Every review we hold for the Birmingham office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
GoogleI was renting apartment from Viva Lettings in Birmingham for 6 months . I received very poor service from the beginning. On moving day nobody came to hand in the keys , show the flat condition and show were the rubbish bins and meters were. I was struggling to find them. Rana was sending me pictures how to find them. Very unprofessional.
During the tenancy there were few things reported and nothing was repaired.
I didn't know how to put the heating on in the bathroom so was instructed that there should be manuals. I went through the pile of documents which was not even relevant for this address.
The worst happened on moving out day where someone came to check the flat and was taking pictures for nearly 1 hour. I couldn't believe this as on moving in day nobody came to take pictures.
When I moved in the apartment it was not cleaned to my standard. Before moving out I cleaned everything properly. When the report came they pointed a few things and I wasn't happy . Clearly it was just to take money out of my deposit. After exchanging emails with Rana they left one point which was that the carpet was not cleaned. Luckily they sent me pictures before I moved in showing dirty edges. I'm in dispute now as I feel that after looking after the flat like my own I was treated unfairly. I have learnt my lesson and recommend to take pictures of everything and everywhere.
I have never heard from people who have rented from other agencies that they are behaving like this.
I definitely wouldn't recommend this agent and will never use them again
Iwona · 17 December 2025
★★★★★ 5/5
TrustpilotI rent a property via Viva Lettings and…
I rent a property via Viva Lettings and got the support from Mo, who is really supportive and nice to us. The process is quite smooth throughoutly. When I got the property, it also some problems due to the long time of using. However, Viva Lettings and Mo has supported to arrange the contractors to amend all of the problems of the property. I has moved here for nearly a month and everything seems alright to me. Overall, I am pleased with Viva's service and Mo's suport
Anh · 19 September 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotConniving
Was amazing initially, quickly progressed to collecting my holding deposit and were accommodating until they realised I was on benefits despite having evidence of my PIP. Suddenly started making things difficult and changed the draft tenancy agreement, initially said I might not need a guarantor as I'd made 500 less than the required amount, next thing I know the required amount had increased and they're asking my guarantor for the same amount of information necessary to open a line of credit, they asked the guarantor for more information than they'd asked me. They'd asked my past landlord to send them his reference and then doubled back and said they'd contact him directly. They'd disappeared for a full day.
Sk · 29 July 2026
★★★★★ 5/5
GoogleI have bean with Viva lettings for over 10 years and from day one they have been so helpful, polite and professional. Rana and Graham always try to reply back by email or phone call straightaway to deal with any queries or issues I might have at my rental property. Graham and Rana are both very professional and really courteous and are easy to talk. I have no hesitation in recommending their services to friends and family. They always find a tenant for me and I get the best rental income. They're really do all the legwork and make sure that the tenant is right for my property. Payment of rental income is always promptly paid. Thanks Graham and Rana.
Baljeet
Bal · 14 January 2025
★★★★★ 5/5
TrustpilotFantastic experience from a hands on business
As a former tenant I had a fantastic experience with Viva. From moving in, to checking out they have a really positive hands on approach and have been really helpful if I've needed them to tend to something.
Joe · 17 September 2026
★★★★★ 5/5
GoogleViva Lettings is a great company for letting your property. I have been using them since Aug 2012 and I am very happy with their service. Graham and Rana is away available to answer my queries and sorting out challenges with repairs, maintenance and tenants. I highly recommend you to use them for your property management needs.
Colin · 16 September 2024
★★★★★ 2/5
GoogleViva managed the place I rented in Birmingham for over four years but events after my lease ended left me with a bitter taste.
I felt that I was overcharged after check-out, and tried to resolve this amicably but they said the decisions were made by their check-out contractor, which meant that any ‘compromise’ at all would incur a cost to the landlord. I wasn't happy that as a tenant, I should be the one to absorb the costs instead, so we took the dispute to the Deposit Protection Scheme (DPS) and the independent adjudicator refunded to me almost 1/3 of what Viva wanted to charge me.
I’d recommend anyone unhappy with their check-out charges to consider a dispute (and take lots of timestamped pictures before you leave the place as evidence - in one of the check-out report pictures, there were stains showing but no stains in the one I took for my own records!). In our attempts to resolve this before we went to DPS, they kept telling me that their evidence has been accepted by adjudicators in the past. This didn’t discourage me from going to dispute and in the end, having my own evidence made a difference and I got some money back. When you move in, take timestamped pictures of everything too - the inventory will claim it was properly cleaned but this might not be the case, and you’ll need evidence.
Very disappointing with how this all ended when I generally had a good experience living there.
Niki · 20 March 2025
★★★★★ 2/5
TrustpilotDisputing check-out charges with DPS
Viva managed the place I rented in Birmingham for over four years but events after my lease ended left me with a bitter taste. I felt that I was overcharged after check-out, and tried to resolve this amicably but they said the decisions were made by their check-out contractor, which meant that any ‘compromise’ at all would incur a cost to the landlord. I wasn't happy that as the tenant, I should be the one to absorb the cost instead, so we took the dispute to the Deposit Protection Scheme (DPS) and the independent adjudicator refunded to me almost 1/3 of what Viva wanted to charge me.
NC · 11 March 2025
★★★★★ 5/5
GoogleHaving just engaged with Rana and Graham on my application to the Birmingham City Council for a Selective Licence I have been extremely impressed by the professionalism of the Vivalets staff, and their prompt and efficient responses to the sometimes complex requests from third parties in relation to the letting environment. We live in Ireland now and so we often have additional administrative forms to complete but Graham and Rana take care of these issues with ease! We have been with Vivalets for over 12 years, and will happily do another twelve knowing our property is in safe hands
Derek · 14 January 2025
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent customer focus and expertise…
I’ve been a client of Graham and Rana in Vivalets for many years and their service and expertise is outstanding. Everything is organised with great efficiency. Finances are always accurate. Any query I have is immediately dealt with. Finding good tenants is never problematic. I highly recommend Vivalets.
Aldagh · 15 February 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotViva Lettings is highly recommended
Viva Lettings has been managing my flat in Birmingham for the last 12 years. I highly recommend them as letting agents. Graham and Rana have always been quick to respond to my queries.
Colin · 16 August 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery supportive agents.
Glenn · 20 September 2026
★★★★★ 5/5
TrustpilotViva lettings have managed my property…
Viva lettings have managed my property for the last 10 years. Graham and Rana are really helpful in any issues or concerns that I have regarding my rental property. They're always reply back promptly by email or a phone call and payment of my rental income is paid on time on the same day every month. If there are any issues or something that needs to be resolved at my rental property, Graham and Rana always find the best solution. Where it is cost effective and also works out what is best for myself, the landlord and also the tenant. I have no hesitation in recommending their services to family and friends.
Bal · 15 March 2024
★★★★★ 5/5
GoogleWe have rented our very first house in the UK with the help of Graham and Rana. We knew nobody, they were the ones who trusted us. For those 2,5 years with them we never had any bad experience with them at all, they have always been helpful, understanding and professional. Wish them all the best.
Elnura & Mert
E · 14 January 2025
★★★★★ 5/5
GoogleViva Lettings have let my Southside apartment without issue for the past 12 years and I’ve had great service from Rana and Graham. They’re prompt in their communications and have always dealt with maintenance and other work efficiently. Their selection of tenants has been good; rent is paid promptly, and voids have been minimal. I’d happily recommend Viva.
Ridley · 14 January 2025
★★★★★ 5/5
TrustpilotHighly recommended
I’ve worked with Rana and Graham for over 15 years and can highly recommend them. Trustworthy, efficient, helpful and fast to respond. Always on top of things.
Sandra · 26 February 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotVery rude & applied hidden charges
Viva Lets at no point informed me about a cleaning charge at the end of my tenancy. I raised this to them. However, one of their staff, Richard wrote back saying I'd agreed to this and signed it (when I hadn't and they supplied no proof). Not at all transparent with this and when I explained this was like a hidden charge, didn't seem to think so.
Mo · 4 July 2017
Agent replied · 28 July 2025
Thanks for your feedback Mohammed - we always appreciate feedback, fortunately 99.99% of ours is positive feedback in our face to face dealings with customers, the internet in my experience seems focussed on negative reviews.
I am very sorry that you believe you have a bad customer experience - its not in our nature to be rude, quite the opposite so I am surprised by the allegation as we have processed 1000;s of deposit over the years without issue.
I have looked into the facts of your checkout.
I believe you were not happy because our contract did not state a cleaning charge would apply. However as my colleague did state to you , the inventory that you signed, dated and agreed to clearly states the following:
The property has undergone an end of tenancy clean and carpet clean. I/We agree to pay for the cleaning of the premises and all contents thereof the premises and all contents thereof at the end of the tenancy.
As above you signed and agreed to this clause on the inventory so you were aware that you would be liable for cleaning.
Contrary to your allegation, we did provide proof to you of this.
As for the allegation of a hidden charge, this is with all due respect a distortion of the facts.
The cleaning charge of £110 that was applied (End of tenancy clean £75 and Carpet clean £35) was proposed to you in checkout report with full supporting pictures.
This clearly showed the difference in cleanliness between when you moved in and left - it required a clean as you ultimately agreed.
We proposed the this deductions in accordance with the procedures laid down by the DPS whom your deposit was protected with.
You had every opportunity to challenge this clearly presented charge via the DPS Adjudication Dispute Procedure. However you chose not to escalate via the available channels and chose to agree with the charges.
We believed this was the end of the matter as you were in full agreement. However since then you have chosen to publish your version of events which is not again with all due respect, balanced.
Therefore I am sorry you felt that you had a poor experience however I refute the claim that the charge was hidden. It was clearly visible in the report and you had every chance to dispute it but chose not to pursue.
We will endeavour to make this even more crystal clear to tenants in the future by a clause in the contract a well as the inventory and checkout report. However as I am sure you understand we cannot put a price on it because some properties require very little cleaning others are a disgrace so the charges vary.
Once again apologies for your experience, I wish you well in your future.
★★★★★ 5/5
GoogleWe have used Viva Lettings for a number of years to look after a couple of properties as we do not live locally. We have always found them to be reliable, efficient and professional. They respond to tenant queries promptly and provide us with a first class service. I have no hesitation in recommending them.
Peter · 16 April 2024
★★★★★ 5/5
GoogleI cannot fault this company. A small family business, they will always answer the phone, or get back promptly. I have been really impressed by the balance that Viva strike between professional care of both tenant and landlord. It is not easy to achieve satisfactory outcomes for both, and yet this company manage to do just that. They take on additional responsibilities and go ABCD (Above and Beyond the Call of Duty) to give excellent customer satisfaction. I cannot rate these guys highly enough.
Sarah · 16 April 2021
★★★★★ 5/5
GoogleExcellent professional letting agents
We have used Viva property management
Services for over 10 years and always have been happy with the excellent service they provide.we highly recommend this letting agent to others
Harjit · 12 August 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotI cannot fault the team at Viva
I cannot fault the team at Viva. Since finding my first tenant in 2017 they’ve remained on top of lettings and tenants and always managed fast turn arounds at the end of tenancies. I would recommend their services.
Matt · 19 February 2024
★★★★★ 5/5
GoogleBrilliant service.
I have been working with Viva Lettings for a number of years and the Team have always given a brilliant service and are always willing to go above and beyond what is expected.
Michael · 15 March 2024
★★★★★ 5/5
GoogleVery helpful during tenancy and responds to requests and information quickly.
Emmanuel · 18 February 2025
★★★★★ 5/5
TrustpilotTrustworthy Company
I have used Viva Lettings over several years and can honestly say they offer an exceptional service. Always professional and prompt at getting back to customers, I would not hesitate to recommend them.
Anita · 23 February 2024
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.