Every review we hold for the Brighton office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleI rented with Pembertons for over 10 years and highly recommend them. They have been professional, friendly, and quick to respond to the (rare) issues with the flat. They also provide good notice on things like flat visits or if access was needed. Thank you to Helen and Wendy in particular!
Flo · 27 August 2025
Agent replied · 27 December 2025
Thank you so much for your kind words - the Team will be delighted! We all hope you continue to enjoy your home after 10 years. Thank you too for the nice card and delicious florentines!!
★★★★★ 1/5
GoogleI had a deeply distressing experience with this real estate agency. Despite being responsible, cooperative tenants who looked after the flat with care and respect, we were hit with an unfair cleaning fee at the end of our tenancy. They also included a legally questionable clause in the contract regarding professional cleaning expectations.
Most alarmingly, the agent entered the property without any written notice or prior warning to conduct a viewing- while I was in the shower. I was alone at the time, and as a young woman, this was a serious and frightening violation of my privacy. It is not only unethical, but a clear breach of tenancy law, which requires agents to give proper written notice before entering a rented property. This kind of conduct is unacceptable and deeply invasive.
Tenants deserve respect, legal protection, and basic decency. I strongly advise others to avoid this agency.
Natasha · 28 October 2025
★★★★★ 5/5
GoogleI've been with Pembertons for five years now, and I can't praise them enough. Their dedication to their clients are unmatched. Recently, an unexpected delay threatened to leave us homeless just days before we had to vacate our current property. Despite the challenging situation, they contacted the landlord, extended our notice period, and ensured we didn't face homelessness. Their support made a stressful situation manageable, and I couldn't be more grateful. Thank you, Pembertons for always going above and beyond! They’re like the guardian angels of renting!
Taidia · 31 May 2024
Agent replied · 26 August 2024
Thank you so much for such praise! The team will all be very pleased that they were able to help.
★★★★★ 5/5
GoogleI’m currently renting with Pembertons, and Wendy and the team are brilliant. Quick to respond and very organised and systematic with their work. Best letting experience I’ve had.
Reem · 10 April 2024
Agent replied · 11 June 2024
Thank you so much for your kind words. Wendy and the team will be delighted that their efforts are appreciated!
★★★★★ 5/5
GoogleI’m currently renting with Pembertons, and Wendy and the team are brilliant. Quick to respond and very organised and systematic with their work. Best letting experience I’ve had.
Reem · 27 March 2024
Agent replied · 14 April 2025
Thank you so much for your kind words. Wendy and the team will be delighted that their efforts are appreciated!
★★★★★ 5/5
GoogleI have had such a good experience with this agent. Everything has been very pleasant and smooth; I have received all the support and information I needed to rent the perfect property! Would recommend!
Georgina · 15 April 2023
Agent replied · 11 June 2024
Thank you so much!
★★★★★ 5/5
GoogleI rented with this letting agent for some time and I only had great experiences! I was always treated lovely and with respect and any issue I have had in the flat was always treated like a priority to them and fixed as soon as possible!
Unfortunately the letting agent doesn't have flats where I am planning to go next, but whenever I am back in the area, I will be back with them! Thank you to the entire team for a wonderful 4 years!
Justy · 15 April 2023
Agent replied · 11 June 2024
Thank you so much!
★★★★★ 1/5
GooglePossibly the worst letting agent ever. The women in the office are snobs,
they talk down to people in a very high handed rude way. Corrina Pemberton is the vile woman that owns the business and sets the standard of appaling unprofessional treatment of tennants. I would never rent through this agency again.
Lucy · 11 June 2016
Agent replied · 11 June 2024
Hi Lucy, we have looked through our files and we cannot find anyone called Lucy Lush so we have to assume this is a "spoof" review. If you were/are indeed a tenant of ours and you have any issues with Pembertons then please contact us direct and we will address them. We take pride in having had good relationships with all our Landlords, Tenants and Contractors for the past 28 years at Seven Dials, Brighton.
★★★★★ 1/5
GoogleRude management, we complained about the mould for months and nothing was done, the owner of the flat came to look at the mould unannounced because he was going on a luxury cruise in the carribean and could not give the notice required, he agreed there was mould but didn't do anything about it until the week before we left when they painted over it lol
Luc · 15 April 2023
Agent replied · 11 June 2024
We are so sorry that you were unhappy. You were such lovely tenants, being there for 18 months without ever complaining about anything, so we are surprised you wrote the review 8 months after you left? We tried hard to fix the roof leaks which were the cause of the water ingress and had scaffolding up twice to try and find it, and were in contact with you both to arrange access - so we are not sure about the "cruise in the caribbean" episode. Best wishes to you both for the future, from all the team here.
★★★★★ 1/5
GoogleIt's been frustrating and dissapointing to see communication go so wrong. We had arranged a viewing a day before and told both in email and on the phone that we would be travelling with train from outside of Brighton. We asked for further communication the morning of the viewing, confirming everything would still be OK. When we arrived in Brighton we asked to make sure everything was OK since we hadn't heard from them in a while, and we were told the viewing was cancelled and the apartment was already gone. The least they could do was give us a viewing and some false hope of getting the place so everything wouldn't feel like such an absolute waste of time.
We got an email saying that they're sorry and they didn't know we would be travelling and taking time off work, but it's been discussed several times, which makes this all the more frustrating.
Edit : this isn't about the 3 hours notice (which we only got when we contacted you) this is about the communication we had and your failure to communicate properly. If you had updated us in the morning as promised and then someting came up, it might have built more trust. If you actually read the emails and listened to us when we were talking about travelling instead of saying you didn't know (which isn't true as it is in an email), then it wouldn't have felt like you don't care about what happens to potential clients. Previous reviews have mentioned similar issues so maybe it's time to look at how your company deals with these type of situations instead of only replying to negative feedback as if it's unfounded.NegativeResponsiveness, Professionalism
Soup · 10 June 2021
Agent replied · 11 June 2024
Hello S Bol
We had a huge response to the advert for this flat, and following all the first viewings on Thursday afternoon, by Friday morning we had four potential tenants who had emailed in their details. We always state that we will call on the morning of appointments to confirm them, and we didn't make those calls specifically because we had potential tenants to consider with the landlord. Some might pass the referencing, some might not. There were single applicants and couples. When you sent an email at 1200 asking for an update for your viewing at 1545 we replied within 10 minutes saying that we needed to cancel it. It is a really fast moving market in Brighton and we are sorry that over 3 hours notice was insufficient. There is an online video for the flat.
★★★★★ 1/5
GoogleVery disrespectful unprofessional letting agents.
I work for the NHS and re-arranged an appointment to view a property I was told the landlord should be okay with a cat. I viewed the flat, completed a paragraph as instructed asking to let the flat. I waited to hear back from them with no phone call (on a day they said they would call). I had to call them only to find that the landlord did not accept pets all along.
I'm not sure what letting agent gets a potential tenant in to view the flat with a pet before checking with the landlord? Following this, not even letting that person know. Completely wasted my time.NegativeQuality, Professionalism
Winnie · 27 August 2020
Agent replied · 11 June 2024
Hello Winhoo. We are very sorry to have disappointed you and completely understand your frustration. We certainly don't want to waste anyone's time in this difficult period, including our own.
We had a lot of enquiries from people with dogs who we turned away because the Landlord had explicitly requested no dogs - but might be persuaded to take a cat - so he asked us to show you the property.
However, the deciding factor was that you were asking for a 6 month break clause in a 1 year contract. (Following the introduction of the Tenant Fee Act last year Landlords now pay all the costs of a Tenancy so it is not in their interest to risk a 6 month let and then have to pay all the charges again 6 months later).
Meanwhile other NHS workers wanted to rent the flat for 2 years, and with no pets, so the Landlord made a choice to go with them (subject to satisfactory referencing). We hope you understand.
★★★★★ 5/5
GoogleI have been with Pembertons for over ten years and the service they provide is excellent. Helen and Wendy are always friendly and helpful, and any issues that arise are dealt with speedily and effectively. Highly recommended.
Clive · 30 July 2024
Agent replied · 24 October 2024
Thank you for your kind words. They will be so pleased!
★★★★★ 5/5
GoogleI have been renting property in Brighton for over 25 years and been with Pembertons for the last 6 years, they are by far the best letting agency I've ever had to deal with. Pembertons have always been helpful and supportive with issues that have arisen, any repairs have been dealt with promptly and at my convenience and there have been no unreasonable or hidden costs. There are a lot of sharks out there and this is the first time I haven't felt ripped off. I have no hesitation in recommending them.
Badgerpaw · 11 June 2016
Agent replied · 11 June 2024
Hi badgerpaw, thank you for your kind words. We try very hard to please all our clients in a difficult industry.
★★★★★ 5/5
GoogleI rented a property with Pembertons for 3 years and they were like a breath of fresh air. Like most tenants, I’m not a huge fan of letting agencies but this family run business aren’t the usual suits, they’re normal people, and really nice people at that. They always dealt with any issues we had like broken boilers, locking ourselves out (!) very quickly and professionally as they seem to have a big network of tradesmen who come quickly and do a good job. They also seem to care about tenants unlike most letting agencies.
Jon · 11 June 2016
Agent replied · 11 June 2024
Hi Jon Dobson, thank you for your kind review. It is very nice when people bother to take the time to write and say that our efforts to care for and respect our tenants (customers) are appreciated. So many people only write when they have a complaint.
★★★★★ 1/5
GoogleVery unprofessional people, wasted my time and money for nothing. Went for appointment I was late literary 8 minutes. I found the agent gone, no one called me, they didn't answer their phone to tell them I am late, later they answered after 15 mins waiting. Made me wait another 10 mins, then asked me to leave.
Would never let a property with them, imagine if the boiler broke, very unprofessional.
Islam · 11 June 2016
Agent replied · 11 June 2024
Dear Islam Aly. It was unfortunate that you were late for your appointment at 1315 on 23rd December 2015. He waited outside until 1327 having shown the property to some others first. He then left to return to the office. He received a call from us at 1335 enroute back to the office to say that you were late so he offered to return but since the traffic was bad, being Christmas, he anticipated being back at the flat within 20 minutes. You said you could not wait that long and we offered another time to suit you. I am sorry you felt we should have waited longer but hope to help you next time.
★★★★★ 2/5
GoogleAlthough the property was great and service was alright, we were expected to do everything ourselves. What was the £200 admin fee for when we had to print every form for ourself? The contract was 11 months and yet we were expected to clean the house as though it were professionally done. Lazy and rude, students should avoid them as they have no respect for students
Freddie · 11 June 2016
Agent replied · 11 June 2024
Hi Freddie.
The administration fee you paid was only £120 inc vat, on 14/02/2014, despite 3 attempts to reference a Guarantor for you because the first 2 failed referencing. We tried very hard to help you move into this property.
If you had come to our office all the forms would have been printed for you. You were away so we emailed them all to you. Presumably that helped you.
The property was professionally cleaned before you all moved in, and there was a charge at the end of your tenancy of just £60.29 for extra cleaning between the 5 of you, ie £12 each. Thanks for leaving it so clean.
★★★★★ 1/5
GoogleIt's been frustrating and dissapointing to see communication go so wrong. We had arranged a viewing a day before and told both in email and on the phone that we would be travelling with train from outside of Brighton. We asked for further …
S · 16 April 2022
Agent replied · 16 April 2026
Hello S Bol
We had a huge response to the advert for this flat, and following all the first viewings on Thursday afternoon, by Friday morning we had four potential tenants … More
★★★★★ 5/5
GoogleI have rented a property from Pembertons for almost a year and they are fantastic, very responsive and professional. This is the first time renting in Brighton where I have felt that the property is truly my home. Thank you for making my renting experience comfortable and hassle-free.
Alyssa · 16 April 2021
Agent replied · 11 June 2024
Thank you so much!
★★★★★ 5/5
GoogleI have been with Pembertons for the past year and a half. Prior to renting with them I had been dealing with other agencies in Brighton and they are certainly the most responsive, professional and friendly agencies I have worked with. …
Mònica · 16 April 2022
Agent replied · 11 June 2024
Thank you for your kind review and for being a great tenant. We are very sorry to see you go and wish you all the best for the future.
★★★★★ 1/5
GoogleWe arranged a viewing with them for Friday on a Thursday, had to take two hours of trains to get to Brighton and they told us as we arrived in Brighton that they'd signed a contract with someone else. …
Gabriel · 16 April 2022
Agent replied · 11 June 2024
Hello Gabriel
We had a huge response to the advert for this flat, and following all the first viewings on Thursday afternoon, by Friday morning we had four potential tenants … More
★★★★★ 5/5
GoogleVery courteous and professional, provided us with some useful advice about renting our own house in the course of us viewing a property we hope to rent. I felt that they cared about us as potential tenants as well as the landlord that they are representing.
Ceri · 11 June 2018
Agent replied · 11 June 2024
Thank you so much!
★★★★★ 5/5
GoogleThis is a great agency, I've been with them for 8 years and any problem was dealt with promptly, easily and with a smile and when needed they cooperated with me to verify everything is fine. No dramas! Highly Recommended!
Chilli · 11 June 2016
Agent replied · 11 June 2024
Dear Chilli Cao. Thank you for your review. It is very reassuring to read that we are appreciated.
★★★★★ 5/5
GoogleCan’t fault the service. Very responsive and always happy to help. Much better than other agents I have used in the past!
Becky · 16 April 2021
Agent replied · 11 June 2024
Thank you so much!
★★★★★ 5/5
GoogleSuch a nice agency to deal with - no pushy sales or extortionate fees and genuinely lovely staff. A breath of fresh air!
Anna · 11 June 2018
Agent replied · 11 June 2024
Thank you so much!
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.