Every review we hold for the Cardiff office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
FacebookPlease please do not use this company Kelly was helpful but Ryan the owner of the business has been horrendous which would be a compliment.
We are still owed our deposit which he asked for our bank details and recieved them back in December since then numerous phone calls and email have been ignored.
Please do you research you will find an awful lot out about Ryan.
He also submitted our dispute to the deposit scheme without our permission resulting in us losing more money after our property was rented out and returned with damages but he did not give us time to gather a quotes for all the damages. Completely incompetent as a business.
Hundreds of missed calls voicemails left and emails with no response. He will always be in a meeting or busy.
I am having to pursue legal action to get my deposit back shambles of a company
Yes they are cheap for a reason.
Happy to share all messages and communications if any one would like proof on the matter or assistance!
James · 4 February 2025
★★★★★ 5/5
GoogleKnown Ryan and his team for 4 years and they are the best landlords I've ever had. Very professional and helpful.
Google · 2 May 2024
Agent replied · 24 August 2024
Thank you for the 5 Star Review. We do appreciate your feedback!.
★★★★★ 1/5
GoogleUnfortunately I seem to have had a similar experience to several other tenants, based on multiple recent Google reviews. It is disheartening that my experience seems to be the norm for this organisation.
The main theme for me was and continues to be poor communication and delayed action:
1. Promising issues that were present before I moved in would be fixed - still not sorted on me moving out 3 years later despite regular communication/request from me.
2. New issues taking >1 year to fix and telling landlord that I wouldn’t let maintenance team into property, when in fact they hadn’t arranged any maintenance visits in the first place.
3. Not returning my security deposit - nearly 2 months late so far despite regular calls and emails from myself. For the past week I’ve only been able to get through to reception who takes my number and says that my call will be returned but it never is.
4. No acknowledgement of complaint I made about poor communication - ironically!
I will likely have to take this issue to Tenancy Deposit Scheme +/- Property Redress. I would strongly advise avoiding this lettings agent.
Update 27/01/25:
1. No response to complaint.
2. Deposit not returned despite being told it would be back by latest today. I have raised a dispute with Tenancy Deposit Scheme. If anyone else is in a similar situation please raise it quickly - you have to send a dispute no later than 3 months after your tenancy ends.
Shelley · 28 January 2025
★★★★★ 1/5
GoogleI wish I can give no star at all.
I am writing to escalate my complaint regarding the non-return of my tenancy deposit by RWM Estate as my efforts to resolve this matter directly have been unsuccessful.
I rented a property Flat 11, Alexandra Court, Penarth. CF64 3LA, through RWM Estate 31 Wilson Rd, Cardiff. CF5 4LL from November 3rd, 2022, to September 3rd, 2024, paying a deposit of £1,096.15. However, in June 2024, I received a formal notice from the agent, stating that the landlord required the property back for their use and that I must vacate within six months. Upon vacating the property, I ensured it was left in excellent condition, even repainting it, and the flat was re-let within a month of my departure. Despite this, my deposit has not been returned, and it has now been over 14 weeks since the tenancy ended.
Yesterday, December 18th, I visited the agent’s office again to follow up. Despite being advised by a nearby shopkeeper that the office was open earlier in the day, I found it locked and unresponsive, even after knocking persistently and waiting outside for over an hour. I called their customer service line and spoke with a lady who stated she didn’t know why the office was closed. She assured me that Ryan would call me back before the close of business today, He didn't call back. I called just now again, she didn't pick my call, I have to use another phone number before she picked 😡😠😡
I have made multiple attempts to resolve this matter, including:
Sending several emails.
Visiting the office twice.
Calling their office on multiple occasions.
This behavior is not only unprofessional but appears to be a deliberate attempt to avoid fulfilling their legal obligation to return my deposit.
Precious · 2 January 2025
★★★★★ 5/5
GoogleI have found RWM Estates to be professional and attentive, always quick to reply to emails, keeping me informed of progress and generally making it a less stressful process. Thank You Very Much !
Phillip · 31 May 2022
Agent replied · 31 May 2023
Thank you for taking time to leave a review! We appreciate the feedback !
★★★★★ 5/5
GoogleExcellent service from start to finish when buying and selling my home. Ryan and his team went above and beyond to find the perfect home for myself and husband.
Thank you RWM ESTATES.
Stacey · 31 May 2022
Agent replied · 31 May 2023
Thank you for taking time to leave a review! We appreciate the feedback !
★★★★★ 5/5
GoogleCharmaine and Ryan were excellent from start to finish . Charmaine looked after my viewings and sales and went above and beyond when we were faced with some challenging issues !
Lenny · 31 May 2022
Agent replied · 31 May 2023
Thank you for taking time to leave a review! We appreciate the feedback !
★★★★★ 1/5
GoogleWe contacted rwm to find a tenant for our property . He did not look at any tenants. So he could get his mate in the property . He promised to sort all the bill transfers over . He never . His mate paid 6 mouths advance . They have been in the property nearly2 weeks . No sign of any money . Very unprofessional company . Avoid them
Brendan · 1 January 2023
Agent replied · 31 May 2023
We are sorry you feel you have had to post a negative review regarding our service. We do not seem to have received any complaint regarding our service from you other than this review that you have left? We assume that you have left this review as you were not happy with our team advising you of the basic landlord requirements that had to be adhered to prior to letting your property which you were reluctant in doing so initially.
As you are aware you approached us to secure Tenants for your property. You advised us that there were Tenants that approached your son who was willing to pay 6 months rent in advance. We performed our usual referencing , credit checks & previous landlord references and the Tenants were classed as suitable. As you were aware prior to the Tenants taking a Tenancy at this property there were some works that needed to be carried out and also some basic safety measures that needed to be addressed as below : -
1. Smoke Detectors & Carbon Monoxide Detectors required fitting
2. A Gas Safety Inspection
3. An Electrical Safety Test ( EICR )
As you were aware the Electrical Safety Test at the property failed and a re wire has to be carried out as the existing installation was not safe, however as you were set to go on holiday you then gave the Tenants the keys without consulting us. We advised that until the above issues were completed and the satisfactory certificates were issued we were not prepared to allow the Tenants to move in as there are requirements by law that have to be satisfied prior to a Tenant moving into a property, however you were not concerned and still provided the Tenants keys.
Due to your actions a Tenant moved into your property without signing a contract , and without the basic certificates , smoke detectors / carbon monoxide detectors that are required by law and demanded that the monies that the Tenants paid was transferred to yourself.
Your actions were totally unlawful and negligent and we as a business are not willing to be a part of such practices.
As you are aware we contacted the other party whom of which you own this property with and he agreed that you should never had given the Tenants the keys without ensuring the property was safe, fit for purpose and all the necessary measures were carried out to ensure you are complying with the law as a Landlord. I can confirm that the other party was very helpful and ensured that all necessary issues were resolved whilst you were on holiday.
As soon as we were satisfied we then ensured all contracts were signed , utility providers were informed that the Tenant had moved in and all funds were sent to yourself within 4 working days.
We as a company encourage feedback and we are happy to take constructive criticism, however we do not accept reviews that are not 100% true version of events.
We hope that you understand the importance of educating yourself on the Renting Homes (Wales) Act and your responsibilities as a Landlord.
RWM Lettings Team.
★★★★★ 1/5
GoogleI have never dealt with such an unprofessional letting agent in all my life. Ryan meredith is an absolute con artist wants people to pay rent but not do repairs when need doing talk about money obsessed he is a fraud, move out of a property do the work that needs doing and then still try and steal 800 pound bond. Absolutely would not recommend anyone to use rwm estates and stay well clear he has done this on more than one occasion just read the reviews and will see or will happen to you I can guarantee thatNegativeQuality, Professionalism
Joe · 25 August 2020
Agent replied · 31 May 2023
We are sorry you feel you have had to post a negative review regarding our service. We are eager to resolve any issue you have, however due to the the name you have given to register this post we are unable to contact you to resolve any issue. Please send an email to info@rwmestates.co.uk where we will be more than happy to investigate.
★★★★★ 1/5
GoogleThe agency does not pay on time and you will be forced to chase for what is yours every month! If they don’t want to pay you, they will consistently ignore emails and phone calls. Pointless having a contract as the terms are not followed. A terrible service all round!
Laura · 2 January 2025
★★★★★ 1/5
GoogleA disappointing service. Having handed the keys to my property over, I returned a couple of weeks later to find it had been left entirely unlocked by RWM Estates and anyone could walk in. A tenant was found and an agreement drawn up and signed on my behalf without any consultation regarding the tenant and without my seeing the agreement before it was signed. Indeed the keys were handed to the tenant before I had even seen the agreement. I had expressly requested that something be included in the agreement which was not. I attempted to get this, and other matters resolved, but was completely ignored. Further, although the service is stated as including taking meter readings and informing energy providers, and despite my asking for the meter readings, this was not done. The tenant was given the keys and then left the immersion heater and towel rail on 24 hours a day for several weeks. The electricity account had not been transferred to the tenant. I sent a number of emails to Ryan and to RWM Estates and made phone calls and have been totally ignored. Nothing has been done to resolve these issues despite more than a month having elapsed from my initial email. It would appear that once RWM Estates have your money they are not interested in resolving any issues which have arisen as a consequence of their own lack of due diligence.NegativeQuality
BeccaD · 11 November 2022
★★★★★ 1/5
GoogleI moved out my flat on the 1st of June 2019 and I only just got my deposit back (29th November 2019), and that was through the Deposit Protection Service which I had to get involved after Ryan, the company director, ignored my correspondence and gave me a cheque to a fake account which I had confirmed by my bank. STAY AWAY.
Dominic · 31 May 2020
Agent replied · 31 May 2023
We are sorry you feel you have had to post a negative review regarding our service. We are eager to resolve any issue you have. Please send an email to info@rwmestates.co.uk where we will be more than happy to investigate.
Regards
RWM Lettings Team
★★★★★ 1/5
GoogleA disappointing service. Having handed the keys to my property over, I returned a couple of weeks later to find it had been left entirely unlocked by RWM Estates and anyone could walk in. A tenant was found and an agreement drawn up and signed on my behalf without any consultation regarding the tenant and without my seeing the agreement before it was signed. Indeed the keys were handed to the tenant before I had even seen the agreement. I had expressly requested that something be included in the agreement which was not. I attempted to get this, and other matters resolved, but was completely ignored. Further, although the service is stated as including taking meter readings and informing energy providers, and despite my asking for the meter readings, this was not done. The tenant was given the keys and then left the immersion heater and towel rail on 24 hours a day for several weeks. The electricity account had not been transferred to the tenant. I sent a number of emails to Ryan and to RWM Estates and made phone calls and have been totally ignored. Nothing has been done to resolve these issues despite more than a month having elapsed from my initial email. It would appear that once RWM Estates have your money they are not interested in resolving any issues which have arisen as a consequence of their own lack of due diligence.NegativeQuality
Becca · 25 August 2022
★★★★★ 1/5
GooglePlease, don’t deal with this agency. They are liars, they are not paying the deposit back at the end of tenancy agreement. I am waiting for my money, they are not answering to the phone-Ryan Meredith never available. I will open a case on the court, hopefully I will get my money back!
Gaby · 6 July 2024
★★★★★ 1/5
GoogleA disappointing service. Having handed the keys to my property over, I returned a couple of weeks later to find it had been left entirely unlocked by RWM Estates and anyone could walk in. A tenant was found and an agreement drawn up and signed on my behalf without any consultation regarding the tenant and without my seeing the agreement before it was signed. Indeed the keys were handed to the tenant before I had even seen the agreement. I had expressly requested that something be included in the agreement which was not. I attempted to get this, and other matters resolved, but was completely ignored. Further, although the service is stated as including taking meter readings and informing energy providers, and despite my asking for the meter readings, this was not done. The tenant was given the keys and then left the immersion heater and towel rail on 24 hours a day for several weeks. The electricity account had not been transferred to the tenant. I sent a number of emails to Ryan and to RWM Estates and made phone calls and have been totally ignored. Nothing has been done to resolve these issues despite more than a month having elapsed from my initial email. It would appear that once RWM Estates have your money they are not interested in resolving any issues which have arisen as a consequence of their own lack of due diligence.
Rebecca · 31 May 2022
★★★★★ 5/5
GoogleA local estate agent with a friendly and professional approach. Ryan a personal friend whom I've known for many years is very approachable and his staff friendly, professional and very helpful so putting you at ease as selling or buying can be very stressful. So putting you at ease. Well recommended
Jack · 31 May 2020
Agent replied · 31 May 2023
Thanks for the five-star rating. We always appreciate it.
★★★★★ 5/5
GoogleWhile searching for an agent to market my property for sale , we had numerous local agents around , some rude , some just pushing you to sign their contract and then we came accross RWM Estates. They came to my property gave us an accurate valuation , explained the whole selling process and their fees for the serviced offered were fantastic! They sold my property fast , while keeping us well informed throughout the whole process. I would defiantly recommend these guys to everyone their staff are brilliant their service is great , an overall good honest estate agent ! A Job well done Guys!
Josh · 1 June 2016
★★★★★ 5/5
GoogleAs a landlord RWM Estates have always been more than helpful and communicative in dealing with queries etc. Would certainly recommend. I have always found the staff to be very friendly and helpful. Thumbs up from me!
G · 31 May 2020
Agent replied · 31 May 2023
Thanks for the five-star rating. We always appreciate it.
★★★★★ 1/5
GoogleRyan Meredith the director of RWM estates has stolen my deposit. He issued a cheque (which bound) and has now ceased communication and the company RWM Estate agents LTD is now being dissolved. AVOID
Joe · 31 May 2020
Agent replied · 31 May 2023
We are sorry you feel you have had to post a negative review regarding our service. We are eager to resolve any issue you have, however given the name you have given to register this post we are unable to contact you to resolve any issue. Please send an email to info@rwmestates.co.uk where we will be more than happy to investigate.
Regards
RWM Lettings Team
★★★★★ 1/5
GoogleSTOLEN rental payments and tenants deposit.
Ryan the manager trading as RWM Estates has on multiple occasions claimed to … More
Jonathan · 12 January 2021
Agent replied · 31 May 2023
We are sorry you feel you have had to post a negative review regarding our service. From our records I can see that your file is currently being dealt with and should be concluded shortly. An email confirming the matter will be sent to you. … More
★★★★★ 5/5
GoogleGreat professional agents!
Joe · 2 December 2022
Agent replied · 31 May 2023
Thank you for taking time to leave a review! We appreciate the feedback !
★★★★★ 5/5
GoogleExtremely helpful and informative. Highly recommended
Peter · 31 May 2022
Agent replied · 31 May 2023
Thank you for the 5 Star Review! We are glad you were happy with our service :)
★★★★★ 5/5
GoogleThank you everyone. Brilliant
Sue · 31 May 2022
Agent replied · 31 May 2023
Thank you for taking time to leave a review! We appreciate the feedback !
★★★★★ 5/5
GoogleAmazing service from start to finish
Sarah · 31 May 2021
Agent replied · 31 May 2023
Thank you Sarah for the five-star rating. We always appreciate it. We hope you are happy in your new home!
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.