Every review we hold for the East Grinstead office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotDO NOT USE THIS ESTATE AGENT
DO NOT USE THIS ESTATE AGENT. On the 18.10.2018 I was appointed to see an apartment at 41 Mill West, Sowerby Bridge, HX6 3JH. (I hope the landlord is reading this)We agreed a time of 16:45 but due to traffic my sat nav advised I would be eleven minutes late. I called the office at 16:25 and after a few minutes of waiting for somebody to answer the telephone I was greeted. I advised the lady I was running late by eleven minutes and was told the agent showing me around cannot wait for me because she finishes at 5pm. I asked why would it be booked with only 15 minutes to spare for viewing and the reply I received from a manager at hunters was “you only get five minutes to view the property. The manager I had the displeasure of conversing with was named Nicola Thompson. She is rude, cocky and full of self importance with no regard for customer service or a potential tennents interest or the landlord of the property who contributes to her salary. I feel I had a lucky escape. I hope her superiors read this as well as the landlord who owns the property I was going to view. She needs to enroll in a customer service role and soon, personally I’d fire her but unfortunately this is what happens when you allow the inexperienced and possibly inadequate into a junior management role. I will post on every review site I can because of this women’s attitude with the hope her bosses react and teach her how to behave towards potential and existing customers.
Mark · 18 October 2018
★★★★★ 1/5
TrustpilotI can't complain about these letting agents as I signed an agreement not too so that we could get some of our deposit back...
I can't tell you about my experience with a recent let as the only way I could get our deposit back was to agree not to complain about any aspect of the tenancy or the process of charges negotiation. I can tell you to be very careful about using this letting agent. They issue a notice to quit towards the end of each assured short hold tenancy rather than let the tenancy run-on so that they can raise the rent, knowing you are in situ and charge new fees for the tenancy agreement. Scrutinise your inventory and the check-out report in detail. Do not suggest you have any cause for complaint.
Ian · 2 October 2018
★★★★★ 5/5
GoogleThe first time I spoke with Terry on the phone about the property I wanted to rent, it actually felt like I was talking to a friend. She was very honest and very helpful in securing the flat. Thank you very much Terry!
Janet · 10 October 2020
Agent replied · 24 October 2024
Thank you so much Janet. It was a pleasure meeting you and your family and I wish you all the best in your new home. Keep well :)
★★★★★ 5/5
TrustpilotHunters Barkingside
Hunters Barkingside Mark Sherer and his team of staff at Barkingside branch went above and beyond to help sell our house in Clayhall Ilford. I cannot recommend them enough A*
Dale · 1 October 2019
★★★★★ 1/5
TrustpilotWe had so many issues
We had so many issues in our rented property and they never came and sorted them due to this we moved out. We had left our house in a very clean state and only the problems we had when we moved in had been left they tried to take our full bond off us and more. They are horrific and I wouldn’t recommend using them and I certainly won’t be ever again.
Molly · 23 April 2021
★★★★★ 5/5
TrustpilotKIRSTIE KAY
This review is for Kirstie Kay for being very helpful and performing her role to a high degree of excellence.I most note John Adlam (partner) made a simple request extremely difficult to facilitate and an unpleasant experience.
Eli · 23 June 2024
★★★★★ 5/5
GoogleWe have used Hunters in East Grinstead to source each of our tenants since we entered the BTL market there 4 years ago. Both James and Alastair have worked tirelessly on our behalf to ensure that we have had seamless changeovers between tenants throughout, usually with no void period in between.They have also helped us with recommendations in respect of local tradesmen and have kept us updated regarding changes in legislation. They have a sound knowledge of property in the area and I cannot recommend them highly enough. You couldn't wish to have a better team on your side! Keep up the good work :-)
Willow · 27 October 2015
★★★★★ 5/5
GoogleBecause friends of ours had been so pleased with Hunters of East Grinstead who sold their flat for them we decided to use them ourselves. Excellent!! Their James Foster not only quickly found us somewhere to rent for a few weeks while we looked for a very particular property but he actually found us the perfect house. It was a pleasure dealing with James and experiencing a friendly, professional and caring service, a service that we had thought was a thing of the past. We recommend them without reservation.
Richard · 27 October 2015
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat service
Once again guys 1st class service. Always use these guys. Great price. Always polite. Always on time. And the plus is your car engine is started for you so no cold car to get into. If it’s icy the windscreen is defrosted for you. Thanks again 👍👍
Jayne · 21 November 2023
★★★★★ 1/5
TrustpilotI made enquiries about a house for sale…
I made enquiries about a house for sale in grimsby , and received a basic could not care less email , it did not answer my question, and hastened to add they have no properties in the price range ,I WONDER WHY????very poor customer service , never again with grimsby branch . They could not even find time to put my name on emails. Thats twice in 6 months they have failed .
David · 18 August 2020
★★★★★ 5/5
GoogleWe have used Hunters for 10+ years across numerous developments and their professional approach from marketing and sales through to conveyancing and key handover has been excellent.
After · 10 October 2022
Agent replied · 24 October 2024
Hi Niki, Thanks for your kind review. Always an absolute pleasure working with you guys and hope to do so again soon...
★★★★★ 1/5
TrustpilotPeople be alert avoid at all cost like…
People be alert avoid at all cost like covid. Do not deal with the bradford shipley branch previously Bentleys. Dishonest timewasters that just do not care. They lie and cheat to impress for their own gain. Mis advice vendors to sell to buyers who are friends/associates. Dont waste your time and emotions I did. Wish I and vendors had checked the previous reviews would not have wasted time and money.
Uzma · 9 October 2020
★★★★★ 1/5
TrustpilotData Breach !
I enquired about a house and have been added illegally to a mailing list. I complained and asked to be removed twice, was told they never added me (though the emails added me 1 day after my 1 ever enquiry to this company) and they have yet to remove me. Companies like this should not be trusted, they are taking your data and will spam you !
Kashif · 8 April 2021
★★★★★ 5/5
GoogleHunters are an excellent Estate Agent and i received a very good service from them. Alastair was very knowledgeable and helpful and i would definately use them again.
Paul · 27 October 2014
★★★★★ 5/5
TrustpilotLaura from hunters buntingford has been…
Laura from hunters buntingford has been brilliant in helping us find our new home. Great service, very quick to reply to any questions and very friendly and caring attitude. She took alot of stress out of finding a place to live. I could not recommend her enough!
Andy · 29 July 2023
★★★★★ 5/5
TrustpilotWould highly recommend Hunters Heswall
Would highly recommend Hunters Heswall. Richard is excellent and have been thoroughly impressed throughout the purchasing process.
Caroline · 18 June 2021
★★★★★ 1/5
Googlecalled and left message, and even left email message 4/5 days on their website to request to view a property in croydon on their open day... received no message and didn't seemed to bother to reply... not a reliable experience from me
Ling · 27 October 2014
Agent replied · 24 October 2024
Hi, I wonder if you could please remove this negative review? You have clearly reviewed the wrong business as we are based in East Grinstead, West Sussex which is nowhere near Croydon and we have never marketed or sold a property in Croydon since we opened. Google reviews are very important to us and your negative one (for an unkown and unrelated business) is adversly affecting our rating. Your co-operation with this would be much appreciated. Thank you.
★★★★★ 1/5
TrustpilotAgent hung up on me when i called to…
Agent hung up on me when i called to enquire about a property
BillieJoJanes · 13 March 2025
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat service,reasonable fee and more…
Great service,reasonable fee and more importantly regular communication and updates.
Would wholly recommend
5✨️ service
Arron · 7 February 2025
★★★★★ 1/5
TrustpilotExtremely disappointing sales experience
It is a real shame when ideal opportunity to acquire a family home is missed due to errors made by an estate agent. It later transpires that vendor accepted a lower offer for the sale of his property. The real questions are; what was the cause of those errors? were they really errors? why was the lower offer accepted and higher offer rejected?
Umar · 18 February 2021
★★★★★ 1/5
TrustpilotTerrible
Terrible. Was booked to view a flat near Holloway Road, viewing cancelled because they suddenly rented to someone over the phone who they sent a video to. Terrible agents, don't waste your time.
In · 14 March 2024
★★★★★ 1/5
GoogleBooked a visit, liked the house, a few minutes after the visit I sent an email to confirm that I wanted to go ahead, and after 2 days they told me that it was taken. Very disappointing
Fabrizio · 26 October 2017
Agent replied · 24 October 2024
Hi, thank you for taking time to review our business.
I have spoken to our lettings manager who has confirmed the situation to me. Whilst you did indeed view a lettings property through us, you were made aware that you were not the only applicant interested. The landlord was informed of all offers and it was their decision to choose another applicant for their property. Ultimately it is the landlords decision and all applicants are treated equally and informed of other interested parties.
We hope we can be of service to in the future should any other suitable properties become available.
★★★★★ 1/5
TrustpilotThank You but No...
Dagenham Branch quoting £420 for a property evaluation. Shocking !! Most of other estate agents are providing appraisals free of charge.
Tadas · 22 September 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotRude manager (Sarah)
Rude manager (Sarah) - in fact she was slightly violent and very difficult to deal with. No interest in trying to listen, talks over you and doesn’t give any info about property - sadly with current housing market the estate agencies can afford to be disgusting and behave unprofessional and get away with it. Avoid using them to sell
Lara · 13 July 2021
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.