Every review we hold for the Barnet office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
GoogleThe agent named Fahima is incompetent, deceitful and lacks professionalism.
Fahima has no concept of punctuality and does not follow guidelines regarding viewings and has the cheek to say you do not have the right to reject viewings despite her giving less than 24 hours notice, and will also not let you know the actual time of the viewing and instead gives a 12 hour timeframe.
Fahima also will have a break down if you tell her that you would like to go to the bathroom towards the end of the 12 hour timeframe (she did not even show up during this timeframe) and she will also shout at you if you ask her to calm down.
Their main handyman named Franco decided to use our toilet but left a crime scene on the seat, underneath the seat and on the outside of the toilet. He didn't attempt to clean it up.
The estate agents in general are very sly. They will not fix issues in the property in which they have a duty of care and will then try to deduct your whole deposit for the repairs/replacements caused by them not addressing the issues. They will try to make deductions for issues that were already present upon moving in and tell you that you are to blame for these issues.
Our broken bathroom extractor was not fixed for 5 months until we had moved out and now they are attempting to charge us for the unit and installation and mould caused by it, despite this being their responsibility.
If we had read the google reviews before signing the contract, we would not have gone through with it.
We urge you to heed our warning.
STAY AWAY FROM THEM.
Jamie · 24 October 2024
Agent replied · 10 November 2024
Jamie,
We are appalled by your poor comments and overall do not appreciate this review and kindly ask you to remove it.
First of all you have used a false and inappropriate second name on your account which has made it difficult to recognise you but after reading your comments carefully we have been able to link it to the minor situation we had at the start of yours and your partner's tenancy.
Secondly you have mentioned and harshly called out two individuals publicly who work for us which is also substantially inappropriate. Surely you are aware that this goes against most of the guidelines of review sites (especially on Google) for why we will be reaching out to Google to scrap your damaging feedback if you do not delete this yourself. Additionally the comments that you have thrown at one of these individuals is not true.
We think that the property’s usage by yourself and your partner wasn’t helpful and treated with care, during our visits to the property (with yourselves always having to be present under your strict requests) we always found the floors to be wet, on one occasion we found water dripping off the ceilings and we believe this was due to your partner taking an excessive length of time in the shower and creating a sauna environment throughout the flat, which ultimately caused the towel radiator in the bathroom to rust completely and the bathroom’s door handle mechanism to seize. Also to mention your partner did admit that she used the bathroom for a disproportionate length of time. According to our workmen, they perceived that this is what caused the bathroom extractor’s motor to burn out. We also found the front door of your flat to have all the ironmongery damaged due to excessive humidity and lastly this caused a significant and severe mould build up around the windows, curtains and on the wooden window frames, which we have had to redecorate, clean and replace curtains.
Regarding the delay of fixing the extractor fan, we do not hold accountability as you and your partner were not very accommodating to giving access to workmen to swiftly amend this issue as again you both had to be in the property. Furthermore due to yours and your partner’s strict routines and lacking trust of us visiting the property without your attendance, this prevented our team from carrying out viewings at reasonable and flexible hours.
We do hope that our response sheds some light on how you both treat properties in the future.
Regards,
Cubes Residential.
★★★★★ 1/5
GoogleIf I could give negative stars, I would! John was the person who served me. We went to check out a property, and I was ready to put down a deposit immediately. However, when I tried calling, there was no answer. I sent a text, but still received no response. If you're looking for a textbook example of a deadbeat, this company is it. They are simply a no-show, and you’ll never hear from them again. Thanks a lot, Cubes Residential. I’ve seen many other reviews saying the same thing, and their only response is "This is a fake review," which is exactly what a deadbeat would say when they claim "I look after my kids". Just stay away from this company. I would also advise landlords to avoid this unprofessional business.
Sophia · 25 August 2024
Agent replied · 22 October 2024
Hello, it seems that you have written this review under a different name which has made it difficult for us to identify you. However, my colleague has looked back and found your conversation/messages on her phone (under another name) that you have screenshotted and attached here.
We do apologise for your disappointment in our service and communication but these situations tend to happen when we have heavy interest on a specific property.
Ultimately this means that we are unable to update all of our applicants at times. This also falls down to us being understaffed, as our team members take annual leave which is obviously very common during the holiday periods.
Even though we are sorry that you're not satisfied with how we have worked, using inappropriate terms such as "deadbeat" and "no-show" are contradictions, as we are generally a highly communicative estate agent, not to mention my other colleague met you face to face for a viewing at the property you enquired about.
Additionally, saying that we address all of our negative reviews as false is another contradiction, as we have addressed customers we recognise under their official names along with their poor experience with our establishment.
We do hope that this sheds some light on how you can review other estate agents with realistic, fair comments and using an account with a valid identification.
★★★★★ 5/5
GoogleI have met John Cubes and his Great Polite Respectfully team for the first time. I was so Grateful for all their's availability and disponibility to try to accommodate me and my family. I definitely and highly recommend 100% this Great team. 💪
Thank You
Jorge Carreiras
Primeiro · 25 August 2024
Agent replied · 22 October 2024
Thank you for your kind words Jorge!
★★★★★ 5/5
GoogleExceptional service!
So far I am having a very easy and straightforward communication with Cubes thanks to Sam Kumar. He has been very helpful during the process of renting an apartment, answered quickly to all of my messages and went out of his way to help (e.g. responded to my messages and calls out of his working hours and is willing to help with issues that he, or any letting agent, is not normally required to). All fees and expenses were described in detail before any payment was made and there was nothing hidden, which I appreciate a lot since a lot of other agencies before that pushed me to pay a holding deposit without stating what fees and costs they are charging. Moreover, everything related to the agreement between me and Cubes has been documented (including a deposit protection certificate) and nothing was left in the dark.
Overall, I am very satisfied with the friendly and helpful service that I received from Cubes and I hope it will remain the same until the end of my tenancy!
If you are looking to rent/buy with Cubes, I recommend looking for Sam Kumar.
Nikola · 24 October 2017
Agent replied · 22 October 2024
Thank your for your positive rating Mr Tonev.
★★★★★ 1/5
GoogleI am writing to express my extreme disappointment with the recent experience I had with this agency. As a long-standing client for 4 years, I expected better treatment and professionalism from them. Unfortunately, the way my situation was handled has left me feeling frustrated and dissatisfied.
Despite our previous positive interactions, the handling of our recent flat changes was subpar. We encountered delays in flat availability, lack of cleanliness upon moving in, and unreasonable deductions from our deposit upon moving out. Despite always being punctual with payments and accommodating during unforeseen circumstances such as the COVID-19 period, we were met with unfair treatment.
The cleanliness issue upon moving into the second flat, the deduction for a broken refrigerator door, and the additional charges for its replacement and delivery were unjust and unacceptable. I had cleaned the property thoroughly before leaving, and the wear and tear on the refrigerator was not intentional damage.
I feel as though I have been taken advantage of and treated unfairly by this agency. As a loyal client, I expected better communication, transparency, and respect for my rights as a tenant. Moving forward, I urge you to reconsider your practices and ensure that other clients do not face similar experiences.
I hope that this feedback will prompt a review of your procedures and lead to improvements in how you handle client relationships and property management. I trust that you will take this matter seriously and address it promptly.
Costantino
Costantino · 26 June 2024
Agent replied · 22 October 2024
Dear Costantino,
We are very disappointed in your feedback after so many years of working well together and having a good landlord and tenant relationship.
It was clear to us that the property was not professionally cleaned for why we had to partially charge you for a professional cleaner to come in.
You also admitted to damaging the ice box of the fridge, which we had to replace with a new fridge along with getting it delivered, fitted and the disposal of the damaged one.
You agreed to split the cost (50% Each) for both the property's cleaning and the fridge replacement which we have proof in text.
We never asked you to cover anything towards the decorating of the ceilings and walls in the living room due to burning candles which we have pictured during your tenancy.
Best of luck in your new property.
★★★★★ 5/5
GoogleSam was very professional and helped me in order to rent . He answered to my questions and offered support even out of his working hours. Very patient, honest and quick in my requirements. Highly recommend to look after him if you would like to rent. All the money paid were justified and receipts were given. He fixed the issues i had and found better solutions for me. Thank you Sam!
Madalina · 24 October 2018
Agent replied · 22 October 2024
Thank you for your positive rating Madalina.
★★★★★ 1/5
GoogleDon't bother, contacted them through phone and email for 3 flats on 3 separate dates. Every time regardless of contact method collected my details saying will be in contact next day. Never heard back on 3 occasions.
Edit:
Yes I am certain which agency I contacted.
You as businesses trying to removing bad comments with excuse of not having someone in your database is only proving incompetence of this establishment. If google reaches out about removing it I’m happy to provide emails to your company which I still have. Unfortunately it’s been 3 years since my review (great timing to come back )
Dominik · 17 April 2024
Agent replied · 22 October 2024
Dear Mr Banialis, we are sorry to hear about your disappointment but we do not recognise your name nor do we have your details on our database. We would appreciate if you could remove this review or come forward with your genuine identity and enquiry details if there's any to be confirmed. As there is another business called 'Qube Residential' based in Manchester you may have reviewed the wrong agency or if that is not the case then please provide your correct details, otherwise we will perceive this as a damaging and forged review and kindly request you to delete it immediately.
★★★★★ 5/5
GoogleVery polite and professional team, the process was very much smooth and straight forward
Have the most positive feedback for that gentleman Kevin and also Monika is such a kind lady.
Great team and I have to mention I had a great experience dealing with you guys. Keep it up and well done 👌
Iman · 23 October 2021
Agent replied · 22 October 2024
Thank you for your kind words Iman.
★★★★★ 5/5
GooglePeople have told me that Estate Agents can be a nightmare but Cubes residential were great! Very competent and helpful, made the process of putting forward an offer, getting acceptance and completing the referencing very easy. I think this company is light years ahead of the competition and highly recommend them. Lastly, a huge thank you to Sam and his team at Cubes residential.
José · 24 October 2017
Agent replied · 22 October 2024
Thank you for your positive rating Mr Gomez.
★★★★★ 1/5
GoogleWe have had a terrible experience with Cubes Residential. We rented a flat through them for more than 3 years. We were very good tenants, we always paid our rent on time, and kept the property in a very good condition. We always alerted them when something needed repairs. We made sure that there was always a good level of communication between them and us. Despite all of that, they have treated us like we were the worse tenants!
At the beginning, they told us that the heating bill was included and then one year later we were told by the heating company to pay a super expensive bill. Cubes just forwarded the letter to us without a word of apology or explanation. They tried to charge us for simple repairs on the basis that it was our fault, but the worse happened when we left the flat a couple of weeks ago.
Sam had asked us if we would be willing to sell some of our items to the new tenants. We were quite busy but thought ‘why not’. Sam came in on the day of our move and picked up the items for fear of us not honouring our deal (nice!) then accused us of being thieves when we didn’t leave other items that the tenants apparently did not want (we left them in the corridor for other tenants as we didn’t want to leave a mess). In the end, we offered to give the money back as we hadn’t asked to do this in the first place and didn’t want to be insulted/harassed.
Anyway, the worst was to come when they sent us a quote following the checkout of nearly £1000 to cover the price of 'fair wear and tear' usage. In all our years of renting in London, we’ve never had to pay any deposit back. We have now started a complaint process with the Property Ombudsman. So much needless aggravation.
We have to say that we were very disappointed by the attitude of the branch manager, John and also by Sam who has talked to my wife and I very aggressively. They are not professional.
To end on a positive note, however, we would like to thank Leon who was very helpful in some very difficult situations!
Damien · 24 October 2018
★★★★★ 5/5
GoogleVery professional and quick team. Thanks to Kevin we finish everything on time . I give the most positive feedback for him.!!
Maria · 17 April 2023
Agent replied · 22 October 2024
Thank you for your kind words Maria.
★★★★★ 1/5
GoogleI went to view a property which I thought was great. I called, emailed and texted to say that I was interested. I was told somebody would call me back, but I'm still waiting after several weeks. The lack of common courtesy from this company baffles me
NEXT · 25 August 2024
Agent replied · 22 October 2024
Hello,
As you have left feedback without a name and further detailing to which we can relate to, we can only perceive and label this as a false review.
Feel free to get in touch directly via phone or email, we also urge you to please come forward with your full name, contact and property enquiry details so that we can rectify this matter and reflect on where we may have gone wrong with our service.
Until we know who you really are then we will not be able to assist you with your experience.
We look forward to hearing back from you.
Cubes Residential Team.
★★★★★ 5/5
GoogleThank you for introducing us to beautiful house at Montaque road The whole experience with this team were great, I like to thank Leon and his team for the service and advice he gave us. I strongly recommend cubes residential and their estate agents.
Aurimas · 24 October 2017
Agent replied · 22 October 2024
Thank you for your positive rating Aurimas.
★★★★★ 1/5
Googlehorrible experience. if i could give 0 stars i would. put an offer for a flat, secured it by paying a holding fee, was assured by the agent that the flat was mine, and i could move in by the 1st of September, he called yesterday afternoon (3 days to the move in date) and told me the flat was no longer available because the current tenant wanted to extend her lease, despite the fact i had been told that she had found another place, and that i had PAYED to SECURE this flat and had been explicitly told that the flat was mine. i am now 3 days to the end of my lease and have no place to stay because of this agency and their incompetence. they didn’t even offer to help me out, or find a place for me to stay, so i will literally have to go live in a hotel until im able to find another accommodation. they haven’t even refunded my holding fee money. a complete scam, please AVOID AT ALL COSTS. completely unprofessional and inconsiderate.
Charlie · 23 October 2021
Agent replied · 22 October 2024
We are sorry you are unhappy with the service. We have checked our records and we do not have anybody with this name paying a holding deposit or viewing a property from our company. Maybe you have contacted the wrong agency or given us the wrong details. If this was not our company would you be kind enough to remove this comment.
★★★★★ 5/5
GoogleI rented property through Cubes for several years in London and they are one of the best agents I've worked with. All issues were sorted right away, they were always easy to contact and deal with, and they even rescued me once after I had locked myself out with no phone or shoes! I would highly recommend working with this team, whichever end of the property market you happen to be in.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
Lisa · 23 October 2021
Agent replied · 22 October 2024
Thank you for your kind words Lisa.
★★★★★ 5/5
GoogleI would like to go in record to say that we very highly praise the Cubes Residential team in Hendon (John, Ben, Marta and Cezanne) for the brilliant and professional support they provided to us. They didn't spare an effort to help us find a suitable property. They then provided us with the much needed support to move in to the new property smoothly and efficiently.
Our thanks to all the brilliant team at the Hendon Cubes Residential.
M Nageeb Khalifa
Nageeb · 24 October 2017
Agent replied · 22 October 2024
Thank you for your positive rating Mr Khalifa.
★★★★★ 1/5
GoogleI personally had the displeasure to deal with these extremely unprofessional people. Conveniently out of the office for a month when the deposit was due to be refund, I am still waiting for part of it to be wired to me after almost two months.
The certificate for deposit protection? Never received.
The invoice for charging 500£ on the deposit? Never received.
Answers to any of my emails sent with reading receipt? Never received.
Ah, don't bother to call the office, the person you need to speak to will not be there, I can guarantee.
Federica · 24 October 2016
Agent replied · 22 October 2024
Dear Federica,
I am sorry you feel this way, you happened to be trying to contact me when I was on annual leave and you never asked to speak with another member of staff who could of helped deal with the matter. At the beginning of your tenancy you had been given the details to contact the secretary for the landlady. We have never claimed to manage the property or hold the deposit for the landlady. During my time away I never received any phone calls or messages from you or any other of your flat mates, and you did have mobile number which is on my business card. I did receive a call from the landlady during my vacation and she told me she was waiting for an invoice from her maintenance person and I had told her to try sort the deposit ASAP.
★★★★★ 1/5
GoogleThe worst service I have had, they were unprofessional during and after the permanence in the property.
We had lot of problems to get in contact with the agency for having our deposit back and at the end we spoke directly with the landlord. An agency is supposed to be the link between the tenants and the landlord, but apparently we paied for a service we never perceived. We needed to contact a lawyer in order to have our money back!
The worst agency I haver had in London.
Ettore · 24 October 2016
Agent replied · 22 October 2024
Dear Ettore,
Your comments are not fair comments as we have told you and your flat mate Federica we do not manage or hold your deposit and we do not have any control over this. We have been in contact with your landlady and asked her if she could resolve this ASAP and she said she waiting for her maintenance man to issue her with an invoice for the deductions as per inventory check out report. During your tenancy I do not recall you or any of your flat mates complaining so do not see how you perceive us to been unprofessional or unhelpful.
★★★★★ 5/5
GoogleExtremely professional 👏 made everything so easy Kevin is top would highly recommend!!PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Yakov · 23 October 2021
Agent replied · 22 October 2024
Thank you for your kind words Mr Roitenbarg.
★★★★★ 1/5
GoogleArranged a viewing, then cancelled without letting me know. They said the property was still available, but it's not listed and then said they would call me back to re-arrange and never bothered. This lacks professionalism.
Bob · 23 March 2024
Agent replied · 22 October 2024
Dear Mr Star, we do not recognise your name nor do we have your details on our database. We would appreciate if you could remove this review or come forward with your genuine identity and viewing details if there's any to be confirmed. As there is another business called 'Qube Residential' based in Manchester you may have reviewed the wrong agency or if that is not the case then please provide your correct details, otherwise we will perceive this as a damaging and forged review and kindly request you to delete it immediately.
★★★★★ 5/5
GoogleWith them I rented my first studio apartment. The attention was good, especially with Mr. Leon, an excellent person and very professional. I was approximately 4 years in the flat. Thank you!!!
Sandy · 23 March 2024
Agent replied · 22 October 2024
Thank you for your kind words Sandra.
★★★★★ 5/5
GoogleCubes letting team have been fantastic in communication and efficiency throughout the sales process. I am particularly grateful to Leon who was an excellent member of the team and took the time to make sure that all my questions were answered. He is punctual and reliable and I am grateful for his help with finding my ideal property. Many thanks
Rohit · 24 October 2017
Agent replied · 22 October 2024
Thank you for your positive rating Rohit.
★★★★★ 1/5
FacebookI personally had the displeasure to deal with these extremely unprofessional people. Conveniently out of the office for a month when the deposit was due to be refund, I am still waiting for part of it to be wired to me after almost two months.
The certificate for deposit protection? Never received.
The invoice for charging 500£ on the deposit? Never received.
Answers to any of my emails sent with reading receipt? Never received.
Ah, don't bother to call the office, the person you need to speak to will not be there, I can guarantee.
Federica · 3 October 2016
★★★★★ 5/5
GoogleVery helpful and professional service. Would recommend
Jeremy · 23 March 2024
Agent replied · 24 December 2024
Thank you for your kind words Mr Dex.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.