5/5
Excellent throughout the whole process…
Excellent throughout the whole process from marketing, identifying buyers, communications and securing sale. Excellent offer negotiators. Highly recommend Thomad and Jack
Trusted Agent profile · Fordingbridge
★★★★★
474 reviews across 2 platforms
8 Salisbury Street, Fordingbridge, SP6 1AF
Fox and Sons's office in Fordingbridge, at 8 Salisbury Street, is rated 3.3 out of 5 across 474 reviews on two platforms, including 42 Google reviews rated 4.5.
Every review we hold for the Fordingbridge office, from every platform, shown as written. First names only.
5/5
Excellent throughout the whole process…
Excellent throughout the whole process from marketing, identifying buyers, communications and securing sale. Excellent offer negotiators. Highly recommend Thomad and Jack
1/5
Total crap the valuation it was all sunshine…
At the valuation it was all sunshine and smiles with ,Buyers marching to my door I WAS TOLD , As soon as the sign went up SILENCE. A month later Not one viewing No communication , Sibi emailed and said if this doesn't pick up I'll apply to revoke the contract, Just 15 minutes later A notification appeared ,"You have a viewing" Bullshit, They just got an ex colleague of friend to visit on a day I had not chosen for viewings and the escorted viewing option was a sham because the agent turned up 20 minutes late After id shown the person around .This shambles was to make the threat go away , They then called me and advised me to lower the price Into the next lower bracket and it would creat huge interest . Bullshit Nothing For another month , A phone call from them put if the blue Arrived And the cheeky bastards wanted me to lower the price again . So I stayed there and then I want out of this contract for complete failure on your side ,without any penalties for earl closure ,And if you don't agree I'll take this to the ombudsman. 10 mins later, That's ok the contract is void no penalties . So now all I need is for them to come and get there bloody sign of my garden , I'm not advertising their shit company for free. Avoid fox's like the bloody plague. Total wankers
4/5
I spent quite a lot of time getting to know Aimee and Elliott over the period of buying my flat. They were both really helpful and the communication was great.. I have only given four stars as the property was advertised as 999 year lease, when in fact, the sellers had not even applied for this lease, so there were a lot of hold ups along the way. We got there in the end though, so big thanks to both of you.
Thank you so much for your kind words and feedback. We're glad you had a positive experience with us and appreciate your patience throughout the process. We're always striving to improve and appreciate your honesty. Kind regards, Lucy, Customer Feedback and Support Team
1/5
Awful service, unprofessional behaviour and lies
Crawley office. Communication 0 Professionalism 0 Honesty 0 It all started when Jack Allsobrook came to value our property. He was full of it. Told us that he had a few interested people for our property and could expect viewing right away. No viewings in the first month. Little wonder, when they do not answer the phone. Then came the recommendation to lower the asking price. So we took £15k off the price. We got one viewing in the second month. I called the office and eventually got through on 8 July because I’d not received a marketing update in over a week. I was told two calls were made 29 June and 02 July. No missed calls on my phone from them. I was repeatedly told the calls were made, we have a log and I repeatedly replied, I was not called I have no missed calls from Fox & Sons. After several back and forward with this, I asked for the branch manager Kane Caulfield to call me to discuss . He called and basically reiterated what his colleague had told me and proceed to argue he was right and I was wrong. Very unprofessional. Very rude and disrespectful. Clearly the training didn’t focus on not arguing with the clients! The upshot of the alleged missed calls was to tell me I’d a viewing. Now why they couldn’t text me as they have done in the past, or call the other person I am selling the house with, beggars understanding. My conclusion is that it was a lie. I’ve now come off the market with Fox & Sons, and I wish I’d read the Trustpilot reviews before I agreed a contract. Utter cowboy outfit and a shining example of the reputation given to estate agents. Now here’s the killer, 13 July, I called in person to the Crawley office to collect my key. I gave my name and after a wait of about 3 minutes the person present my key, handed it to me. I asked, do you not need to see my ID to prove I am the owner? I was told you need to sign a sheet and he went off to get it. Didn’t have it with him. And he never looked at my photograph ID!! I could have been anyone. Zero regard for security. Absolute amateurs and a burglars delight. I cannot stress this enough AVOID FOX & SONS AT ALL COSTS.
1/5
Awful mortgage advising service
Booked an appointment with one of their mortgage advisers, a lot of info i did not need to know that the company has x branches and have done x money on mortgages, just to be cancel on the second appointment. Got back to me after 4months saying he would help me that time, after a couple exchanges no more correspondence ive no idea whats going on. Meanwhile was contacted by another mortgage adviser she said to give her a change she’s different from her colleague. First appointment same things, second appointment a no show. Whats wrong with you people? Unbelievable. At least have the decency to cancel the appointment, i got out of work for the appointment waited 1h, even emailed and nothing.
Dear Sonia, thank you for sharing your information.we are sorry you have had a negative experience. we have sent your review. feedback to the relevant office.as trust pilot covers all 1350 offices. we take feedback very seriously and if you want to discuss this further please contact us on the below complianceresidential@sequencehome.co.ukKind regardsCustomer service team
5/5
Great team at the Fordingbridge branch, with particular thanks to Aimee for being an absolute superstar near the end of my conveyancing process, after multiple delays, Aimee was constantly able to chase things up & push things through for us. Highly recommended.
Thank you for taking the time to leave us a review! We're thrilled to hear that our team at the Fordingbridge branch, especially Aimee, provided exceptional service during your conveyancing process. We strive to go above and beyond for our clients, and we're so grateful for your recommendation. Kind regards, Lucy Mawer, Customer Feedback and Support Team
1/5
Absolutely disgusted at the way this…
Absolutely disgusted at the way this company treated my son and his fiance. They had put a holding deposit on a flat and through no fault of theirs the landlady withdrew the flat and Fox and Sons refused to give them back their holding deposit. They could not afford to lose that money. This is warning to anyone who is thinking of using Fox and Sons
1/5
Gosport Fox & Son - bad experience
Gosport. Pushy agents who will get a sale at any price including coming to your property without notice, walking through the grounds to the back door and scaring you to get you to accept a lower offer. I wish we hadn't been tricked into going with them as they offered success via a " boxing day" campaign and their "extensive" data based. Both yield nothing but low offers.
1/5
Do not use this Eastbourne Estate Agent
We feel our property was overpriced, which led to reduction after reduction in sale price. Did not respond to phone calls, or said things would be done that weren`t. To us the agents came across as arrogant, starting from not explaining the length of initial contract, right through to poor viewings both in numbers and quality of details given to possible buyers. Things were delayed because information was not passed through, and quite often was inaccurate. Very poor value for money. Instructed around the end of July 2022, completed 30th March 2023, pushed into a very short time between exchange and completion because of misinformation, and into a large reduction on our sale price.
Dear Mr and Mrs Lindfield, Firstly I am sorry you weren't happy with the overall service and some of these points will be taken as constructive feedback for my team. while you mention viewings numbers we did achieve a sale.i feel some comments here are not totally fair, the reduction and the time it took was due to issues with the chain not with fox and sons, a buyer in the chain asked for a £20k reduction as his agent below lost their buyer and re sold the property for £30k less. which then filtered through the rest of the chain, a price to which you agreed. we also dropped our fee to help in any way we could without hesitation.either way the points around service i will look into and try to improve the team.all the best for the future,Stephen RodgersSenior Branch Manager
5/5
Fox and sons hedge end/Southampton branch
Fox and sons hedge end branch, Dion and lily are absolutely wonderful, they have helped us with everything, they go above and beyond what they need to do, they are professional but have a caring human side, would definitely sell or buy my home with them, we have just brought a park home with them and they couldn't have done more for us, well done team , keep up the brilliant work you do, thank you. Fox and sons Southampton, we have just sold our house through this branch, they are such lovely people, Charlotte,Lucia and Kate have helped us the most and are such lovely helpful people, very professional and caring, with the human touch, thank you for helping us sell our house, keep up the good work. Well done fox and sons
5/5
We have had an excellent service during our property search from Aimee. She rings regularly to check in with us and ensure our property requirements are still up to date. She also calls us if anything that might be suitable comes up and sends the details through. We really appreciate Aimee's friendly and professional service and would certainly recommend her to anyone looking for a property in the Fordingbridge area. - Sarah Payne
Thank you for your terrific 5* review and for your complimentary comments and recommendation Charlotte. Best wishes, Lucy, Customer Relations.
5/5
Highly recommend Aimee @ Fordingbridge Branch who dealt with the purchase of our property. Aimee was very patient and helpful with the process due to issues with leases etc but was a delight to work with and highly recommend her …
Many thanks for your marvellous 5* review and recommendation. Best wishes, Lucy, Customer Relations.
5/5
Our experience with Fox & Sons
Our experience with Fox & Sons, Scarlet E Hepburn, was outstanding. From start to finish, the service was professional and attentive. The staff member who assisted us was exceptionally kind and helpful. She negotiated with the landlord on our behalf and made sure all the facilities we requested were arranged promptly and without issue. Her guidance made the entire process smooth and stress-free. Overall, we are very satisfied with the service and glad we chose Fox & Sons. We wouldn’t hesitate to recommend them to anyone looking for a trustworthy estate agency.
1/5
No show viewing
Viewing booked and confirmed by George, but no one turned up. I had to call repeatedly to get an answer, only to be told a manager had “tried to contact me to cancel”, which is untrue as I had no missed calls or messages. I was promised a call to rearrange the viewing for the following week and never heard anything. Called again and was assured someone would call me shortly. Two weeks later, nothing. I’ve since submitted a formal complaint and haven’t even received an acknowledgement. Wasted my time attending a viewing that was never going ahead, followed by more time chasing. Poor organisation and even worse communication.
1/5
The brighton branch
The brighton branch, has taken 2 years to get my dad's flat sold after he died. Recommended to sale the flat at auction by Ray Murphy, that fell through after months of trying to get it sold,then went down the normal route. This all starts out fine ,in 2022,then had two more offer ,these were not satisfactory, finally had an offer in August 2024 which has taken 5 months of us chasing to get over the line. Alfie is the person not to take at his word as this was only what he thought we wanted to hear. Never use fox&sons. Sonia collins
5/5
Seamless experience
I am absolutely thrilled to share my experience with Abbey Northway at Fox & Sons! From the moment we began working together, Abbey’s extraordinary professionalism and commitment to excellence shone through. What sets Abbey apart is her meticulous attention to detail, she left no stone unturned in ensuring my property was presented flawlessly. Her insight and expertise were invaluable, making the entire process feel effortless.Abbey’s communication is truly unparalleled. She kept me informed at every stage, consistently going above and beyond to ensure I felt supported and confident. Her proactive updates and prompt responses were a breath of fresh air, transforming what can often be a stressful process into an incredibly smooth and transparent journey.But what truly makes Abbey a standout agent is her warm, kind, and compassionate nature. She didn’t just treat me as a client; she treated me with genuine care and respect. Her empathy and understanding are rare qualities that made this experience not just successful but genuinely enjoyable.The results speak for themselves: Abbey sold my property in under three months, an achievement that exceeded all my expectations! Her dedication, expertise, and relentless commitment to achieving the best outcome are nothing short of extraordinary.If you’re looking for an estate agent who will go above and beyond, Abbey Northway is simply the best. She’s a true gem in the industry, and I cannot recommend her highly enough. Thank you, Abbey, for your phenomenal service and for making this process an absolute pleasure!
5/5
Foxes : The fence looks great....
Fox & Sons Property Management6 Poole HillBournemouth Dear Andrew, I’ve had to find an alternative way to contact you, as my previous communication channel was closed. This is not conducive to properly raising ongoing concerns about the day-to-day condition and management of the block. During a recent visit, I observed a growing number of empty flats. The building is beginning to resemble a vacant commercial property, which raises obvious concerns about security and potential misuse. A simple, low-cost measure, such as installing net curtains in empty units, could help deter unwanted attention and reduce the appearance of vacancy. More concerning is the apparent ease with which individuals are gaining access through the main security door. There are signs that the locking mechanisms may be being bypassed or interfered with. Residents should be formally alerted to remain vigilant and report any suspicious behaviour immediately. There are also indications that individuals may be attempting to assess occupancy of flats by inappropriate means. This raises serious concerns regarding privacy, security, and potential criminal activity, including unauthorised access to networks or utilities. This must be treated as a matter of urgency. In addition, I believe it is now appropriate to carry out a full audit of the garage allocations and associated title deeds. It appears some individuals may be in possession of multiple garages, despite previous clarification that these are not demised under lease or freehold terms. This situation should be reviewed and regularised to ensure fair access for all qualifying residents. Overall, while there are some positive aspects, the issues outlined above require immediate attention and a more proactive management approach. I look forward to your response and to seeing appropriate action taken. Regards,5CC
5/5
I recently got a place with the help of…
I recently got a place with the help of Victoria and her team at fox & sons. I must say I was so impressed with her performance and attitude to work in terms of her swift responses and patient cos I know I rang her so many times which can be annoying to some people, but she never complained, she entertained every of my calls, listened to my worries and put me through all the process that might have been challenging to me. She literally makes all the process easy and fast for me. I feel so happy and confident that I can work with fox & sons in future when I have a property project. A very big thank you to Victoria and her lovely team at fox & sons Portsmouth.
1/5
STAY AWAY FROM THESE COWBOYS
Edited a day ago New WARNING: DANGEROUS NEGLIGENCE, AVOID FOX & SONS AND THE ENTIRE CONNELLS GROUP! Rating: 1-STAR (Zero if it were an option) Do not trust Fox & Sons (Bitterne) or any agent under the Connells Group umbrella. This isn't just a "bad experience" it is a case of gross negligence, security failures, and a total lack of professional integrity from the branch staff all the way to Head Office. My year-long nightmare proved that this company has zero regard for your home’s safety. 1. COMPLETE SECURITY BREACH: Agent Lillie Hansford showed a level of incompetence that is genuinely dangerous. After a viewing, she left my front door wide open and simply walked away. My home was left completely unsecured, vulnerable to theft, squatters, and the elements for over six hours. It took a neighbor to raise the alarm not the agency. They effectively invited the public into my home and abandoned their post. 2. HOSTILE AND TOXIC STAFF: When I went to retrieve my keys, I wasn't met with an apology; I was met with an aggressive, heated confrontation from Lillie Hansford, Chris Stockill, and Laura Harrison. Their behavior was unprofessional, dismissive, and utterly toxic. They showed absolutely no remorse for leaving my property wide open and vulnerable. 3. COWARDLY MANAGEMENT: Branch Manager Chris Nicholls and Area Manager Stuart Mansell are total cowards. They refused to even get on the phone or meet with me, hiding behind "busy schedules" to avoid answering for the massive safety failure their team caused. They are clearly incapable of managing a team or a crisis. 4. CORRUPTION AT HEAD OFFICE: The rot goes all the way to the top of the Connells Group. Dyane Lawless at Head Office had the audacity to baselessly accuse me of "trashing" the premises, a blatant, desperate lie to cover their tracks. When I asked why the police weren't called if that were true, she had no answer. She offered a pathetic, insulting £100 "hush money" payment which I rightfully rejected. She was a complete waste of breath. 5. PROVEN GUILTY BY THE OMBUDSMAN: It took over a year of fighting, but the Property Ombudsman officially ruled AGAINST them and awarded me a significantly higher amount. This is a matter of record: they are officially recognised as being in the wrong and failing their duty of care. 6. GREEDY DATA TACTICS: Even after losing, their "dopey" DPA team is refusing my legal "right to be forgotten," desperately clinging to my data for six years just in case they can squeeze a commission out of me. It is pathetic, greedy, and shows they care more about a few pounds than the law or customer rights. This I will be taking up with the ICO! STAY AWAY. Do not let Lillie Hansford near your property. Do not take mortgage advice (or any advice) from Chris Stockill. This company will fail you, insult you, and leave your home at risk. Whether it's Fox & Sons or any other Connells Group brand, they are a shambolic outfit that does not deserve your business. Go to any independent agent in Southampton, anyone would be better than these people.
1/5
Worst estate agent in Worthing
Worse estate agent ever in Worthing, do not use!! They came to my disabled mother's house and promised us they had buyers. They did not a single viewing and reduced the price and still did not a single viewing. We went into office and were treated badly by the manager who claimed they’ve been doing social media for the house (which isn’t true) and that I don’t know how to use social media, and I must be confused. They have taken our advert down and have refused to allow us to sell with an agent who is able to actually sell the house!! If you sign a contract with them, their small print states that you are stuck in that contract for 20 weeks even if they don’t find anyone to view your house. Please avoid at all costs!
1/5
Harassment!
Stupidly agreed to a free valuation with no pressure however after deciding we wouldn’t be selling for a while and telling them that, I’ve had call after call from both the Crawley office and another local office. I emailed them to ask that my details be removed from their systems which was acknowledged however the calls continued. I answered one of the calls and again explained I’m not moving and to remove me from their list. They apologised and said they would update their records…..still calls! I got a call yesterday again asking if I wanted an updated valuation. I declined. Yet I’ve been called again today. I will be blocking them if I get called again as it’s bordering harassment now. It’s actually off putting and now, even if I did decide to put my house on the market, it wouldn’t be with fox and sons.
2/5
disinterested and inexperienced
Initial contact with the company seemed ok receiving emails and texts for the upcoming valuation. However the RE agent seemed inexperienced totally disinterested, didn't seem to have much idea about valuing a property other than going on line to look at other properties in the area - something I'd already done. Worst of all she never followed through with providing the valuation information as part of the follow up. I would definitely not use Fox & sons to sell my property given this experience.
5/5
Finally in my flat thanks to Shayla
Finally in my flat thanks to Shayla. She has been amazing & was totally on top of everything despite the lousy solicitors & me hounding her all the time. Thank you Shayla & the rest of the team, you are all stars 🌟
1/5
Fox and sons are shocking
Fox and sons are shocking. You do get bamboozled into a long contract, and i agree they are very rude and the pictures are rubbish. I took my house of the market with them while still in contract. It was sour grapes beacause we had s viewing and once i removed our house got rudely told there is no way the lady would have brought ur house. Crewkerne branch very rude. Was even told would i pay 45,000 pounds more for a 3 bed semi than ours which is a 4 bed detached with a garage. Absolutly shocking wouldnt recommend them at all. They just want u to keep lowering the price.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.