Trusted Agent profile · Grimsby

Reeds Rains Grimsby reviews

3.7

★★★★★ Good

2,045 reviews across 2 platforms

6 Bethlehem Street, Grimsby, DN31 1JU, DN31 1JU

Part of Your Move & Reeds Rains National Home Move, see every office.

Reeds Rains's office in Grimsby, at 6 Bethlehem Street, is rated 3.7 out of 5 across 2,045 reviews on two platforms.

Facebook logo

5.0 / 5

9

Reviews on Facebook

This office

Trustpilot logo

2,036

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Reeds Rains Grimsby hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Grimsby.

What do you need help with?

Reviews

Every review we hold for the Grimsby office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

Staff was great,good communication and…

Staff was great,good communication and taking their time to explain things through. Would recommend the service over again

Ms · 27 August 2026

Agent replied · 23 September 2026

We're so happy to hear our staff provided excellent communication and took the time to explain things thoroughly. We appreciate your recommendation! Regards, Reeds Rains

5/5

Trustpilot

Professional

They handled the sale of my property in a professional manner with great communication through the whole process.

Stu · 24 August 2026

Agent replied · 23 September 2026

We're so glad we could provide professional service and clear communication throughout the sale of your property. Thank you for your kind words! Regards, Reeds Rains

5/5

Trustpilot

Myles reeds rains

Myles could not have been more helpful and patient Under very trying circumstances

Mr · 24 September 2026

Agent replied · 10 October 2026

We are glad to hear our team provided helpful and patient support during a difficult time. Regards, Reeds Rains

4/5

Trustpilot

Myself and my husband a viewed a property…

Myself and my husband viewed a property through Reeds Rein last week. I wanted to pass on how great our experience was with Louise who did our viewing. Louise was professional, but friendly, honest and knowledgeable, and did not rush us through the viewing. We have viewed houses previously and I honestly can say Louise was one of the best we have dealt with. She is a credit to your team. We have made our decision about the house, and how we would like to proceed. I know Louise is going to be in touch soon, so will look forward to speaking with her.

Emma · 23 February 2021

Agent replied · 22 October 2024

Hi Emma - Thank you for your kind review, if you can let me know which branch you had dealings with I will pass on your review to Louise. We are always trying to improve our services and take any and all feedback very seriously. Could you tell us what we needed to do to get the full 5 stars?Kind regards,Reeds Rains

1/5

Trustpilot

Rude estate agent

Today I accompanied my mum to a house viewing and the estate agents showing us around was awful. For the first few minutes that we were in the house she was perfectly pleasant and professional. However, after a conversation between my mum and I where we indicated that the kitchen and garden may be too small for my mum’s needs, the member of staff very quickly became rude and dismissive of everything we said, and her entire demeaner changed to one of irritation. After seeing the downstairs, I asked my mum if she wanted to look upstairs. Before my mum could even answer, your member of staff cut her off with a very sharp “What’s the point in looking upstairs if you’ve already decided it’s wrong?”. Firstly, we hadn’t decided that it was “wrong”, we were just commenting on things as we saw them (we also made lots of positive comments). Secondly, I was addressing the question to my mum because she has mobility issues, and what I was really asking her was “are you physically comfortable enough to go upstairs today?”, which my mum knew, but didn’t get the chance to answer because she was very rudely cut-off. Thirdly, if we’ve travelled there to see the house, we’re going to want to see all of it. That should be common sense. After seeing the rest of the house and making lots of positive comments, we were discussing it in the downstairs hallway. It was obvious that the estate agent just wanted us to leave, she had clearly decided that we were wasting her time. When discussing the garden, mum said that she ideally wanted something bigger. The estate agent asked where mum lived, and then snapped “Well, the garden you’ve got is like a postage stamp!” which was very rude and totally irrelevant. Mum had already explained that she has mobility issues, and now she explained it again, stating that the reason she wanted a bigger garden than what she has now is because she’s struggling to walk to dogs and she wants them to have a big garden to be able to run around in. My mum shouldn’t have to explain her motivations of her criteria for a house to the estate agent, especially when she had already told the member of staff that she has a disability. That is none of the estate agent’s business! We both loved the house and mum is considering putting an offer in, but staff should be trained to a better standard than that.

Lucy · 9 February 2021

Agent replied · 22 October 2024

Hi Lucy,I'm sorry you have not been pleased with the service you've received from Reeds Rains. Customer service is of paramount importance to us. Please let us know which branch it is you had dealings with?Kind regards,Reeds Rains

5/5

Trustpilot

A very competent ,pleasant and helpful…

A very competent ,pleasant and helpful young lady, a credit to your team.

Peter · 22 September 2026

Agent replied · 10 October 2026

We're so happy to hear that our team member provided such excellent and helpful service. We truly appreciate your kind words! Regards, Reeds Rains

5/5

Facebook

A massive Thank you to David. He went above and beyond for us to view a property Today. The home did not fail Us either and the bonus is we get to keep the dogs too ;) Even if we don't get this home, I so appreciate you working hard on a bank holiday and going above and beyond to ensure customers get a fair shot at buying their dream home, so big pat on the back. Thanks again.

Emma · 5 April 2021

Agent replied · 22 October 2025

My pleasure Emma, great speaking to you today. Thank you for the kind words as well, you’ve made my Monday 😁

1/5

Trustpilot

Reed Rains - Hazel Grove

I am a tenant, now normally you hear horror stories of the landlords but oh no our landlords are incredible but Reed Rains are awful! Every month they say they haven't picked up half of our payment even though all payments for rent are made on time and correctly. When we moved in they said about a maintenance app to log our issues neither of our showers work we chased this with reed rains for 6 weeks and nothing, text the landlord one day and the next day he sent someone out!Reed Rains only provided us with 1 house key when there was 3 of us again chased this for 4 weeks and nothing finally just had to go out and get them cut ourselves.We signed an extra 6 month contract after our 1 year was up and it took them 6 weeks to send over a new contract...Will never rent a house or buy a house from Reed Rains again

Sumer · 13 January 2025

Agent replied · 24 February 2025

Hi there,Thank you for your feedback. We’re sorry to hear about your experience and appreciate you taking the time to share your concerns. Please allow us to address the points raised:Rental Payments:Our accounts team did contact you regarding rental payments because our records show some payments were not made on time. Additionally, payments were often made from multiple accounts rather than a single payment covering the full rental amount. This process can sometimes cause delays in reconciling accounts and issuing accurate updates.Shower Issue:After receiving the maintenance issue regarding the showers, we contacted the landlord to request authorization for a contractor to address the issue or to provide quotes for the repair. Unfortunately, the landlord decided to handle the matter themselves, limiting our ability to directly resolve the problem. We regret any inconvenience this may have caused and are glad the landlord ultimately resolved the issue. Keys:We apologize if there were insufficient keys provided when you moved in. Due to staffing issues at the time, there was a delay in addressing this. However, shortly after your request our replacement staff member reached out to arrange for additional keys to be cut.6-Month Tenancy Agreement:The 6-month contract was created as part of a change-of-sharer request. These processes can take longer than standard renewals because they involve referencing and checks for all remaining tenants. Despite these additional steps and a delay caused by the leaving tenant, the new agreement was finalized in under five weeks. We are committed to improving our service and regret that your experience did not meet expectations. Please know that we are taking your feedback seriously to enhance our processes and service moving forward.Regards,Reeds Rains

1/5

Trustpilot

Macclesfield Office - Impressively bad service for a renter...

Macclesfield office and maintenance should hang their heads in shame!After 3 days in a rented property the plaster fell off the wall of my twin 2 year olds bedroom - the next day we had Reeds Rains contractors round who declared it was damp from a hole in the roof. I offered to pay for the fix on the day to protect my children but was not allowed as it had to go through our landlord and Reeds Rains.For 4 months we chased Reeds Rains, their maintenance team (based in Southampton with no access to a phone for 3 months despite never being available as they were 'on another call' when we contacted the maintenance team). Children were sick regularly, we taped the wall up, took our sick children into the office to prompt action...lots of sympathy and promises from various people but zero action or communication to explain why nothing was happening. We escalated our complaint after researching (as nobody in the process shared our possible next steps), 3 months later our landlord told Reeds Rains maintenance company he would not be fixing our roof or wall and he was angry at us as previous tenants hadn't complained. The maintenance company disappointingly told us this was the end of the process and there was nothing they could do - despite him obviously breaking his contractual obligation to four rot free walls and a roof.After almost 4 months of a young family living in a damp house and paying full rent whilst chasing people on a daily /weekly / monthly basis it got fixed for less than 3/4 of our monthly rent.Ongoing issues after 5 months include:*Bath not attached to the floor and fell on my mother in law 5 months ago - not fixed*Washing machine broke - not fixed*Dishwasher broke - not fixed*Fireplaces not attached to floor or walls - not fixedStill paying £1200 a month for this bargain and service - as a renter I suggest you avoid this company as they have not supported us, shared any information, expressed an interest in our welfare beyond taking our money and passing on our landlords cut.

Vincent · 3 January 2021

Agent replied · 22 October 2024

Hello Vincent,Thank you for your comments and I am genuinely sorry to hear the problems that you have experienced with maintenance since moving into the property. When a maintenance issue is reported, our Maintenance Department have to take steps to gain the authorization from the Landlord to proceed with the works and then engage with a contractor. In this instance, this process did take longer than we would have hoped and was due to the original contractor having to be removed from the job. This meant that we had to begin the process again with a new contractor. I am pleased to hear that these works are now completed. Regarding the other issues that you have raised, I can see that we have approached the Landlord for the authorization to get these issues resolved. I trust that our Maintenance Department will be in contact soon and hopefully with a more positive outcome for you.Kind regards,Reeds Rains - Macclesfield

1/5

Trustpilot

Avoid.

Regarding the Salford Quays branch.They refused to comply with a request for our landlords address in line with Section 1 of the Landlord & Tenant Act 1985. Explicitly stated that the request was in line with this act and still declined.Requested a "relisting" fee, we came to an agreement to move out of the property early due to antisocial and criminal behaviour from a behaviour. When asked for an invoice and an itemised cost of the fee, this was also refused. £350 + VAT was requested to "relist" the property.Money was taken from our deposit to pay for a skip so a new drive could be laid. We were informed that "Rubbish had been left in the bins and a skip was needed to remove it" (unsure why the bins couldnt be put out for the bin man). We have since been back to the property and have seen a whole new drive has been laid. We are now being threatened with small claims court for the relisting fee. We are still in arbitration regarding the outstand part of our deposit that was not returned.Complaints have been made to Salford City regarding there practices and inability to follow tenancy law.Avoid.

Rob · 3 December 2020

Agent replied · 22 October 2024

Hi Rob,I am really sorry you have not been happy with the experience you’ve had from Reeds Rains. We take customer satisfaction very importantly. Following this review and your recent email, our Senior Property Manager, Joe Taylor is currently investigating these matters for you and will be in touch shortly with his response. Kind Regards,Greg Davies - Senior Branch Manager

2/5

Trustpilot

I'm a tenant

I'm a tenant, so not a "customer" of the service that Reeds Rains provides freeholders and investors. I have had some issues within a shared part of the building and have found that mechanisms for making the landlord and maintenance company aware was not in place. If I were the freeholder or investor I would be uncomfortable with not having this in place to make sure health and safety issues reported on a property I was accountable for were fixed. I also found the Reeds Rains staff to be combatative when I bought this to their attention.

Luke · 3 January 2025

Agent replied · 24 February 2025

Hi Luke,Sorry to read your review - we would like to investigate this further for you, you will receive a request for more information directly from Trustpilot.Regards,Reeds Rains

5/5

Trustpilot

Great estate agents

Great estate agents. Customer Service was fab. Leah and Tom were both very helpful and kept me up to date and chased solicitors etc. On the day of completion there was an issue with the funds being released and it was late in the day when we got the keys but Tom arranged for them to be dropped off as soon as funds had cleared. I wouldn't hesitate to use them if I move again.

Rene · 12 July 2024

5/5

Trustpilot

Very professional

Very professional, friendly and knowledgeable. Keep clients up to date with progress.

Customer · 21 September 2026

Agent replied · 23 September 2026

We're happy to hear our team's professionalism and communication met your expectations. We appreciate your kind words! Regards, Reeds Rains

5/5

Trustpilot

I have been very happy with Reeds Rains…

I have been very happy with Reeds Rains up to now. They are helpful and polite.

Mrs · 26 August 2026

Agent replied · 23 September 2026

We're so happy to hear of your positive experience with us and that we could assist with your house sale! Thank you for your kind words. Regards, Reeds Rains

1/5

Trustpilot

Deposit not returned

Moved out of a property over 2 weeks ago, no deposit returned even though full return was authorised by the landlord. No communication from the office, no one replies to emails honestly shocking from all departments. We have even been chased for rent that is not due. Our deposit seems to have disappeared into thin air and no one will get in contact with us from Reeds Rains Didsbury, we are horrified at the whole process with them. We received an email to say our deposit was no longer being protected over a week ago, but it has not been returned to us since it was sent, so where is it? DO NOT USE THIS LETTING AGENTS

Holly · 15 December 2025

5/5

Trustpilot

Honest, reliable and willing to go the extra mile

The team at reeds rain Rhyl were honest and upfront from the outset, always friendly and approachable. Tom and Leah were always on hand to answer our questions and they were always willing to go the extra mile to help. They made the process of buying a house in a completely new area much easier, which is far more than I can say for our own, over priced solicitors! Well done Reeds Rains Rhyl!

Charlie · 12 July 2024

1/5

Trustpilot

Left in the dark by Nicola Baines.

I know all estate agents are rubbish but appalling performance from Reeds Rains.We put an offer in on our first home in April, after getting accepted less than a day late we were over the moon.We were put in touch with a lady called Nicola Baines. She was handling the sale and at first she seemed to be on the ball and quick to help. So we thought...Now the issues we had were endless. The sale took 8 months to complete and was a roller coaster of emotions along the way.With my partner heavily pregnant and us itching to get moved in. I found myself doing all the chasing for updates and getting non to little response from Nicola. The issue at hand was the vendor of our first home was struggling to receive paperwork from her solicitors regarding searches.We were asking Nicola to chase up the solicitors to make the sale move. This went on for months. Enquiry after enquiry and little to no interest from Nicola.Eventually around June time I kept trying to contact Nicola and was getting no response. Completely ignored. As I was already doing the estate agents job for them chasing up and sending information off I completely forgot about Nicola.With my partner then giving birth in August we found ourselves living out of a small bedroom in a 2 bed end terraced with a new born baby and my partners Mother, step father and sister. 6 people in a 2 bed house.I was getting very angry and tired of the let down after letdown of this sale and the estate agents not even interested in it going through. After contemplating pulling out I decided to email the Director of Reeds Rains and copy Nicola in explaining my frustration and disgust from such an appealing company...I was then in receipt of a missed phone call. When I rang back it was a lady from Reeds Rains apologising on behalf of Reeds'.Then she proceeded to inform me that Nicola had gone on sick then left the company. Abandoning all sales leaving one member of staff to pick all the properties up and work them one by one. Angela (lady who took over) i completely sympathise with and she did her best to get the sale over the line.The reason for my disgust is the fact that it went 2 months without an agent and Reeds' couldn't even be bothered to let me know she had dropped us and left.I appreciate that the sales were being directed to another member of staff but we should have been at least briefly informed that this was happening...I was absolutely disgusted. I was also told that this behaviour is not new from Nicola and she wasn't that great of an agent.The question i still have in my head despite being in the house 4 months and settled happily is why did all this take 2 months to be informed of. I had to chase for updates myself. If I didn't then how much longer would we have been in the dark. 3 maybe 4 months? I'm confident Reeds' would have been more than happy to keep us at the back of the queue.Absolutely abysmal operations from Reeds Rains. Poor management and terrible staff.I sincerely hope than Nicola Baines new employer is aware of how she treat us and I hope this leaves a mark on her career. As a manager myself why wasn't Reeds supporting her or looking into her lack of work as a staff member.She is supposedly living on the same estate as us as she told us at the start. I'd love to ask in person why she left us in the dark. Absolutely disgraceful behaviour and despite the issue being resolved. Its the fact that they left the buyer to do all the work. Causing peak stress during an already stressful time.Ironically we had to pay up front £100 for a credit check on ourselves before the property even got took off the market.I'd like the £100 back personally and suggest next time Reeds you should check your staff's work ethics before checking the buyers credit score. Which has nothing to do with the estate agent anyway. This should be handled by the solicitor.AVOID AVOID AVOID.

Anonymousperson · 17 December 2024

Agent replied · 24 February 2025

Dear customerFirstly, I would like to apologise for the way you feel you have been dealt with, unfortunately the colleague in question left the company 4 months ago and we can’t address this with Nicola. This being said I would be more than happy to discuss this further with you, as this is not a reflection of Reeds Rains Rotherham now.In respect to the £96.00 payment, you made while purchasing the property, this was not to check your financial position but in fact our company policy for compliance and Identity checks which is a non-refundable process.If you would like to contact me on the above please don’t hesitate to do so on 01709 363152.Regards,Reeds Rains

5/5

Trustpilot

Responded quickly to request for…

Responded quickly to request for information on property and good communication during placing offer.

MK · 27 August 2026

Agent replied · 23 September 2026

We're so glad we could provide quick responses and clear communication throughout your offer process. Thank you for sharing your positive experience! Regards, Reeds Rains

5/5

Trustpilot

Great customer service

Great customer service , great staff, pleasure to do business with , highly recommend.

Albert · 25 August 2026

Agent replied · 23 September 2026

We are so happy to hear you had such a positive experience with our customer service and staff. We truly appreciate your kind words and recommendation! Regards, Reeds Rains

1/5

Trustpilot

Worst agency I have come across

I've rented with some bad agencies in the past, but these guys are on another level. Several cases of mistaken identity - had repair jobs turn up at my door stating my name and house number when I hadn't called anyone.Communicated with us over a move date and then a week before tried to claim we hadn't given notice. Nearly last two months rent as a result, which we had to fight for.On moving out they picked on every spec of dust and blamed us for damages that were already there. They lost email communications from us, which led to issues on the moving out period as above.They promised to fix spelling errors in our names on contract, but then refused and stated it's because our official documentation arriving in the country was wrong - still can't believe that one.All in all a terrible experience... Avoid!

Ken · 30 November 2024

Agent replied · 25 December 2024

Hi Ken,Sorry to read your review - we would like to investigate this further for you. You will receive a request for more information via Trustpilot.Regards,Reeds Rains

5/5

Trustpilot

From the word go

From the word go, they were very friendly and professional. And gave a sense of knowledge in the hopeful sale of my property, which only took several weeks and was over the asking price. Wouldn't recommend anyone else!

John · 14 October 2026

5/5

Trustpilot

4 Willow Grove

We had an outstanding experience with Reed Rains. From our initial consultation, Simon took the time to understand our needs and priorities, making us feel heard and valued. The flow of information was exceptional; we received prompt emails, helpful phone calls, and the online portal provided up-to-date information on viewings and offers. We especially appreciated the regular updates and feedback after each viewing. Kurtis's expert negotiation skills and market knowledge resulted in us achieving our asking price, exceeding our expectations. He is an absolute delight to deal with and a credit to your company, professional, courteous, and friendly throughout the entire process.

Mr · 25 November 2024

Agent replied · 25 December 2024

We are thrilled to hear about your positive experience with our team. It's wonderful to know that Simon and Kurtis were able to provide you with the exceptional service you deserve. We are proud to have such talented individuals representing our company. Thank you for sharing your feedback; it motivates us to continue providing the highest level of service to all our clients.

5/5

Trustpilot

Very responsive

Very responsive, clear and well organised appointments for viewings.

Ms · 21 September 2026

Agent replied · 23 September 2026

We're truly happy to hear that our viewing appointments were clear, well-organized, and responsive to your needs. We appreciate your positive feedback. Regards, Reeds Rains

5/5

Trustpilot

Thank you all for all your hard work…

Thank you all for all your hard work you are an amazing team

Sharon · 26 August 2026

Agent replied · 25 December 2024

We are so happy to hear such kind words about our team's hard work. Thank you for your wonderful feedback! Regards, Reeds Rains

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Reeds Rains Grimsby hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Grimsby.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent