claim your page.