Trusted Agent profile · Coventry

Reeds Rains Coventry reviews

3.9

★★★★★ Good

2,315 reviews across 3 platforms

16 Warwick Row, Coventry, CV1 1EX, CV1 1EX

Reeds Rains's office in Coventry, at 16 Warwick Row, is rated 3.9 out of 5 across 2,315 reviews on three platforms, including 271 Google reviews rated 4.9.

Google logo

4.9 / 5

271

Reviews on Google

This office

Yell logo

4.8 / 5

60

Reviews on Yell

This office

Trustpilot logo

1,984

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Reeds Rains Coventry hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Coventry.

What do you need help with?

Reviews

Every review we hold for the Coventry office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Trustpilot

Useless

Useless company treat you like your in the wrong.Send builders round who dont do the jobs right the first time and some that treat your house and things with no respect and then they wonder why your angry.Saying they are ringing or coming round and don't turn up.I emailed them yesterday as I've water coming through the kitchen ceiling and down the wall.A contractor will ring you stayed in all day no phone call nothing.I look after the house but the agents don't look after me.I am vulrenable with health issues,damp cold house no help.Date of experience try 4 yrs

Sarah · 29 December 2022

Agent replied · 23 October 2024

I’m so sorry you have had a bad experience with us. We aim to provide satisfactory service at all times. I've sent you a request for more information. The request will come from Trustpilot. If you could let me know some more details that would help me look into this further. Sorry this has been your experience. Kind regards

5/5

Trustpilot

Fantastic service

Alison and Donna at Reeds Rains, Bamber Bridge have been amazing from the start. firstly when I met them at my brother's house without the keys!! Right through to today, completion day. I hadn't sold/bought a property before and Alison has been brilliant talking me through the process and has been in touch the whole way through. Honestly I don't think she could have done any more. Huge recommendation from a property newbie!

Tara · 4 November 2021

1/5

Trustpilot

Our family moved into a rented property…

Our family moved into a rented property with fully managed maintaince service. We have so many things in this house that need to he repaired. Its A4 page full of problems including leaking roof, front door we can't open properly, cracked windows and it goes on.All we get is contractors coming for a quote and us being told you are better off moving as the house has extensive issues and reedsrains won't pay when the contractors come and asses. We are having to fight through the council disrepair team as noone from reedsrains maintainance team can tell us if anything will be fixed. This has all been going on for 4 months. Meanwile fhe landlord told the disrepair team that all has been fixed, so basically lying. We have two kids and to say it's been stressful is an understatement. I don't understand how they can leave us living like this and expect full rent in return.

PF · 22 December 2022

Agent replied · 23 October 2024

Hi there, I'm sorry this has been your experience. I've sent you a request for further information so we can try and resolve your issue. Kind regards

1/5

Trustpilot

Underhanded Cons!!

Was a tenant via Reeds Rains Salford Quays, for a year. I was a perfect tenant, looked after the place and was then served with a no fault eviction notice. This came after a yearly 'thorough property inspection' where agent was in the property for all of 56 seconds, and did not move from inside the front door, which I have on cameraThen had £351 of my deposit deducted, including for day to day wear and tear, and it took a month to get the rest of my deposit back.I have photos of the apartment from when I moved in to when I moved out.I have also contacted BBC Watchdog, to present my case to them.

Andrew · 17 December 2022

Agent replied · 23 October 2024

Hi Andrew, I'm sorry you feel you have needed to write this review. The landlord advised us he needed to move back into the property and therefore instructed us to serve notice - obviously this is out of our control. In terms of the quick routine inspection - these are designed to be quick and efficient - in a one bedroom apartment they don't take too long to carry out. Finally regarding your deposit I can see you agreed to the deductions and were offered the opportunity to dispute the deductions which you decided against. If you wish to discuss the matter further please feel free to contact me on 0161 236 9088 or at greg.davies@reedsrains.co.uk. Kind Regards

5/5

Trustpilot

Amazing service from the Reeds Rains team in Scarborough

The Reeds Rains team in Scarborough are very friendly, helpful and professional. We would especially like to thanks Alex Kennedy who has helped us throughout the whole process as first time renters, she always answered any questions we had and made the whole process a lot easier! Everything went smoothly and Alex proactively ensured all documents were received. Thank you so much Alex!! We would highly recommend Reeds Rains to others!

Asya · 8 February 2022

1/5

Trustpilot

Appalling service at an important time.

After asking for a valuation after the death of my mother I was told an online estimation could be done. After a week I heard nothing. On ringing them on the morning of seeing the solicitor, I rung to ask if it was lost. I was told "oh yes, it's in Dave's diary. Would you like him to email it tomorrow!I said that would be too late. The lady simply told me " ok, thank you, bye"Not even close to the kind of service I expected from the company who came top in my Google search. Obviously i will go out of my way to ensure no one I, or my family knows ever uses this estate agent.

Sharon · 8 December 2022

Agent replied · 23 October 2024

Hi Sharon, I've sent you a request for more information. The request will come from Trustpilot. If you could let me know some more details that would help me look into this further. Sorry this has been your experience. Kind regards

1/5

Trustpilot

What an appalling company

What an appalling company. They informed my energy company that I had left when in fact I wasnt due to move out for another month. This has resulted in weeks of trying to sort out my energy bills that have had me close to tears. They denied doing this which was rubbish as the energy company actually gave me their name. For over 5 weeks I have been trying to get my deposit back despite no issues with the land lord and he confirmed it was OK to release my deposit. They lie routinely on the phone saying the deposit has been released when it hasnt. They also ignore emails. My landlord issued me with a section 21 and gave me 2 months to get out. A lovely lady from the council told RR to not take any legal action as I was activley looking for a new place. They ignored this and advised the landlord to persue legal action. The council lady spoke directly to the landlord and it was agreed to give me an extra month. They dont care about anyone and just pass on to other useless colleagues. AVOID at all costs

Louise · 1 December 2022

Agent replied · 23 October 2024

Hi there, I've sent you a request for more information. The request will come from Trustpilot. If you could let me know some more details that would help me look into this further. Sorry this has been your experience. Kind regards

5/5

Trustpilot

Five stars!

We've received excellent service from Macclesfield Reeds Rains branch. The team have been consistently helpful, pleasant and hard working during the sale of our property. Special thanks to Anthony, Trevor and Sue for all your help. I have already and will continue to recommend Reeds Rains to others.

Jennifer · 21 November 2019

Agent replied · 23 October 2024

Hello Jennifer - Thank you so much for taking the time to write a great review about our team at our Macclesfield branch.Many thanks,Reeds Rains

5/5

Trustpilot

Very friendly and professional service

Very friendly and professional service. Definitely recommend

Customer · 6 October 2026

5/5

Trustpilot

Thank you Alison you're a star!

From the moment I arranged to view to the day of completion I have had nothing but a fantastic and positive experience with Reeds Rains Bamber Bridge.Alison Whiteside was very friendly, knowledgeable and very professional throughout. All enquiries were answered immediately and she made the whole process effortless. She is a character and chatty which made me feel 'at home' comfortable and in good hands.Thank you Alison you're amazing.

Mr · 29 April 2022

5/5

Google

I chose Reeds Rains to market our property as the team particularly Neil and Cheryl have a very sound knowledge of the market and the local area. I was kept informed of progress and was very happy with both the speed of the sale and the process in general given that we had probate issues to contend with. Cheryl was very helpful, extremely patient and nothing was too much trouble. I would recommend this very professional service. Thanks to everyone involved.

Denise · 12 November 2019

1/5

Trustpilot

My experience as a guarantor

My experience as a guarantor for a tenant who has rented a property from this company worsens by the day. In addition to the issues I raised in an earlier review, which hasn't even been acknowledged, I have learned the flat wasn't inspected before it was let and now there is a plethora of serious problems. The Branch Manager refuses to discuss the situation with me so I have been forced to pursue a formal complaint. AVOID AVOID AVOID

Lynda · 5 December 2024

5/5

Trustpilot

Put my house on the market before with…

Put my house on the market before with other estate agents with no luck. Reeds rain put my house on the market and virtually had a buyer straight away so I can finally move on to a smaller house which is all I need. Thanks for the great service Reeds Rain.

Mrs · 4 October 2024

Agent replied · 23 October 2024

We're so happy to hear that you had a positive experience selling your home with us. We understand how stressful selling a home can be, and we're thrilled that we were able to help you find a buyer quickly and move on to your next chapter. Thank you for choosing us and for your kind words.

5/5

Trustpilot

Zoe at the Congleton branch was…

Zoe at the Congleton branch was thorough, helpful and offered just the right advice. A quick sale and I was well informed regarding viewings and other administrative tasks. Thank you

Mr · 28 April 2026

1/5

Trustpilot

I used dress rains Burnley to rent out…

I used dress rains Burnley to rent out my property. The number of hidden charges was astronomical so I received almost no rent for four months. The tenant decided the to leave early and break the contract. There was no effort on behalf of reeds rains to sort the situation out. Suddenly there were lots of strings attached to the guaranteed rent scheme they were charging me for. Extremely complacent and absolute daylight robbery as a landlord. Every single invoice had some dreamt up hidden charge.

Rosia · 19 September 2019

5/5

Trustpilot

5 stars!

My partner recently sold his property through Reeds Rains Hull, from start to finish they were professional, friendly and couldn’t do enough for us! They chased the entire chain and went above and beyond to make sure the sale went as smoothly as possible. Every time we called they were knowledgeable and gave us the best advice they could. Steven and the team are a great asset to Reeds Rains.

Bethany · 11 February 2022

1/5

Trustpilot

Poor service - Halifax

Just thought I would highlight to potential sellers the service sellers are receiving. I contacted the Halifax Branch through rightmove last weekend to view a property they had for sale. I am a cash buyer and they have still not made contact. I would. E very disappointed on this service if they had been selling my property

Anita · 19 June 2024

Agent replied · 23 October 2024

Hi Anita,Thank you for the comments, the property you had requested to view was extremely popular. In fact we received 50+ requests to view it which logistically can become very difficult to organise. We had attempted to contact all of the viewing requests and are sorry that this took longer than usual. Our records show that we did speak to you after this review had been left which I appreciate was frustrating for yourself as you were waiting to view. I would like to wish you the best of luck in your search for a property. Regards,Reeds Rains

1/5

Trustpilot

Taken the wrong amount and won't give me my money back.

My rent price per month has gone up by an extra £50, however, Reeds Rains has actually taken an extra £75.

Sharon · 7 October 2025

Agent replied · 22 October 2025

We appreciate you bringing this to our attention. We're sorry to hear about the incorrect direct debit and the difficulties you've faced in resolving this. We have sent a further information request, could you let us know the branch you have been dealing with in one of the fields or updating your review with the branch location. This way we can contact the branch and look into this for you. Thank you again, Regards, Reeds Rains

1/5

Trustpilot

Awful service

Awful service. Moved around and been renting for the past 7 years and I have never had an experience like this. I've never had an application process thats taken more than a couple of weeks max. With Reeds Rains, it has been 4 weeks and still not sorted. References were an issue due to them using the incompetent service that is Experian. Everytime you contact the office, you get fobbed off and you can never get through to the person dealing with your application unless they happen to answer the phone by chance. Looking to BUY a property soon and I will not be interested in any property advertised by Reeds Rains! First and last!

Zainab · 3 August 2019

5/5

Trustpilot

Great staff too deal with

JUST · 13 October 2026

5/5

Trustpilot

We would like to thank Reeds Rains for…

We would like to thank Reeds Rains for all their help and assistance in our recent move A great team who put a in lot of effort on our behalf and specifically Alison who gave help and advice all the way through thanks again Steve & Sue

Susan · 23 November 2024

Agent replied · 29 December 2024

We are thrilled to hear about your positive experience with our team. We are committed to providing exceptional service and it's wonderful to know that Alison's dedication and support made your move a smooth one. Thank you for taking the time to share your feedback.

5/5

Trustpilot

Mr and Mrrs Quintas

Your team was very friendly and very helpful.we have let a house in Barnoldswick and everything was done perfectly without stress.special thanks to Lorna Mason who take care of everything for us, very kind and very professional, she is the best.we will recommend Reeds Rains to everyone

Joao · 24 November 2019

Agent replied · 23 October 2024

Hello Mr and Mrs Quintas - Thank you for taking the time to leave a positive review. We are glad our team provided you both with a great service.Many thanks,Reeds Rains

2/5

Trustpilot

Avoid Reeds Rains if possible - exploitative, disorganised and stressful

We are renting a house managed by Reeds Rains. Our landlord is wonderful, but our experience with Reeds Rains' poor management has caused serious issues and made us feel insecure in our tenancy, leading to unnecessary stress. In the last six months, we have:1) been forced to live without hot water/heating (in February) for two weeks as the Reeds Rains' maintenance department did not pass on information about the issue to our landlord. We made a formal complaint to Reeds Rains who reluctantly (after weeks of calls and emails) agreed to compensate us. They did not take responsibility, despite their agent acknowledging that he had neglected to pass the information on for over a week. 2) Despite going on to a rolling monthly contact (SPT), Reeds Rains are now attempting to force us to sign up to a 12 month tenancy, at the cost of £120. We did not have to do this last year and they are not answering our questions appropriately, and their poor communication has given us the impression that we have no choice but to sign up to the tenancy. Their emails have implied that we sign a 12 month tenancy renewal or our notice will be served. We are not in the position to sign up for a 12 month tenancy as, after two years in the property, our circumstances are changing. There has been no acknowledgement of this or any sense of understanding by their renewals team.3) We are often called for marketing purposes by Reeds Rains local branch who seemingly call to thank us for looking after the property so well and then attempt to sell us products which we do not need, and they will ask questions like 'do you know what you'd do if you couldn't pay the rent?' 4) Our experience when when signing up to the initial contract was comical as their representative was unable to deal with paperwork, frequently lost documents and wasted hours of our time in the branch office during our working days all for a sign up process which should be simple.5) Their fees are extortionate and we will have to pay £120 to leave the contract. Overall, our experience has been fraught with difficulties. The company have little understanding of the situation renters are in, and they attempt exploit our position for their financial gain. We would not recommend any landlords to use Reeds Rains to manage their property, and we could advise renters to use a different lettings agent.

Elinor · 24 May 2019

1/5

Trustpilot

Horrendous Customer Service

Horrendous customer service from start to finish, i will never deal with Reeds Rains again due to complete lack of professionalism and arrogance received from the Rothwell branch. I would advise anybody looking for a property to use another branch on the high street. You pay extortionate fees for a service that is absolutely disgraceful, they are quick to take your money but its painful to get back what is yours. When asking questions regarding the property and fees, they give you an indirect answer and beat around the bush, not to mention fees that are not clearly stated. Completely dishonest, incompetent and rude. If I could give 0 stars they would certainly be getting this. The worst person from the Rothwell branch for customer service was Joanne Woodhouse, who in my eyes is completely unemployable, due to her attitude and inability to be professional, she should not be working in a business that is anything to do with customer relations, but it wasn't just one person, this seemed to be the case from managerial level down. Jorden Harrigan was another employee ("Property manager") whose customer service was appalling, he seemed to get a kick out of making things as difficult as possible and thrived off sending arrogant emails, seemingly with the intent to wind you up. I cannot reiterate enough to stay away from Reeds Rains!

Joss · 25 April 2019

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Reeds Rains's Google reviewsLeave Reeds Rains a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Reeds Rains Coventry hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Coventry.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent